آموزش نحوه استفاده و فعال کردن Quick notes

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1328

نحوه ایجاد یک یادداشت سریع در آیفون

ویژگی Quick Notes جدید در iOS 16 به شما امکان می‌دهد یادداشتی را از داخل هر برنامه‌ای در آیفون خود بنویسید و ذخیره کنید. و هنگامی که آن Quick Note را ذخیره کردید، به برنامه معمولی Notes منتقل میشود تا هر زمان که بخواهید مشاهده و ویرایش کنید.

آیا تا به حال در حال مرور سافاری یا توییتر در حال گردش بوده‌اید و بخواهید به سرعت چیزی را ذخیره کنید یا یادداشتی را جایی بنویسید؟ قبل از iPadOS 15، این فرآیند از شما می‌خواست که برنامه را ترک کنید، برنامه یادداشت‌ها را باز کنید، یادداشت را تایپ کرده یا Scribble کنید و سپس به جایی که بودید برگردید. یادداشت‌های سریع علاوه بر اینکه می‌توانند به سرعت برخی از یادداشت‌ها را بنویسند، در تمام دستگاه‌های اپل شما همگام‌سازی می‌شوند. بنابراین می‌توانید آن یادداشت‌های سریع را بعداً از iPad یا Mac خود بیرون بیاورید. 

دو روش مختلف برای استفاده از Quick Note در آیفون وجود دارد. اولین مورد این است که آن را به Control Center اضافه کنید، به طوری که همیشه تنها با یک کشیدن انگشت و ضربه زدن در دسترس باشد. در اینجا نحوه افزودن Quick Note در iPhone به Control Center آورده شده است:

quick notes

  • برنامه تنظیمات را باز کنید.
  • به پایین اسکرول کنید و روی Control Center ضربه بزنید.
  • گزینه Access Within Apps را در موقعیت روشن قرار دهید.
  • در قسمت کنترل های بیشتر به پایین بروید.
  • روی نماد + در کنار Quick Notes ضربه بزنید.
  • از سه خط عمودی در سمت راست استفاده کنید تا Quick Notes را به مکان مورد نظر خود در Control Center منتقل کنید.
  • برنامه تنظیمات را ببندید.

quick notes

اکنون که Quick Notes در Control Center فعال شده است، فقط می‌توانید انگشت خود را از بالا سمت راست به پایین بکشید. از آنجا، روی نماد یادداشت‌های سریع جدید ضربه بزنید و یادداشت‌ها یا افکار خود را یادداشت کنید، یا چیزی را که می‌خواهید برای بعداً ذخیره کنید، جای‌گذاری کنید.

منوی اشتراک گذاری

ابتدا می‌توانید از منوی اشتراک گذاری یک برنامه استفاده کنید. تقریباً هر برنامه - و به‌ویژه برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی - دارای یک منوی داخلی است که می‌توانید از آن برای اشتراک‌گذاری تصاویر یا پیوندها به یک برنامه دیگر استفاده کنید. نماد آن معمولاً شبیه مربعی است که یک فلش رو به بالا از آن خارج می‌شود. وقتی روی این نماد ضربه زدید، به پایین بروید تا گزینه Add to Quick Note را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. پنجره‌ای با عنوان یادداشت سریع جدید ظاهر می‌شود که هر آنچه را که سعی کرده‌اید ذخیره کنید قبلاً اضافه شده است. سپس می‌توانید روی ذخیره در بالا سمت راست ضربه بزنید تا یادداشت سریع نهایی شود، یا به افزودن موارد دیگر ادامه دهید.

برجسته کردن متن

در مرحله دوم، شما می‌توانید یک یادداشت سریع فقط با برجسته کردن برخی از متن‌ها ایجاد کنید. این بهترین روش است اگر بخواهید مثلاً چند جمله را ذخیره کنید. برای انجام این کار، انگشت خود را روی متن ضربه بزنید و نگه دارید تا برجسته شود، سپس برجسته سازی را بکشید تا همه چیزهایی را که می‌خواهید ذخیره کنید ضبط کنید. منوی زمینه که به شما امکان می‌دهد متن را کپی کنید در بالای آن ظاهر می‌شود - روی پیکان سمت راست در این منو ضربه بزنید تا زمانی که New Quick Note را پیدا کنید و روی آن گزینه ضربه بزنید.

نکته مهم: یادداشت‌های سریع به طور خودکار در پوشه یادداشت‌های پیش فرض شما ذخیره می‌شوند. هر یادداشت سریع هم‌چنین در یک زیرپوشه جدید برای Quick Notes در صفحه اصلی "Folders" برنامه Notes ذخیره و مرتب می‌شود.

برچسب‎ها: آیفون iOS

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید