تاثیر مشکلات دوربین آیفون 14 بر فروش آن

person نویسنده: مریم سوقندی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 881

آیفون 14 به دلیل ترک خوردگی لنز دوربین عقب با مشکلات کنترل کیفیت مواجه است، اما هیچ اختلالی برای عرضه پیش بینی نمی شود و طبق روند هر ساله، احتمالا اپل از آیفون جدید در تاریخ مقرر رونمایی خواهد کرد .

همان طور که می‌دانید تاکنون در رابطه با گوشی‌های سری آیفون ۱۴ اطلاعات زیادی منتشر شده است، چرا که احتمالا پاییز امسال باید شاهد رونمایی از آن‌ها باشیم.

به لطف منابع خبری موجود، ما هم توانسته‌ایم به بخش بزرگی از اطلاعات مربوط به گوشی‌های مورد انتظار اپل دسترسی داشته باشیم. برای مثال طبق جدیدترین خبرهای منتشر شده، می‌دانیم آیفون 14 قرار است سه مدل دیگر شامل مکس، پرو و پرو مکس داشته باشد که به ترتیب 6.1، 6.7، 6.1 و 6.7 اینچی خواهند بود.

همچنین به نظر می‌رسد امسال، تفاوت بین مدل استاندارد و پرو بسیار بیشتر و محسوس‌تر از قبل باشد و آیفون 14 ارتقاء قابل توجهی در مدل‌های بالاترداشته باشد. شایعات حاکی از آن است که دارای یک بریدگی و حفره قرص‌شکل جدید برای جایگزینی بریدگی، رم سریع‌تر و نمایشگر همیشه روشن است.

علاوه بر این، شایعات مختلفی نیز پیرامون دوربین آیفون جدید وجود دارد. همانطور که می‌دانید دوربین آیفون یکی از دلایل مهم فروش بالای آن محسوب می شود اما چندین سال است که اپل تنها برروی مشخصات دیجیتالی عکاسی و ارتقا عکاسی در نور پایین کار می کند و خبری از افزایش رزولوشن لنز آیفون نیست. همچنین ضخامت ماژولدوربین نیز تغییراتی خواهد داشت، اما همچنان این ماژول بیرون زده خواهد بود.

اگر گفته‌ های مینگ چی کو درست باشد، به نظر می رسد اپل می تواند قدم بزرگی در راستای افزایش رزولوشن دوربین مدل جدید آیفونش، یعنی آیفون 14 ، بردارد.

طبق یادداشت های TF Securities که توسط اپل اینسایدر AppleInsider کشف شد، مینگ چی کو اعلام کرده که آیفون 14 قرار است به جای دوربین 12 مگاپیکسلی از دوربین 48 مگاپیکسلی استفاده کند. کو پیش‌بینی می کند که این تغییر باعث خواهد شد که شرکت تایوانی لارگان پریسیژن Largan precision که وظیفه‌ی تولید قطعات دوربین را بر عهده دارد، سود نسبتا خوبی عایدش شود.

این اولین پیش‌بینی کو درباره‌ی لنز 48 مگاپیکسلی نیست. پیش‌تر در آوریل گفته بود که چنین تغییری ممکن است در 2022 دیده شود. سنسور بزرگ 1/1.3 اینچی، که مخصوص تصویربرداری واید است، خود به خود تبدیل به یک لنز دوکاره خواهد شد؛ لنز جدید می تواند با کیفیت 8K فیلم‌برداری کند.

 

اما مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، امروز در توییتر اعلام کرد که اپل با مشکلات کنترل کیفیت در لنز دوربین پشتی آیفون 14 مواجه است که باعث ترک خوردن برخی از لنزها به دلیل روکش شده است. این مشکل باعث شده است که اپل سفارشات دوربین آیفون 14 را به یک تامین کننده دیگر تخصیص دهد، و به کاهش تأثیر آن بر فروش دستگاه ها در اواخر پاییز امسال کمک کند.

کو گفت که تاثیر آن بر محموله‌های آیفون 14 به لطف یک تامین‌کننده جدید به حداقل خواهد رسید و امیدواریم به این مشکل رسیدگی کند.

انتظار می‌رود فروش آیفون 14 بیشتر از آیفون 13 باشد و طبق گزارش‌ها، سامسونگ 80 میلیون نمایشگر آیفون 14 را برای سه ماهه سوم سال جاری آماده می‌کند. در حال حاضر، در زمانی از سال (ژوئیه-آگوست) هستیم که به دلیل معرفی آتی نسخه بعدی دستگاه که در ماه سپتامبرانجام می شود، فروش آیفون کاهش می‌یابد. در ژوئیه امسال، محموله‌های سری آیفون 13 حدود 33 درصد بیشتر از تعداد محموله‌های آیفون 12 تحویل شده در همان زمان یک سال پیش بود که می‌تواند نشانه‌ای از افزایش تقاضا برای دستگاه باشد.

 

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید