خارج کردن آب از آیفون اپل واچ و مک بوک

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1574

اپل واچ یکی از لوازم جانبی است که به طرق مختلف آیفون را تکمیل می‌کند. می‌تواند تمرینات شما را ردیابی کند، اعلان‌ها را ارسال کند و حتی برنامه‌های شخص ثالث را اجرا کند. کار اصلی، البته، جمع آوری داده‌های سلامتی در حین ورزش است. و با توجه به اینکه اپل واچ در برابر آب مقاوم است، حتی می‌توانید آن را هنگام شنا نیز بپوشید.

توجه به این نکته مهم است که اپل واچ در برابر آب مقاوم است و ضد آب نیست. این بدان معنی است که اگر آب وارد ساعت شود، می‌تواند به قسمت داخلی آن آسیب برساند. بنابراین، ایده خوبی است که هر بار که اپل واچ خود را در معرض آب قرار می‌دهید، آب را از آن خارج کنید. یک گزینه داخلی در اپل واچ وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

چرا باید آب را از ساعت اپل خود بیرون بیاورید

اپل واچ در ردیابی شناها کار بسیار خوبی انجام می‌دهد. این می‌تواند اطلاعاتی در مورد تعداد دورها، زمان صرف شده برای هر دور و غیره به شما بدهد. در حالی که پوشیدن اپل واچ در هنگام شنا بی خطر است، مقداری آب از طریق سوراخ‌های روی شاسی وارد ساعت می‌شود. نقطه ورودی اصلی دهانه‌های مشبک بلندگو روی ساعت است. همانطور که همه ما می‌دانیم، آب می‌تواند به مدارها آسیب برساند، که با وجود مقاومت در برابر آب در اپل واچ امکان پذیر است. همچنین، توجه داشته باشید که مقاومت در برابر آب فقط به این معنی است که ورود آب به یک ابزار دشوارتر است. این یک مهر و موم کامل در برابر آب را تضمین نمی کند. بنابراین باید آبی که ممکن است وارد اپل واچ شده باشد را در اسرع وقت خارج کنید.

apple watch and iphone

وقتی آب را از ساعت اپل بیرون نمی آورید چه اتفاقی می‌افتد

اگر آب درون اپل واچ باقی بماند و با قطعات داخلی تماس پیدا کند، ممکن است باعث خوردگی لوازم الکترونیکی شود. این ممکن است برخی از قطعات الکترونیکی داخل اپل واچ را خراب کند. در نتیجه، برخی از قسمت‌های اپل واچ شما مانند باتری یا بلندگو ممکن است از کار بیفتند. بدترین حالت ممکن این است که اپل واچ شما به طور کامل از کار بیفتد.

چگونه آب را از اپل واچ خود خارج کنید

خوشبختانه، اپل یک ویژگی تخلیه آب در اپل واچ ایجاد می‌کند. در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است.

  • اپل واچ را از مچ دست خود خارج کرده و روی یک سطح صاف مانند میز قرار دهید.
  • با وارد کردن پین، قفل اپل واچ را باز کنید.
  • برای نمایش کلیدهای سریع، انگشت خود را از پایین ساعت به بالا بکشید.
  • با استفاده از تاج دیجیتالی به پایین بروید و عملکرد تخلیه آب را که با یک تابع قطره نشان داده شده است پیدا کنید.
  • اگر نمی‌توانید این گزینه را در جابجایی‌های سریع ببینید، روی دکمه ویرایش در پایین ضربه بزنید و سپس روی نماد «+» در نماد قطره آب ضربه بزنید. سپس Done را انتخاب کنید.
  • حالا که این گزینه را دارید، روی آن ضربه بزنید. این حالت تخلیه آب را فعال می‌کند.
  • در این حالت، تاج دیجیتال را به هر جهت بچرخانید و اپل واچ با پخش صدا شروع به خارج کردن آب می‌کند.
  • پس از انجام این کار، پیامی را در اپل واچ خود مشاهده می‌کنید و آب اکنون خارج می‌شود.
  • از یک پارچه خشک برای پاک کردن سطح خارجی اپل واچ خود استفاده کنید.

    اگر احساس می‌کنید تمام ساعت‌ها آب را در یک شات بیرون نمی‌آورند، این روند را تکرار کنید. همچنین می‌توانید این حالت را قبل از شنا فعال کنید، زیرا صفحه لمسی اپل واچ را قفل می‌کند و از لمس‌های تصادفی جلوگیری می‌کند.

خارج کردن آب از آیفون با کمک سیری

من شما را نمی‌دانم، اما من معمولاً آیفونم را زیر دوش می‌برم تا به آهنگ‌های مورد علاقه‌ام گوش دهم. در نتیجه در بیشتر مواقع به داخل گریل اسپیکر در پایین دستگاه آب می‌رود. و در حالی که ویژگی خروج آب داخلی در اپل واچ وجود دارد، این ویژگی در آیفون وجود ندارد. بنابراین، اگر به دنبال راه‌حلی برای خروج آب از گریل‌های بلندگوی آیفون خود هستید، این میانبر زیبا سیری را پیدا کردم که با استفاده از صدای بسیار کم فرکانس، آب را از بلندگو خارج می‌کند.

apple watch and iphone

این میانبر مفید سیری که با نام «فرار آب» (Water Eject) شناخته می‌شود، در اینجا نحوه استفاده از آن آورده شده است.

توجه: میانبر خروج آب سیری با iOS 16 نیز کار می‌کند. بنابراین می‌توانید آن را در آیفون 14 جدید خود یا هر آیفون دیگری که با iOS 16 سازگار است استفاده کنید.

  • برای باز کردن میانبر سیری “Water Eject” با استفاده از آیفون خود روی این لینک ضربه بزنید.
  • هنگامی که در برنامه Shortcuts باز شد، تا انتها به پایین صفحه بروید.
  • درآن‌جا دکمه اضافه کردن میانبر را پیدا خواهید کرد.
    توجه: این یک میانبر غیرقابل اعتماد است و شما را ملزم می‌کند که «مجاز میانبرهای غیرقابل اعتماد» را از تنظیمات دستگاه خود روشن کنید.
  • پس از افزودن میانبر به کتابخانه میانبر خود، روی آن ضربه بزنید تا حذف آب از دستگاه شما آغاز شود.
  • از گزینه‌های کشویی، "Begin water ejection" را انتخاب کنید و سپس منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود. از صدای کم فرکانس برای بیرون راندن آب از آیفون شما استفاده می‌کند.
  • پس از اتمام، میانبر سیری صدای دستگاه را تا پنجاه درصد کاهش می‌دهد و یک اعلان تکمیل را به کاربر تحویل می‌دهد.

اکنون، از آنجایی که این میانبر سیری است، می‌توانید آن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید تا راحت‌تر به آن دسترسی داشته باشید. در غیر این صورت، می‌توانید به سادگی از سیری بخواهید که «Water Eject» را اجرا کند و به طور خودکار آب را از آیفون شما خارج می‌کند. علاوه بر این، ابزار مذکور علاوه بر کار بر روی تمام مدل‌های آیفون که از میانبرهای سیری پشتیبانی می‌کنند، با آی‌پدها و آی‌پادهایی که جدیدترین نرم‌افزار را اجرا می‌کنند نیز کار می‌کند.

توجه: اگرچه اکثر آیفون‌های مدرن دارای رتبه IP (IP68) هستند و می‌توانند برای مدت کوتاهی زیر دوش یا زیر آب قرار بگیرند، استفاده از آن‌ها را توصیه نمی‌کنیم.

در صورت ریختن آب روی مک بوک چه باید کرد

مک بوک‌ها کامپیوترهای بسیار انعطاف پذیری هستند. آن‌ها می‌توانند کوبیده شدن در کیسه را تحمل کنند، در شرایط بسیار شدید به کار خود ادامه دهند، و حتی تا زمانی که از ارتفاع زیاد و بر روی سطحی که بخشنده تر از مثلاً بتن است قرار نگیرد، از رها شدن جان سالم به در خواهند برد. با این حال، چیزی که مک‌بوک‌ها قطعاً دوست ندارند، آب یا هر مایع دیگری است. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که در صورت ریختن آب روی مک بوک خود چه کاری انجام دهید.

apple watch and iphone

  • شارژر را بیرون بکشید. اگر مک بوک شما به برق وصل است، فورا آن را جدا کنید. آب و برق ترکیب بدی هستند و می‌توانند باعث اتصال کوتاه شوند که به طور جبران ناپذیری به داخل مک بوک شما آسیب می‌‍رساند.
  • آب اضافی را با یک حوله کاغذی نرم و خشک پاک کنید. درب را باز بگذارید. شما می‌خواهید تا حد امکان هوا را به داخل مک خود وارد کنید تا به خشک شدن آن کمک کنید. بستن درب آن را کاهش می‌دهد، بنابراین آن را باز بگذارید.
  • مک خود را خاموش کنید. شما نباید سعی کنید از مک خود در حین خشک شدن استفاده کنید، بنابراین آن را خاموش کنید تا در قسمت ایمن باشید.
  • بگذارید چند روز در مکانی گرم و مطبوع بماند. مجدداً، ایده این است که اجازه دهید به طور طبیعی خشک شود و در حین خشک شدن آن را ایمن نگه دارید، بنابراین از استفاده از سشوار برای سرعت بخشیدن به فرآیند خودداری کنید.

اگر آب روی مک بوک خود ریختید چه کاری نباید انجام دهید

اکنون که می‌دانید چه کاری باید انجام دهید، در اینجا چند کار وجود دارد که نباید انجام دهید، برخلاف آنچه ممکن است در وب سایت های دیگر خوانده باشید.

  • آن را وارونه نکنید آخرین چیزی که می‌خواهید این است که آب به مکان‌هایی سرازیر شود که قبلاً نبوده است. اگر مایع شیرین باشد این دو برابر می شود.
  • برای خشک کردن آن از سشوار استفاده نکنید. استفاده از سشوار علاوه بر دمیدن آب به مکان‌هایی که هنوز به آن نرسیده است، مک شما را به میزان قابل توجهی گرم می‌کند و نتایج بالقوه فاجعه باری به همراه خواهد داشت.
  • برای تسریع فرآیند خشک کردن از برنج یا هر ماده خشک کننده دیگری استفاده نکنید. این کار نمی‌کند و ممکن است گرد و غبار ایجاد کند که بین کلیدهای صفحه کلید قرار می‌گیرد.
برچسب‎ها: آیفون مک بوک اپل واچ

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید