دسترسی کمکی اپل برای افراد دارای ناتوانی جسمی

person نویسنده: ارغوان حسینی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 306

اپل قصد دارد ویژگی های نرم افزاری مهمی را برای کسانی که مشکلاتی در بینایی، شنوایی و تحرک دارند، آماده سازی کند تا این افراد دسترسی راحتری در ارتباطات داشته باشند. در ادامه به این انقلاب که دسترسی کمکی نام دارد، می‌پردازیم .

دسترسی کمکی در واقع به این معناست که افرادی که معلولیت جسمی یا مشکلات شنوایی یا بینایی دارند بتوانند از محصولات اپل استفاده کرده و ارتباط برقرار کنند.

افراد غیر زبان می‌توانند برای صحبت در حین تماس و مکالمه با Live Speech تایپ کنند. 

کسانی که در معرض خطر از دست دادن توانایی صحبت کردن خود هستند، می توانند از Personal Voice برای ایجاد صدای ترکیبی که شبیه آنها برای ارتباط با خانواده و دوستان است استفاده کنند. برای کاربرانی که نابینا هستند یا کم بینا هستند، حالت تشخیص در ذره بین، Point and Speak را ارائه می دهد، درواقع کاربران متنی که به سمت آن اشاره می کنند را با صدای بلند می توانند گوش دهند. 

تیم کوک، مدیرعامل اپل گفت: در اپل، ما همیشه معتقد بوده‌ایم که بهترین فناوری، فناوری است که برای همه ساخته شده باشد. امروز، ما هیجان‌زده هستیم که همه فرصت ایجاد برقراری ارتباط را داشته باشند.»

در اواخر امسال، کاربران دارای ناتوانی‌های شناختی می‌توانند از iPhone و iPad با سهولت و استقلال بیشتری استفاده کنند.

سارا هرلینگر، مدیر ارشد سیاست دسترسی جهانی و ابتکارات اپل گفت: «دسترس‌پذیری بخشی از هر کاری است که ما در اپل انجام می‌دهیم». این ویژگی‌های پیشگامانه با بازخورد اعضای جوامع معلول در  مرحله آماده سازی هستند تا از مجموعه متنوعی از کاربران پشتیبانی کنند و به افراد کمک کنند تا به روش‌های جدید ارتباط برقرار کنند.

Assistive Access

برای iPhone و iPad هماهنگ سازی شده است:

همانطور ک می‌دانید دسترسی کمکی ، کمک می‌کند تا معلولین جسمی و یا افرادی که مشکلات بینایی یا شنوایی دارند دسترسی به ارتباطات داشته باشند.

دسترسی کمکی شامل یک تجربه سفارشی برای تلفن و فیس تایم میشود که این ویژگی ابزارهایی را برای کمک به حامیان ارائه می‌کند ، به عنوان مثال، برای کاربرانی که ترجیح می‌دهند به صورت بصری ارتباط برقرار کنند، پیام‌ها شامل صفحه‌ کلید فقط شکلک و گزینه ضبط یک پیام ویدیو ای است. و همچنین افراد میتوانند  بین یک طرح‌بندی بصری‌تر یا طرفداران چت ترجیح دهند که با کدام راحت‌تر هستند. 

قابلیت دسترسی پیشرفته به گفتار زنده و صدای شخصی

با Live Speech در iPhone، iPad و Mac

کاربران می‌توانند آنچه را که می‌خواهند بگویند تایپ کنند تا در طول تماس‌های تلفنی و FaceTime و همچنین مکالمات حضوری با صدای بلند صحبت شود. 

 Personal Voice یک راه ساده و مطمئن برای ایجاد صدای کاربران بوجود آورده که  کاربران می توانند با  ضبط 15 دقیقه صدا در iPhone یا iPad، یک صدای شخصی ایجاد کنند. به این شکل که 15 دقیقه بایستی وقت بگذارید و متن‌هایی که اپل می‌نویسد را با صدای بلند بخوانید تا ضبط شود! 

فیلیپ گرین، عضو هیئت مدیره و مدافع ALS در سازمان غیرانتفاعی Team Gleason گفت: «در پایان روز، مهمترین چیز این است که بتوان با دوستان و خانواده ارتباط برقرار کرد.

 اینکه بتوانید صدای مصنوعی خود را در آیفون فقط در 15 دقیقه بسازید فوق العاده است."

 Point and Speak

در برنامه Magnifier در iPhone و iPad تعبیه شده است، اپل حالت تشخیص در ذره بین و صحبت را برای کاربران نابینا یا کم بینا معرفی می کند، دسترسی کمکی در اینجا به این شکل عمل می‌کند که با نگه داشتن انگشتتان روی یک کلمه، آن کلمه برایتان خواده می‌شود.

 برای کاربرانی که دید ضعیفی دارند، اکنون تنظیم اندازه متن در برنامه‌های مک مانند Finder، Messages، Mail، Calendar و Notes آسان‌تر است. کاربرانی که به انیمیشن‌های سریع حساس هستند می‌توانند به‌طور خودکار تصاویر را با عناصر متحرک مانند GIF در Messages و Safari متوقف کنند.

کاربران دارای ناتوانی‌های جسمی و حرکتی که از Switch Control استفاده می کنند، می توانند هر سوئیچ را به یک کنترلر بازی مجازی تبدیل کنند تا بازی های مورد علاقه خود را در iPhone و iPad انجام دهند.

کاربران همچنین می توانند سرعت صحبت کردن سیری با آنها را با گزینه هایی از 0.8x تا 2x سفارشی کنند.

SignTime در 18 مه 2023 در آلمان، ایتالیا، اسپانیا و کره جنوبی راه اندازی شد. این سرویس در حال حاضر برای مشتریان در ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، فرانسه، استرالیا و ژاپن در دسترس است. مکان‌های منتخب فروشگاه اپل در سراسر جهان جلسات آموزنده‌ای را در طول هفته ارائه می‌کنند تا به مشتریان کمک کنند ویژگی‌های دسترسی را پیدا کنند و بتوانند با هم درباره ویژگی‌های دسترسی پذیر آموزش ببینند.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید