مقایسه دوربین آیفون 11 پرو با دیگر برندها

person نویسنده: مصطفی شاکرنیا list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 6084

مانند آیفون X ، آیفون 11 پرو و ​​آیفون 11 پرو مکس طراحی جنجالی دارند که به نظر میرسد همه را متعجب کرده است . بسیاری از مردم طرز بیرون زدگی سه لنز ، در یک قاب مربع شکل به همراه فلاش LED و میکروفون را دوست ندارند. طبق گزارش ها ، این سوراخ ها باعث تریپوفوبی افراد (ترس از خوشه های سوراخ و برجستگی) میشوند. تریپوفیوبیا را رد نخواهیم کرد ، اما با استفاده از آیفون 11 پرو و ​​11 پرو مکس به مدت یک هفته قبل از انتشار آن ، به طور قطعی میتوان گفت که همه باید از بین برود.

در ادامه ما قصد داریم به مقایسه دوربین آیفون 11 پرو بپردازیم و آن را با چند پرچمدار دیگر مقایسه کنیم و کیفیت دوربین آیفون 11 پرو با تصاویر زیبا نشان دهیم

با اپل سرویس همراه باشید


مشخصات دوربین آیفون 11 پرو :

بیایید دیگر وقت خود را تلف نکنیم و در مورد دوربین های آیفون 11 پرو صحبت کنیم. در آیفون 11 پرو چهار دوربین وجود دارد ؛ سه لنز در عقب و دیگری در جلو.

در پشت، دوربین سه گانه شامل موارد زیر است :

  • دوربین عریض 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 1.8 با تثبیت کننده تصویر نوری (OIS)
  • دوربین 12 مگاپیکسل تله فوتو دو برابری با دیافراگم f / 2.0 به همراه OIS
  • دوربین فوق العاده عریض 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.4 و نمای دید 120 درجه

در داخل شکاف جلو، دوربین  " TrueDepth " از 7 مگاپیکسل در آیفون XS ، به 12 مگاپیکسل با همان دیافراگم f / 2.2 ارتقا یافته است.


اگر یک دوربین آیفون با یک دوربین عقب داشته اید، ممکن است فکر کنید که سیستم دوربین سه گانه آیفون 11 پرو کمی کار بیش از حد است. اما فکر میکنم وقتی این دوربین را استفاده کردید و ببینید که چگونه هر سه دوربین در یک راستا کار میکنند و دامنه بزرگنمایی از 13 میلی متر (فوق العاده عریض) تا 26 میلی متر (عریض) تا 52 میلی متر (تله فوتو 2 برابر) را به شما ارائه میدهید، دیگر نمیتوانید به حالت اول برگردید و از یک لنز استفاده کنید.

 بررسی تخصصی دوربین ایفون 11 پرو

اپل اولین برندی نیست که  سیستم دوربین سه گانه با لنز فوق العاده گسترده را ارائه میدهد. هواوی همه را به ضرب و شتم با Mate 20 Pro زد و امسال تقریباً همه سازندگان گوشی موبایل از جمله سامسونگ و OnePlus ، دوربین های سه تایی را به گوشی های پرچمدار خود اضافه کردند.

با این حال ، این شرکت از نخستین تلاش برای ساخت بهترین سیستم دوربین سه گانه رونمایی کرده است . سایر گوشی ها ممکن است دارای یک سیستم دوربین سه لنز مشابه باشند ، اما آنها به طور مداوم یک کار نمیکنند.

نرم افزار پیشرفته اپل که با سخت افزار دوربین همراه است ، همان دلیلی است که دوربین های iPhone 11 Pro را از هم جدا میکند و باعث میشود زوم بین این سه دوربین بسیار متفاوت به نظر برسد. در هنگام جابجایی از یک دوربین به دوربین دیگر ، لک تصویری که در تلفن های Android مشاهده میکنید اصلا وجود ندارد.

در قسمت پایین نمونه هایی از انواع عکس هایی که میتوانید با این سه دوربین بگیرید قرار دارد. با دوربین فوق العاده گسترده، گرفتن عکس هایی که قبلاً نیاز به استفاده از لنزهای عریض از شرکت هایی مانند Moment یا Olloclip داشتند، امکان پذیر است.

 بررسی تخصصی دوربین ایفون 11 پرو 1

 

 بررسی تخصصی دوربین ایفون 11 پرو 3

عکسبرداری با دوربین فوق العاده گسترده، مقیاس یک صحنه را نمایان میکند. مناظر ، ساختمانها و اتاقها همه چیز گسترده شده و جذاب به نظر میرسند . همانطور که در گلکسی S10 + ، عکس گرفتن با دوربین فوق العاده روی گوشی های هوشمند سرگرم کننده است . بازگشت به دوربین اصلی گسترده کار سختی است ، شاید به همین دلیل است که افراد کمی از آن استفاده میکنند.

بررسی دوربین iphone 11 pro

عکس های لنز فوق العاده گسترده برای بزرگتر و کوچکتر نگاه داشتن عکس ها به اندازه دوربین های گسترده و تله فوتو واضح نیست.

هیچ تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) در دوربین فوق العاده گسترده وجود ندارد، به این معنی که هنگام بزرگنمایی ، عکس ها تمایل به نرم تر شدن دارند تا جزئیات را بررسی کنید. میتوان گفت که این دوربین فوق العاده گسترده یا  فوق العاده عریض (Ultra Wide) برای عکاسی در نور کم چندان جالب نیست پس بهتر است از لنز های دیگر استفاده کنید.

همه دوربین های هوشمند فوق العاده عریض با هم برابر نیستند . همانطور که قبلاً بارها گفتم ، توانایی دوربین در گرفتن عکس تنها بخشی از معادله است . برای ثبت یک عکس عالی ، شما به پردازش تصویر درجه یک نیاز دارید ، که به همان اندازه اهمیت دارد ( اگر بیشتر نباشد ) .

نگاهی به عکس های فوق العاده گسترده در زیر بیاندازید . گلکسی نوت 10 دارای واضح ترین عکس است ، اما درجه حرارت رنگ شفاف تر از صحنه واقع شده است و چراغ های شمع جعلی در لوستر بیرون زده اند . عکسی که با P30 Pro هواوی گرفته شده دارای یک رنگ قرمز است و شمع ها حتی بیشتر از آن بازتاب مییابد. عکس ثبت شده باOnePlus 7 Pro تاریک ترین است ، اما این کار باعث حفظ رنگ بهتر در شمع ها نسبت به P30 Pro شده است.

در همین حال ، آیفون 11 پرو واقعی ترین تصویر را با رنگ های دقیق ضبط کرده است ، شمع ها را به بهترین شکل در معرض دید قرار داده و وضوح تصویر را حفظ کرده است . آیفون 11 پرو واضح ترین عکس را تولید نکرده اما به نظر من ، کیفیت خیلی بهتر است.

بررسی دوربین آیفون 11 پرو 4

گوشی های هوشمند مختلف نیز دارای لنزهای مختلف هستند. گوشی های سامسونگ از نظر فاصله کانونی لنزها شباهت بیشتری دارند، اما گوشی هایی مانند P30 Pro و OnePlus 7 Pro از لنزهای تله فوتو بسیار برتری بهره می برند. یک بار دیگر ، میتوانید ببینید که چگونه علم رنگ بین دوربین های تلفن و سه لنز آنها متفاوت است. آیفون 11 جوان همیشه واقعی ترین رنگ ها را تولید میکند. گلکسی نوت 10 سامسونگ تمایل دارد تا از میزان روشنایی و اشباع برای تصاویر واضح تر استفاده کند. عکس های P30 Pro هواوی فقط قرمز است و دوربین OnePlus 7، اگرچه به طور قابل توجهی بهتر از گوشی های OnePlus قبلی است، اما هنوز فاقد دامنه پویای گسترده تری نسبت به سایر دوربین های تلفن است.

 مقایسه دوربین ایفون 11 پرو با دیگر برندها

 مقایسه دوربین ایفون 11 پرو با دیگر برندها

 مقایسه دوربین ایفون 11 پرو با دیگر برندها

 

حالت شب ( Night Mode ) یک آپدیت بزرگ برای دوربین های آیفون 11 پرو است. گوگل اولین برندی بود که با Night Sight در پیکسل 3 (Pixel 3) ذهن ها را به خود جلب کرد ، با استفاده از " عکاسی محاسباتی " برای تلفیق چندین عکس در یک تصویر درخشان . عکس های Night Sight اغلب غیرواقعی هستند : صحنه هایی که کاملاً تاریک به چشم غیر مسلح هستند زنده میشوند و قابل رویت هستند.

آیفون 11 پرو با حالت شب خاص خود را به Night Sight جلب میکند. هنگامی که لنز عریض یا تله فوتو تشخیص داد که نور کافی در صحنه وجود ندارد ، این ویژگی به طور خودکار شروع میشود. یک نماد حالت شب با مدت زمان قرار گرفتن در معرض توصیه شده ( معمولاً بین 1- 5 ثانیه ) در کنار نماد فلاش ظاهر میشود و هنگامی که به دکمه شاتر ضربه میزنید ، یک زمان سنج نمایش داده میشود و شمارش میشود تا نشان دهد چه مدت باید هنوز نگه دارید. از کنتور نیز برای خاموش کردن دستی حالت شب یا تبدیل به حداکثر نوردهی توصیه شده استفاده میشود. آیفون 11 پرو را روی یک پایه قرار دهید و به طور خودکار در بالاترین زمان قرار گرفتن در معرض عکسبرداری میشود ( گاهی اوقات عکاسی تا 30 ثانیه ادامه میابد ) در عکس زیر یک ساختمان در محله Chinatown را مشاهده می کنید که چگونه دوربین آیفون 11 پرو بدون حالت شب و با حالت شب مقایسه میشود.

عکسبرداری با قابلیت حالت شب در ایفون 11 پر

مطمئناً گوگل ابتدا حالت شب را انجام داد ، اما این ویژگی در iPhone 11 Pro بصری تر است. در گوشی پیکسل ، یک حلقه قرار گرفتن در معرض چرخش در حالی که هنوز در حال نگه داشتن هستید، کل منظره یاب را مسدود میکند ، اما در آیفون 11 پرو ، میتوانید در زمان واقعی ، منظره را روشن تر مشاهده کنید. حالت شب آیفون 11 پرو نیز به نظر من عکس های بهتری ایجاد میکند. جزئیات واضح تر از گوشه ای به گوشه و رنگ های بهتر و کنتراست بهتر برای حفظ روحیه صحنه. در حالی که حالت شب در سایر گوشی ها صحنه ای را تا حدی روشن میکند که به نظر میرسد مصنوعی یا صاف است ، حالت شب آیفون 11 پرو ظریف تر مناطق روشن و تاریک را در پیش زمینه و پس زمینه بالانس می کند.

به چند مدل گوشی در مقایسه عکس موتور وسپادر زیر ، با استفاده از حالت شب یا بدون آن، نگاهی بیندازید. کیفیت حالت شب در آیفون 11 پرو غنی تر است. از این گذشته، حتی با حالت شب ، هنوز هم میخواهید یک عکس به نظر برسد که شب است.

بررسی دوربین iphone 11 pro

در عکس های زیر همان عکس موتور وسپای قرمز با iPhone XS و iPhone XR وجود دارد ، هر دو بدون هیچ حالت شب هستند ؛ زیرا اپل آن را به دستگاه های گذشته اضافه نمیکند.

مقایسه دوربین ایفون 11 پرو

حالت شب کمی متفاوت با چهره عمل می کند. در هنگام گرفتن عکس از افراد با حالت شب ، شبکه عصبی انواع الگوریتم های یادگیری ماشین را اعمال میکند تا چهره در کنار پس زمینه ظریف تر شود. پوست و مو باید دارای نکات برجسته تر باشد ، صورت نیز باید کمی تیز تر به نظر برسد.

عکسبرداری با حالت شب ایفون 11 پرو
iPhone 11 Pro در این قسمت نیز عملکرد خوبی دارد و عکسی با جزئیات بالا ثبت کرده است.

حالت پرتره نیز بهبود یافته است. در آیفون X و XS  ، حالت پرتره فقط با دوربین تله فوتو 2 برابر کار میکرد و در XR اپل با استفاده از ماشین لرنینگ برای محو کردن پس زمینه. اما در آیفون 11 پرو ، از تله فوتو گسترده و 2 برابر میتوان هر دو را برای حالت عمودی استفاده کرد و عملکردی بهتر از هر دو حالت پرتره را در iPhone XS و XR به شما ارائه میدهد.

عکسهای حالت پرتره که با دوربین عکاسی گرفته شده ، به دلیل دیافراگم سریعتر لنز f / 1.8، گسترده تر ، روشن تر و واضح تر خواهند بود. با این حال، تیرگی پس زمینه ، با نام مستعار بوکه ، به اندازه عکس های پرتره گرفته شده با دوربین تله فوتو 2 برابر مات نخواهد بود. همانطور که مشاهده میکنید، هر دوربین از نظر ظاهری دارای پرتره های مختلف میباشد؛ از فاصله کانونی 35 میلی متر ( دوربین عریض ) و فاصله کانونی 52 میلی متر ( تله فوتو 2 برابر ) تقلید می کند.

حالت پرتره آیفون 11 پرو عکس

جای تعجب در اینجا نیست : آیفون 11 پرو از دوربین سلفی پرقدرت بهره میبرد . برنامه دوربین همچنین دارای یک ترفند جذاب است : آن را به صورت عمودی نگه دارید و برای یک سلفی 7 مگاپیکسلی ( برای سلفی های منفرد ) از آن استفاده میکنید و اگر آن را به صورت افقی نگه دارید منظره یاب 12 مگاپیکسلی با میدان دید گسترده تر فعال خواهد شد ( برای سلفی های گروهی )

البته میتوانید به صورت دستی بزرگنمایی بیشتری برای گرفتن عکس داشته باشید ، اما بسته به جهت شما در حال نگه داشتن آیفون 11 پرو ، نوع نمایش بسیار مطبوع است. گلکسی S10 و نوت 10 سامسونگ که در داخل و خارج آن نیز محصول میشوند ، از این جهت گیری برخوردار نیستند.

حالت سلفی ایفون 11 پرو عکس

حالت پرتره برای سلفی ها نیز با کیفیت نیست. در محدوده عکسبرداری آیفون 11 پرو محدوده ی به نسبت پویاتری وجود دارد و میبینید که پیش زمینه بهتر از پس زمینه جدا شده است ( ژاکت مبهم نیس )

 سلفی تک نفره با ایفون 11 پرو عکس

پیشرفت های بی شماری در ضبط فیلم وجود دارد. تمام دوربین های آیفون 11 پرو ( جلو و عقب ) میتوانند فیلم را با وضوح  4K حداکثر 60 فریم در ثانیه ضبط کنند. آیفون های قدیمی فقط به شما امکان میدهند از 4K 60 fps در دوربین های پشت استفاده کنید.

Vloggers واقعاً از این امر قدردانی میکند. 60 فریم در ثانیه باعث میشود فیلم های شما طبیعی تر به نظر برسد. اما نکته ی مبهم این است که هیچ راهی برای انتخاب وضوح تصویر و نرخ فریم برای دوربین های جلو و عقب وجود ندارد.

فیلمبرداری دوربین ایفون 11 پرو عکس

فقط میتوانید یک رزولوشن و نرخ فریم را برای همه دوربین ها انتخاب کنید. به عنوان مثال ، گزینه ی ضبط ویدئو در 1080 p با سرعت 30 فریم در ثانیه برای دوربین جلوی و 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه از طریق دوربین های سه گانه وجود ندارد. من ، شخصا ، به فیلم سلفی با کیفیت 4K احتیاج ندارم ولی قادر به تنظیم دوربین جلو برای ضبط با وضوح پایین برای صرفه جویی در ذخیره سازی نیستم.

من میدانم که فقط اجازه وضوح تصویر و نرخ فریم برای همه دوربین ها ، چیزهای سازگار را حفظ میکند ، اما باز هم ، این مانند ویژگی دیگری است که باعث میشود دوربین آیفون 11 حرفه ای تر شوند. برنامه های شخص ثالث مانند FilMic Pro به شما امکان میدهد هر چهار دوربین را یکجا مشاهده کنید و از دو به طور همزمان ضبط کنید.

در انتها باید گفت مقایسه های بالا ممکن است برای همه افراد عادلانه نباشد. برای مثال ممکن است فردی عکس ثبت شده با سامسونگ نوت 10 را بیشتر دوست داشته باشد و تایید کند ولی با توجه به معیار های علمی و استانداردهای مختلف باید گفت کیفیت دوربین آیفون 11 پرو شگفت انگیز است و میتواند یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر باشد.

 

منبع: Mashable

 

سپاس از همراهی شما...

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید