چگونه دوربین 48 مگاپیکسلی 14 پرومکس را فعال کنیم

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 212

یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌ها برای سیستم دوربین آیفون 14 پرو، افزایش لنز اصلی به 48 مگاپیکسل با چیزی است که اپل آن را «سنسور چهار پیکسلی پیشرفته» می‌نامد. با این حال، دوربین به طور پیش فرض برای گرفتن تصاویر 12 مگاپیکسلی است.

عکاسی با دوربین اصلی با وضوح کامل 48 مگاپیکسلی در آیفون 14 پرو چیزی نیست که بخواهید همیشه با یک تصویر با اندازه 75 تا 100 مگابایت انجام دهید.

اما زمانی که می‌خواهید بیشترین جزئیات ممکن را ثبت کنید - امکان برش‌ها و ویرایش‌های چشمگیر - استفاده از تمام قدرت دوربین اصلی آیفون 14 پرو بسیار مهم است.

با ارائه 8064 در 6048 پیکسل، وضوح تصویر 4 برابر عکس های 12 مگاپیکسلی است. اپل می‌گوید: «با یک مدل یادگیری ماشینی جدید که به‌طور خاص برای سنسور چهار پیکسلی طراحی شده است، آیفون اکنون ProRAW را با وضوح 48 مگاپیکسل با سطح بی‌سابقه‌ای از جزئیات فیلم‌برداری می‌کند و جریان‌های کاری خلاقانه جدیدی را برای کاربران حرفه‌ای ممکن می‌سازد».

نحوه استفاده از دوربین 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو

توجه: اندازه تصویر 48 مگاپیکسلی بین 75 تا 100 مگابایت است

  •  Apple ProRAW را در گوشی خود فعال کنید.
  • برنامه تنظیمات را در iPhone 14 Pro یا Pro Max خود باز کنید.
  • انگشت خود را به پایین بکشید و روی دوربین ضربه بزنید.
  • حالا Formats را در بالا انتخاب کنید.
  • روی دکمه کنار Apple ProRAW ضربه بزنید – وضوح پیش‌فرض برای Apple ProRAW باید 48 مگاپیکسل باشد.
  • اکنون برنامه Camera را باز کنید، مطمئن شوید که RAW در گوشه بالا سمت راست یا پایین سمت راست نشان داده می‌شود و خط کشیده نشده است. فقط به یاد داشته باشید که از فاصله کانونی 1 برابر استفاده کنید، با تغییر این فاصله شما را به عکس‌های 12 مگاپیکسلی تغییر می‌دهد، حتی اگر آن‌ها همچنان خام باشند.

همچنین می‌توانید از برنامه‌های دیگر مانند Halide یا Camera+ برای گرفتن تصاویر کامل 48 مگاپیکسلی استفاده کنید.
و در روشی دیگر شما می‌توانید تنظیمات ProRAW را در برنامه دوربین به‌جای بازنشانی به حالت موجود، با باز کردن دوربین پیش‌فرض خاموش کنید. تنظیمات < دوربین < Apple ProRAW.

در آیفون 14 پرو چگونه به نظر می‌رسد:

iphone-14-pro-camera

هنگامی که Apple ProRAW روشن است، باید رزولوشن 48 مگاپیکسلی را به عنوان رزولوشن پیش‌فرض برای آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس ببینید. (این اختیاری است - برای بازگشت به 12 مگاپیکسل برای ProRAW، ضربه بزنید.)

با این حال، این تنها زمانی است که با فوکوس 1x عکس می گیرید، اگر به 0.5x، 2x یا 3x تغییر دهید، به طور خودکار به تصاویر 12 مگاپیکسلی تغییر می‌کنید، اما همچنان در فرمت RAW خواهد بود.

قطعات آیفون 14 پرومکس

iphone-14-pro-camera

اکنون وقتی با برنامه پیش‌فرض دوربین عکس می‌گیرید، مطمئن شوید که RAW خط زده نشده باشد.

iphone-14-pro-camera


اگر بعد از گرفتن عکس روی دکمه اطلاعات «i» ضربه بزنید، می‌توانید تأیید کنید که با وضوح کامل 48 مگاپیکسل 8064 x 6048 عکس می‌گیرید.

iphone-14-pro-camera


نظر شما در مورد گزینه عکسبرداری 48 مگاپیکسلی ProRAW با آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس چیست؟ نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید