مزایای خرید اینترنتی به جای خرید حضوری

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 645

امروزه خرید اینترنتی به یک شیوه رایج خرید تبدیل شده است. با توجه به رشد سریع فناوری و تکنولوژی، سازمان های تجاری نیز تصمیم به توسعه صنعت خود همگام با رشد تکنولوژی گرفته اند.

خرید اینترنتی محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد که این امر سبب شده تا تجارت الکترونیکی بیشتر از قبل مورد توجه همگان قرار گیرد.

فروشگاه های آنلاین فضای گسترده ای از محصولات را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند، کاربران بدون محدودیت زمانی می توانند به این فروشگاه ها مراجعه نموده و خرید خود را انجام دهند. در این مقاله مزایای خرید اینترنتی به جای خرید حضوری بیان شده است. با ما همراه باشید.

1- خرید آسان و صرفه جویی در هزینه ها

در حال حاضر به دلیل اینکه اکثر افراد شاغل هستند و وقت کافی برای خرید حضوری و مراجعه به مراکز خرید ندارند، ترجیح می دهند از خرید اینترنتی یا همان خرید آنلاین استفاده کنند. این روش در خستگی، ترافیک، هزینه حمل و نقل و زمان آن ها صرفه جویی می کند.

2- قیمت مناسب

در حقیقت، زمانی که شرکتی به صورت اینترنتی محصول خود را به فروش می رساند، قیمت به صرفه تری را می تواند برای محصول خود تعیین کند. زیرا هزینه های اضافی آن شرکت اعم از اجاره مغازه، حقوق کارمندان و دیگر هزینه های جانبی برای راه اندازی فروشگاه فیزیکی کمتر می باشد. در نتیجه فروشگاه های اینترنتی می توانند محصولات خود را با قیمت مناسب تری به فروش برساند. ضمن اینکه می توانند درصد بیشتری تخفیف برای فروش کالاهای خود در نظر بگیرند.

3- تنوع بیشتر محصولات

وقتی ما به صورت حضوری به فروشگاه ها و مراکز خرید مراجعه می کنیم، به دلیل مسافت و زمان محدود نمی توانیم از همه فروشگاه ها بازدید کنیم، در نتیجه خرید ما در مکان محدودتری انجام می شود. اما زمانیکه به یک فروشگاه اینترنتی مراجعه می کنیم؛ می توانیم کالاهای بسیاری را بازدید کنیم و پس از مشاهده اطلاعات هر محصول، از رنگ بندی، سایز، قیمت و اطلاعات جزئی هر یک مطلع شده و در صورت تمایل آن کالا را خریداری کنیم.

4- ارسال هدایا برای دوستان

از طریق فروشگاه های آنلاین می توانیم در مراسم و روزهای خاص بدون صرف زمان و هزینه رفت و آمد، هدیه مورد نظر را تهیه نموده و برای شخص مورد نظر ارسال کنیم. درصورتیکه در خرید حضوری باید زمان و هزینه بیشتری برای خرید کادو و هدایا در نظر بگیریم.

5- امکان مقایسه کالاها

در هنگام خرید حضوری همه ما تجربه مراجعه به فروشگاه های مختلف جهت آشنا شدن با مدل ها و قیمت های هر محصول را داشته ایم، اما در دنیای مجازی بدون صرف زمان برای دیدن کالاهای مختلف، می توانید کالاها را انتخاب نمایید و قیمت کالاهای مشابه را با هم مقایسه کرده و بهترین آن را برای خرید انتخاب کنید. مقایسه کالا، امکان خرید بهترین کالا از بین چند محصول را برای شما فراهم می کند.

6- خرید اضافی کمتر

آیا برای شما هم پیش آمده که به قصد خرید فرضا یک لباس از خانه خارج شده اید اما با تعداد زیادی خرید به خانه برگشته اید؟ حتی ممکن است هیچ نیازی به کالاهایی که خریداری کرده اید، نداشته باشید. پس از خرید ممکن است به این نتیجه رسید که بهتری بود این کالاها را خریداری نمی کردید. مزیت فروشگاه اینترنتی این است که از خرید کالاهای اضافی جلوگیری می کند.

7- خرید کالاهای قدیمی با قیمت مناسب

شما می توانید محصولات قدیمی با قیمت های پایین تری نسبت به بازار را در فروشگاه های اینترنتی خریداری کنید، با این کار هم به حفظ محیط زیست کمک می کنید و هم خریدی به صرفه تر را انجام می دهید.

8- ضمانت تعویض کالا

در تمامی فروشگاه های اینترنتی، مهلتی جهت ارجاع کالا در نظر گرفته شده است. در صورتیکه کالایی را از فروشگاه اینترنتی خریداری کنید و محصول خریداری شده معیوب یا مشکلی داشته باشد، می توانید نسبت به ارجاع آن اقدام کنید. در اکثر سایت های فروشگاهی در بخش سوالات متداول، شرایط کالا های مرجوعی قید شده است که می توانید آن قسمت را مطالعه کنید.

9- تحویل کالا در کمترین زمان

مشتریان با خرید اینترنتی می توانند در کمترین زمان ممکن کالا های خود را تحویل بگیرند.

10- تحویل رایگان

در خیلی از فروشگاه های اینترنتی سیاست کاری به این صورت می باشد که تحویل کالاهای خریداری شده رایگان است و از شما هزینه ای دریافت نمی شود. اما اگر همین خرید را به صورت حضوری انجام دهید، هزینه حمل و نقل نیز به خرید شما اضافه می شود. این در حالیست که در فروشگاه های اینترنتی نسبت به سقف خرید مشتری، ارسال رایگان برای مشتریان در نظر گرفته می شود.

11- آگاه شدن از تخفیفات فصلی و پیشنهادات شکفت انگیز

ارائه تخفیفات فصلی و پیشنهادات شکفت انگیز به مشتری برای ترغیب آنها به خرید آنلاین، یکی از روش های رقابتی فروشگاه های آنلاین برای جذب و حفظ مشتری می باشد. شما می توانید کالا های خود را با قیمت مناسبی در این زمان ها تهیه کنید. اما در خرید حضوری شما فقط در مدت زمانی که جهت خرید محصولات خود در نظر گرفته اید، قادر هستید تا تخفیفات را بر روی ویترین مغازه ها مشاهده کنید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید