رفع مشکل نات اکتیو بودن اپل ایدی برای اپل واچ

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 798

وقتی مک به شما می‌گوید «این اپل آیدی فعال نیست» چه باید کرد؟

شاید شما هم بگویید که من دائماً در iPhone و Mac خود یک پاپ آپ دریافت می‌کنم که می‌گوید Apple ID من به دلایل امنیتی غیرفعال شده است و هر زمان که رمز عبور خود را تایپ می‌کنم می‌گوید Apple ID فعال نیست.

اگر در iPhone، iPad، MacBook یا iMac خود با همان پیغام خطای «This Apple ID is not active» مواجه شدید، این پست برای شما مناسب است. 

Apple ID فعال نیست به چه معناست؟

هنگامی که سعی می‌کنید در دستگاه‌های اپل خود وارد شوید یا حساب Apple ID خود را تأیید کنید، اما فقط پیام «This Apple ID is not active» را دریافت می‌کنید، این نشان می‌دهد که Apple ID شما ایرادی دارد، بنابراین اپل حساب را غیرفعال کرده است. نمی‌توانید از این حساب در هیچ دستگاه Apple استفاده کنید و همه داده‌ها و خدمات مرتبط با Apple ID غیرقابل دسترسی هستند.

چرا می گوید Apple ID شما فعال نیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود مشکل Apple ID در دستگاه‌های macOS، iOS و iPadOS شما فعال نباشد، در این‌جا رایج‌ترین مواردی که باعث ایجاد مشکل فعال نشدن Apple ID می‌شوند را توضیح می‌دهیم. همچنین می‌توانید از بروز چنین مشکلی در آینده جلوگیری کنید.

  • اکانت اپل غیرفعال است: به دلایل زیادی، اپل ممکن است اپل آیدی شما را غیرفعال کند و مشکلات پرداخت و اشتراک و ارائه نادرست هویت شما شایع ترین موارد هستند.
  • حساب اپل شما قفل شده است: هنگامی که شما یا دیگران چندین بار رمز عبور، سؤالات امنیتی یا سایر اطلاعات حساب را اشتباه وارد می‌کنید، اپل حساب را قفل می‌کند تا از داده‌ها در برابر دسترسی مخرب محافظت کند. و خطای "Verification fall this Apple ID is not active" روی صفحه نمایش داده می‌شود.
  • دستگاه دست دوم است: اگر یک Mac/iPhone/iPad دست دوم خریداری کرده اید، به رمز عبور کاربر قبلی نیاز دارید یا از او بخواهید که از iCloud خارج شود تا دستگاه را از لیست حذف کند. اگر نه، ممکن است با خطای Apple ID is not active مواجه شوید.
  • شما شرایط و ضوابط اپل را نقض کردید: در موارد نادر، کاربران اپل ممکن است شرایط و ضوابط کاربر را که هنگام ایجاد حساب و شناسه اپل ارائه شده است، نقض کنند. در این صورت، اپل می‌تواند اکانت شما را غیرفعال کند.

نحوه رفع مشکل فعال نبودن اپل آیدی

1. دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید.

هنگامی که با مشکلات جزئی در دستگاه اپل خود مواجه می‌شوید، همیشه می‌توانید سعی کنید برای عیب یابی مشکل شروعی تازه به آن بدهید، و گاهی اوقات این کار جواب می‌دهد. وقتی با خطای «This Apple ID is not active» مواجه می‌شوید، می‌توانید مک، آیفون یا آی‌پد را مجبور به راه‌اندازی مجدد کنید تا ببینید آیا مشکل حل می‌شود یا خیر.

2. وضعیت سیستم iCloud را بررسی کنید.

اگرچه معمول نیست، اما ممکن است به دلیل تعمیر و نگهداری سیستم و دلایل دیگر، سرور اپل قطع شود. در این صورت، سرویس‌های مرتبط متصل نمی‌شوند و ممکن است هنگام تلاش برای استفاده از آن‌ها خطاهایی را گزارش کنند، مانند عدم اتصال به iCloud و Apple ID «در این زمان نمی‌توانید وارد شوید». اگر می‌گویید Apple ID شما فعال نیست، می‌توانید از صفحه وضعیت سیستم اپل دیدن کنید تا وضعیت ایمیل iCloud را بررسی کنید. اگر دایره کنار آن سبز باشد، به این معنی است که ایمیل iCloud به خوبی کار می‌کند. اگر نه، سرویس ایمیل iCloud به طور موقت در دسترس نیست، می‌توانید بعداً آن را امتحان کنید.

4. رمز عبور Apple ID را بازنشانی کنید.

برای جلوگیری از مشکلات بزرگتر، توصیه نمی‌شود که رمز عبور Apple ID را به طور مکرر وارد کنید آن‌هم زمانی که آن اشتباه است یا نشان می‌دهد که Apple ID در دستگاه شما فعال نیست. برای بازیابی حساب خود می‌توانید رمز عبور Apple ID را بازنشانی کنید. سپس می‌توانید به طور معمول از حساب کاربری استفاده کنید و به داده‌های خود دسترسی داشته باشید.

5. با پشتیبانی اپل تماس بگیرید.

اگر روش‌های فوق قادر به فعال کردن Apple ID شما نیستند، می‌توانید مشکل را به پشتیبانی اپل گزارش دهید. اپل باید حساب اپل شما را به دلایلی غیرفعال کرده باشد. هنگامی که با پشتیبانی اپل تماس می‌گیرید، آن‌ها به شما می‌گویند که چرا اکانت فعال نیست و به شما کمک می‌کنند تا آن را فعال کنید.

در بیشتر موارد، اپل حساب Apple ID را به دلیل نگرانی‌های امنیتی غیرفعال می‌کند. هنگامی که Apple ID فعال نیست و مشکلی برای شما پیش می‌آید، راه حل‌هایی را که ارائه کردیم را  امتحان کنید تا آن را حل کنید. اگر می‌خواهید امنیت Apple ID خود را افزایش دهید، کلیدهای امنیتی برای Apple ID گزینه مناسبی است.

خدمات اپل سرویس ایران

اپل سرویس ایران با داشتن بیش از یک دهه تجربه در ارائه خدمات اپل ایدی و احراز هویت اکانت‌های محصولات اپل،‌ می‌تواند مشکلات اپل ایدی شما را رفع کند. برای مشاهده بیشتر خدمات اپل سرویس ایران در زمینه می‌توانید از لینک زیر اقدام فرمایید:

برچسب‎ها: اپل ایدی اپل واچ

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید