استفاده از تکنولوژی جدید اپل برای جلوگیری از اضافه وزن

person نویسنده: list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2332

Preventing overweight

اپل به تازگی ابزاری اختراع کرده است که از آن می توان برای مشخص کردن میزان کالری دریافتی هر فرد از محصولات غذایی خریداری شده و همچنین ضروری بودن آن محصول غذایی و یا غیر ضروری بودن آن برای کاربر استفاده کرد.

یکی از مهمترین  قابلیت های ابزار هوشمند پوشیدنی که  به سرعت  قابل  افزایش و همه گیر شدن است، کمک  به رشد و ارتقا سلامت افراد است. از طرفی جای تعجب نیست که  بسیاری از صاحبان و سازندگان برندهای  مختلف  تلفن های همراه هوشمند، در زمینه سلامت و استفاده از تکنولوژی در این حوزه علاقه مند بوده و فعالیت داشته باشند. اپل  یکی از شرکت های علاقه مند و فعال در حوزه های تکنولوژی و استفاده از آن در سلامت است. یکی از ابداعات اپل در این زمینه نیز ارائه Healthkit  و Bio-Metric  بر روی اپل واچ است که می توانند به عنوان  برترین های اپل در حوزه ی سلامت و تکنولوژی  شناخته شوند.

علاوه بر این ها براساس اخبار و شایعات منتشر شده اپل مشغول کار بر روی ابزاری است که کاربرد آن در حوزه ی سلامت و ردیابی سلامت  کاربر آن است که گفته می شود قرار است سال جاری میلادی به بازار ارائه شود اما یکی از مواردی که بر صحت این شایعه بیشتر تاکید می کند ثبت اختراع جدید اپل است که به شماره 9640088 است که در زمینه انتقال برچسب  سلامت روی محصولات غذایی و اطلاعات آن با استفاده یک روش جدید رمز گشایی به نام برچسب گذاری RFID  ثبت شده است. این روش در واقع برای داده هایی از قبیل میزان کالری، میزان چربی، قند و غیره که در محصولات غذایی مختلف  وجود دارد، استفاده می شود. وقتی برچسب مورد نظر از روی مشخصات ذکر شده محصول ایجاد شد، بر روی بسته محصول غذایی که می تواند انواع غذاها و یا مواد غذایی باشد قرار می گیرد و سپس این برچسب از طریق قابلیت NFC  که در گوشی های آیفون و اپل واچ وجود دارد خوانده می شود.

 اما گزینه های جذاب دیگری برای استفاده از این  برچسب ها وجود دارد، برای مثال داده ها روی این برچسب ها می توانند توسط اپلیکیشن های مربوط به کنترل سلامت افراد دریافت  شوند و سپس این داده ها براساس میزان انرژی مورد نیاز فرد مثل سهم کالری روزانه و غیره مقایسه و سپس توصیه های مناسب براساس مقایسه این نوع داده ها با یکدیگر برای کاربر ارسال شود.

تکنولوژی های انحصاری اپل همچنین روش هایی برای برآورد و بررسی این موضوع که آیا کاربر می بایست کلیه محصولات انتخاب شده را خریداری کند و یا بخشی از آن ها را خریداری کند نیز کاربرد داشته باشد. همچنین این اپلیکیشن می تواند به کاربر از میزان کالری که با خرید هر محصول  دریافت خواهد کرد و میزان کالری مورد نیاز اطلاعاتی ارائه دهد اما نکته ای که باعث شده تا این ابداع جالب توجه شود این است که از این ابزار می توان به عنوان  یک روش موثر برای ردیابی سیستم غذایی  خرده فروشان محصولات غذایی و یا دستگاه فروش خودکار و وارد کردن اطلاعات دقیق هر محصول به دستگاه استفاده کرد.بر این اساس همانطور که Apple Insider  اشاره کرده است،این تکنولوژی می تواند جایگزین مناسب تری برای اپلیکیشن هایی باشد که از داده های آماری برای مشخص کردن محصولات پر فروش استفاده می کنند و همچنین می توان از آن برای تخمین و برآورد ارزش غذایی هر محصول استفاده کرد.

به بیان دیگر این تکنولوژی که از انواع کاربردی تکنولوژی هایی لست که تا کنون اپل آن را در اختیار کاربران قرار داده است.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید