بررسی تخصصی ایرپاد سری 3

person نویسنده: ارغوان حسینی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 321

اپل که صاحب یکی از پرشورترین جوامع هواداران است، سومین نسل از هدفون‌های توگوشی ایرپاد را عرضه کرده است. ایرپاد 3 با ویژگی  یکپارچگی بی‌نظیر با Siri؛ باعث شد تا به بررسی این محصول فوق لوکس بپردازیم.

زمان عرضه  ایرپاد سری 3

 عرضه این محصول در (26 اکتبر ) ( 4 آبان ) سال 2022 بود . این مدل هم مانند مدل‌های قبلی تنها در رنگ سفید عرضه شده است. همراه با جعبه شما به کابل لایتنینگ به USB-C و محفظه شارژ هم خواهید داشت.

طراحی ایرپاد سری 3

ایرپاد سری 3 ترکیبی از ایرپاد نسل گذشته و ایرپاد پرو است که هر دو در سال2019 عرضه شدند.

فرم ایربادها شباهت بیشتری به مدل پرو دارد و نسبت به نسل گذشته، کشیده‌تر  است؛ ساقه‌هایش نیز حدود 30 درصد از نسل گذشته کوتاه‌تر می باشد، اگرچه هنوز کمی از ساقه‌ی ایرپاد پرو بلندتر است.

در سوی دیگر، از سَری‌های سیلیکونی ایرپاد پرو خبری نیست و طراحی ایرپادهای 3 از همان رویکرد «یک سایز برای همه» اپل بهره می‌برد که بدون شک در برخی گوش‌ها به‌خوبی جای نخواهد گرفت.

هرکدام از ایربادها با وزن تنها 4.5 گرم، بسیار سبک و از نوع پشت باز هستند؛ بدین‌مفهوم که به‌جای فرو رفتن درون مجرای گوش، در همان ابتدا قرار می‌گیرند و کمترین تماس را با گوش دارند. بدین‌ترتیب به‌سختی متوجه حضور ایربادها در گوش می‌شوید و ساعت‌ها گوش دادن به آهنگ ، خستگی ایجاد نخواهد کرد . اما از طرف دیگر، صدای محیط اطراف به داخل نفوذ می‌کند و در کیفیت صدای موسیقی تأثیر منفی می‌گذارد. نفوذ صدای بیرون برای افرادی که می‌خواهند حین گوش‌دادن به موسیقی به دلایل ایمنی حواسشان به محیط اطراف نیز باشد، نکته‌ی مثبتی است و نباید فراموش کرد برخی از افراد تجربه‌ی خوبی با سَری‌های سیلیکونی ندارند و ترجیح می‌دهند هدفون در مجرای گوش آن‌ها فرو نرود. در نتیجه همه چیز به میزان نیاز و سلیقه شما بستگی دارد .

نگرانی دیگری که در مورد طراحی باز ایرپاد سری 3 وجود دارد، خطر افتادن آن‌ها از گوش است.

اپل سعی دارد تا چنین القا کند که ایرپاد 3 تحت هر شرایطی در گوش باقی می‌ماند؛ به‌طوری‌که در ویدیوی معرفی، افرادی ایرپاد به گوش را هنگام اجرای رقص بریک نشان می‌دهد تا ثابت کند جای ایربادها در گوش امن است. بااین‌حال، اگر اندازه و فرم گوش با ایربادهای جدید سازگار نباشد، احتمال افتادن آن‌ها وجود دارد.

اپل ایرپاد 3 را مشابه ایرپاد پرو با استاندارد IPX4 وارد بازار کرد که درمقابل تعرق و باران مصون است و می‌توان از آن‌ بدون نگرانی در باشگاه یا هنگام پیاده‌روی زیر باران استفاده کرد. اما فرو رفتن در آب و گرد و غبار زیاد به این هدفون آسیب می‌زند که طبیعی است .

حسگرهای ایرپاد سری 3 ایرپاد نسل سوم اپل مجهز به چهار سنسور است که شامل:

  • حسگر تشخیص پوست
  • حسگر نیروی وارد شده به ساقه (force)
  • شتاب‌سنج تشخیص حرکت
  • شتاب‌سنج تشخیص گفتار

به ‌لطف حسگر تشخیص پوست، زمانی‌که یکی از ایربادها را از گوش بیرون می‌آورید، موسیقی به‌طور خودکار متوقف می‌شود و با قرار دادن دوباره در گوش، پخش موسیقی از سر گرفته می‌شود. خوبی حساسیت حسگر به پوست به‌جای نور این است که اگر ایرپاد را از گوش در آورید و در جیب بگذارید، موسیقی شروع به پخش‌شدن نمی‌کند.

حسگر نیرو که زیر فرورفتگی اندکی در قسمت داخلی ساقه قرار دارد، فرامین لمسی را دریافت می‌کند. محل قرار گرفتن این حسگر نیز هوشمندانه انتخاب شده،. حسگر نیرو، حساسیت بالایی به فشار اندک انگشتان نشان می‌دهد فشار دادن باعث فرو رفتن آزاردهنده‌ی ایربادها در گوش نمی‌شود و در کل، استفاده از فرامین لمسی در ایرپاد 3 تجربه‌ی بسیار رضایت‌بخشی ارائه می‌دهد.

مهندسان اپل، شتاب‌سنج را برای پیاده‌سازی قابلیت جذاب صدای فراگیر و سه‌بعدی موسوم به Spatial Audio درون ایرپاد ۳ به‌کار برده‌اند؛ بدین‌ترتیب با توجه به موقعیت سر و چرخش آن، پخش صدا برای کاربر بهینه می‌شود و حال و هوای حضور در کنسرت را تداعی می‌کند؛ البته این قابلیت برای تمام مدل‌های آیفون دردسترس نیست و مدل‌های قدیمی‌تر را پشتیبانی نمی‌کند.

شتاب‌سنج تشخیص گفتار هم به دستیار صوتی محبوب Siri متصل است و علاوه بر انجام فرامین مربوط به پخش موسیقی، به سوالات دیگر شما نیز پاسخ می‌دهد؛ در این حالت، صدای موسیقی کم می‌شود و به پس‌زمینه می‌رود تا صدای Siri برای کاربر مفهوم باشد.

کنترل و نرم‌افزار ایرپاد 3

ایرپاد 3 قابلیت جفت‌شدن با هر نوع گوشی، از جمله گوشی‌های اندرویدی و دستگاه‌های ویندوزی را دارد؛ اما اگر گوشی هوشمندی غیر از آیفون دارید، بهتر است سراغ ایرپاد 3 یا هر ایرپاد دیگر اپل نروید؛ چون از بسیاری از قابلیت‌هایی که خرید آن‌ها را توجیه می‌کند، بی‌بهره خواهید ماند.

جفت‌کردن ایرپاد با دستگاه‌های اپل به ساده‌ترین حالت ممکن انجام می‌شود؛ صرفاً باید کیس را نزدیک آیفون بگیرید، درِ آن را باز کنید و گزینه‌ی Connect ظاهرشده در نمایشگر دستگاه را لمس کنید تا ازطریق بلوتوث دو دستگاه شما با هم جفت شوند؛ اما برای گوشی‌های اندرویدی از این فرایند خودکار خبری نیست و باید دکمه‌ی پشت کیس را فشار دهید تا اسم ایرپاد در فهرست دستگاه‌های بلوتوثی ظاهر شود و قابلیت هایی هم که کاربران آیفون دارند را هم نمیتوان در حد عالی داشت !

ایرپاد نسل سوم در داخل ساقه‌ی هر دو سمت از حسگر تشخیص نیرو بهره می‌برد که به ضربه‌ی انگشت واکنش نشان می‌دهد. این حسگر در جایی قرار دارد که فشار دادنش باعث فرو رفتن ایربادها درون گوش نمی‌شود و عملکرد بسیار خوبی نیز دارد. در ضمن، حالت فرورفتگی در طراحی محل قرارگیری حسگر باعث می‌شود انگشتان به‌راحتی آن را تشخیص دهند. برای کنترل ایرپاد به کمک حسگر فورس، فرامین لمسی زیر تعریف شده است:

  • یک ضربه:‌ پخش و توقف آهنگ
  • دو ضربه: پخش آهنگ بعدی
  • سه ضربه: پخش آهنگ قبلی
  • ضربه و نگه داشتن انگشت: فعال شدن Siri

با گفتن «Hey Siri» نیز می‌توانید دستیار صوتی اپل را فعال کنید. کمک گرفتن از Siri هنگام استفاده از ایرپاد سری 3 تجربه‌ی یک شهروند مدرن را منتقل می‌کند. مثلاً می‌توانید گوشی خود را در اتاقی بگذارید، در طول خانه قدم بزنید و به موسیقی گوش دهید؛ بعد با گفتن «Hey Siri» می‌توانید از او بخواهید آهنگ را برایتان عوض کند یا صدا را کم و زیاد کند و Siri نیز بدون حرف زدن و قطع آهنگ، کاری را که از او خواسته‌اید، برایتان انجام می‌دهد. می‌توانید غیر از کنترل صوتی موسیقی، سوالات دیگری نیز از Siri بپرسید،‌ مثلاً اینکه «فردا هوا چطور است؟» یا «ساعت چند است؟» Siri برای پاسخ به سؤال شما، صدای آهنگ در حال پخش را کم می‌کند و این حس به شما دست می‌دهد که Siri همیشه همراه شما و آماده گوش دادن به حرف‌ها و انجام درخواست‌هایتان است . درضمن، اگر هم یادتان رفت گوشی خود را کجا گذاشته‌اید، می‌توانید از Siri بپرسید تا با پینگ کردن، شما را به سمت گوشی هدایت کند. خیلی جالب است.

هنگامی که ایرپاد سری 3 را برای اولین بار به گوشی متصل می‌کنید، می‌توانید به Siri اجازه دهید هنگام قفل‌بودن گوشی، اعلانیه‌ها را برایتان بخواند. Siri حتی به شما می‌گوید بعد از اعلام هر اعلانیه تا چند ثانیه هنوز دارد به شما گوش می‌دهد تا اگر درخواست دیگری دارید، مثلاً به کسی پیام بدهد یا با او تماس بگیرد، همان لحظه این کار را برای شما انجام می‌دهد.

متأسفانه اپل برای ایرپاد سری 3 هیچ اپلیکیشن اختصاصی در نظر نداشته و به همان تنظیمات گوشی بسنده کرده است؛ بنابراین ایرپاد با محدودیت‌های بیشتری برای دستگاه‌های غیراپلی همراه خواهد بود.

کیفیت صدا ایرپاد سری 3

کیفیت صدا ایرپاد سری 3 دارای درایورهای قدرتمندی است که رنج دینامیک بالایی دارند که قابلیت پخش بیس عمیق و میدرنج (Mid Range) و های رنج (High Range) بسیار شفاف و بدون دیستورشن (Distortion) و نویز را دارد. بدون شک بزرگ‌ترین بهبود ایرپاد 3 کیفیت صدای آن است؛ در گذشته ایرپادها با توجه به این که صدای خوبی داشتند، اما به هیچ عنوان از نظر کیفیت صدا قابل مقایسه با هندزفری‌هایی حتی با قیمت مشابه نبودند. اگر ایرپاد 3 به درستی در گوش قرار گرفته باشد، صدایی با وضوح بسیار بالا، بیس قدرتمند و بلندی صدای کاملاً رضایت‌بخشی دارد. البته باید این نکته را در نظر بگیرید کیفیت صدای ایرپاد 3 در همه زمینه‌ها خوب است، اما در هیچ زمینه‌ای بهترین گزینه موجود نیست.

قیمت ایرپاد 3 چقدر است؟

ایرپاد اپل سری 3 در دو مدل با کیس شارژ lightning و کیس شارژ magSafe به بازار عرضه می‌شود. قیمت airpod 3 با کیس شارژ وایرلس قاعدتا از قیمت ایرپاد 3 با کیس شارژ lightning متفاوت است. قیمت ایرپاد سری 3 با کیس شارژ وایرلس در سایت اپل 179 دلار و قیمت ایرپاد نسل 3 با کیس شارژ معمولی 169 دلار بیان شده است. 

اگر بعد از مطالعه این صفحه قصد خرید ایرپاد سری 3 را دارید، شما عزیزان میتوانید از فروشگاه آنلاین اپل سرویس این محصول را به صورت کاملا اورجینال به همراه ضمانت سلامت فیزیکی تهیه نمایید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید