رونمایی آیفون 15

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 352

اپل در سپتامبر 2022 مدل‌های آیفون 14 و آیفون 14 پرو را عرضه کرد، اما ما شایعاتی در مورد آیفون 15 از مدت‌ها قبل از عرضه آخرین آیفون‌ها برای خرید می‌شنویم. اکنون که عرضه نزدیک است، شایعات در حال افزایش است. 

اپل قصد دارد در مجموع چهار مدل آیفون 15 را در اندازه‌های مشابه با مدل‌های آیفون 14 عرضه کند که شامل دو آیفون 6.1 اینچی و دو آیفون 6.7 اینچی می‌شود. یکی از آیفون‌های 6.1 اینچی، آیفون 15 استاندارد خواهد بود، در حالی که یکی از مدل‌های 6.7 اینچی، آیفون 15 پلاس خواهد بود. سایر آیفون‌های 6.1 و 6.7 اینچی مدل‌های پیشرفته‌تر و گران‌تر «Pro» خواهند بود و امسال می‌توانند حتی گران‌تر باشند. همانند سری آیفون 14/14 پرو، بهترین ویژگی‌ها برای مدل های آیفون 15 پرو محفوظ خواهد بود تا هزینه اضافی ارزش آن را داشته باشد.

سری آیفون 15 احتمالاً به زودی عرضه می‌شود. اطلاعات لو رفته به ما تاریخ عرضه، قیمت، فروش، طراحی و مشخصات را نشان می‌دهد.

iphone 15

شایعات تا کنون حاکی از آن است که می‌توانیم به جای درگاه لایتنینگ در تمام مدل‌های آیفون 15 منتظر درگاه USB-C باشیم و جزیره دینامیک علاوه بر آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو، برای آیفون 15 و آیفون 15 پلاس نیز در دسترس خواهد بود. پرو مکس این بدان معناست که اپل از بریدگی‌هایی که از زمان آیفون X برای سری آیفون‌های پرچم‌دار استفاده کرده بود، برای طراحی شیک‌تر و کمتر مزاحم‌تر استفاده می‌کند.

اپل قصد دارد از تراشه‌های مودم کوالکام برای دستگاه‌های جدید استفاده کند زیرا تراشه‌های مودم خودش که در حال توسعه هستند کاملاً آماده نیستند، به علاوه ما انتظار داریم تراشه‌های جدید UWB برای ادغام با هدست ویژن پرو استفاده شوند. مدل‌های استاندارد آیفون 15 به تراشه A16 که در مدل‌های آیفون 14 پرو بود، ارتقا می‌یابند، در حالی که مدل‌های آیفون 15 پرو از تراشه‌های 3 نانومتری A17 سریع‌تر و کارآمدتر استفاده می‌کنند. همچنین انتظار می‌رود مدل‌های حرفه‌ای شاهد ارتقای فریم‌های تیتانیومی، حاشیه‌های باریک‌تر و برخی تغییرات جزئی در طراحی با لبه‌های خمیده‌تر باشند و آیفون 15 پرو مکس نیز از فناوری لنز پریسکوپ برای قابلیت‌های زوم پیشرفته بهره می‌برد.

انتظار می‌رود مدل‌های آیفون 15 شبیه به مدل‌های آیفون 14 به نظر برسند، اما بریدگی قرص و سوراخ به کل خط تولید گسترش خواهد یافت. این بدان معناست که تمام مدل‌های آیفون 15 فاقد بریدگی خواهند بود، در عوض از جزیره دینامیک معرفی شده در مدل‌های آیفون 14 پرو استفاده می‌کنند. از آنجایی که هیچ تغییر بزرگی در طراحی در فروشگاه وجود ندارد، اپل به ارائه چهار مدل ادامه خواهد داد: آیفون 15 6.1 اینچی، آیفون 15 پرو 6.1 اینچی، آیفون 15 مکس 6.7 اینچی و آیفون 15 پرو مکس 6.7 اینچی. . مدل‌های «pro» ویژگی‌های بالاتری دارند و گران‌تر خواهند بود، در حالی که مدل‌های استاندارد آیفون 15 ارزان‌تر خواهند بود.

برای آیفون 15 و آیفون 15 پلاس، تفاوت های طراحی شامل پورت USB-C به جای درگاه لایتنینگ و انتقال از ناچ به جزیره دینامیک می شود. اولین نگاه خود را به پورت USB-C در یک تصویر لو رفته که گفته می‌شود مربوط به آیفون 15 پرو است، دیدیم. علاوه بر Dynamic Island، همه مدل‌های آیفون 15 می‌توانند به یک تراشه راه انداز نمایشگر OLED با انرژی کارآمدتر مجهز شوند که بر اساس فرآیند 28 نانومتری تولید می‌شود و امکان کاهش مصرف انرژی را فراهم می‌کند که در نهایت می‌تواند منجر به بهبود عمر باتری در سراسر صفحه شود. مدل‌های استاندارد آیفون 15 با وجود تعویض به Dynamic Island، از فناوری ProMotion یا فناوری همیشه در صفحه نمایش استفاده نمی‌کنند. اپل به حفظ این ویژگی ها برای دستگاه های Pro ادامه خواهد داد.

انتظار می‌رود آیفون 15 و آیفون 15 پرو جزیره پویا دارای طراحی به روز شده با سنسور مجاورت یکپارچه باشند، اما این تغییر منجر به تغییرات قابل توجهی در ظاهر یا عملکرد جزیره پویا نخواهد شد. هزینه‌های قطعات را تغییر می‌دهد و می‌تواند حرکتی باشد که اپل برای کاهش هزینه‌های دستگاه انجام می‌دهد.

رنگ آیفون 15

مدل‌های آیفون 15 می‌توانند در رنگ‌های صورتی تیره و آبی روشن در دسترس باشند. اپل اغلب مدل های استاندارد آیفون را در طیفی از رنگ های روشن عرضه می کند و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. سایه‌های صورتی روشن و آبی احتمالاً در کنار گزینه‌های رنگی استاندارد سیاه، سفید و PRODUCT (قرمز) که در سال‌های گذشته در دسترس بوده‌اند، در دسترس هستند.

iphone 15

شیشه مات

یک شایعه تایید نشده از Weibo نشان می‌دهد که مدل‌های آیفون 15 می‌توانند دارای پشت شیشه‌ای مات باشند، که قبلاً جزییات طراحی بود که اپل آن را به مدل‌های Pro محدود کرده بود. مدل‌های استاندارد معمولاً مشکی براق دارند، در حالی که شیشه‌های مات برای مدل‌های گران‌تر در نظر گرفته شده است.

Case Fit

مجموعه‌ای از مدل‌های آیفون 15 و آیفون 15 پرو با پرینت سه‌بعدی، بینشی در مورد نحوه قرارگیری قاب‌های نسل قبلی آیفون 14 ارائه می‌دهد و به نظر می‌رسد که قاب‌های قدیمی‌تر نمی‌توانند با آیفون‌های جدید استفاده شوند. تغییرات کوچک در ابعاد به سری آیفون 15 تا حد زیادی از قرار گرفتن قاب ها جلوگیری می کند، اگرچه آیفون 15 پلاس می تواند در داخل آیفون 14 پلاس قرار بگیرد. محفظه بزرگ‌تر دوربین عقب مدل‌های Pro از عملکرد صحیح قاب‌های آیفون 14 پرو جلوگیری می‌کند، همچنین طراحی خمیده‌تر و تغییرات روی دکمه‌ها نیز مانع از کارکرد درست قاب‌های آیفون 14 پرو می‌شود.

بدون تاچ آیدی

اگرچه شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل در نظر دارد تاچ آیدی را با استفاده از راه‌حل زیر نمایشگر به آیفون‌های پرچم‌دار خود بازگرداند، انتظار می‌رود مدل‌های آیفون 15 شامل Touch ID نباشند و همچنان از Face ID استفاده خواهند کرد. اپل در حال کار بر روی یک ویژگی Face ID زیر نمایشگر است، اما حداقل تا سال 2025 آماده نخواهد شد. در عوض، در سال 2023، آیفون 15 همچنان از جزیره دینامیک استفاده خواهد کرد که انتظار می رود اپل به جای آن، آن را به همه مدل ها گسترش دهد. 

USB-C

اپل پورت لایتنینگ دستگاه‌های آیفون 15 را با درگاه USB-C تعویض می‌کند که به آن اجازه می‌دهد با مقررات جدید اجرا شده در اروپا مطابقت داشته باشد. این مقررات اپل را ملزم می‌کند که آیفون‌هایی با پورت USB-C در اروپا تولید کند، بنابراین اپل یا باید یک تعویض طراحی در سراسر جهان انجام دهد یا آیفون‌های ویژه‌ای را برای فروش در اروپا توسعه دهد. منابع معتبری که شامل مارک گورمن از بلومبرگ، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل و دیگران می‌شوند، گفته‌اند که اپل قصد دارد این تغییر را ایجاد کند و از یک پورت USB-C به جای پورت لایتنینگ برای اهداف شارژ استفاده کند. با این انتقال، مک، آیفون و آی‌پد همگی با استفاده از USB-C شارژ می‌شوند و به مشتریان اپل اجازه می‌دهند دستگاه‌های خود را با یک استاندارد شارژ شارژ کنند.

سرعت شارژ

حداقل برخی از مدل‌های آیفون 15 می‌توانند از سرعت شارژ تا 35 وات پشتیبانی کنند که امکان شارژ سریع‌تر با آداپتور برق مناسب را فراهم می‌کند. مشخص نیست که آیا این ویژگی برای همه مدل‌های آیفون 15 یا فقط مدل‌های آیفون 15 پرو در دسترس خواهد بود.

به‌روز‌رسانی دوربین

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل معتقد است که آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از دوربین 48 مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد، فناوری که اپل در آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس معرفی کرده است. طراحی جدید حسگر انباشته به لنز اجازه می‌دهد تا نور بیشتری را برای بهبود عملکرد دوربین در نور کم جذب کند. تحلیلگر جف پو همچنین گفته است که مدل‌های استاندارد آیفون 15 آینده از لنز 48 مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد. شایعه دوم می‌گوید که آیفون 15 دارای یک لنز هیبریدی شیشه ای پلاستیکی با دیافراگم f/1.7 خواهد بود. ظاهراً لنز دارای یک عنصر شیشه‌ای و شش عنصر پلاستیکی خواهد بود و در حالی که دیافراگم f/1.7 نسبت به دیافراگم f/1.79 مورد استفاده در مدل‌های آیفون 14 پرو بهبود یافته است، در مقایسه با f/مقدار اندکی کاهش خواهد یافت. دیافراگم 1.5 در آیفون 14 پلاس وجود دارد، اما اگر شایعه دوربین 48 مگاپیکسلی درست باشد، مگاپیکسل افزایش می‌یابد. اگرچه انتظار می‌رود مدل‌های آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از همان سنسور 48 مگاپیکسلی استفاده کنند که اپل در مدل‌های آیفون 14 پرو استفاده کرد، اما همچنان می‌توانند سنسور کوچک‌تری داشته باشند. طبق شایعه ای که در Weibo منتشر شده است، ارتقاء دوربین 48 مگاپیکسلی شامل همان سنسور نخواهد بود و مدل‌های استاندارد آیفون 15 ممکن است همچنان از سنسور تصویر CMOS انباشته کوچک تری نسبت به سنسور Pro برخوردار باشند، اما این یک پیشرفت نسبت به سنسور خواهد بود. انتظار می‌رود اپل از جدیدترین حسگرهای تصویر سونی برای برخی از مدل‌های آیفون 15 استفاده کند. در مقایسه با سنسورهای استاندارد، سنسور تصویر سونی سیگنال اشباع را در هر پیکسل دو برابر می‌کند و به آن اجازه می‌دهد نور بیشتری را برای کاهش نوردهی کم و بیش از حد دریافت کند. این سنسور امکان بهبود در پرتره‌ها و سایر تصاویر را حتی زمانی که نور پس زمینه قوی مشکل است را فراهم می‌کند.

برچسب‎ها: آیفون15 iPhone 15

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید