آموزش ساخت ویجت در آیفون

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 241

ویجت‌ها چند سال پیش روی دستگاه‌های اپل قرار گرفتند و با هر بار تکرار جدید iOS و iPadOS بهبود پیدا کردند. ویجت‌ها دسترسی آسان به برنامه‌های مورد علاقه و اطلاعات مهم شما را فراهم می‌کنند، بنابراین نیازی به ضربه زدن و کشیدن انگشت روی چندین صفحه برای یافتن آنچه نیاز دارید نیست. سرفصل ها، پیش بینی های آب و هوا، قرار ملاقات های تقویم، به روز رسانی های بازار سهام، سطح باتری و موارد دیگر در جلو و مرکز قرار دارند.

برای مثال، می‌توانید یک ویجت برای برنامه Music ایجاد کنید که آخرین آلبومی را که پخش کرده‌اید، یک ابزارک برنامه News که سرفصل‌های فعلی را نشان می‌دهد، یک ابزارک برای برنامه Calendar که فقط قرارهای ملاقات امروز را نشان می‌دهد، یا یک ابزارک برای برنامه Notes که آخرین یادداشتی که ایجاد کرده‌اید را نشان می‌دهد.

ابتدا آیفون یا آیپد خود را به‌روز کنید تا از آخرین ویژگی‌های ویجت‌ها بهره‌مند شوید. به Settings < General < Software Update بروید. به شما گفته می‌شود که دستگاه شما به‌روز است یا درخواستی برای نصب آخرین به‌روزرسانی دریافت می‌کنید. در اینجا نحوه کار با ویجت‌ها در iPhone یا iPad آورده شده است.

افزودن و ویرایش ویجت‌ها

روی iPhone یا iPad خود انگشت خود را تا آخر به سمت راست بکشید تا زمانی که صفحه ویجت‌ها را با ویجت‌های جداگانه برای تقویم، آب و هوا، اخبار و سایر برنامه‌ها مشاهده کنید. صفحه را به سمت پایین بکشید و روی دکمه ویرایش ضربه بزنید. به ویجت‌های موجود خود نگاه کنید و روی علامت - برای هر موردی که نمی‌خواهید نگه دارید ضربه بزنید. حذف را تایید کنید و پس از اتمام روی Done ضربه بزنید.

1.png


برای افزودن ویجت‌های بیشتر، دوباره روی دکمه ویرایش و سپس روی دکمه + در بالای صفحه ضربه بزنید. فهرست ابزارک‌های احتمالی را به سمت پایین بکشید و روی یکی که می‌خواهید اضافه کنید ضربه بزنید. همچنین می‌توانید اپلیکیشن‌های داخلی اپل را به ویجت تبدیل کنید. صفحه را به سمت پایین بکشید تا لیست برنامه‌ها را به ترتیب حروف الفبا ببینید. روی یک برنامه خاص ضربه بزنید تا ویجت آن را اضافه کنید. 

widget iphone

بسیاری از ویجت‌ها انتخابی از طرح بندی‌ها و اندازه‌های مختلف را ارائه می‌دهند. برای چنین ویجتی، روی گزینه‌های چیدمان موجود بکشید تا طرح مورد نظر خود را پیدا کنید، سپس روی Add Widget ضربه بزنید.

widget iphone


بعد از اینکه ویجت‌ها را اضافه کردید، می‌توانید موقعیت آن‌ها را در صفحه ابزارک‌ها تغییر دهید. از پنجره ویرایش، هر ویجت را به یک مکان جدید بکشید و رها کنید تا زمانی که همه آن‌ها در ترتیب دلخواه شما قرار گیرند. پس از اتمام، روی Done ضربه بزنید.

widget iphone


اگر روی Edit ضربه بزنید و انگشت خود را به پایین صفحه بکشید و سپس Customize را انتخاب کنید، می‌توانید برنامه‌های شخص ثالث را به ویجت تبدیل کنید. سپس می‌توانید روی دکمه + در کنار هر ویجت ضربه بزنید تا آن‌ها را در پایین صفحه ویجت‌ها قرار دهید. ویجت‌های جدید اضافه شده در بالای صفحه افزودن ابزارک‌ها فهرست شده‌اند. برای حذف هر موردی که دیگر نمی‌خواهید، روی علامت - ضربه بزنید.

widget iphone


ویجت‌های خود را با فشار دادن روی یکی برای باز کردن یک منو، بیشتر بهینه کنید. روی Remove Widget ضربه بزنید تا آن را حذف کنید یا ویرایش صفحه اصلی را برای مرتب کردن مجدد ترتیب انتخاب کنید. در برخی موارد، گزینه Edit Widget به شما امکان می‌دهد اطلاعات ارائه شده توسط ویجت را تغییر دهید. برای مثال، ویجت Mail به شما امکان می‌دهد پیام‌ها را از همه حساب‌های خود یا فقط از یک حساب و پوشه خاص ببینید.

widget iphone

پس از ایجاد ویجت، می‌توانید روی آن ضربه بزنید تا برنامه مربوطه باز شود. شما باید به هر محتوایی که ویجت نمایش می‌دهد هدایت شوید. اگر ویجت از طرح‌بندی بزرگی استفاده می‌کند که حاوی چندین مورد است، روی یک مورد خاص ضربه بزنید تا آن را در برنامه ببینید.

برای مثال، یک ویجت Music ممکن است چندین آلبوم را نمایش دهد. می‌توانید روی یک آلبوم خاص ضربه بزنید تا در برنامه موسیقی به آن گوش دهید. ویجت News ممکن است چندین عنوان را نمایش دهد، بنابراین برای خواندن داستان در برنامه News روی یک عنوان خاص ضربه بزنید.

widget iphone

ویجت‌های پشته هوشمند را ایجاد و ویرایش کنید

می‌توانید آیتمی به نام ابزارک Smart Stack ایجاد کنید که به صورت پویا در طول روز تغییر می‌کند تا محتوای برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف را به شما نشان دهد. به‌علاوه، می‌توانید روی ویجت انگشت خود را به سمت بالا یا پایین بکشید تا محتوا را مرور کنید.

widget iphone


برای ایجاد پشته هوشمند خود، روی دکمه ویرایش در صفحه ویجت ضربه بزنید و روی دکمه + ضربه بزنید. ویجت با نام Smart Stack را از لیست انتخاب کنید، سپس طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی Add Widget ضربه بزنید. در صفحه ابزارک‌ها، انگشت خود را روی ویجت Smart Stack به بالا یا پایین بکشید تا هر قسمت از محتوا را مشاهده کنید.

شما می‌توانید با قرار دادن یک ویجت روی دیگری، پشته هوشمند خود را ایجاد کنید. یک ویجت خاص را فشار دهید و گزینه Edit Home Screen را انتخاب کنید. یک ویجت را روی دیگری بکشید، سپس پس از اتمام روی Done ضربه بزنید. روی پشته جدید ویجت‌ها انگشت خود را به بالا یا پایین بکشید تا در تمام محتوا بچرخید.

widget iphone

هر دسته از ویجت‌ها را فشار دهید و از منو Edit Stack را انتخاب کنید. برای حذف یک ویجت خاص از پشته، روی نماد - آن ضربه بزنید. همچنین می‌توانید یک ویجت را از پشته بیرون بکشید تا آن را حذف کنید. یک ویجت خاص را به پایین فشار دهید و آن را در لیست به سمت بالا یا پایین بکشید تا ترتیب ویجت‌ها را در پشته تغییر دهید. برای حذف کامل پشته و همه ویجت‌های آن، روی پشته فشار داده و روی Remove Stack ضربه بزنید.

widget iphone


Smart Rotate به طور خودکار ویجت‌های خاصی را در صورتی که اطلاعات به موقع یا مرتبطی برای نمایش داشته باشند به بالای پشته می‌چرخاند. اگر این را نمی‌خواهید، روی نماد Smart Rotate ضربه بزنید تا خاموش شود. گزینه پیشنهادات ویجت به طور خودکار ویجت‌هایی را پیشنهاد می‌کند که قبلاً در پشته خود ندارید. برای غیرفعال کردن آن، روی نماد پیشنهادات ویجت ضربه بزنید تا خاموش شود. پس از اتمام، روی Done ضربه بزنید.

widget iphone

ابزارک‌ها را به صفحه اصلی اضافه کنید

می‌توانید ویجت‌ها را مستقیماً به صفحه اصلی دستگاه خود اضافه کنید. ویجتی را که می‌خواهید جابه‌جا کنید فشار دهید و ویرایش صفحه اصلی را انتخاب کنید. ویجت را به پایین فشار دهید و آن را به سمت راست بکشید. سپس می‌توانید آن را در یک صفحه اصلی پر شده در کنار نمادهای برنامه خود قرار دهید یا آن را به یک صفحه اصلی خالی اضافه کنید. پس از اتمام، روی Done ضربه بزنید.

widget iphone


همچنین می‌توانید هر قسمت خالی از صفحه را فشار دهید و روی نماد + در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید. لیست ویجت‌ها را به سمت پایین بکشید و روی موردی که می‌خواهید اضافه کنید ضربه بزنید. اندازه و طرح دلخواه خود را انتخاب کنید.

widget iphone


روی دکمه Add Widget ضربه بزنید و سپس ویجت را روی صفحه قرار دهید. پس از اتمام، روی Done ضربه بزنید. سپس خواهید دید که ویجت جدید به صفحه اصلی شما اضافه شده است.

برچسب‎ها: آیفون iOS ویجت

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید