اطلاعات جدیدی در مورد iPhone 15 Pro فاش شد

person نویسنده: سجاد قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1177

بر اساس یک افشای جدید، آیفون 15 پرو و پرو مکس آینده دارای حاشیه‌های نازک‌تر و منحنی‌تر و همچنین قاب تیتانیومی خواهند بود.

ShrimpApplePro افشاکننده توییتر می‌گوید که آیفون 15 پرو حاشیه‌های بسیار نازکی در اطراف نمایشگر خواهد داشت. او این کاهش اندازه قاب را با انتقال از Apple Watch Series 6 به Apple Watch Series 7 مقایسه می‌کند. وی همچنین اضافه می‌کند که حاشیه‌ها خمیده خواهند بود، اگرچه این موضوع هنوز توسط منابع دیگر تأیید نشده است.

علاوه بر افشای جزئیات در مورد حاشیه‌های آیفون 15، فاش‌کننده همچنین می‌گوید که یکی از مدل‌ها دارای قاب تیتانیومی و لبه‌های خمیده است که ممکن است با حاشیه‌های خمیده مطابقت داشته باشد. ShrimpApplePro سابقه معتبری دارد، زیرا به طور دقیق طراحی سخت افزار Dynamic Island را در مدل‌های آیفون 14 پرو فاش کرده بود. البته شایان ذکر است که شایعه حاشیه نازکتر هنوز توسط منابع معتبر دیگر تایید نشده است.

در کنار حاشیه‌های بهبودیافته نمایشگر، ظاهراً آیفون 15 پرو یک ماژول دوربین بهتر با فناوری زوم پریسکوپ را در خود جای خواهد داد. ویژگی‌ای که در بین پرچمداران اندرویدی رایج شده است اما هنوز در آیفون گنجانده نشده است. علاوه بر این، پیشبینی می‌شود که آیفون 15 پرو دارای پورت USB-C، تراشه نسل بعدی A17، رم بیشتر، جزیره دینامیک و نمایشگر 120هرتزی ProMotion باشد.

iPhone 15 Pro design

چند روز پیش افشای جدیدی از طراحی iPhone 15 Pro انجام شد که جزییات آن را در ادامه خواهیم دید.

طبق اخبار افشا شده، یک رندر جدید بر اساس یک مدل CAD جزئیات آینده آیفون 15 پرو اپل را نشان می‌دهد. همچنین، یک تصویر لو رفته دیگر درگاه USB Type-C دستگاه را نشان می‌دهد.

9to5Mac ادعا کرد که رندرهای انحصاری آیفون 15 پرو را به دست آورده است که چندین تغییر طراحی جزئی را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، شیشه جلویی آیفون 15 پرو اکنون در اطراف لبه‌ها خمیده شده است تا انتقال یکپارچه به قاب ایجاد شود. به طور مشابه، لبه‌های قاب اکنون خمیده‌تر شده و شبیه مک‌بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی و مک‌بوک ایر M2 هستند.

iPhone 15 Pro render

لبه های منحنی جدید علاوه بر سهولت در دست گرفتن آیفون، می توانند از لمس‌های تصادفی نیز جلوگیری کنند.

این رندر طراحی، دوربین مشابه مدل‌های فعلی آیفون 14 پرو را نشان می‌دهد. با این حال، همچنین نشان دهنده برآمدگی ضخیم‌تر دوربین از دستگاه‌های پرچمدار فعلی است. این بدین  معنا است که اپل می‌تواند سیستم دوربین آیفون 15 پرو را با لنزها یا سنسورهای جدید ارتقا دهد.

طبق رندر، Dynamic Island همچنان در آیفون 15 پرو حضور دارد و دکمه‌های کناری آن خازنی به نظر می‌رسد. با وجود حاشیه نازک‌تر، انتظار می‌رود همچنان همان صفحه نمایش 6.1 اینچی را داشته باشیم اما در بدنه کمی کوچکتر از نسخه قبل.

بنابراین، تغییر از پورت لایتنینگ به USB-C شاید هیجان انگیزترین تغییر در رندر 9to5 از آیفون 15 پرو باشد.

آیفون 15 پرو با درگاه شارژ USB Type-C

در رندر ظاهری چیزی شبیه به پورت USB-C مشاهده می‌شود که تغییر قابل توجهی را نسبت به رابط لایتنینگ اختصاصی اپل نشان می‌دهد. این اطلاعات با تصویر فاش شده دیگری که در اختیار MacRumors قرار گرفت و بعداً توسط Unknownz21 در توییتر به اشتراک گذاشته شد، مطابقت دارد.

iPhone 15 Pro usb c port

طبق گفته این افشاگر، اپل می‌تواند کنترلر لایتنینگ E75 را با کنترلر پورت E85 به عنوان بخشی از انتقال به USB-C جایگزین کند. علاوه بر نشان دادن پورت، تصویر لو رفته تغییرات جزئی طراحی را نسبت به رندر 9to5Mac تایید کرد. با این حال، احتمال این را می‌دهیم که اپل می‌تواند از تیتانیوم به جای فولاد ضد زنگ استفاده کند.

اگرچه تغییرات طراحی ظاهراً بر روی مدل‌های آیفون 15 پرو تمرکز دارد، انتظار می‌رود که کل سری آیفون 15 به‌روزرسانی پورت را دریافت کند.

منابع: 

Twitter

9to5Mac

MacRumors

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید