بررسی آیفون 13

person نویسنده: سینا پورجلال list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 569

آیا شما هم مثل بسیاری از مردم جهان عدد 13را به بدشگونی می‌شناسید؟ ظاهراً اپل با شما هم‌عقیده نیست و به این باور عمومی توجه نمی‌کند. خانواده آیفون 13با مجموعه‌ای از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌ها آمده‌اند تا بهترین گوشی‌های هوشمند بازار باشند. یکی از اعضای این خانواده به‌شایستگی عناوین «پرو» و «مکس» را یدک می‌کشد تا بهترین آیفون تاریخ لقب بگیرد. در این مطلب می‌خواهم آیفون 13پرو مکس را بررسی کنم.

بررسی مشخصات فیزیکی آيفون 13

آیفون‌های جدید تفاوت اندکی با خانواده‌ی آیفون 12دارند؛ سال گذشته اپل با کنار گذاشتن فریم محدب نسل‌های پیشین، آیفون‌ها را با طراحی مسطح و گونیایی وارد بازار کرد تا زبان طراحی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایش را هماهنگ سازد. خانواده‌ی آیفون 13نیز از همان زبان طراحی مسطح پیروی می‌کنند، با این تفاوت که اکنون با افزایش ظرفیت باتری و ارتقای دوربین‌ها، آیفون‌های جدید اندکی قطورتر و سنگین‌تر شده‌اند.

آیفون 13پرو و آیفون 13پرو مکس اکنون به ‌ترتیب 15و 12گرم سنگین‌تر و 0.3میلی‌متر قطورتر از نسل گذشته‌شان هستند. سنگینیِ وزنِ 204و 240گرمی دو گوشی و ضخامت 7.7میلی‌متری آن‌ها را کاملاً حس خواهید کرد. آیفون 13پرو مکس اکنون با وجود بهره‌گیری از 0.1اینچ، نمایشگر کوچک‌تر، حدود 13گرم از گلکسی اس 21 اولترا سنگین‌تر است.

هر دو مدل آیفون 13پرو و آیفون 13پرو مکس از بدنه‌ی شیشه‌ای مات و فریم فولادی براق با سطوح تخت بهره می‌برند. این دو گوشی هوشمند در رنگ‌های خاکستری (Graphite)، طلایی (Gold)، نقره‌ای (Silver) و آبی کم‌رنگ (Sierra Blue‌) به‌ فروش می‌رسند. مانند گذشته، پوشش مات بدنه به‌گونه‌ای است که آثار لکه و چربی را به خود نمی‌گیرد؛ اما آثار انگشت به‌سادگی روی فریم دستگاه برجای می‌مانند؛ بنابراین یا باید از قاب محافظ استفاده کنید یا همیشه یک دستمال میکروفایبر به‌همراه داشته باشید!

آیفون 13پرو کیفیت و دقت ساخت بسیار بالایی دارد، کلیه‌ی قطعات به ‌خوبی روی هم سوار شده‌اند؛ به ‌طوری که با لمس مرز میان پنل شیشه‌ای و فریم دستگاه، به‌ سختی می‌توان متوجه شکاف میان آن‌ها شد. در نمای جلو نیز از نوار پلاستیکی بین فریم و پوشش نمایشگر خبری نیست و این دو المان به ‌صورت مستقیم روی هم سوار شده‌اند. از نمایشگر آیفون‌های جدید نیز پوششی مرکب از شیشه و سرامیک، موسوم به Ceramic Shield محافظت می‌کند؛ پوششی که از تمام شیشه‌های به‌ کاررفته در گوشی‌های هوشمند، مقاوم‌تر است.

صفحه‌ نمایش آیفون 13پرو و آیفون 13پرو مکس مانند نسل گذشته به ‌ترتیب 6.1و 6.7 اینچی هستند و از نسبت تصویر کشیده‌ی 19.5:9 بهره می‌برند. مهم‌ترین تفاوت در نمای جلوی آیفون‌های جدید با نسل‌های گذشته، به ابعاد بریدگی نمایشگر بازمی‌گردد؛ برای نخستین‌بار از زمان معرفی آیفون 10، مهندسان اپل با انتقال ‌دادن دریچه‌ی اسپیکر مکالمه به شکافی میان محافظ نمایشگر و فریم دستگاه، ابعاد بریدگی را 20درصد کاهش داده‌اند؛ هرچند که از فضای آزادشده از نمایشگر برای نمایش اطلاعات بیشتر، نظیر شارژ باتری استفاده‌ای نمی‌شود!

برآمدگی دوربین آیفون 13پرو و آیفون 13پرو مکس، ظاهری مشابهِ نسل گذشته دارد؛ اما ارتقای دوربین‌های پشتی و استفاده از حسگرهای بزرگ‌تر، باعث شده است تا این برآمدگی بسیار بزرگ‌تر و قطورتر از قبل باشد؛ بدین‌ترتیب کار با هر دو گوشی روی میز دشوارتر از گذشته بوده و استفاده از قاب‌های محافظ آیفون 12پرو و 12پرو مکس با آن‌ها نیز ممکن نخواهد بود.

افزایش وزن و قطر بدنه در کنار فریم گونیایی و مسطح آیفون‌های جدید باعث می‌شود تا به‌ ویژه آیفون 13پرو مکس به‌ خوبی روی دست ننشیند و در طولانی‌ مدت، کاربرانی با دستان کوچک‌تر را آزار دهد. کلیدهای سخت‌افزاری آیفون‌های جدید نیز مانند همیشه بازخورد خوشایندی دارند و دستزسی به آن‌ها با چالش خاصی همراه نیست.

دورتادور فریم، نوارهای پلاستیکی برای تقویت آنتن‌ دهی به‌چشم می‌خورد، از سوی دیگر روی لبه‌ی سمت راست، نواری پلاستیکی و عمودی قرار گرفته است که آنتن اتصال میلی‌متری 5G را در پس‌ِ خود دارد. متأسفانه کوپرتینونشین‌ها آیفون 2020را نیز با پورت اختصاصی لایتنینگ مبتنی‌بر USB 2.0 تولید می‌کنند؛ بنابراین خبری از پورت جدید USB-C نیست.

آیفون 13پرو و آیفون 13پرو مکس گواهی IP68 را از مؤسسه‌ی IEC دریافت کرده‌اند و درست‌مانند خانواده‌ی آیفون 12، روی کاغذ می‌توانند تا 30دقیقه، فشار آب در عمق 6متری را تحمل کنند.

بررسی نمایشگر و اسپیکر آیفون 13 پرو

برای نمایشگرهای آیفون 13 پرو ، سرانجام اپل از نرخ تازه سازی بالایی استفاده کرد ، ویژگی که 4 سال پیش در اندروید عرضه شد و اکنون در طیف قیمت موجود است . پنل آیفون 13 پرو دارای حداکثر نرخ تازه سازی 120 هرتز است و بسته به محتوا و تعامل کاربر می‌تواند آن را بین 12 مقدار مختلف تا 10 هرتز تغییر دهد . این بیت ProMotion است ، یکی از معدود ارتقاهای صفحه نمایش ، هرچند بزرگ . در غیر این صورت ، هنوز 6.1 اینچ OLED با وضوح 1170 پیکسل در 2532 پیکسل در ابعاد 19.5: 9 و تراکم پیکسلی 460ppi است . با توجه به سال گذشته ، ما همچنین برچسب‌های HDR10 و دالبی ویژن را مشاهده می‌کنیم . همه اینها نام تجاری Super Retina XDR اپل را تشکیل می‌دهد ؛ یک صفحه نمایش با وضوح بالا با قابلیت HDR . پیشرفت جدید دیگر امسال افزایش حداکثر روشنایی تا 25 درصد است . اپل در حال حاضر وعده 1000 نیت را می‌دهد  . وقتی تلفن در معرض نور زیاد محیط قرار گرفت و در حالت روشنایی خودکار قرار داشت ، 1063 نیت را از نمونه تست سفید خود اندازه گیری کردیم . اگر حالت خودکار را خاموش کنید ، حداکثر 856 نیت را مشاهده می کنید ، که یک نتیجه بسیار عالی است .

تغییر رفتاری که ما در آیفون 13 پرو ( آیفون 13 پرو مکس قبل از آن) مشاهده کردیم این است که بین حداکثر روشنایی که می‌توانید به صورت دستی دریافت کنید و آن چیزی که تلفن می‌تواند به تنهایی به آن برسد تفاوت وجود دارد . این تقریباً در اکثر گوشی‌ها رایج است ، اما آیفون ها تا به حال به شما این امکان را می‌دهند که به تنهایی آن را به حداکثر برسانید . ما معتقدیم که اپل به سادگی نمی‌خواهد شما بیش از 1000 نیت را به طور مداوم دریافت کنید؛ برای جلوگیری از سوختگی و تخلیه بیش از حد باتری . تأیید رفتار سازگارانه صفحه نمایش ProMotion بی اهمیت نیست ؛ اینطور نیست که بتوانیم به گزینه های توسعه دهنده برویم و شمارنده نرخ بازخوانی را فعال کنیم . می‌توان گفت که از نظر چشم ، آیفون 13 پرو از نظر ظاهری نرم تر از مدل‌های غیر ProMotion است . برخی از افراد ممکن است نتوانند تفاوت را تشخیص دهند ، برخی دیگر آن را نمی‌بینند تا زمانی که آن را داشته باشند و از آنها سلب نشده باشد ، اما نکته این است که نرخ تازه سازی بالا خوب است زیرا به طور کلی باعث افزایش تجربه‌ی کاربر می‌شود .

نمایشگرهای آیفون قادرند فضای رنگی P3 را بپوشانند و در صورت مواجه شدن با چنین محتواهایی به طور خودکار تغییر می‌کنند . از طرف دیگر ، وقتی صحبت از sRGB می‌شود ، آیفون 13 پرو از نظر دقت بسیار ساده است . ما میانگین dE2000 0.7 را برای مجموعه استاندارد نمونه‌های خود اندازه گیری کردیم ، و این اساساً تفاوت بین هدف و نتیجه‌ای است که شما نمی‌توانید با چشم ببینید .

تنظیمات بلندگوهای آیفون 13 پرو  ، تنظیمات معمولی است که در آیفون مشاهده می‌کنید ؛ هدفون به بلندگوی پایینی اختصاصی می‌پیوندد تا تجربه استریو را ارائه دهد . وقتی گوشی در حالت افقی نگه داشته می‌شود ، جهت چپ-راست را رعایت می‌کند و کانال‌ها را تغییر می‌دهد تا با نحوه نگه داشتن آن مطابقت داشته باشد . در حالت عمودی ، از طرف دیگر ، هدفون مسئول کانال راست است . با این حال ، این تا حدودی ساده سازی بیش از حد است ، زیرا برخی از فرکانس‌های پایین‌تر برای کانال مقابل همیشه توسط بلندگوی پایینی اداره می‌شود . علاوه بر این ، حتی اگر فقط یک کانال را تغذیه کنید ، بلندگوی مقابل همچنان صدایی را تولید می‌کند ، البته با صدای بسیار کمتر . iPhone 13 Pro از نظر بلندی صدا در آزمایش ما ، مطابق با سایر آیفون‌های مشابه و نسل قبلی ، رتبه “بسیار خوب” را دریافت کرد . خروجی آن شبیه به آیفون 13 است ، اما در حد پایینی محدوده فرکانس مطابق استاندارد مکس نیست. با این حال ، این بدان معنا نیست که آیفون 13 پرو برتر از همه رقبای مستقیم بالقوه نیست ، هنوز هم برتر است .

نرم‌افزار و رابط کاربری آیفون 13 پرو مکس

آیفون 13پرو به ‌صورت پیش‌ فرض با سیستم‌ عامل iOS 15به‌ فروش می‌رسد. نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل محبوب اپل تغییرات ظاهری خاصی را درمقایسه ‌با iOS 14 تجربه نمی‌کند؛ اما چند ویژگی جذاب به آن اضافه شده است. قابلیت Live Text برای استخراج متن از تصاویر، پشتیبانی از افزونه در سافاری و بازطراحی این مرورگر، استفاده‌ی آفلاین از سیری و نمایش سه‌بعدی نقشه، از جمله‌ی ویژگی‌های جذاب iOS 15 به‌حساب می‌آیند.

باتری، یکی از مهم ترین نقاط قوت

در کنار تغییرات کوچک در زبان طراحی، تفاوت‌هایی از نظر مشخصات داخلی نیز وجود دارد. به عنوان یکی از این تغییرات داخلی، می‌توان به افزایش ظرفیت باتری اشاره کرد.

در اولین تست باتری که نمایشگر همیشه روشن بود، ویدئو در حال پخش بود و همزمان در حال وبگردی بودیم، آیفون 13پرو مکس توانست حدودا 10ساعت دوام بیاورد. این رقم حدودا 1ساعت و نیم بیشتر از 13پرو بود و تقریبا 2 ساعت و نیم بیشتر از آیفون 12پرو مکس.

مطمئنا تنوع کار با این آیفون‌ها در میان افراد مختلف کاملا متفاوت خواهد بود و به همین دلیل، احتمالا مدت زمان روشن بودن آن نیز عدد یکسانی نخواهد بود. اما همین تست اولیه نشان می‌دهد که آیفون‌های جدید در مقایسه با نسل پیشین چه پیشرفت محسوسی در زمینه نگهداری شارژ باتری داشته‌اند.

دوربین آیفون 13 پرو مکس

آیفون‌های جدید پیشرفت فاحشی در بخش دوربین تجربه می‌کنند، از سوی دیگر اپل نیز استراتژی متفاوتی را در مورد دوربین‌ آیفون‌های Pro خود در پیش گرفته است؛ درحالی‌که سال گذشته آیفون 12پرو مکس میان برادرانش، از بهترین سخت‌افزار دوربین بهره می‌برد، امسال دوربین‌های آیفون 13پرو و آیفون 13پرو مکس هیچ‌گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند.

اپل در مورد دوربین جدید آیفون 13پرو ادعاهای عجیب‌وغریبی می‌کند؛ دوربین اصلی تا 2.2برابر و دوربین اولتراواید تا 92درصد نور بیشتری جذب می‌کنند و برهمین اساس عکس‌های بهتری در تاریکی می‌گیرند. در ادامه با جزئیات فنی هرکدام از دوربین‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

دوربین اصلی (واید) اکنون از حسگر 12مگاپیکسلی IMX703 ساخت سونی با پیکسل‌های 1.9میکرومتری استفاده می‌کند که نسبت به نمونه‌ی به ‌کاررفته در آیفون 12پرو و آیفون 12 پرو مکس به ‌ترتیب 84و 25درصد ابعاد بزرگ‌تری دارد. این حسگر نور را از پس لنز 7 تکه‌ای با دیافراگم گشوده‌ترِ f/1.5 و فاصله‌ی کانونی معادلِ 26میلی‌متر دریافت می‌کند.

سیستم لرزش‌گیر تصویر در دوربین اصلی به‌جای لنز، روی حسگر (Sensor-shift) قرار گرفته است و دوربین از 100درصد پیکسل‌های حسگر برای سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند. به‌گفته‌ی اپل، آیفون 13پرو با ترکیب حسگر بزرگ‌تر و دیافراگم گشوده‌تر، تا 2.2برابر نور بیشتری نسبت به گذشته جذب می‌کند.

دوربین اولتراواید از حسگر 12مگاپیکسلی IMX772 ساخت سونی با پیکسل‌های 1.0میکرومتری استفاده می‌کند؛ بنابراین ابعاد حسگر نسبت به نسل قبل تغییری تجربه نمی‌کند؛ اما اکنون لنز 6تکه‌ی دوربین، دیافراگمِ بسیار گشوده‌ترِ f/1.8 با فاصله‌ی کانونی معادل 13میلی‌متری دارد و مجموعه‌ی دوربین نیز از فوکوس خودکار تشخیص فاز برای عکاسی ماکرو از فاصله‌ی بسیار نزدیک 2سانتی‌متری استفاده می‌کند.

افزایش گشودگی دیافراگم دوربین اولتراواید از f/2.4 به f/1.8 باعث شده است تا به‌گفته‌ی اپل، دوربین اولتراواید آیفون 13پرو تا 92درصد جذب نور بیشتری داشته باشد و تصاویر 120درجه با جزئیات بیشتری را در محیط‌های کم‌نور ثبت کند.

دوربین تله‌فوتو از حسگر 12مگاپیکسلی IMX713 ساخت سونی با پیکسل‌های 1.0میکرومتری استفاده می‌کند؛ بنابراین ابعاد حسگر نسبت به نسل قبل تغییری تجربه نمی‌کند؛ اما اکنون لنز از فاصله‌ی کانونیِ طولانی‌ترِ 77میلی‌متری با دیافراگمِ به‌مراتب تنگ‌ترِ f/2.8 و لرزش‌گیر اپتیکال OIS استفاده می‌کند. این لنز 6تکه قابلیت زوم اپتیکال 3برابری را دراختیار کاربر می‌گذارد.

یکی دیگر از برتری‌های آیفون 13پرو نسبت به گذشته، اضافه‌شدن پشتیبانی از Night Mode به دوربین تله‌فوتوی آن است.

دوربین سلفی آیفون 13پرو همانند گذشته از حسگر 12مگاپیکسلی IMX514 ساخت سونی با پیکسل‌های 1.0میکرومتری و ابعاد بسیار کوچکِ 1/3.6 اینچی استفاده می‌کند. این حسگر در پس لنز واید 23میلی‌متری با f/2.2 قرار دارد و از فوکوس خودکار نیز در آن خبری نیست.

مهندسان اپل در الگوریتم پردازش تصویر آیفون 13پرو نیز تغییراتی داده‌اند: به‌لطف موتور پردازش عصبی 16هسته‌‌ای A15، اکنون در روشنایی روز، الگوریتم Smart HDR 4 برای تک‌تک افرادی که در قاب منظره‌یاب دوربین قرار دارند، تنظیمات منحصربه‌فردی را در سطح کنتراست، نورپردازی و رنگ پوست پیاده می‌کند تا عکس‌ها تا حد ممکن طبیعی به‌نظر برسند. Smart HDR 4 با تمامی دوربین‌ها دردسترس قرار دارد.

به‌گفته‌ی اپل، در محیط‌هایی با نور متوسط تا ضعیف، الگوریتم Deep Fusion در نرم‌افزار دوربین آیفون 13پرو فعال می‌شود تا به‌مدد قدرت موتور پردازش عصبی A15، برای هر پیکسل، سطوح نوردهی متفاوتی بررسی می‌شود تا در نهایت با ترکیب بهترین بخش‌ها از هر سطح نوردهی، تصویر نهایی با جزئیات بالا تولید شود. الگوریتم Deep Fusion با تمامی دوربین‌های آیفون 13پرو دردسترس قرار دارد.

حالت Night با تمامی دوربین‌های آیفون 13پرو از جمله دوربین تله‌فوتو دردسترس قرار دارد؛ با تاریک‌ترشدن محیط، گوشی براساس شدت نور موجود تعدادی فریم را در سطوح نوردهی مختلف ثبت و بهترین بخش هرکدام را باهم ترکیب می‌کند. اپل می‌گوید Night Mode اکنون امکان نوردهی دو ثانیه‌ای حین عکاسی در دست را نیز فراهم می‌سازد.

Photographic Styles نام قابلیت جدیدی است که با گوشی‌های خانواده‌ی آیفون 13معرفی شد. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا شفافیت و روشنیِ رنگ‌ها (Tone) را تغییر دهید یا گرمیِ (Warmth) رنگ‌ها را کم‌وزیاد کنید. اپل اصرار دارد که Photographic Styles با فیلترهای موجود در گوشی‌های دیگر متفاوت است؛ چراکه به‌صورت هوشمند، رنگ مواردی همچون آسمان و پوست افراد را طبیعی نگه می‌دارد.

قابلیت Photographics Styles با تمامی دوربین‌های آیفون 13پرو از جمله دوربین سلفی دردسترس قرار دارد. این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض حالت‌های Vibrant و Rich Contrast و Warm یا Cool را دراختیارتان می‌گذارد و اجازه می‌دهد در صورت تمایل، با آیفون‌تان عکس‌هایی با رنگ‌های اشباع و شفاف‌تر شبیه‌ی پاره‌ای از پرچم‌داران اندرویدی بگیرید. حالت‌های یادشده به‌صورت بی‌درنگ روی سوژه پیاده می‌شوند.

اپل بخش زیادی از مراسم معرفی آیفون 13را به قابلیت Cinematic mode اختصاص داد؛ قابلیت دوربین‌محور جدیدی که به ادعای اپل، «هالیوود را به جیب شما می‌آورد». به‌طور خلاصه حالت Cinematic به‌لطف تراشه‌ی قدرتمند A15 به دوربین آیفون 13اجازه می‌دهد تا با ایجاد نقشه‌ی عمق از هر فریم ویدئو با نرخ 30فریم‌برثانیه، تغییر فوکوس سینمایی را به ویدئوهایتان بیاورید.

با حالت Cinematic آیفون می‌تواند با پیش‌بینی اینکه سوژه‌ی جدیدی در آستانه‌ی ورود به قاب فیلم‌برداری است، نقطه‌ی فوکوس را در زمانی مناسب روی آن‌ها تغییر دهد؛ کاربر حتی می‌تواند حین یا پس از فیلم‌برداری، به‌صورت دستی، در سطح افکت بوکه یا نقطه‌ی فوکوس تغییراتی ایجاد کند.

حالت Cinematic از فیلم‌برداری Dolby Vision HDR پشتیبانی می‌کند؛ اما وضوح و نرخ آن به‌ترتیب به 1080p و 30فریم‌برثانیه محدود است، از سوی دیگر این حالت را تنها با دوربین‌های واید، تله‌فوتو و سلفی دردسترس خواهید داشت.

با وجود جذابیتی که در پس ایده‌ی حالت Cinematic است؛ اما آنچه در حال حاضر با آیفون 13پرو تجربه می‌کنیم هنوز با شرایط آرمانی فاصله دارد؛ محدودیت فیلم‌برداری 1080p از یک سو و تفکیک غیرطبیعی سوژه از پس‌زمینه به‌همراه باگ‌هایی در جابه‌جایی هوشمند محل فوکوس از سوی دیگر، باعث می‌شود تا نتوانیم به Cinematic Mode به دیده‌ی چیزی فراتر از سرگرمی نگاه کنیم.

یکی از ویژگی‌های اختصاصی آیفون 13 پرو، قابلیت فیلم‌برداری ProRes است که البته تا زمانی نامشخص دردسترس نخواهد بود. آیفون‌های پروی 128گیگابایتی امکان فیلم‌برداری ProRes با وضوح 1080p و نرخ 30فریم‌برثانیه را خواهند داشت؛ درحالی‌که سه مدل دیگر، امکان فیلم‌برداری 4K‌ با همان نرخ را خواهند داشت.

ProRes نام یک فرمت فیلم‌برداری فشرده با کیفیت بالا است که از سوی اپل توسعه یافته و در مرحله‌ی تدوین به‌کار می‌رود. آیفون 13پرو به‌زودی امکان فیلم‌برداری و تدوین ویدئوهای ProRes را دراختیار کاربر خواهد گذاشت.

نتیجه گیری

ما در مقاله نقد و بررسی تخصصی گوشی آیفون 13پرو اپل، به مزایا و معایب این مدل پرداختیم . با برابری جدید بین دو اندازه مدل پرو که منجر به سیستم دوربین مشترک می‌شود ، پرو کوچک به طور ناگهانی در موقعیتی قرار می گیرد که آیفون مورد علاقه افراد بیشتری از آنچه 12به آن مجهز بودند ، تبدیل شود. در حالی که سال گذشته برای دریافت دوربین‌های نهایی ارائه شده توسط اپل مجبور بودید به پرو مکس بروید ، در سال 2021، تنها با ابعاد و در نتیجه عمر باتری تصمیم گیری می‌شود .

ممکن است آیفون 13 پرو به اندازه مکس دوام نیاورد ، اما همچنان ارتقا یافته نسبت به آیفون 12 پرو است و از جهاتی بهتر از رقیب اصلی در سیستم عامل است. و وقتی تصمیم به تصمیم گیری بین ویژگی صفحه نمایش و قابلیت جیب می‌شود ، مورد دوم در موارد شگفت آور بسیاری از ما برنده می‌شود. با توجه به اینکه این دو نقطه تنها 13 نکته را متمایز می‌کند ، به این معنی است که آنها دارای خطاهای مشترک هستند. شارژ بیش از حد سریع نیست ؛ حتی در این باتری کوچک ، چیپست فوق العاده قدرتمند می‌تواند سریع کنترل شود و نرخ تازه سازی 120 هرتز هنوز پشتیبانی عمومی ثالث را به دست نیاورده است. و به دلیل اندازه مناسب ، iPhone 13 Pro مطمئناً سنگین است. اما بیشتر این معایب نقطه ضعف خود را دارند. با وجود وزن ، این گوشی همچنان جیب پسند است و خوب ، به لطف وزن ، هم محکم است و هم احساس فوق العاده‌ای دارد. صفحه نمایش از همه نظر عالی است و هنگامی که سازگاری HRR بالا می‌رود ، چیزی برای شکایت وجود نخواهد داشت. IOS در A15 بسیار روان است و حتی اگر SoC گاز را کنترل کند ، بالاتر از رقبا باقی می‌ماند. شکاف ناخوشایند قفل سریع و عکس های سلفی عالی را قادر می‌سازد و نیمی از تنظیمات بلندگوی زیبا را در خود جای داده است.

 شما عزیزان می‌توانید سری آيفون 13 را به همراه ضمانت فیزیکی و گارانتی بین المللی از فروشگاه آنلاین اپل سرویس ایران خریداری فرمایید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید