سری پردازنده‌های M1 یا M2 اپل؟

person نویسنده: سینا پورجلال list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 828

رویداد peek performance برای کاربران و علاقمندان به اپل اتفاقات زیادی را رقم زد و اپل در این رویداد مخاطبان خود را چشم براه محصولاتی جدید و تاثیرگذار نگه داشت

اگر دنبال کننده اخبار تکنولوژی باشید می‌دانید که اپل در رویداد اخیر خود (peek performance) از محصولات جدید خود رونمایی کرد؛ محصولاتی که اپل از آن‌ها رونمایی کرد به شرح زیر:

  •       پردازنده M1 اولترا اپل
  •       آیفون SE 2022
  •       آیپد ایر 5
  •       مک استودیو
  •       استودیو دیسپلی ۲۷ اینچی 5K
  •       آیفون 13 سبز رنگ
  •       نسخه‌های مشکی و نقره‌ای مجیک ترک‌پد، مجیک کیبورد و ماوس

بعد از معرفی این محصولات حجم زیادی از طرفداران اپل برای انتخاب بین m1 و m1 ultra به چالش کشیده شده‌اند!

برای دیدن توضیحات بیشتر محصولات اینجا کلیک کنید.

در این مطلب قصد داریم شمارا برای انتخاب بین این دو مورد راهنمایی کنیم.

M1 یا M2؟

خیلی از طرفداران اپل انتظار معرفی پردازنده m2 در رویداد اخیر را داشتند که برخلاف این انتظارات، اپل از سری جدید پردازنده m به نام m1 ultra رونمایی کرد.

خرداد امسال، اپل رویداد دیگری در پیش دارد که پیش‌بینی می‌شود به طور غافلگیرانه این سری پردازنده رونمایی شود! البته اکثر تحلیل گران بر این باورند که در سال 2020 شاهد m2 نخواهیم بود.

مدل‌های پردازنده M

در اواخر سال 2020 اپل از دو پردازنده قدرتمند m1 و m1 pro رونمایی کرد که لازم به ذکر است که این دو در اواخر 2020 معرفی شدند و از معرفی آن‌ها حدود یک سال و دو ماه گذشته است.

در رویداد اخیر اپل نیز ذکر شد که این دو مدل هنوز در خط تولید موجود می‌باشند؛ پس هنوز این دو مدل قدیمی و بدون کاربرد به حساب نمی‌آیند.

از طرفی در رنج قیمتی 30 و 35 میلیون تومان اگر بخواهیم مک و لب‌تاب‌های ویندوزی را مقایسه کنیم؛ مک بوک‌ها از نظر کیفیت نمایشگر و پردازش یک سرو گردن بالاتر قرار می‌گیرند و دلیل این تفاوت، پردازنده و یکپارچگی محصولات اپل می‌باشد.

یکی از مشکلات عمده‌ای که کاربران در این سری مک بوک‌ها مواجه می‌شدند؛ نصب نرمرفزار‌های مختلف مخصوصا نرمفزارهای ادوبی بوده که این مشکل پس از گذشت حدود یک سال می‌توان گفت رفع شده است و کاربران، دسترسی راحتی به نرمفزارها و نسخه ‌های کرک شده دارند.

M1 ultra

این پردازنده همانند دیگر پردازنده‌های سری ‌m از قدرت و کارایی بالایی برخوردار می‌باشد. اگر برای شما به روز بودن سیستم اهمیت بالایی دارد ما به شما محصولات جدید اپل با پردازنده m1 ultra  را پیشنهاد می‌دهیم.

در غیر این صورت با توجه امکانات و بازدهی بالای سری m شما می‌توانید بدون هرکدام یک از آن‌ها را بی تردید انتخاب کنید و از استفاده از آن نهایت بهره ببرید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید