مقایسه ایرپاد پرو نسل اول و دوم

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: نقد و بررسی محصولات دنیای تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 587

ایرپاد پرو (AirPods Pro)، هدفون بی‌سیمی است که توسط شرکت اپل طراحی و تولید شده است.ایرپاد پرو در سال 2019 منتشر شد. اپل در تاریخ 28 اکتبر 2019 این هدفون بی‌سیم را به صورت رسمی معرفی کرد. این هدفون دارای بسیاری از ویژگی‌های منحصر به فرد است که آن را از دیگر هدفون‌های بی‌سیمی متمایز می‌کند. ایرپاد پرو با تمامی دستگاه‌های اپل که از سیستم عامل iOS 13.2 یا بالاتر پشتیبانی می‌کنند، سازگار است. این شامل آیفون، آیپد و آیپاد تاچ جدیدتر، مک‌بوک‌هایی با سیستم عامل macOS Catalina 10.15.1 یا بالاتر و Apple Watch با watchOS 6.1 یا بالاتر می‌شود.به علاوه، ایرپاد پرو با سایر دستگاه‌های دارای بلوتوث نسخه 5.0 یا بالاتر نیز سازگار است، اما برخی از ویژگی‌های خاصی مانند لغو نویز فعال، تنها با دستگاه‌های اپل سازگار هستند. ایرپاد پرو با برخی دستگاه‌های قدیمی‌تر اپل همخوانی دارد، اما برخی از ویژگی‌های آن که از جمله لغو نویز فعال است، با دستگاه‌های قدیمی‌تر سازگار نیستند.

ایرپاد پرو نسل اول و ویژگی‌های آن

ایرپاد پرو نسل اول، یکی از محصولات شرکت اپل در دسته‌ی هدفون‌های بی‌سیم است که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. این هدفون‌ها در قالب دو قطعه کوچک و بی‌سیم به همراه یک جعبه شارژ قابل حمل عرضه می‌شوند. ایرپاد پرو نسل اول دارای چیپست Apple W1 بود که ارتباط بی‌سیم بهتری با دستگاه‌های اپل فراهم می‌کرد. همچنین این هدفون‌ها از تکنولوژی شناسایی حرکت استفاده می‌کردند که با شنیدن صدایی که به گوش می‌رسد، تشخیص می‌دادند که کاربر در حال حرکت، مکالمه یا استفاده از دستور صوتی Siri است. ایرپاد پرو نسل اول دارای باتری داخلی است که حدود ۵ ساعت پخش موزیک را پشتیبانی می‌کند. ایرپاد پرو نسل اول دارای امکاناتی مانند توقف پخش موسیقی به صورت خودکار با خارج شدن یا قرار گرفتن در گوش کاربر، اتصال به دستگاه‌های دیگر از طریق بلوتوث، و کنترل لمسی بود. با کنترل لمسی، کاربر می‌توانست موسیقی را متوقف و از سرگرمی دیگری مانند پاسخ به تماس تلفنی یا فعال‌سازی Siri لذت ببرد.

ایرپاد پرو نسل دوم و ویژگی‌های آن

ایرپاد پرو نسل دوم، نسل بعدی هدفون‌های بی‌سیم شرکت اپل است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. این هدفون‌ها دارای ویژگی‌های جدیدی هستند که در مقایسه با نسل قبلی آن‌ها، بهبود یافته‌اند. پرو نسل دوم دارای قابلیت شارژ بی سیم است که با استفاده از یک شارژر بی سیم، کاربران می‌توانند ایرپاد‌های خود را به راحتی شارژ کنند.
حالت شنیدن محیطی،این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی با لمس کردن ایرپاد پرو نسل دوم، حالت شنیدن محیطی را فعال کنند و بتوانند صداهای محیط را بدون نیاز به خارج شدن از گوششان، بشنوند.  پرو نسل دوم با طراحی مناسبی برای استفاده در حین ورزش‌های سنگین و حرکات شدید طراحی شده است و با قابلیت تنظیم حالت‌های مختلف، به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی در هر شرایطی از آن‌ها استفاده کنند.همچنین دارای تکنولوژی تشخیص خودکار است که با شناسایی وضعیت گوش‌ها، موزیک را متوقف یا شروع می‌کند. همچنین، با استفاده از حسگرهای شتاب‌سنج و ژیروسکوپ، ایرپاد پرو نسل دوم به طور خودکار تشخیص می‌دهد که آیا کاربر در حال استفاده از آن است یا خیر و بر اساس آن، موزیک را متوقف یا شروع می‌کند.طرح بدنه‌ی این هدفون‌ها نیز بسیار شیک و زیباست و با سبک زندگی مدرن تلفن همراه شما هماهنگ می‌شود.


هدفون بی‌سیم ایرپاد پرو 2 اپل


تفاوت ایرپاد پرو نسل اول و دوم

با نوجه به ویژگی هایی که گفته شد ایرپاد پرو نسل دوم در مقایسه با نسل اول، تفاوت‌های زیادی دارد که می‌تواند تجربه‌ی کاربری را بسیار بهبود بخشد. در زیر به برخی از این تفاوت‌ها اشاره می‌کنم:

airpod pro

طراحی

ظاهر ایرپاد پرو نسل دوم در مقایسه با نسل اول به شکل کلی تغییراتی داشته است. طراحی داخلی ایرپاد پرو نسل دوم، به دلیل استفاده از یک تراشه جدید و بهبود یافته با نام H1، کوچکتر از نسل اول است. این تراشه بهبودهایی در عملکرد دستگاه، مانند کاهش تاخیر در انتقال صدا، پشتیبانی از هندزفری بی‌سیم با بیشترین کیفیت صدا و بهبود کیفیت مکالمات تلفنی، دارد. در ایرپاد پرو نسل دوم، قابلیت کنترل لمسی بهبود یافته و دارای پاسخگویی بهتری است. به عنوان مثال، با لمس دو بار بر روی هر یک از ایرپاد‌ها، می‌توانید به Siri دستور دهید و با لمس سه بار، قطع شنیدن موسیقی را انجام دهید. ظاهر خارجی ایرپاد پرو نسل دوم نیز تغییراتی نسبت به نسل اول داشته است. در نسل دوم، قسمت بیرونی ایرپاد به شکل کروی‌تر و صاف‌تر طراحی شده است. همچنین، برخی از تغییرات در قسمت شیب دار ایرپاد نیز اعمال شده اند که باعث شده است که این نسل از ایرپاد پرو دید بیشتری داشته باشد.همچنین ایرپاد پرو نسل دوم با رنگبندی‌های جدیدی عرضه شده است که شامل سفید، مشکی، قرمز و سبز اسپرت می‌شود.  به طور کلی، ایرپاد پرو نسل دوم نسبت به نسل اول، تغییراتی در طراحی داخلی، کنترل لمسی، ظاهر خارجی، رنگبندی و مقاومت در برابر آب و گرد و غبار داشته است.

پیشنهاد محصول: جعبه اصلی ایرپاد پرو 2 اپل

کیفیت صدا

ایرپاد پرو نسل دوم نسبت به نسل اول، تغییراتی در کیفیت صدا دارد. این تغییرات شامل بهبود‌هایی در کیفیت صدای بیس و کیفیت مکالمات تلفنی است. در نسل اول ایرپاد پرو، کیفیت صدای بیس و میان‌باند در حد قابل قبولی بود، اما در نسل دوم، با استفاده از تراشه جدید H1، بهبود یافته و صدای باس قوی‌تر و روشن‌تری دارد. همچنین، این تراشه قابلیت پردازش صدای بهتری دارد که باعث بهبود کیفیت مکالمات تلفنی و کاهش نویزهای اطراف محیط شما می‌شود. در مقایسه با نسل اول، ایرپاد پرو نسل دوم همچنین دارای تکنولوژی کنسل‌گوش‌های فعال (Active Noise Cancellation) است که قابلیت کاهش نویزهای محیط را بهبود می‌بخشد و تجربه گوش دادن به موسیقی را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. همچنین ایرپاد پرو نسل دوم دارای حالت Transparency است که در این حالت، برای مواقعی که نیاز به شنیدن صداهای اطراف دارید، می‌توانید کنسل گوش‌های فعال را غیرفعال کنید و صداهای اطراف را شنید. در مجموع، در نسل دوم ایرپاد پرو، کیفیت صدا بهبود یافته است و با اضافه شدن تکنولوژی کنسل‌گوش‌های فعال و حالت Transparency، تجربه گوش دادن به موسیقی و مکالمات تلفنی بهبود یافته است.

پردازنده

در ایرپاد پرو نسل اول، اپل از پردازنده W1 استفاده کرد که قابلیت‌های خوبی را در بخش اتصال بی‌سیم و بهبود مصرف باتری داشت. اما در ایرپاد پرو نسل دوم، اپل از پردازنده H1 استفاده کرده که کارایی و قابلیت‌های بیشتری در مقایسه با W1 دارد. استفاده از پردازنده H1 در ایرپاد پرو نسل دوم، زمان تأخیر در انتقال صدا را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد و بهبود در کیفیت مکالمات تلفنی و پخش موسیقی را به همراه دارد. همچنین، با استفاده از این پردازنده، امکان استفاده از Siri باکیفیت بهتر و پاسخگویی سریع‌تر فراهم شده است. پردازنده H1 در ایرپاد پرو نسل دوم همچنین قابلیت بهبود کیفیت صدای باس در این دستگاه را دارد.

باتری

باتری ایرپاد پرو نسل اول و دوم با هم تفاوت دارند. در ایرپاد پرو نسل اول، هر گوشی دارای باتری با ظرفیت 93 میلی آمپر ساعت است که باعث می‌شود هر یک به طور مستقل تا 5 ساعت پخش موسیقی یا 2 ساعت مکالمه داشته باشند. با استفاده از جعبه شارژ ارائه شده، می‌توان هر دو گوشی را به مدت 24 ساعت شارژ کرد. اما در ایرپاد پرو نسل دوم، علاوه بر بهبود کیفیت صدا و پردازش سریع‌تر، باتری نیز بهبود یافته است. هر گوشی در ایرپاد پرو نسل دوم دارای باتری با ظرفیت یکسان با نسل اول است، اما بهبودی در مصرف باتری صورت گرفته است. با استفاده از پردازنده H1، این دستگاه توانسته است مصرف باتری را بهبود ببخشد و به طور مستمر تا 5 ساعت پخش موسیقی یا 3.5 ساعت مکالمه داشته باشد. همچنین، با استفاده از جعبه شارژ ارائه شده، می‌توان هر دو گوشی را تا 24 ساعت شارژ کرد. به طور کلی، در ایرپاد پرو نسل دوم، بهبود‌هایی در مصرف باتری انجام شده که به دستگاه اجازه می‌دهد تا برای مدت طولانی‌تری پخش موسیقی یا مکالمه داشته باشد. این بهبود‌ها در کنار تغییراتی در کیفیت صدا و پردازنده H1، ایرپاد پرو نسل دوم را به یک دستگاه با عملکرد بهتر و قابلیت‌های بیشتر نسبت به نسل قبلی آن تبدیل کرده است.

قیمت

قیمت ایرپاد پرو نسل دوم نسبت به نسل اول، تفاوت قابل توجهی دارد. در حالی که قیمت ایرپاد پرو نسل اول در زمان عرضه حدود 400 دلار بود، ایرپاد پرو نسل دوم با قیمت حدود 550 دلار عرضه شده است. تفاوت قیمت این دو محصول، به دلیل بهبود‌های انجام شده در نسل دوم، از جمله بهبود کیفیت صدا، افزوده شدن تکنولوژی کنسل‌گوش‌های فعال و حالت Transparency، بهبود مصرف باتری و استفاده از پردازنده H1 است. همچنین، با توجه به افزایش قیمت خام مواد اولیه و پیشرفت تکنولوژی، افزایش قیمتمحصولات الکترونیکی طبیعی است. به هر حال، در نظر داشته باشید که ایرپاد پرو نسل دوم با افزودن بهبود‌هایی در کیفیت صدا و قابلیت‌های بیشتر، به یک دستگاه با عملکرد بهتر تبدیل شده است. بنابراین، افزایش قیمت ایرپاد پرو نسل دوم، قابل توجیه است و برای کاربرانی که به کیفیت صدا و تجربه بهتر گوش دادن به موسیقی و مکالمات تلفنی اهمیت می‌دهند، ارزش خرید آن را دارد.


هدفون بی‌سیم ایرپاد پرو نسل اول اپل


حسگر‌های اضافه

در ایرپاد پرو نسل دوم، حسگرهای اضافی نسبت به نسل اول افزوده شده است که بهبودهایی را در کارکرد این دستگاه ارائه می‌دهد. یکی از حسگرهای اضافی در ایرپاد پرو نسل دوم، حسگر شتاب‌سنج است که می‌تواند حرکت شما را تشخیص داده و اطلاعاتی راجع به فعالیت‌های ورزشی شما را در اختیارتان قرار دهد. با استفاده از این حسگر، نسل دوم ایرپاد پرو می‌تواند تشخیص دهد که آیا شما در حال راه رفتن هستید یا در حال ورزش کردن هستید و به طور خودکار حالت Transparency را غیرفعال کند تا به شما کمکالمه و گوش دادن به موسیقی در حالت Noise-Cancelling بهترین تجربه را بدهد. همچنین، حسگرهای اضافی در ایرپاد پرو نسل دوم، شامل حسگر اثرانگشت و حسگر سلامت دارد. حسگر اثرانگشت برای رفع مشکلات احتمالی در تشخیص لمس‌های اشتباه و بدون قصد کاربران در دستگاه استفاده می‌شود. حسگر سلامت نیز می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره سلامت شما را در اختیارتان قرار دهد، مانند شمارش تعداد قدم‌هایی که قطعه‌های شما انجام می‌دهند و مقدار کالری‌هایی که در طی این فعالیت‌هاسوخته‌اند.
به طور کلی، با اضافه شدن حسگرهای اضافی در ایرپاد پرو نسل دوم، قابلیت‌های بیشتری به این دستگاه اضافه شده است. این حسگرها به دستگاه کمک می‌کنند تا به طور هوشمندانه‌تر با کاربران تعامل داشته باشد و تجربه کاربری بهتری را ارائه کند.

تکنولوژی بلوتوث

هر دو نسل ایرپاد پرو، از تکنولوژی بلوتوث استفاده می‌کنند. اما در ایرپاد پرو نسل دوم، از نسخه بلوتوث 5.0 استفاده می‌شود که بهبودهایی در سرعت و پوشش ارائه می‌دهد.
بلوتوث 5.0 نسبت به نسخه‌های قبلی، با پوشش بهتر و سرعت انتقال داده بالاتر، به ارتباط بهتر بین دستگاه‌ها کمک می‌کند. همچنین، همزمانی با چندین دستگاه به شکل بهتری نیز مدیریت می‌شود. در نسل اول ایرپاد پرو، از نسخه بلوتوث 4.2 استفاده می‌شد که ارتباط بهتری نسبت به نسخهای قبلی بلوتوث داشت، اما با نسخه 5.0، بهبود‌های اضافی در کیفیت ارتباط و پوشش داده‌ها ارائه شده است. بلوتوث 5.0 همچنین امکاناتی مانند انتقال داده در فواصل بیشتر، محافظت امنیتی بهتر و افزایش عمر باتری دستگاه‌های متصل را نیز داراست. با استفاده از نسخه جدید بلوتوث، نسل دوم ایرپاد پرو می‌تواند ارتباط بهتری را با دستگاه‌های دیگر برقرار کند و تجربه بهتری را به کاربران ارائه دهد. به طور کلی، با استفاده از نسخه بلوتوث 5.0 در ایرپاد پرو نسل دوم، بهبودهایی در سرعت و پوشش ارائه شده است که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. این بهبودها شامل ارتباط بهتر، همزمانی با چندین دستگاه بهتر، پوشش بهتر و افزایش عمر باتری می‌شوند.

پوشش ضد آب و تعرق

هر دو نسل ایرپاد پرو، دارای پوشش ضد آب و تعرق هستند. اما در ایرپاد پرو نسل دوم، پوشش ضد آب و تعرق بهتری نسبت به نسل اول ارائه شده است. در نسل اول ایرپاد پرو، پوشش ضد آب و تعرق به اندازه‌ی کافی بود تا در برابر عرق و قطرات آب مقاومت کند، اما در مواجهه با شرایطی مانند بارش باران یا غوطه‌وری در آب، ممکن بود دچار مشکلاتی شود. اما در نسل دوم ایرپاد پرو، با استفاده از پوشش ضد آب و تعرق بهتری می‌توان در برابر شرایط بسیار سخت‌تری مانند بارانشدید یا غوطه‌وری در آب نیز مقاومت کرد. به علاوه، پوشش این دستگاه در برابر گرد و غبار و خاک نیز مقاومت بیشتری دارد. در نسل دوم ایرپاد پرو، پوشش ضد آب و تعرق به رده‌بندی IPX4 ارتقا یافته است، در حالی که در نسل اول این رده‌بندی IPX3 بود. این به این معناست که در نسل دوم ایرپاد پرو، پوشش ضد آب و تعرق به روش‌های آبپاشی خفیف و باران پراکنده مقاومت می‌کند. بنابراین، اگر شما ایرپاد پرو نسل دوم را در برابر بارش باران استفاده کنید یا در حالتیکه تعرق زیادی دارید از آن استفاده کنید، نگرانی درباره آسیب دیدن دستگاه نخواهید داشت. علاوه بر این، در نسل دوم ایرپاد پرو، پوشش ضد آب و تعرق برای هر دو هدفون به طور مستقل اعمال شده است، در حالی که در نسل اول، پوشش در برابر آب فقط بر روی بدنه‌ی هدفون‌ها قرار داشت. این به این معناست که در نسل دوم، هر دو هدفون مجهز به پوشش ضد آب و تعرق هستند و می‌توانند در شرایط مختلف مقاومت کنند. به طور کلی، در نسل دوم ایرپاد پرو، پوشش ضد آب و تعرق به رده‌بندی IPX4 ارتقا پیدا کرده است و بهترین مقاومت را در برابر شرایطی مانند بارش باران یا تعرق زیاد ارائه می‌دهد. همچنین، هر دو هدفون در نسل دوم از پوشش ضد آب و تعرق برخوردار هستند و می‌توانند در شرایط بسیار سخت‌تری مانند باران شدید یا غوطه‌وری در آب نیز مقاومت کنند. بنابراین، اگر شما به دنبال یک دستگاه با پوشش ضد آب و تعرق قوی هستید، نسل دوم ایرپاد پرو بهترین گزینه برای شماست.

تغییر در دکمه‌ها

دکمه Force Sensor یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها بین ایرپاد پرو نسل اول و دوم است. در نسل دوم، این دکمه به شکلی تغییر کرده که احساس لمس آن راحت‌تر شده است. همچنین، با لمس کردن به طور مداوم روی این دکمه، حالت Noise-Cancelling و Transparency بین هدفون‌ها سوئیچ می‌شود. در نسل اول ایرپاد پرو، برای استفادهاز Siri باید دکمه Force Sensor را فشار داد و نگه داشت. اما در نسل دوم، این دکمه به صورت پیکربندی‌شده‌ای طراحی شده است که با یکبار لمس کردن به Siri دسترسی دارید. همچنین، با لمس‌های متعدد این دکمه، می‌توانید دستورات Siri را اجرا کنید. همچنین در نسل اول برای فعال کردن حالت Transparency باید دکمه Force Sensor را سه بار فشار داد. اما در نسل دوم، این دکمه به طور پیش‌فرض به حالت Transparency اختصاص داده شده است و با لمس کردن به طور مداوم روی این دکمه، حالت Noise-Cancelling بین هدفون‌هایرپاد پرو نسل دوم به صورت خودکار فعال می‌شود. ایرپاد پرو نسل دوم با دو میکروفون اضافی برای هر هدفون، به مجموع چهار میکروفون برای هر جفت ایرپاد پرو، مجهز شده است. این میکروفون‌ها بهبودهایی در کیفیت مکالمه و کنترل صداهای محیطی را ارائه می‌دهند. در کل، این تغییرات باعث بهبود تجربه کاربری ایرپاد پرو نسل دوم شده‌اند.

قابلیت شارژ

در نسل دوم ایرپاد پرو، شارژر بی‌سیم Qi با قابلیت شارژ سریع اضافه شده است. این به این معناست که با استفاده از شارژر بی‌سیم Qi، می‌توانید هر دو هدفون را همزمان شارژ کنید، بدون اینکه نیاز به اتصال دستگاه با سیم شارژر داشته باشید. همچنین، شارژر بی‌سیم Qi در نسل دوم با قابلیت شارژ سریع تر، زمان شارژ هدفون‌ها را نیز کاهش می‌دهد. در نسل اول ایرپاد پرو، شما باید از کابل Lightning برای شارژ هدفون‌ها استفاده کنید. اما در نسل دوم، این قابلیت اضافه شده که با استفاده از کابل USB-C به Lightning، می‌توانید ایرپاد پرو نسل دوم را شارژ کنید. همچنین با نسل دوم ایرپاد پرو، می‌توانید هدفون‌های خود را با قابلیت شارژ مجدد به راحتی شارژ کنید. این به این معناست که اگر شارژ هدفون‌های شما به اتمام رسید، می‌توانید آن‌ها را درون جعبه شارژ قرار داده و درمدت زمان کوتاهی آن‌ها را شارژ کنید تا دوباره آماده استفاده شوند. این قابلیت در نسل اول ایرپاد پرو وجود ندارد و برای شارژ هدفون‌ها باید همیشه از شارژر خارجی استفاده کرد. عمر باتری در نسل دوم ایرپاد پرو نیز بهبود یافته است. باتری هر هدفون در نسل دوم، تا 5 ساعت استفاده پشت سر هم در حالت Noise-Cancelling یا Transparency دارد، در حالی که در نسل اول، این مقدار به حدود 4.5 ساعت محدود می‌شد. همچنین، با شارژ کامل جعبه شارژ، می‌توانید هر دو هدفون را تا24 ساعت شارژ کنید، در حالی که در نسل اول این مقدار حدود 24 ساعت بود. به طور کلی، ایرپاد پرو نسل دوم با اضافه شدن شارژر بی‌سیم Qi با قابلیت شارژ سریع، قابلیت شارژ با کابل USB-C به Lightning، قابلیت شارژ مجدد و عمر باتری بهبود یافته است. این بهبودها موجب شده است تا تجربه کاربری ایرپاد پرو نسل دوم نسبت به نسل اول، بهبود چشمگیری داشته باشد.

airpodcharger

تغییرات در شکل هدفون‌ها

اندازه و وزن هر هدفون ایرپاد پرو نسل دوم نسبت به نسل اول، کمی کوچک‌تر و سبک‌تر شده است. به طور دقیق، هر هدفون ایرپاد پرو نسل دوم حدود 0.7 گرم سبک‌تر و حدود 1.2 میلی‌متر کوچک‌تر از نسل اول است. در نسل اول ایرپاد پرو، فقط دو رنگ سفید و مشکی در دستبود. اما در نسل دوم، به علاوه این دو رنگ، دو رنگ دیگر یعنی سبز و صورتی نیز اضافه شده‌اند. همچنین، در نسل دوم، نقشه‌هایی از طرح هنری "Hermès" نیز در دسترس قرار گرفته‌اند. همچنین در نسل اول ایرپاد پرو، حفره میکروفن‌ها در بخش پایینی هدفون قرار داشت. اما در نسل دوم، حفره میکروفن‌ها به بخش بالایی هدفون منتقل شده‌اند. درباره صفحه نمایش، صفحه لمس هر هدفون ایرپاد پرو نسل دوم در نسبت به نسل اول کمی بزرگتر شده است. همچنین، نواریدر قسمت بالایی صفحه لمس در نسل دوم اضافه شده است که به صورت پیکربندی‌شده می‌توانید به حالت Noise-Cancelling و Transparency سوئیچ کنید. به طور کلی، تفاوت‌های شکلی بین ایرپاد پرو نسل اول و دوم بسیار کم هستند. تفاوت‌هایی که وجود دارد شامل کوچک شدن اندازه و وزن هدفون‌ها، رنگ‌های بیشتر در دسترس، تغییر مکان حفره میکروفن و بزرگ‌تر شدن صفحه لمس هستند.

پیشنهاد محصول: کابل شارژ اورجینال ایرپاد پرو

کنترل لمسی

در ایرپاد پرو نسل دوم، نوار لمسی به بالای صفحه لمس اضافه شده است. این نوار، سوئیچ Noise-Cancelling و Transparency را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و امکان کنترل هر دو حالت را با لمس کردن این نوار برای کاربر بهبود می‌بخشد. کنترل لمسی در ایرپاد پرو نسل دوم نسبت به نسل اول کمی بهبود یافته است. در نسل دوم، کنترل لمسی به صورت دقیق‌تر و حساس‌تر عمل می‌کند و همچنین ویژگی‌های جدیدی مانند قابلیت تشخیص دوبار لمس برای تغییر آهنگ یا پخش/مکث کردن موسیقی اضافه شده است. علاوه بر این، در نسل دوم، اگر برای مدتی صفحه لمس هدفون را لمس نکنید، هدفون‌ها به صورت خودکار به حالت Noise-Cancelling باز می‌گردند، که این ویژگی در نسل اول موجود نبود. ایرپاد پرو نسل دوم با داشتن تکنولوژی"جایروسکوپ و شتاب‌سنج"، قابلیت تشخیص حرکات سر کاربر را نیز داراست که در نسل اول این ویژگی وجود نداشت. با استفاده از این ویژگی، کاربر می‌تواند از طریق حرکات سر خود، مانند چرخیدن سر به چپ یا راست، کنترل موسیقی را به صورت دستی انجام دهد.
در ایرپاد پرو نسل دوم، قابلیت افزایش یا کاهش حساسیت لمس نیز اضافه شده است. با افزایش حساسیت لمس، کاربر می‌تواند به راحتی کنترل لمسی را انجام دهد.  با کاهش حساسیت لمس، هدفون‌ها به صورت کمتری به لمس‌های ناخواسته واکنش نشان خواهند داد. به طور کلی، کنترل لمسی در ایرپاد پرو نسل دوم نسبت به نسل اول بهبود یافته و قابلیت کنترل دقیق‌تر و حساس‌تر به کاربر ارائه می‌دهد. همچنین، اضافه شدن نوار لمسی بهبود دیگری در کنترل لمسی ایرپاد پرو نسل دوم است.

قابلیت اتصال به چند دستگاه

در نسل اول ایرپاد پرو، هر هدفون تنها به یک دستگاه می‌تواند به صورت همزمان متصل شود. اما در نسل دوم، هر هدفون به چندین دستگاه به صورت همزمان متصل شده و به راحتی می‌توانید بین دستگاه‌های مختلف تغییر کنید. همچنین در نسل دوم ایرپاد پرو، تغییر سریع و آسان بین دستگاه‌ها بهبود یافته است. این به این معنی است که با استفاده از تکنولوژی جدید "آی‌اسوییچ" موجود در ایرپاد پرو نسل دوم، می‌توانید به صورت سریع و آسان بین دستگاه‌های مختلف تغییر کنید. به عنوان مثال، اگر در حال گوش دادن به موسیقی با آیفون خود هستید و می‌خواهید به تبلت خود تغییر دهید، می‌توانید تنها با لمس کردن دکمه‌ای روی تبلت، به صورت سریع به تبلت خود متصل شوید و از گوش دادن به موسیقی ادامه دهید. به طور کلی، در ایرپاد پرو نسل دوم قابلیت اتصال به چند دستگاه و تغییر سریع بین دستگاه‌ها بهبود یافته و به راحتی می‌توانید بین دستگاه‌های مختلف تغییر کنید و از تجربه کاربری بهتری برای گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم لذت ببرید.

حالت Transparency

حالت Transparency در ایرپاد پرو به کاربر اجازه می‌دهد تا در حین استفاده از هدفون، با صدای محیط پیرامون آشنا شود و به محیط پیرامون خود بدون نیاز به خارج کردن هدفون گوش دهد. در ایرپاد پرو نسل اول و دوم، حالت Transparency وجود دارد، اما در نسل دوم، این حالت بهبود یافته است و تفاوت‌هایی با حالت Transparency در نسل اول دارد. در ایرپاد پرو نسل دوم، کیفیت صدای حالت Transparency بهبود یافته است. در نسل دوم، با افزایش حساسیت میکروفن‌های محیطی و استفاده از فناوری جدید "میکروفن‌های بیشتر با کیفیت بالاتر"، کیفیت صدای محیطی به صورت قابل توجهی بهبود یافته است. این به معنی این است که در حالت Transparency در ایرپاد پرو نسل دوم، صدای محیطی با کیفیت و واضح‌تری به گوش کاربر می‌رسد که تجربه کاربری بهتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. در ایرپاد پرو نسل دوم، قابلیت تنظیمات سفارشی برای حالت Transparency بیشتر شده است. به عنوان مثال، در نسل دوم، کاربر می‌تواند با استفاده از تنظیمات سفارشی، شدت نویز خارجی را در حالت Transparency کاهش دهد و بهترین تجربه حالت Transparency را برای خود ایجاد کند. این ویژگی در نسل اول ایرپاد پرو وجود نداشت. همچنین پایداری اتصال در حالت Transparency بهبود یافته است. در نسل دوم، اگر در حالت Transparency با صدای محیط پیرامون آشنا شدید و سپس به حالت Noise-Cancelling بازگشتید، اتصال هدفون به دستگاه شما به صورت پایدار و بدون قطعی صورت می‌گیرد. این ویژگی در نسل اول ایرپاد پرو وجود نداشت و در برخی موارد ممکن بود اتصال هدفون به دستگاه قطع شوده و نیاز به مجدداً اتصال دادن داشته باشد. به طور کلی، در ایرپاد پرو نسل دوم، حالت Transparency با کیفیت بهتری ارائه می‌شود و قابلیت‌های سفارشی‌سازی بیشتری نیز در اختیار کاربران قرار دارد. علاوه بر این، پایداری اتصال در حالت Transparency نیز بهبود یافته است که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.

پشتیبانی از کدک AAC

کدک ACC (Adaptive Codec) یک فرمت فشرده‌سازی صوتی است که در ایرپاد پرو نسل دوم برای بلوتوث 5.0 استفاده می‌شود. این کدک با فشرده‌سازی داده‌های صوتی با کیفیت بالا، ارائه صدای با کیفیت و واقعی‌تر را در ایرپاد پرو نسل دوم به کاربران می‌دهد. در واقع، کدک ACC با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته فشرده‌سازی و پشتیبانی از فرکانس‌های بالاتر، به کاربران این امکان را می‌دهد که صدایی با جزئیات بیشتر و کیفیت بهتری را دریافت کنند. کدک ACC در ایرپاد پرو نسل دوم، میزان مصرف باتری را نیز کاهش می‌دهد. این کدک با توجه به الگوریتم‌های پیشرفته فشرده‌سازی، مصرف باتری را در مقایسه با کدک SBC کاهش می‌دهد. به طوری که با استفاده از کدک ACC، می‌توانید برای مدت زمان بیشتری استفاده کنید و همچنین زمان شارژ مجدد را نیز کاهش دهید. کدک ACC در ایرپاد پرو نسل دوم، پایداری اتصال را نیز بهبود می‌بخشد.  به علاوه، کدک ACC در برخی شرایط نویز بلوتوث را کاهش می‌دهد و اتصال پایدارتر و با کیفیت‌تری را به کاربران ایرپاد پرو نسلدوم ارائه می‌دهد.

به طور کلی، استفاده از کدک ACC در ایرپاد پرو نسل دوم باعث بهبود کیفیت صدا، کاهش مصرف باتری و بهبود پایداری اتصال می‌شود که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.

با توجه به مواردی که گفته شد، ایرپاد پرو نسل دوم بهبود‌هایی در جنبه‌های مختلف داشته است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا تجربه‌ی بهتری از این هدفون‌های بی‌سیم داشته باشند. ایرپاد پرو نسل دوم نسبت به نسخه قبلی خود، بهبود‌های قابل توجهی داشته است. ایرپاد پرو نسل دوم یکی از بهترین هدفون‌های بی‌سیمی در بازار است که تجربه کاربری بسیار عالی‌تری را نسبت به نسخه قبلی خود، ارائه می‌دهد. اگرچه هزینه بالاتری نسبت به نسخه قبلی خود دارد، اما با توجه به ویژگی‌هایی که گفته‌شد، ارزش خرید خوبی را برای کاربران ارائه می‌دهد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید