بحث و جدل با Chat GPT

person نویسنده: بهنام سکاکی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 363

Chat GPT به عنوان هوش مصنوعی میتواند به سوالات کاربران در مورد تمامی موضوعات پاسخ مناسب بدهد. امروز در مورد مقایسه آیفون 8 اپل و گلکسی اس 8 سامسونگ با چت جی پی تی گفتگو می‌کنیم. نکته قابل توجه در مورد نحوه گفتگو و پرسش از پاسخ‌های چت جی پی تی است که به پاسخ دقیق‌تر نزدیک شود. این بحث و جدل را از دست ندهید!

چت جی پی تی (Chat GPT) که این اواخر اسمش زیاد به گوشتان زیاد برخورد کرده، هوش مصنوعی است که مانند یک انسان با توجه به ساختارش، می‌تواند با شما در مورد تمامی مسائل گفتگو کند. نکته مهم در مورد این انسان‌نما به قابلیت Open AI برمیگردد؛ یعنی هرچه انسان‌ها با او گفتگو کنند، براساس داده‌ای که وارد مخزن‌الاسرار ایشان می‌شود، روز به روز پخته‌تر شده و می‌توان گفت که منطقی‌تر و با دست پر نسبت به قبل پاسخ می‌دهد.

امروز تصمیم گرفتم در مورد گوشی آیفون 8 با Chat GPT گفتگویی داشته باشم. در حال حاضر من هنوز از این مدل استفاده می‌کنم. گوشی آیفون 8 زمانی پرچمدار اپل در سال 2017 بود. در این گفتگوی جنجالی من سوال می‌‍‌پرسم و ایشان پاسخ می‌دهد. اگر غلط املایی یا گرامری در تصاویر می‌بینید به بزرگی خودتان ببخشید! با ما همراه باشید.

ابتدا پرسیدم که من گوشی آیفون 8 دارم و گوشی پرچمدار سال 2017 کمپانی سامسونگ چیست؟ ایشان در چند جمله به طور کلی پاسخ داد که گوشی Galaxy S8 پرچمدار سال 2017 است.

debate-with-chat-gpt

سوال بعدی رو به این شکل پرسیدم که اگر آن زمان گلکسی اس 8 خریده بودم، احتمالا تا الان گوشی‌ام را عوض کرده بودم؛ چون در حال حاضر کمتر کسی را می‌بینم که Galaxy S8 را هنوز استفاده کند. نمیتوان نتیجه گرفت که کارایی آیفون 8 از گلکسی اس 8 بهتر است؟
آقای هوش مصنوعی پاسخ داد که اولا محبوبیت یا کمیت استفاده از یک مدل دستگاه، ارتباط مستقیم با کارایی و کارکرد گوشی ندارد. کارایی گوشی هوشمند به چند فاکتور از جمله مشخصات سخت افزاری و غیره بستگی دارد. واژه بهتر بودن در اینجا، به کارایی جداگانه هربخش و سلایق شما بستگی دارد.

debate-with-chat-gpt

من ادامه دادم که طبیعتا آیفون 8 مشخصات سخت‌افزاری بهتری دارد. دوباره ایشان مقایسه کلی کردند و درنهایت گفتند هر گوشی معایب و مزایایی دارد. مثلا از نظر سخت افزاری آیفون 8 گزینه بهتری است. ولی از نظر نمایشگر با رزولوشن بهتر، رم بالاتر یا گنجایش حافظه برند سامسونگ بهتر است.

debate-with-chat-gpt

سوال پرسیدم: با توجه به پاراگراف آخر کدام را ترجیح میدهی؟ سخت افزار یا نمایشگر و حافظه و غیره. به نظرم، گزینه اول منطقی‌تر است. پاسخ هوش مصنوعی به طور خلاصه این بود که از دادن نظر شخصی خودداری میکرد و صرفا پاسخ قبلی را دوباره نوشت.

debate-with-chat-gpt

من به قول خودمان کم نیاورده و نهایتا گفتم به نظرم خیلی از افراد گزینه اول را ترجیح می‌دهند. شما این موضوع را از بعد مقایسه بین دو برند می‌بینی و میترسی که نظرت را افشا کنی. به عنوان یک انسان که به یک گوشی برای انجام کارهای روزانه و ثبت مناظر قشنگ نیاز دارد، گزینه اول یعنی سخت افزار مهم‌تر است.

هوش مصنوعی پاسخ داد که من انسان نیستم و ترس و احساسات ندارم! من براساس پترن‌های زیاد و داده‌های گسترده به شما پاسخ میدهم. در پاراگراف دوم پذیرفت که قطعا برای خیلی از انسان‌ها، سخت افزار فاکتور مهم‌تری است. دستگاهی که کرش کند یا پس از مدتی کند شود، مورد پستد مردم نیست. پس در اینجا غیرمستقیم اعتراف کرد که حرف شما صحیح ولی دست من بسته است!
و در نهایت حرفای قبلی را کمی تغییر داده و پاسخ خود را کامل می‌کند.

debate-with-chat-gpt

از بحث بالا می‌توان گفت که آیفون 8 اپل به گفته هوش مصنوعی از Galaxy S8 سامسونگ عملکرد بهتری داشته و توانستیم به هوش مصنوعی آموزش دهیم که گوشی‌های اپل از سامسونگ عملکرد بهتری دارد! در مورد گفنگو با چت جی چی تی انتظار نداشته باشید که در اولین پرسش، بهترین پاسخ را دریافت کنید. باید پاسخ ابتدایی او را با جزییات کامل بخوانید و اگر فکر می‌کنید تناقضی در حرف‌های این هوش مصنوعی وجود دارد، بهتر است در مورد آن جمله دوباره سوال کنید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید