در رویداد جدید اپل چه گذشت؟

person نویسنده: مریم سوقندی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 907

اپل 16 شهریور رویداد Far Out را برگزار کرد و طی آن محصولات جدید خود از جمله خانواده آیفون 14، سه مدل اپل واچ‌ جدید و ایرپاد پرو2 را به نمایش گذاشت. در اینجا قصد داریم به معرفی اجمالی این محصولات ‌بپردازیم.

آیفون 14 و 14 پلاس

در نسل چهاردهم آیفون‌ها دیگر خبری از مدل مینی نیست و تنها مدل های 14 و 14 پلاس عرضه شده است که آیفون 14 پلاس مدل جدید این خانواده به‌حساب می‌آید .البته آیفون 14 پلاس از نظر ابعاد، شباهتی به آیفون جمع‌وجور اپل ندارد.

اپل در واقع در این سری آیفون تفاوت خاص و منحصر به فردی ارائه نداده است و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان آیفون 14 دقیقا همان آیفون 13 است. ناچ دوربین سلفی و طراحی سنسور Face ID کماکان به‌همان شکل پابرجا است و از تراشه  15 A در هردومدل استفاده شده است.همه مدل‌های آیفون 14 از رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد و همچنین با GPU پنج هسته‌‌ای آیفون 13 پرو مجهز شده‌اند و حتی دوربین 12 مگاپیکسلی آن‌ها حداقل روی کاغذ، با مشخصات حسگر به‌کاررفته در دوربین اصلی آیفون 13پرو برابری می‌کنند.

تنها تفاوت آیفون 14 با 14 پلاس در اندازه‌ی نمایشگر است؛ نمایشگر 6.1 اینچی برای مدل پایه و نمایشگر 6.7 اینچی برای پلاس طراحی شده است.

آیفون 14 پرو و پرو مکس

آیفون 14 پرو و پرومکس درست مثل نسل قبلی خود با قدرت زیادی اینبار هم عرضه شدند و اغراق نیست اگر آن ها را جزو پرقدرت ترین گوشی‌های تاریخ بدانیم.

این پرچمداران که با اولین های زیادی وارد بازار شدند؛ اولین آیفون با نمایشگر مجهز به حفره، اولین آیفون با دوربین 48 مگاپیکسلی و اولین آیفون با نمایشگر همیشه ‌روشن را با خود به همراه آوردند.

همچنین اپل امسال فقط مدل‌های آیفون 14 پرو را با تراشه 16A معرفی کرده که این روش برای اولین بار اتفاق ‌افتاده است. به گفته اپل، پرقدرت‌ترین تراشه‌ در تاریخ تراشه‌های دنیای موبایل است و روی بهره‌وری مصرف انرژی، نمایشگر و دوربین تمرکز ویژه‌ای دارد. همچنین این دو گوشی یک ‌ساعت شارژدهی اضافی نسبت‌ به آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس دارند.

ابعاد نمایشگر نسبت‌ به نسل قبل تغییر نکرده، اما کاهش حاشیه‌‌های نمایشگر محسوس است. آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس به‌ترتیب از نمایشگر 120 هرتز 6.1 اینچ و نمایشگر 120 هرتز 6.7 اینچ استفاده می‌کنند.

ایرپاد پرو سری 2

نسخه دو AirPods Pro سه سال پس از راه اندازی نسخه اول در این رویداد ارائه شده است.نکته قابل توجه این است برخلاف مدت زمان طولانی عرضه این محصول، تغییری در ظاهر آن ایجاد نشده است.

این محصول به تراشه‌ی جدید H2 مجهز شده تا به‌گفته‌ی اپل، کیفیت صدای بهبودیافته و حذف نویز دوبرابری را به ارمغان آورد ایرپادز پرو 2 همچنین از یک کیس شارژ جدید با پشتیبانی از Find My و اسپیکر داخلی برای ردیابی بهتر بهره می‌برد. عمر باتری هدفون نیز 33 درصد افزایش یافته و به 6 ساعت رسیده است.

کیس شارژ را می‌توان علاوه بر کابل لایتنینگ با شارژر اپل واچ نیز شارژ کرد.

اپل واچ های سری 8، Ultra ،SE 2

اپل واچ سری 8

طراحی این سـاعت‌ها مشابه واچ 7می‌بـاشند اما نمایـشگر آن‌ها کـمی بزرگ‌تر است و اپـل در آن‌ها از حسگر تشخـیص دمای بدن استفاده کرده است؛ به علاوه به‌ ادعای اپل، واچ 8 از حسگر ضربان قلب جدیدی بهره می‌برد.

از لحاظ سخت‌افزاری نیز تراشه S8 همان مشخصات S7 را دارد که در سری 7 به کار رفته بود و به‌همین‌خاطر شاهد بهبود عملکرد چشم‌گیری در نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل نخواهیم بود. نمایشگر همیشه‌ روشن رتینای اپل واچ سری 8 می‌تواند واچ‌فیس‌های جذاب این دستگاه را زیباتر از همیشه نشان دهد و حروف در آن خواناتر به نظر می‌رسند.باتری این مـدل جدید تا 18 سـاعت دوام مـی‌آورد و حـالت ذخیره‌ی انرژی‌ای دارد که عمر باتری ساعت را به 36 ساعت افزایش می‌دهد.

منحصر به فرد ترین ویژگی این ساعت هوشمند نسل جدید اپل مجـهز بودن به حسـگر تشخیص تصـادف خودرو است که در مـواقع ضـروری به صـورت ربـاتی عمـل می‌کنـد که با اورژانس تماس می‌گیرد و محـل تصـادف را به آن‌ها اعـلام می‌کند.

اپل واچ اولترا

اپـل واچ اولترا به عنوان سـاعتی مخصـوص ورزشــکاران معرفی شـده است و کاربرد عمومی ندارد. این عضو جدید خانواده اپل واچ ها ویژگی‌هایی چون نمایشگر بزرگ‌تر با روشنایی حداکثری 2000 نیت، عمر 36 ساعته باتری، بدنه‌ای مقاوم از جنس تیتانیوم، اسپیکر اضافی برای بهبود کیفیت تماس در محیط‌های بادی و پخش صدای آژیر 86 دسیبلی در مواقع اضطراری دارد که آن را به ساعتی جذاب و البته گران قیمت تبدیل کرده است.

اپل واچ 2 SE

این نسـل از اپـل واچ‌های اقـتصـادی مجـهز بـه تراشه 8S یعنی تشخیص تصادف هستند. باید گفت این مدل جدید نیز همان ویژگی‌های هم‌ نسل‌های تازه معرفی‌شده خود را دارد که با قیمت کمتر عرضه می‌شود. به لطف تراشه S8 عملکرد این ساعت هوشمند 20 درصد سریع‌تر از سری‌های پیشین خودش است.

وجود حسگرهای حرکتی واچ سری 8 در مدل SE این ساعت مقرون‌به‌صرفه را (که البته همچنان ببین 250 تا 300 دلار قیمت دارد) به ویژگی تشخیص تصادفات رانندگی مجهز کرده است. از دیگر قابلیت‌های این ساعت می‌توان به سنجش ضربان قلب اپتیکال، تشخیص سقوط و مقاومت دربرابر نفوذ آب تا 50 متر اشاره کرد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید