اپل واچ 5؛ ساعت همیشه روشن

person نویسنده: مصطفی شاکرنیا list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1971

اپل واچ سری 5 اولین ساعت هوشمند اپل است که دارای نمایشگری همیشه روشن است؛ بنابراین دیگر نیازی به بلند کردن مچ دست خود ندارید تا ببینید ساعت چند است؟ این یکی از معدود ویژگی هایی بود که ابتدا گجت های پوشیدنی Google در اختیار داشتند. این ویژگی با تغییر در فناوری صفحه نمایش در Apple Watch امکان پذیر شده و در متن نحوه عملکرد آن شرح داده میشود.

اگر به یاد داشته باشید، در سال 2015 اولین اپل واچ معرفی شد و چندان خارق العاده نبود. صفحه نمایش OLED بسیار عالی بود و از لحاظ طراحی سخت افزاری تحت تأثیر قرار گرفت، اما ما متوجه شدیم که در استفاده کند است.

از میان بروز رسانی هایی که از سال 2015 در اپل واچ دیده ایم، تعداد بسیار کمی از آنها درگیر این نمایشگر هستند که تاکنون عمدتا بدون تغییر مانده است. ما شاهد اتصال سلولی، پیشرفت در سرعت و کارایی و چهره های تماشایی بیشتر و بیشتر هستیم، اما طراحی به هیچ وجه اصلاح نشده است.

فناوری صفحه روشن اپل واچ 5

میزان روشنایی نمایشگر OLED نسل دوم در Apple Watch Series 2 افزایش یافته است، اما اندازه و فناوری صفحه نمایش تا سال گذشته و عرضه اپل واچ سری 4 تغییر نکرده است. این کاور سایز صفحه نمایش را به 40 میلی متر و 44 میلی متر (از 38 میلی متر و 42 میلی متر)، ارتقا داده و همچنین فناوری صفحه نمایش همیشه روشن LTPO OLED را معرفی کرده است.

صفحه ی همیشه روشن اپل واچ سری 5

درست است: ویژگی قاتل اپل واچ 5 در واقع در Apple Watch 4 نیز ساخته شده بود، اما اپل از آن استفاده کامل نکرد. احتمالاً به این دلیل است که عمر باتری به اندازه کافی کارآمد نبود، یا مشکل خاصی وجود داشت که به معنای استفاده کامل از این فناوری تا سال 2019 نبود، یا اپل نیاز به اصلاح بیشتر سخت افزار داشت.

در حالی که اپل جزئیات زیادی در مورد چگونگی قرارگیری صفحه نمایش در Apple Watch 5 را بیان نکرده، کارشناسان در iFixit یک توضیح عالی را ارائه داده اند: مانند هر نمایشگر، این نمایشگر از لایه هایی ساخته شده است، از جمله خود پیکسل ها. و مدار آنها را کنترل می کند (به عنوان صفحه های پشتی شناخته میشود).

آنچه که اپل در اینجا خلق کرده، مخلوط کردن دو نوع مختلف از فناوری اتصال به صفحه نمایش و به دست آوردن مزایای هر دو است. اول، سیلیکون پلی کریستالی با دمای پایین (LTPS) وجود دارد، یک فناوری کارآمد در بسیاری از صفحه های تلفن OLED دارای رده بالا (از جمله آیفون ها) است که در اصل کنترل یا خاموش بودن پیکسل را دارد. دوم، ما فناوری خلاقانه Indium Gallium Zinc Oxide (IGZO)  را داریم که ولتاژ ارائه شده به هر پیکسل، روشنایی آن و ترکیب خاصی از قرمز، سبز و آبی را که برای رنگ آن استفاده میکند، دیکته می کند. مدار IGZO قبلاً در برخی از محصولات اپل از جمله iPad و MacBooks استفاده شده است.

یكی از نتایج نهایی، نرخ متغیر رفرش شدن است و كمتر از 1 هرتز می باشد (یك بار تجدید در هر ثانیه). بدیهی است که این کافی نیست که دست دوم حرکت کند، اما کافی است که به شما بگویم ساعت چند است و چند قدم را در یک روز انجام داده اید. این سرعت پایین تر باعث میشود که قدرت ترسیم بیش از حد کاهش یابد و در کنار روشنایی کم رنگ، عمر باتری را نیز می توان در تمام روز حفظ کرد.

اپل واچ سری 5 - apple service

این کار را اپل قبلاً انجام داده است. این ویژگی به روشی متفاوت از اپل واچ پیاده سازی شده است، اما iPad Pro از ویژگی های فناوری ProMotion است که قادر است سرعت بهبودی در پرواز را برای بهبود پاسخگویی یا صرفه جویی در انرژی تغییر دهد. بهره وری قدرت عالی LTPS، به علاوه روشی که IGZO از فرکانس های نمایشگر پایین نیز بسیار خوب استفاده می کند، همان چیزی است که به خاص بودن نمایشگر Apple Watch 5 کمک میکند. البته، انجام این نوع دستکاری مدار صفحه نمایش در مقیاس کوچکتر ساده تر است، بنابراین ممکن است مدتی پیش از نمایش در تلفن ها و تبلت های اپل باشد.

طبق گفته اپل،LTPO به تنهایی کار نمیکند. این شرکت توضیح داد: چندین فناوری پیشرفته برای ارائه این ویژگی جدید با یکدیگر کار می کنند؛ از جمله تنها نمایشگرهای درجه حرارت پلیسیلیکون و اکسید با درجه حرارت پایین (LTPO) درایور نمایشگر با قدرت بسیار کم، مدار مجتمع مدیریت انرژی کارآمد و سنسور جدید نور محیط. این ترکیبی از این فناوری ها است که نمایشگر همیشه روشن را ممکن میکند و آن را قادر میسازد فراتر از آنچه که Apple Watch 4 LPTO ورزشی قادر به انجام آن بود، باشد. همانطور که iFixit خاطرنشان میکند، فضا نیز مورد توجه است. هر کاری که اپل برای بهبود عملکرد یا عملکرد پوشیدنی خود انجام میدهد، باید در ابعاد شاسی وارد شده قرار بگیرد.

همانطور که در سال گذشته توسط IHS Markit explains اظهار داشت، LTPO چالش های خود را دارد، از جمله عوارض تولید و مشکلات مربوط به افزایش وضوح تصویر به اندازه نمایشگرهای LTPS استاندارد (بدون IGZO) در نهایت اگرچه، این سرمایه گذاری به لحاظ بهره وری انرژی میتواند ارزش آن را داشته باشد و اپل احتمالاً حداقل باید یک چشم به نمایشگرهای تاشو داشته باشد که بیشتر در این خط قرار دارد.

 

منبع: gizmodo

 

سپاس از همراهی تان...

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید