معرفی 5 مسیریاب برتر برای iOS

person نویسنده: سجاد قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 1 favorite بازدید: 161129

برنامه‌های ناوبری سال‌های زیادی است که در حال توسعه هستند. آنها به کاربران کمک می‌کنند مکان‌ها را جستجو کنند، دستورالعمل‌های گام به گام برای مسیریابی را دریافت کنند و به مواردی مانند گزارش ترافیک لحظه‌ای و مسدودی راه‌ها دسترسی داشته باشند.

دانلود مسیریاب رایگان آیفون !

برخی از برنامه‌های مسیریاب به شما این امکان را می‌دهند که نقشه‌های موردنظرتان را دانلود کنید و به طور آفلاین از نقشه استفاده کنید، این کار باعث بهبود عملکرد باتری و صرفه جویی در مصرف دیتا شما خواهد شد.

هنگامی که از مسیریاب در iOS صحبت می‌کنیم به طور پیشفرض برنامه Apple Maps در اختیار ما است؛ با این حال گزینه‌های بیشتری در دسترس هستند تا با نصب آنها از امکانات و ویژگی‌های متنوعی بهره‌مند شویم.

عوامل موثر در انتخاب برنامه مسیریاب

دقت

دقت GPS، مهمترین عامل انتخاب بهترین اپلیکیشن ناوبری برای آیفون است. هیچ برنامه مسیریابی دقت 100 درصدی را نمی‌تواند ارائه کند، اما در این میان برخی از این برنامه‌ها از دقت بیشتر و ضریب اشتباه کمتری برخوردار هستند. اطلاعات نادرست بیش از حد ممکن است با هدف شما از نصب یک برنامه مسیریاب در تضاد باشد.

رابط کاربری

زمانی که در حال لذت بردن از مسافرت خود هستید و نیاز به استفاده از برنامه مسیریاب دارید، یک رابط کاربری روان و بدون مشکل و خطا کار شما را بسیار راحت‌تر می‌کند. در هنگام نصب برنامه‌های مسیریاب حتما از تمام ویژگی‌های آن استفاده کنید تا مطمئن شوید به درستی کار می‌کنند تا در لحظات حساس و بهرانی غافل‌گیر نشوید.

جزئیات اطلاعات

یکی از اصلی‌ترین الزامات برای انتخاب یک برنامه ناوبری توجه به اطلاعاتی است که ارائه می‌دهد. هنگام پیمایش به یک مکان، برنامه باید اطلاعات دقیقی از جمله نحوه رفتن به آنجا، بهترین مسیر یا پیشبینی زمان رسیدن به آنجا و غیره را ارائه دهد. علاوه بر این، تمام این اطلاعات باید با کمی تلاش قابل دسترسی باشد.

بنابراین، چه در حال پیاده روی، مسافرت یا گشت و گذار در منطقه خود باشید، یک برنامه نقشه ضروری است. از این رو در ادامه 5 مسیریاب برتر iOS را معرفی می‌کنیم.

Google Maps

google maps

سازگاری:
آیفون: حداقل iOS 13.4
آیپد: حداقلiPadOS 13.4
قیمت: رایگان
وقتی صحبت از بهترین برنامه ناوبری برای آیفون می‌شود، نقشه گوگل در صدر قرار می‌گیرد. این یک برنامه رایگان است که می‌توانید داده‌های ناوبری، ترافیک و حمل و نقل را در لحظه دریافت کنید. در طول سال‌ها، نقشه گوگل بیش از 220 کشور و منطقه را به دقت نقشه برداری کرده و میلیون‌ها مکان را بر روی نقشه خود شناسایی کرده است. Google Maps بهترین مسیرها را با پشتیبانی از حالت پیاده، ماشین، دوچرخه و حمل و نقل عمومی ارائه می‌دهد.
شما همچنین به تصاویر ماهواره‌ای بسیار واضح و 360 درجه محیط اطراف دسترسی خواهید داشت.همچنین بهترین مسیر را بر اساس داده‌های ترافیکی زنده، بسته شدن جاده‌ها و حوادث ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های کلیدی Google Maps ناوبری گام به گام با هدایت صوتی است. Google Maps همچنین از ناوبری آفلاین پشتیبانی می‌کند و حتی نقشه‌های داخلی را برای مکان‌های بزرگ مانند فرودگاه‌ها، مراکز خرید یا استادیوم‌ها ارائه می‌دهد.

Citymapper

citymapper

سازگاری:

آیفون: حداقل iOS 13.0
آیپد: حداقلiPadOS 13.0
قیمت: رایگان - همراه با پرداخت درون برنامه‌ای

CityMapper اجازه می‌دهد تا با مقایسه گزینه‌‌های حمل و نقل، سفر خود را در کوتاه ترین زمان برنامه ریزی کنید. بنابراین، هر حالت حمل‌ونقلی را که انتخاب کنید، از جمله پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا حمل‌ونقل عمومی، می‌توانید به‌راحتی با استفاده از دستورالعمل‌های گام به گام به سمت مقصد خود حرکت کنید.

علاوه بر این، این برنامه سه نمای مختلف نقشه، نقشه‌های رسمی‌ آفلاین و هشدارهای منطقه ممنوعه پارک را ارائه می‌دهد. همچنین، به لطف ادغام آن با برنامه‌های کرایه دوچرخه و ماشین، می‌توانید قیمت‌های تاکسی را مقایسه کنید، ماشین کرایه‌ای رزرو کنید، یا یک اسکوتر الکترونیکی را در همین نزدیکی پیدا کنید. قابل ذکر است که امکانات نام برده شده در ایران موجود نیستند.

دانلود

TomTom Go

TomTom GO Navigation

سازگاری:

آیفون: حداقل iOS 14.0
آیپد: حداقلiPadOS 14.0
قیمت: رایگان - همراه با پرداخت درون برنامه‌ای

برای پیمایش با استفاده از برنامه TomTom GO نیازی به اینترنت ندارید زیرا این یک برنامه آفلاین است. با این حال، قبل از شروع به ناوبری، باید نقشه‌های مورد نیاز خود را دانلود کنید البته باید مدنظر داشته باشید که این کار می‌تواند فضای زیادی را اشغال کند. اگر قصد یک سفر بین‌المللی را دارید، این برنامه شما را همراهی می‌کند زیرا نقشه‌های آن از ۱۵۰ کشور پشتیبانی می‌کند.

این برنامه تمام ویژگی‌های استاندارد برنامه ناوبری مانند به روز رسانی ترافیک زنده، نقشه‌های سه بعدی و ناوبری صوتی را ارائه می‌دهد. علاوه برآن دارای برخی از ویژگی‌های خاص مانند هشدارهای دوربین سرعت و ویژگی “Drive to a photo” است که در آن مسیرهای عکسی را که در برنامه آپلود می‌کنید دریافت می‌کنید. این برنامه همچنین دارای معایبی است که مهمترین آنها این است که هر ماه فقط 50 مایل ( 80 کیلومتر) ناوبری رایگان دریافت می‌کنید. اگر بخواهید مسیر بیشتری را طی کنید باید اشتراک آن را تهیه کنید.

ویژگی های کلیدی:

  • نقشه‌های دقیق از 150 کشور
  • دارای اخطار دوربین سرعت
  • Drive to a photo
  • داده‌های ترافیکی زنده و نقشه‌های سه بعدی را دریافت کنید

دانلود

MapQuest

MapQuest

سازگاری:

آیفون: حداقل iOS 10.0
آیپد: حداقلiPadOS 10.0
قیمت: رایگان

یکی دیگر از برنامه‌های ناوبری رایگان که باید آن را بررسی کنید MapQuest است. در ابتدا، برای دسکتاپ عرضه شد و اکنون در قالب اپلیکیشن موبایل نیز به همان اندازه محبوب است. با استفاده از این برنامه دستورالعمل‌های ناوبری گام به گام را برای پیاده روی، رانندگی، کاوش در مکان‌های دیدنی دریافت می‌کنید.

این برنامه دارای یک دوربین ترافیک زنده است که به شما امکان می‌دهد تعداد خودروها را در جاده‌ها مشاهده کنید. همچنین، یک سرعت سنج داخلی دارد که سرعت وسیله نقلیه شما را با محدودیت سرعت جاده‌ای که در آن هستید مقایسه می‌کند و در صورت تجاوز از محدودیت به شما اخطار می‌دهد. MapQuest همچنین جایگاه‌های سوخت را با بهترین قیمت بنزین پیدا می‌کند، به شما امکان می‌دهد هتل یا یک رستوران رزرو کنید.

به روز رسانی ترافیک زنده و پیشنهاد بهترین مسیر به شما کمک می‌کند سریع‌تر به مقصد برسید. چیزی که در MapQuest ناامید کننده است این است که تبلیغات پاپ آپی دریافت می‌کنید که گاهی اوقات می‌تواند آزاردهنده باشد. همچنین، ویژگی‌های ناوبری آن در حالت آفلاین کار نمی‌کند.

دانلود

Gaia GPS Hiking, Offroad Maps

Gaia GPS Hiking Offroad Maps

سازگاری:

آیفون: حداقل iOS 10.0
آیپد: حداقلiPadOS 10.0
قیمت: رایگان - همراه با پرداخت درون برنامه‌ای

اگر در حال پیاده‌روی یا سفر به مقصد خاصی هستید، Gaia یکی از بهترین برنامه‌های ناوبری برای آیفون است. این برنامه بیشتر بر روی مسیریابی در فضای باز و آفرود تمرکز دارد تا مسیرهای رانندگی شهری. اگر اهل کوله پشتی، کوهنوردی یا آفرود هستید، این برنامه برای شما مناسب است. شما پیش بینی‌های به روز آب و هوا را دریافت می‌کنید که برای هر فعالیت خارج از جاده ضروری است. با استفاده از این برنامه، می‌توانید نقشه‌ها را به اشتراک بگذارید، مکان‌های کمپینگ را پیدا کنید یا نقاط بین راه را با دیگران علامت‌گذاری کنید.

اگر شکارچی هستید، می‌توانید نقشه‌هایی را به اشتراک بگذارید یا به نقشه‌هایی دسترسی پیدا کنید که مناطق محافظت شده یا عمومی را شناسایی می‌کنند. علاوه بر این، تیم‌های جستجو و نجات می‌توانند از این برنامه برای نجات افراد در هنگام آتش‌سوزی استفاده کنند. با این حال، شما نمی‌توانید کار زیادی با نسخه رایگان انجام دهید. برای دانلود بیشتر نقشه‌های آن باید اشتراک تهیه کنید.

دانلود

دیدگاه‎ها

ایجاد شده در پنجشنبه, سپتامبر 17, 2020 نوشته شده توسط رحیم رنجبر پیوند دیدگاه
خودم اپل دارم و واقعا یک ژنرال هستش و خیلی دوست دارم اپل ۱۲ رو هم قیمتشو و هم ببینم که چه شکل و سیستمه جدیدی آیا داره یا نه که البته ۱۰۰ در ۱۰۰ سیستمش بروز و کاملا جدیدت نسبت به قدیمیا

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید