شایعات مهم درباره آیفون 15

person نویسنده: امیرحسین عزیزی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 435

نزدیک یک سال به معرفی آیفون 15 باقیمانده و هنوز جزییات دقیقی در اختیار ما قرار نگرفته است. اما ویژگی‌هایی همچون USB تایپ فناوری دوربین پریسکوپی و چیست مودم شرکت کوالکام تایید شده است.

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، کمپانی اپل به احتمال زیاد، اسم ورژن Pro Max آیفون 15 را به Ultra تغییر دهد. همچنین اپل در سال 2022 آخرین مدل اپل واچ خود را با پسوند Ultra معرفی و عرضه نمود.

طراحی  

از آن جایی که انتظار می‌رود تغییرات عمده‌ای در طراحی آن وجود نداشته باشد، اپل احتمالا به ارایه چهار مدل ادامه خواهد داد: آیفون 15 و 15 پرو در ابعاد 6.1 اینچی و آیفون 15 مکس و 15 پرو مکس (احتمالا Ultra) در ابعاد 6.7 اینچی

شایعات حاکی از آن است که آیفون 15 ظاهری مشابه با نسل قبلی خود، یعنی آیفون 14 خواهد داشت. همچنین در آیفون 15 نیز خبری از Notch یا بریدگی نیست و به جای آن از Dynamic island یا جزیره پویا همانند آیفون 14 پرو بهره می‌برد. Dynamic island ناحیه‌‌ای قرص شکل است که حسگر فیس آیدی و دوربین جلو را در آیفون 14 پرو احاطه نموده است. این ناحیه همانند چراغ اعلانات یا نوتیفیکیشن عمل می‌کند و هنگام تماس یا دسترسی فیس آیدی و ... روشن می‌گردد. احتمال به کار گرفته شدن این قابلیت در آیفون 15 استاندارد در صورت استفاده از نمایشگر LTPO بسیار کم است.

dynamic-island

آیفون 15 پرو احتمالا دارای دکمه‌های حالت جامد برای کنترل صدا و پاور باشند. در حال حاضر این دکمه‌ها حالت فیزیکی دارند که باید فشرده شوند؛ اما دکمه‌های حالت جامد، از بازخورد لمسی برای القای حس فشرده شدن دکمه، بهره می‌برند. طراحی حالت جامد ممکن است بتواند از نفوذ آب جلوگیری کند اما احتمالا نیازمند طراحی جدید برای قاب آیفون می‌باشد. اپل در حال تلاش برای بکارگیری قابلیت Face ID در زیر صفحه نمایش است اما این فرایند تا 2025 ادامه خواهد یافت؛ بنابراین آیفون 15 که قرار است در 2023 عرضه گردد، از این قابلیت بهره‌ای نخواهد برد و در عوض به جای Notch از Dynamic Island همچون نسل قبلی بهره خواهد برد.

تکنولوژی لنز پریسکوپی

شایعات متعددی در رابطه با بکارگیری لنز پریسکوپی توسط کمپانی اپل شنیده می‌شد. حال با نزدیک شدن به عرضه آیفون 15 احتمال مشاهده این تکنولوژی بیشتر از گذشته است. به گفته یکی از تحلیلگران اپل، تنها آیفون 15 پرو مکس از لنز پریسکوپی بهره خواهد برد. فناوری لنز پریسکوپی، قابلیت زوم اپتیکال بسیار قوی را ارایه می‌دهد. قدرت زوم لنز پریسکوپی از لنز‌ Telephoto استاندارد بیشتر بوده و امکان زوم اپتیکال 5 برابر و یا حتی 10 برابر را فراهم می‌کند. بنابراین ویژگی زوم اپتیکال، که تا به امروز برای مدل‌های Pro فعلی به زوم 3 برابر محدود بود، به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

Periscope-lens

چیپ مودم کوالکام

اپل از چیپست مودم 5G کوالکام برای سری آیفون 15 استفاده خواهد نمود. شایعاتی نیز در رابطه با استفاده از چیپست مودم داخلی اپل نیز وجود دارد اما به نظر می‌رسد که هنوز این فناوری آماده بکارگرفته شدن نیست؛ زیرا هنوز اپل درگیر مشکلات مرتبط با گرما ایجاد شده توسط چیپ مودم خود می‌باشد.

احتمالا آیفون 15در شهریورماه 1402 وارد بازار خواهد گردید. به گفته شرکت تحقیقاتی تایوانی TrendForce، احتمالا مدل‌های Pro آیفون 15، از رم 8 گیگابایتی بهره خواهد برد. سری گوشی‌های آیفون 15 احتمالا اولین مدل‌هایی باشند که دارای تراشه‌های سری A باشند. از این تراشه‌ سه نانومتری ساخت شرکت TSMC ( تامین کننده چیپ‌های اپل ) انتظار می‌رود که 10 تا 15 درصد افزایش قدرت مشاهده گردد و در کنار آن تا 30 درصد مصرف انرژی کاهش می‌یابد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید