وارن بافت طرفدار سرسخت آیفون

person نویسنده: بهنام سکاکی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 279

وارن بافت یکی از مشهورترین فعالان بازار سرمایه و یکی از علاقه‌مندان به سهام شرکت اپل، در آخرین گفتگوی خود در مورد شرکت اپل، اعتراف کرد که اگر به کسی 10000 دلار پیشنهاد دهند که دیگر از محصولات اپل مثل آیفون، استفاده نکند، کسی این پیشنهاد را قبول نخواهد کرد.

هیچ شکی نیست که آقای وارن بافت و کمپانی برکشایر هاتاوی از طرفداران سرسخت برند اپل هستند و ماه پیش خبر سرمایه‌گذاری سنگین روی برند اپل در بورس جهانی توسط این شخص و هولیندگ وابسته به آن آشکار شد. در آخرین مصاحبه وارن بافت، ایشان دوباره به تمجید از شرکت اپل، مدیرعامل آن و محصولات آن پرداخت.

در مصاحبه چهارشنبه صبح خبرگزاری CNBC، وارن بافت نحوه مدیریت تیم کوک را موفق ارزیابی کرد. آقای بافت گفت: " تیم کوک یکی از ارشدترین مدیران است و کسب و کار را می‌فهمد." بافت ادامه داد: " تیم کوک به شکل شگفت‌انگیزی شرکت اپل را مدیریت کرده است."

آفای وارن در بافت در ادامه‌ی مصاحبه، دلایل محبوبیت و وفاداری به این برند را بیشتر توضیح داد و گفت که مردم حتی به خاطر 10000 دلار حاضر به کنار گذاشتن این برند نیستند! ایشان به شکل صحبت کردند:

" اگر کاربر اپل باشید و یک روز کسی به شما 10000 دلار پیشنهاد بدهد، ولی شما باید گوشی آیفون را برای همیشه کنار گذاشته و از برند دیگری استفاده کنید، این پیشنهاد را رد خواهید کرد. اگر این پیشنهاد به عنوان مثال برای خریدن خودروی فورد باشد، شما این پول را خواهید گرفت و سوار خودروی چوی می‌شوید."

این یک ویژگی خارق‌العاده‌ است. این به معنی مورد سوء استفاده قرار گرفتن توسط بچه‌ها نیست و تیم کوک به این اهمیت می‌دهد. هرچیزی می‌تواند مورد سوء استفاده قرار بگیرد، اما تیم کوک به آن اهمیت می‌دهد.

تیم کوک شاید یکی از بهترین مدیران ارشد باشد. او کسب و کار را درک می‌کند و محصولی دارد که استیو جابز آن را اختراع کرده، اما تیم کوک به شکل شگفت‌آوری شرکت را مدیریت کرده است."

آقای بافت، دارا بودن مقدار زیادی سهام اپل توسط شرکت خود (برکشایر هث وی) را کسب و کار خوب برای سرمایه‌گذارها و کاربران توصیف کرد:

" چطور می‌توانستیم به این شکل یک کسب و کار را توسعه دهیم؟ به همین خاطر کلی سهام از آن شرکت یعنی شرکت اپل می‌خریم و مالکیت ما هرسال مقدار خیلی کمی بیشتر می‌شود؛ چون آنها سهام خود را دوباره می‌خرند. تیم کوک این مسئله را مشکل نمی‌بیند. او می‌خرد و ما این کار را دوست داریم."

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید