باز کردن قفل مک در کمترین زمان

person نویسنده: سینا پورجلال list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 2 favorite بازدید: 6481

رمز عبور یا پسورد مک خود را فراموش کردید؟ نگران نباشید، حتی اگر پسور اکانت اصلی مک بوک یا آی مک خود را فراموش کرده باشید ظرف چند دقیقه می‌توانید پسورد را ریست کنید. پس نگران نبوده و با فراسیب همراه ما باشید.

آیا شما نیز با فراموش کردن رمز عبور مک بوک خود روبرو شده و برای ورود به سیستم مشکل دارید؟ خوشبختانه در اینجا روشی برای بازگشت به رایانه قفل شده شما، وجود دارد که به آن می‌پردازیم. فراموش کردن پسورد مک بوک یا به طور کلی هر سیستم کامپیوتری دیگری، باعث سردرگمی، ناامیدی و رفته رفته خشم و کلافگی می‌شود؛ اما باید گفت که هیچ جای نگرانی نیست. جلوتر در ابزار MacOS پیش بینی‌های مربوط به این مساله قرار داده شده و ابزاری جهت حل آن تعبیه گشته است تا کاربران مشکلی برای حل این مورد نداشته باشن.

چند ابزار مختلف وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. راهی که شما از آن برای باز کردن قفل Mac خود بدون رمز عبور استفاده می‌کنید، می‌تواند به این بستگی داشته باشد که آیا شما اپل آیدی خود را در هنگام نصب به حساب کاربری‌تان در مک وصل کرده‌اید یا خیر. اگر این کار را انجام نداده باشید هم باز جای نگرانی قطعی نیست! همچنان گزینه دیگری برای بازیابی گذرواژه حسابتان وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

در ادامه برای دنبال کردن این روش‌ها، با ما همراه باشید.

در حالت ایده‌آل، شما باید اپل آیدی خود را در طول تنظیمات اولیه به حساب کاربری‌تان در سیستم مک وصل کرده باشید. این امکان تنظیم مجدد پسورد یا همان رمز عبور کاربری را تنها با چند کلیک، امکان پذیر می‌کند.

فراموش کردن پسورد مک بوک

بعد از سه بار وارد کردن اشتباه پسورد حساب کاربری سیستم مک، از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید رمز عبور خود را با استفاده از اپل آیدی مجدد تنظیم کنید؟ (البته اگر قبلا اپل آیدی را به حساب کاربری خود، متصل ساخته باشید.)

البته اگر این پیام بعد از سومین بار اشتباه وارد کردن رمز عبور، به نمایش درنیامد، بدین معناست که اپل آیدی شما به حساب کاربری مک، متصل نشده است و باید روش‌های دیگر را به کار ببرید.

مراحل انجام این فرآیند به شرح زیر است:

  •        آدرس و گذرواژه ایمیل آدرس اپل آیدی خود را وارد کرده و مراحل را برای ایجاد رمز عبور تازه، طی کنید.
  •        هنگامی که گذرواژه خود را تغییر می‌دهید، فورا مجوز ورود شما به سیستم صادر شده و قادر به ورود به مک خواهید بود. در اینجا MacOS، رمز عبور جدید شما را ذخیره می‌کند، البته همچنان رمز عبور قدیمی‌تر نیز در مک وجود دارد. به این ترتیب هر زمانی که رمز عبور قدیمی خود را به خاطر بیاورید، می‌توانید قفل آن پسورد از مک را بردارید.

استفاده از حساب کاربری Admin

اگر شما سیستم مک خود را با دوستان یا اعضای خانواده به اشتراک گذاشته باشید، احتمال این وجود دارد که بتوانید رمزعبور سیستم آن‌ها را به صورت مجدد تنظیم نمایید. نکته اصلی اینجاست که شما نیاز به دسترسی به یک حساب کاربری Admin دارید.

معمولا شخصی که ابتدا Mac را راه اندازی کرده است، به صورت پیش فرض یک اکانت Admin یا سرپرست دارد. البته شما می‌توانید با وارد شدن به حساب کاربری خود و باز کردن بخش تنظیمات سیستم یا System Preferences، به بخش Users & Groups وارد شده و لیست حساب‌های کاربری تحت سرپرستی خود را مشاهده نمایید. در اینجا به صورت مستقیم زیر هر نام کاربری نوشته شده است که آیا Admin می‌تواند پسورد آن حساب را به صورت مجدد تنظیم نماید یا خیر و نیاز به دسترسی دارد!

برای انجام این کار، از همان صفحه Users & Groups، روی قفل کلیک کرده و نام کاربری و رمزعبور Admin خود را وارد نمایید. در مرحله بعد، کاربر مورد نظر را برای تنظیم مجدد رمز عبور انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه دارای برچسب Reset Password کلیک کرده و مراحل را دنبال نمایید.

فراموش کردن پسورد مک بوک و استفاده از حالت Recovery Mode

ناگفته نماند که این روش روی مک‌اواس بیگ سور، کاتالینا، موهاوی، سیرا و دیگر نسخه‌های جدید مک‌اواس جواب می‌دهد. پس این شما و این هم آموزش ریست پسورد مک هنگام فراموشی رمز عبور!

  •        در بالا گوشه سمت چپ دسکتاپ خود، روی لوگوی اپل کلیک کرده و از طریق منوی بازشده، گزینه Restart را انتخاب کنید. اگر روی صفحه لاگین گیر کرده‌اید نیز جای نگرانی نیست. درست پایین فیلد رمز عبور می‌توانید گزینه ری‌استارت را ببینید و روی آن کلیک کنید.

در مک مجهز به پردازنده اینتل: به‌محض اینکه صفحه‌نمایش مک روشن شد، شروع کنید و کلیدهای Command + R را نگه دارید تا مک در حالت ریکاوری قرار گیرد.

در مک مجهز به پردازنده ARM: پس از ریبوت شدن مک، به‌سرعت دکمه پاور را فشار دهید و نگه دارید تا به حالت ریکاوری دسترسی پیدا کنید. سپس گزینه "Options" را انتخاب کنید.

  •        روی منوی Utilities کلیک کنید تا گزینه‌هایش به نمایش درآیند. آنگاه گزینه "Terminal" را انتخاب کنید. اگر نمی‌دانید دقیقاً چه کار کنید، به اسکرین‌شات زیر نگاهی بیندازید.

  •        هرگاه پنجره ترمینال باز شد، عبارت "resetpassword" را بدون گیومه تایپ کرده و دکمه Return را بزنید.

  •  با انجام مراحل فوق، دستیار ریکاوری به حالت اجرایی درمی‌آید و به کمک آن می‌توانید رمز عبور مک خود را ریست کنید. تنها کافی است رمز عبور جدیدی را وارد کنید، یک عبارت کوتاه به عنوان اشاره به رمز عبورتان تعیین کرده و روی گزینه "Next" کلیک کنید. این‌گونه مک خود را ریبوت می‌کنید و پس از ری‌استارت شدن می‌توانید با رمز عبور جدیدتان به آن وارد شوید.

4

با انجام مراحل فوق می‌توانید ریست پسورد مک هنگام فراموشی رمز عبور را بدون نیاز به اپل آیدی انجام دهید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که با انجام این روش، دسترسی به داده‌های keychain را از دست می‌دهید و دیگر نمی‌توانید قفل ورود به keychain را بگشایید.

دلیلش این است که رمز عبور keychain معمولاً همان رمز عبور مک شماست و با توجه به اینکه رمز عبور مک را ریست کرده‌اید، رمز عبور جدید و قدیم باهم مطابقت نداشته و ورود به keychain ناممکن می‌شود. بنابراین لازم است یک keychain جدید بسازید.

 

دیدگاه‎ها

ایجاد شده در جمعه, آوریل 28, 2023 نوشته شده توسط پروین خدارحمی پیوند دیدگاه
سلام من مک بوک Air دارم بعد از اینکه پسورد اینترنت را زدم و خاموش کردم دیگه پس.رد را نمی شناسه هیچ پیامی نمی یاد و هرچه تلاش می کنم در حالت ریکاوری هم قرار نمی گیره لطفا راهنمایی کنید ممنون
ایجاد شده در پنجشنبه, اكتبر 27, 2022 نوشته شده توسط میترا سلیم پور پیوند دیدگاه
سلام بنده پسورد مک بوک خودم را فراموش کرده ام . مک بوک پرو سری M1, اول چند بار اشتباه تایپ کردم دقیقا مثل گوشی تایم داد و بعد دیگه تایم نداد ، الان هر چقدر پسورد میزنم هیچ پیامی نمیاد چه کار باید انجام دهم در ضمن دکمه کامند و ار را هم گرفتم منتها در این حالت ریکاوری قرار نمیگیرد

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید