اپل قابلیت Self Service Repair را به نوت بوک اضافه کرد

person نویسنده: مریم سوقندی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 526

اپل امروز فروشگاه تعمیرات سلف سرویس را راه‌اندازی کرد که به مشتریان آیفون در ایالات‌متحده اجازه می‌دهد به قطعات و کتابچه راهنمای آن دسترسی داشته باشند تا بتوانند برای تعمیر دستگاه‌های خود، از آن‌ها استفاده کنند.

برنامه تعمیر سلف سرویس اپل

فروشگاه جدید امکان تعمیر قطعات مدل 2022 آیفون SE، سری آیفون 12 و سری آیفون 13 ازجمله تعویض نمایشگر، باتری و دوربین را فراهم می‌کند. اپل همچنین بیان کرد که تعمیرات سلف سرویس مک را در اواخر سال جاری راه‌اندازی خواهد کرد.

ابزارها و قطعات موجود ازطریق فروشگاه تعمیرات سلف سرویس، همان چیزی است که تیم‌های تعمیرات خود اپل به آن دسترسی دارند. یک کیت کامل ابزار را می‌توان به‌مدت یک هفته با قیمت 49 دلار اجاره کرد. این جعبه‌ابزار شامل پرس، قطعات پیچ، پوشش‌های محافظ و سایر مواد موردنیاز برای انجام تعمیرات حرفه‌ای می‌باشد. ابزارهای فردی را نیز می‌توان به‌صورت جداگانه خریداری کرد تا نگهداری شود.

اپل در وب‌سایت Self Service Repair می‌گوید که کیت‌های اجاره‌ای شامل دو کیس است؛ یکی به وزن 43 پوند و دیگری با وزن 36 پوند. این کیس‌ها که روی هم قرار گرفته‌اند، 20 اینچ عرض و 47 اینچ ارتفاع دارند. خوشبختانه، هر دو مورد دارای چرخ برای حمل‌و‌نقل آسان هستند.

قیمت قطعات بسته به نوع تعمیر و نوع دستگاه متفاوت است. به‌عنوان‌مثال، بسته تعمیرات نمایشگر آیفون 13 پرو، 269 دلار قیمت دارد. همچنین بسته باتری این گوشی 71 دلار است. بااین‌حال، شما می‌توانید باتری آیفون خود را با هزینه کمی کمتر (تنها 69 دلار) ازطریق اپل سرویس کنید. همچنین هزینه سرویس تعویض نمایشگر آیفون 13 اپل 279 دلار است که فقط 10 دلار بیشتر از هزینه سلف سرویس می‌باشد.

بااین‌حال، زمانی که اعتباربخشی برگشتی را حساب می‌کنید، این اعداد ممکن است منطقی‌تر باشند. برای اکثر تعمیرات، پس از تکمیل مراحل، اپل از شما دعوت می‌کند تا قطعات قدیمی را به اپل بازگردانید تا بازیافت شوند. مشتریان برای انجام این کار یک اعتبار بازپرداخت جزئی دریافت خواهند. برای تعمیر نمایشگر آیفون 13 پرو و ​​تعمیر باتری، این اعتبار به‌ترتیب حدود 33.60 و 24.15 دلار ارزش دارد. این مقدار همچنین، هزینه تعمیر سلف سرویس باتری را به 46.85 دلار می‌رساند که کمتر از قیمتی است که اپل باید آن را برای شما سرویس کند.

اگر علاقه‌مند به انجام تعمیر سلف سرویس هستید، دستورالعمل‌های اپل در این لینک آمده است. ابتدا به مشتریان توصیه می‌شود که راهنمای تعمیر محصول مربوطه را مطالعه کنند. راهنمای تعمیرات نیز به‌صورت رایگان در این صفحه منتشر شده است.

پس از مطالعه راهنما به وب‌سایت سلف سرویس مراجعه کرده و قطعات لازم را سفارش دهید. خرید قطعات به شماره IMEI دستگاهی که قصد تعمیر آن را دارید بستگی دارد.

فروشگاه تعمیرات سلف سرویس توسط یک شرکت شخص‌ثالث اداره می‌شود که توسط اپل تأیید شده است تا فقط تجهیزات اصلی این شرکت را بفروشد.

اپل درحال برنامه‌ریزی برای گسترش برنامه تعمیرات سلف سرویس خود در اروپا تا اواخر سال جاری است. علاوه‌بر این، این برنامه شامل پشتیبانی از مک‌های مجهز به خانواده تراشه‌های M1 نیز خواهد شد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید