بررسی ویژگی‌های نسل اول و دوم Apple Pencil

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: نقد و بررسی محصولات دنیای تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1725

اگر می‌خواهید برخی کا‌رها مانند ویرایش عکس، طراحی دیجیتال یا سایر امور دیجیتالی را در iPad خود انجام دهید، استفاده از انگشتان‌تان به تنهایی در مقایسه با یک قلم می‌تواند تجربه‌ای سخت و خسته ‌کننده‌ای باشد. بگذارید واضح بگویم: بهترین قلم برای آیپدها امروزه  Apple Pencil  است.

این روز‌ها در بازار فروش، دو مدل اپل پنسل نسل اول و دوم وجود دارد. هر دو فوق العاده محبوب هستند و هر دو در زمان خود آپدیت‌های مناسبی را ایجاد کرده‌اند. اما در یک نگاه، آیا می‌توانیم متوجه شویم که کدام یک بهتر از دیگری است؟ شما کدام قلم را برای iPad خود می‌خرید؟ مقایسه Apple Pencil 1 با Apple Pencil 2  همه چیز را نشان می‌دهد. دراینجا به جزئیات بیشتری در مورد 1 و Apple Pencil 2 می‌پردازیم که با آزمایش شخصی دو دستگاه در کنار هم کشف شده‌اند.

چندین تفاوت بسیار واضح بین  Apple Pencil 2 و Apple Pencil 1  وجود دارد. هنگام مقایسه، متوجه خواهید شد که این تفاوت‌ها مربوط به حساسیت فشار یا عملکرد نیست، بلکه طراحی و راحتی است.هر دو مدل Apple Pencil (نسل اول و دوم) واقعاً تجربه طراحی و نوشتن را برای طراحان گرافیک، دانش‌آموزان و هر کسی که یادداشت‌برداری می‌کند، به بهترین نحو ممکن آماده کرده‌است. به هر حال، 2 مدل در جایگاه خود به‌روز هستند. اما در واقع هر دو قلم می‌توانند انتخابی عالی برای هنرمندان دیجیتالی باشند که می‌خواهند از iPad  خود برای طراحی استفاده کنند، زیرا هر دو ویژگی‌های هنری خوبی  را ارائه می‌دهند و البته از نظر قیمت متفاوت هستند. بستگی به این دارد که برای چه کاری به قلم نیاز دارید و چقدر می‌خواهید برای آن هزینه کنید.

apple pencile

هرآیپد‌ با کدام اپل پنسل کار می‌کند؟

این بسیار مهم است. برخی از آیپد‌ها با اپل پنسل 2015 کار می‌کنند و برخی با اپل پنسل 2018. ولی هیچ دستگاهی وجود ندارد که با هر دو کار کند. بنابراین برای کسانی که خودشان آیپد دارند، انتخاب بسیار ساده است. قلمی را می‌خرید که سازگار با اپل شما باشد.

آیپدهای سازگار با نسل دوم قلم اپل

  • iPad Pro 12.9in (2018)
  • iPad Pro 11in (2018)

آیپدهای سازگار با نسل اول قلم اپل

  • iPad 9.7in (2018)
  • iPad Pro 12.9in (2017)
  • iPad Pro 10.5in (2017)
  • iPad Pro 9.7in (2016)
  • iPad Pro 12.9in (2015)

ویژگی‌های apple pencli 1

  • اتصال: بلوتوث
  • عمر باتری: 12ساعت
  • کانکتورلایتنینگ دارد

اگر شما در امور دیجیتالی خلاق هستید و آیپد دارید، قطعا از 1 apple pencil راضی خواهید بود. درست است که این مدل قدیمی‌تر است و ویژگی‌های بیشتری در مدل دوم وجود دارد، اما اگر به دنبال یک قلم مناسب با قیمت پایین‌تر هستید، این یک انتخاب خوب است.

ویژگی‌های apple pencil 2

  • اتصال: بلوتوث
  • عمر باتری: 12 ساعت

Apple Pencil 2  بهترین قلم موجود برای iPad است و نسبت به نسخه اصلی بهبود یافته‌است. شارژ مغناطیسی، کنترل‌های ضربه‌ای و طراحی تمیز آن را به انتخابی قانع‌کننده برای طراحان تبدیل می‌کند.

تفاوت ظاهری apple pencil 2 و apple pencil 1

Apple Pencil 1 شکلی کروی دارد، در حالی که Apple Pencil 2  دارای یک شکل صاف یک طرفه است. به طور کلی، درست مانند یک مداد در دست به نظر می رسد که، ما بر اساس نام آن حدس می‌زنیم دقیقاً همان چیزی است که اپل به دنبال آن بوده است.

از نظر نحوه احساس مداد در دست شما، Apple Pencil (نسل اول و دوم) واقعا متفاوت هستند. Apple Pencil  قدیمی روکش براق تری دارد. در مقابل، نسخه جدید دارای روکش مات است که به شما احساس استحکام و اطمینان بیشتری می‌‍دهد.به دلیل روکش براق و شکل کروی، گرفتن Apple Pencil  می تواند کمی سخت تر از مدل ارتقا یافته‌اش باشد که می‌تواند باعث لیز خوردن آن شود. با این حال، این مورد درباره‌ی  Apple Pencil 2  صدق نمی کند. روکش مات آن به کاربران iPad این امکان را می‌دهد که آن را به راحتی در دست بگیرند.

Apple Pencil 2  کوتاه‌تر است و امکانات بیشتری دارد. انتهای صاف آن نیز به عنوان یک دکمه میانبر (معروف به ژست) کار می‌کند. این به Apple Pencil 2  یک مزیت قابل توجه می‌دهد، مخصوصا اگر یک هنرمند دیجیتال یا طراح گرافیک باشید. با دو بار ضربه زدن، می‌توانید بین ابزار فعلی و پاک کن جابه جا شوید که بسیاری از هنرمندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.کاربران همچنین می‌توانند از ژست دوبار ضربه زدن استفاده کنند، که شما را به آخرین ابزار استفاده شده‌تان برمی‌گرداند تا به پالت تغییر رنگ بروید، سپس برای نوشتن به مداد بازگردید.

تفاوت در ظاهر صفحه نمایش در iPad Pros  وجود دارد. Apple Pencil 2 به طور مستقیم با نمایشگرهای 60 هرتزی در iPad Pro  کار می‌کند که ممکن است برای برخی از کاربران ظریف به نظر برسد. با این حال، مدل‌های قدیمی برای مداد اپل 1 دارای تاخیر بالاتر، 120 هرتز بودند.

تفاوت شارژ در هر کدام

یک تفاوت مهم دیگر شارژ کردن است . برای شارژ مداد نسل اول، باید آن را به آیپد خود وصل کنید، اما مداد نسل دوم، فقط می‌توانید آن را به آیپد خود وصل کنید و شروع به شارژ شدن می‌کند و می‌توانید به ادامه کار خود برسید.

charge

Apple Pencil 1 

برای شارژ کردن Apple Pencil 1، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را مستقیماً به کانکتور لایتنینگ روی پد وصل کنید. همچنین، می‌توانید از آداپتور شارژ Apple Pencil  که داخل جعبه است استفاده کنید. هنگامی که اتصالات را وصل کردید، شارژ باید بلافاصله شروع شود. با این حال، می توانید با دنبال کردن مراحل زیر آن را تأیید کنید. همچنین به شما کمک می کند بررسی کنید که آیا Apple Pencil  کاملا شارژ شده است یا خیر.

  •    کابل لایتنینگ را به Apple Pencil روی iPad خود وصل کنید
  •    تنظیمات را راه اندازی کنید
  •    به سمت پایین حرکت کنید و گزینه ای که می گوید Apple Pencil را انتخاب کنید.
  •     به دنبال نماد باتری بگردید. وقتی رنگ سبز با نماد رعد و برق است، نشان می‌دهد که حالت شارژ است، در حالی که اگر خاکستری بماند، به این معنی است که شارژ نمی‌شود.

Apple Pencil 2

به محض اینکه نسل دوم  Apple Pencil  را به iPad  خود متصل می کنید، وضعیت شارژ برای لحظه ای روی صفحه نمایش داده می‌شود. اکنون برای بررسی میزان شارژ Apple Pencil  خود یا اینکه آیا کاملاً شارژ شده است، کافی است ویژگی  Today View را در iPad خود بررسی کنید. انجام آن بسیار ساده است. کافی است روی صفحه اصلی یا صفحه قفل خود، انگشت خود را از انتهای چپ به راست بکشید.

آخرین ویژگی که ما به آن خواهیم پرداخت، عمل بیدار شدن از حالت اسلیپ (Sleep) است.اگر iPad شما به خواب رفت، شما می‌توانید با پنسل اپل جدید خود روی صفحه بزنید و این کار iPad  را بیدار خواهد کرد و یک داکیومنت (سند) جدید در یادداشت ها برای شما باز خواهد کرد (بدون نیاز به باز کردن قفل).این یک راه فوق العاده راحت برای پریدن مستقیم به بخش یادداشت دستگاه، برای یادداشت برداری در زمان یک بحران جزئی، بدون نیاز به باز کردن قفل و انتخاب برنامه یادداشت است.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید