نکات مخفی مک بوک که باید بیشتر بدانید

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: نقد و بررسی محصولات دنیای تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 621

اپل  همیشه به ارائه یک محصول بسیار کاربردی در تمامی محصولات خود افتخار می‌کند. مک‌ها نیز از این قاعده جدا نیستند. اما این محصول که قادر به انجام کارهای زیادی است،  دارای ترفندها و میانبرهای بزرگی است که مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ما قرار است چند موردشان را بررسی کنیم.

به سرعت برنامه فعال فعلی را پنهان کنید

یک میانبر راحت  CMD + H است. این کار برنامه فعال فعلی شما را پنهان می‌کند و راهی عالی برای پاک کردن چیزی از دید بدون نیاز به بستن کامل آن می‌کند. برای بازگرداندن پنجره، به سادگی روی نماد داک برنامه و VOILA کلیک کنید.

میانبر صفحه کلید ایموجی

با مجموعه جدیدی از Emoji که اواخر امسال به macOS راه پیدا می‌کند، این میانبر صفحه کلید Emoji سریع به شما کمک می‌کند هر کجا که تایپ می‌کنید، مورد مناسب را پیدا کنید. برای نمایش صفحه کلید Emoji، کادر متنی را پیدا کنید، روی آن کلیک کنید و CTL + CMD + SPACEBAR را فشار دهید. یک روکش پنجره کوچک با دسته‌ای از کاراکترهای ایموجی در آن ظاهر می‌شود. از آن‌ها لذت ببرید.

کابل شارژ مک بوک دو سر TYPE C اصلی 1.5 متری

گروهی از فایل‌ها را تغییر نام دهید

اگر گروهی از فایل‌ها را دارید که می‌خواهید نامشان را تغییر دهید، انجام این کار در مک بسیار آسان است، البته تا زمانی که از macOS Yosemite یا نسخه‌های جدیدتر استفاده می‌کنید. برای تغییر نام دسته‌ای فایل‌ها، ابتدا باید گروهی از فایل‌ها را که می‌خواهید تغییر نام دهید، انتخاب کنید. می‌توانید روی یکی کلیک کنید و سپس shift را نگه دارید تا موارد بیشتری برجسته شوند. هنگامی که گروه هایلایت شده خود را دارید، کلیک راست کرده و "تغییر نام" را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از منوی Finder روی دایره ای با سه نقطه در وسط ضربه بزنید. سپس می‌توانید نام‌ها را جایگزین متن، اضافه کردن متن یا قالب‌بندی کنید.

نحوه تنظیم مجدد نمادها در نوار منو

بسیاری از نمادهای نوار منو میانبرهای مفیدی را برای عملکردهای برنامه و سیستم ارائه می دهند و ممکن است در صفحه نمایش شما اقامت دائمی داشته باشند. اما اگر به حال خود رها شود. خوشبختانه، سازماندهی مجدد آنها ساده است، زمانی که بدانید چگونه آن را انجام دهید.

  • کلید Command را نگه دارید.
  • نشانگر ماوس خود را روی نمادی که می‌خواهید حرکت دهید، نگه دارید.
  • با نگه داشتن دکمه سمت چپ ماوس، نماد را به موقعیت دلخواه خود در نوار منو بکشید. نمادهای دیگر کنار می روند تا فضایی برای آن ایجاد کنند.
  • دکمه سمت چپ ماوس را رها کنید.

چگونه یک برنامه را مجبور به خروج از مک خود کنیم

اگر برنامه‌ای دیگر پاسخ نمی‌دهد و نمی‌توانید به طور معمول از برنامه خارج شوید، از این مراحل برای مجبور کردن برنامه به خروج استفاده کنید. برای خروج از برنامه Mac به طور معمول، Quit را از منوی برنامه در نوار منو انتخاب کنید یا Command-Q را فشار دهید. اگر برنامه خارج نشد، این مراحل را دنبال کنید تا برنامه را مجبور به ترک کنید. 

  • این سه کلید را با هم فشار دهید: Option (یا Alt)، Command، Esc (Escape). 1 یا Force Quit را از منویApple در گوشه صفحه خود انتخاب کنید.

ماوس بیسیم مناسب مک بوک و آیمک

macbook tips

  • یک پنجره Force Quit باز می‌شود. برنامه‌ای را که می‌خواهید از آن خارج شوید انتخاب کنید، سپس روی خروج اجباری کلیک کنید.

macbook tips

نحوه روشن کردن Do Not Disturb در مک

سریع‌ترین راه برای روشن کردن Do Not Disturb در مک شما از طریق Control Center در نوار منو در Mac شما است. می‌توانید از آن برای روشن کردن حالت «مزاحم نشوید» برای یک ساعت، تا عصر امروز و برای همیشه استفاده کنید.

  •  ابتدا بر روی آیکون Control Center در نوار منو کلیک کرده و گزینه Focus را انتخاب کنید.

macbook tips

  •  اکنون روی Do Not Disturb کلیک کنید تا روشن شود. همچنین می‌توانید گزینه‌های «برای ۱ ساعت» و «تا امروز عصر» را انتخاب کنید، اگر نمی‌خواهید به یاد داشته باشید که آن را خاموش کنید.

macbook tips

  • یک راه سریع‌تر برای فعال کردن DND در مک این است که کلید Option (⌥) را در مک خود نگه دارید و روی بخش زمان و تاریخ کلیک کنید.

macbook tips

  • هنگامی که مزاحم نشوید را روشن کنید، نماد نیمه ماه را در نوار منو خواهید دید.

macbook tips

  • برای خاموش کردن Do Not Disturb روی نماد DND کلیک کنید. حال بر روی گزینه Do Not Disturb کلیک کنید. همچنین می‌توانید کلید Option (⌥) را نگه دارید و روی قسمت تاریخ و زمان کلیک کنید تا خاموش شود.

macbook tips

با این که سال‌هاست مک بوک‌ها معرفی و عرضه شده‌اند، هنوز هم برای خیلی از افراد سوال بود آیا در مک بوک ترفندها و یا نکات مخفیی وجود دارد که از آن بی اطلاع باشیم؟ جواب ما مثبت است. می‌توانید برای خواندن ترفندهای مک بوک با ما در ادامه همراه باشید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید