بروزرسانی‌های جدید اپل در iOS 17

person نویسنده: ارغوان حسینی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 4327

شرکت اپل هر ساله در مراسم‌های باشکوه از محصولات خود رونمایی می‌کند. به غیر از محصولات، آپدیت‌های جدید سیستم عامل‌، نیز معرفی می‌شود. که با در دسترس قرار دادن ویژگی‌های جدید و جذاب، آیفون جدیدی به کاربران هدیه می‌دهد. جدیدترین آپدیت iOS  که به تازگی در رویداد WWDC 2023 رونمایی شد، iOS 17 است.

iOS 17

شرکت اپل با درآمد چند صد میلیارد دلاری در هر سال، یکی از بزرگ‌ترین و برترین شرکت‌های دنیا به شمار می‌رود. این شرکت که مشاغل بسیاری را در سرتاسر دنیا فراهم کرده، هر ساله فناوری‌ها و محصولات جدید و شگفت‌انگیزی را به دنیای تکنولوژی معرفی می‌کند. موفقیت‌های این شرکت در زمینه‌های مختلف گسترده و بی‌شمار است. اما دست یافتن اپل به این قدرت، حاصل سال‌ها رقابت با دیگر برندهای حوزه تکنولوژی بوده است. با وجود تمامی این دشواری‌ها، هم‌اکنون در تمام دنیا، اپل را نمادی از نوآوری و اصالت پیشرو می‌دانند.

یکی از این نوآوری‌های اپل، iOS نام دارد، iOS  یک سیستم عامل تلفن همراه، ساخت شرکت اپل است که در ابتدا برای آیفون و آی‌پاد تاچ بکارگیری شد، از آن زمان به بعد برای استفاده در سایر دستگاه‌های شرکت اپل مانند آی‌پد و اپل تی‌وی گسترش یافت. iOS 17 بروزترین آپدیت اپل در بهار 2023 است.

شایعاتی از Iین آپدیت قبل از ایونت WWDC2023 پخش شده بود اما اپل طبق معمول بزرگتر از دیدگاه ها و شایعات عمل کرد است که در ادامه به ویژگی‌های این بروزرسانی خواهیم پرداخت.

مخاطبین و تماس‌ها

اولین به‌روزرسانی در سیستم‌عامل iOS 17 مربوط به بخش مخاطبین و تماس‌ها است. کاربران در این سیستم‌ عامل قادر خواهند بود تا تصویر شخصی‌سازی شده خود را در زمان تماس به دیگران، روی آیفون خود به نمایش بگذارند. در iOS 17 قسمت کانتکت‌ها با ویژگی‌های جدید به روزرسانی شده که Posters نام دارند. با استفاده از این قابلیت جدید قادر خواهید بود تا برای هر مخاطب پوستری جداگانه و زیبا را طراحی کرده تا هنگام دریافت تماس و پیام ها پوستر مخاطب نمایش داده شود و همچنین می‌توانید انتخاب کنید که مخاطبتان هنگام دریافت تماس از شما چه تصویری را مشاهده کند. یکی دیگر از قابلیت های iOS 17 قابلیت جدید Voicemail است. با استفاده از این قابلیت یک نوشته از صدای فردی را که با کاربر تماس گرفته روی صفحه نمایش داده می شود.

Voicemail چیست؟

 در پیغام گیر صوتی در صورتی که شما در دسترس نباشید؛ مخاطب می‌توانید پیغام خود را در عالی یک پیام صوتی ضبط و برای شما ارسال کند تا بعدا بتوانید پاسخ آن را بدهید. اگرچه امروز شاهد رشد پیام رسان‌های مختلف هستیم اما با این حال مردم هنوز هم با یکدیگر تماس می‌گیرند و حتی گاهی اوقات پیام‌های صوتی می‌گذارند.

تنظیم Voicemail در آیفون برای فعال سازی

در آیفون این قابلیت لازم است تا با اپراتور خود تماس بگیرید و از او بخواهید تا این ویژگی را برای شما فعال کند. برای ادامه تنظیمات مطابق آموزش زیر عمل کنید. برنامه Phone را در آیفون خود باز کنید.

  1.  به Voicemail در گوشه سمت راست پایین صفحه بروید.
  2.  بر روی Set Up Now بزنید.
  3.  یک رمز عبور وارد کنید
  4.  بر روی Done بزنید.
  5.  دوباره رمز عبور را تکرار کنید.
  6. در نهایت برای فعال سازی پیغام گیر آیفون بر روی Done بزنید.

حال در پیغام گیر صوتی در صورتی که شما در دسترس نباشید مخاطب می تواند پیغام خود را در یک پیام صوتی ضبط و برای شما ارسال کند تا بعدا بتوانید پاسخ آن را بدهید.

اپل همچنین در قابلیت VoiceMail حالت جدیدی به نام Check In را  اضافه کرده است که باعث برقراری راحت‌تر ارتباط با افراد شده است. همچنین شما می‌توانید موقعیت مکانی خودتان و وضعیت خودتان در زمان تماس با افراد را مشخص کنید.

 AirDrop

در iOS 17 ویژگی AirDrop  به‌روزرسانی شده است. شما می‌توانید اطلاعات مخاطب‌های خودتان را هم با AirDrop ارسال کنید. این ویژگی NameDrop نام دارد. اپل در سیستم‌عامل iOS 17، از قابلیت جدیدی به نام «NameDrop» رونمایی کرده که به کاربران آیفون اجازه می‌دهد صرفا با نزدیک کردن دو آیفون به هم، بتوانند شماره تماس یا اطلاعاتی مانند ایمیل و یا سایر موارد را به اشتراک بگذارند؛ بدون اینکه نیاز باشد شماره خود را برای کاربر شخص مقابل ارسال کنند.

این قابلیت همچنین امکان اشتراک‌گذاری تصاویر را فراهم می‌کند و اگر فایل خیلی بزرگ باشد، این امکان وجود دارد تا بدون هیچ مشکلی ارسال شود. سیستم‌عامل iOS 17 همچنین شامل بروزرسانی‌های صفحه کلید، از جمله پیشرفت‌هایی برای تصحیح خودکار متون است.

قابلیت Dictation نیز اکنون از یک مدل هوش مصنوعی جدید استفاده می‌کند. iOS 17 شامل به‌روزرسانی جدید برای کیبورد و زبان‌های جدیدی می‌شود. AutoCorrect با کمک هوش مصنوعی عملکرد بهتری پیدا کرده است.

همچنین ویژگی اضافه شدن ضبط پیام در فیس تایم کاربران آیفون‌ها مدت‌ها است که این ویژگی را از سازنده آمریکایی طلب می‌کنند. به لطف این قابلیت در صورتی که به دوست خود در فیس تایم زنگ بزنید و این شخص پاسخ ندهد، می‌توانید یک ویدئو برای او ضبط کرده و ارسال کنید. از این طریق می‌توانید موضوع گفتگوی مد نظر را بیان کنید.

بهبود قابلیت AutoCorrect در iOS 17

iOS 17 در بخش دسترس پذیری شامل بروزرسانی‌هایی خواهد بود. از جمله این بروزرسانی ها Assistive Access است. Assistive Access برای کاربران مبتلا به ناتوانی‌هایی شناختی و همچنین قابلیت‌های Live Speech و Personal Voice که به ترتیب برای کاربران با ناتوانی‌های گفتاری و کسانی که در معرض از دست دادن گفتار هستند کارآمد است. Personal Voice امکان شبیه سازی صدای کاربر را فراهم می کند. قابلیت Point and Speak از جمله قابلیت‌های iOS 17 بوده که مخصوص کاربران نابینا و کم بینا است. این قابلیت به کاربر کمک کرده تا متن روی هر شیء را بخواند.

 قابلیت StandBy

این قابلیت حالا ویژگی AOD موجود در ایفون 14 پرو و 14 پرو مکس استفاده می‌کند و به کاربر امکان می‌دهد تا با قرار دادن گوشی به صورت افقی اطلاعات مهم و مورد نظر خود را مشاهده کند. برای مثال شما می‌توانید ایفون 14 پرو مکس خود را به صورت افقی به روی استند قرار دهید و به گونه‌ای گوشی را تنظیم کنید که ساعت با فونت درشت به شما نمایش داده شود و یا مثلا جلسات کاری مهم شما پیش رویتان قرار گیرد. دیگر تقویم و برگه های پر از یاداوری روی میز کاری حذف میشوند و همه در آیفون شما جا می گیرد. جالب است که اپل فکر تمام چیز هایی که به راحتی کاربرانش کمک می کند را کرده است.

 استیکرها

زیبایی استوری و چت مخصوصا از راه دور بسیار تاثیر گذار بوده که اپل برای این موضوع برنامه ریزی داشته است. شما به راحتی می‌توانید عکس‌های خود را به استیکر زنده تبدیل کنید ,واقعا هیجان انگیز است. این استیکرها در فضاهای بیشتری قابل استفاده هستند که می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی از آن‌ها بهره ببرید. جدا از آواتار های متحرک، حالا عکس‌هایتان استیکر می‌شوند. iOS 17 قرار است بسیار برای صاحبان برندینگ در فضای مجازی پر فروش باشد. همان طور که می دانید زیبایی در طراحی استوری و یا ارسال رزومه‌های ادمینی بسیار برای کاربران، کاربردی خواهد بود.

Journal

اضافه شدن ویژگی Journal در iOS 17 نظر برخی از کاربران را جلب کرد. این ویژگی باعث می‌شود که شما بتوانید اطلاعات مختلف را سریع یادداشت کنید. یادداشت شما می‌تواند شامل عکس و فعالیت‌های مختلف باشد. حتی شما می‌توانید برای اینکه اطلاعات مختلف را یادداشت کنید،‌ زمان بندی در نظر بگیرید. این زمان بندی برای نوشتن کاملا رمزگذاری شده خواهد بود. این ویژگی با هدف استفاده شخصی کاربران توسعه یافته است. Journal می تواند برای پیکری فعالیت‌های شخصی و کاری، مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر کاربران آیفون از دیگر برنامه‌های شخص ثالث برای برنامه ریزی‌های کاری خود استفاده می کنند.

 طبق گزارش منتشر شده توسط XDA، برنامه جدیدی که اپل برای فعالیت‌ها و ثبت افکار، توسعه داده است همراه با قابلیت‌های هیجان انگیز است. به همین دلیل می توان آن را جدا از دیگر برنامه‌های مشابه دانست. با استفاده از آن امکان استخراج داده‌های تمرینات ورزشی، تصاویر، پیام‌ها و دیگر اطلاعات وجود دارد. به طوری که می‌توان ژورنال‌های روزانه را به شکلی لذت بخش تهیه کرد.


Siri

در iOS 17  سیری با بهبودهای مختلفی همراه  است. در iOS 17 دیگر قرار نیست که بگویید Hey Siri. این دستیار صوتی به سرعت متوجه فرمان‌های شما می‌شود، دقیقا زمانی که می گویید Siri به شما گوش می دهد و می‌توانید با این دستیار صوتی صحبت کنید. قبلاً بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده بود که اپل روی تغییرات دستیار هوشمند خود کار می‌کند و خبرهایی نیز در مورد تغییرات نحوه فراخوانی آن منتشر شده بود. حالا این شرکت چنین تغییری را اعمال کرده است و دستیار صوتی کوپرتینویی‌ها تنها با یک کلمه فعال می‌شود. 

صفحه قفل 

در iOS 17 با از نو طراحی شدن صفحه قفل گوشی مواجه می‌شوید. حالا صفحه قفل با iMessage همراه شده و می‌توانید اطلاعات مختلف را هم ویرایش کنید. می‌توانید اطلاعات بیشتری را از جمله Live Activities را روی صفحه قفل نشان دهید. این سیستم عامل با ویژگی‌های جدیدی همراه شده که باعث می شود بتوانید با این سیستم عامل بهتر کار کنید. اما باید به این موضوع اشاره کنیم که ظاهر iOS 17 به iOS 16  بسیار شباهت دارد.

iOS 17 برای چه گوشی‌هایی منتشر می‌شود؟

اپل اعلام کرد که iOS 17 برای آیفون ایکس اس به بعد منتشر می‌شود.

  • iPhone 15
  • iPhone 14
  • iPhone 13
  • iPhone 12
  • iPhone 11
  • iPhone Xs
  • iPhone XR
  • iPhone SE (2020)
  • iPhone SE (2022)


آیفون‌های اپل در فروشگاه


آموزش بروز رسانی iOS

  •  ابتدا آیفون یا آیپدتان را به یک شبکه اینترنت پرسرعت و با پایداری بالا متصل کنید. دقت داشته باشید که بروزرسانی سیستم عامل آیفون با استفاده از این روش منجر به مصرف شدن حجم اینترنت شما می‌شود.
  •   وارد بخش Settings آیفون شوید.
  •  گزینه General را انتخاب کنید.
  •  گزینه Software Update را انتخاب کنید.
  •  گزینه Download & Install را لمس کنید.
  •  منتظر بمانید تا دانلود آپدیت به پایان برسد. سپس گزینه Install را لمس کنید.
  •  اگر درخواست ارائه پسورد شد، آن را وارد کنید. منتظر بمانید تا آیفون شما پروسه بروز رسانی سیستم عامل را تکمیل کند و راه اندازی مجدد شود. به همین راحتی آپدیت آیفون و سیستم عامل iOS آن انجام شده است.

در آخر سیستم عامل iOS یکی از پر استفاده‌ترین سیستم‌های عامل در دنیا برای دستگاه‌های موبایل است. برای حفظ امنیت و عملکرد بهتر دستگاه شما، واجب است که همیشه از آخرین نسخه iOS استفاده کنید و بروزرسانی‌های مرتب آن را دنبال کنید. 

برچسب‎ها: wwdc23 iOS 17 iOS

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید