مقایسه ایرپاد معمولی با ایرپاد پرو

person نویسنده: سینا پورجلال list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 622

از معرفی اولین ایرپاد تاکنون چندین سال می‌گذرد و طی این سال‌ها بهامکانات ایرپاد که در حال حاضر جزء پرفروش‌ترین هدفون بیسیم هستند افزوده شده است. امروزه در آخرین نسل از هدفون‌های اپل شاهد امکاناتی مانند صدای فضایی، قابلیت حذف نویز فعال و اکولایزر تطبیق پذیر هستیم که تمام این موارد سبب می‌شود این محصولات بسیار جذاب و کاربردی شده و طیف عظیمی از کاربران را در سراسر جهان جذب خود کند.

تا به امروز سه نوع ایرپاد معرفی شده که ایرپاد معمولی، ایرپاد پرو و ایرپاد مکس هستند. ایرپاد مکس هدفون روی گوشی است که از نظر ابعاد کاملا متفاوت با دو نوع دیگر است؛ در حالی که احتمالا تشخیص نوع ایرپاد معمولی و ایرپاد پرو دشوارتر باشد. از طرفی دانستن تفاوت این دو نوع نیز برای خیلی از افراد مشکل است. در اینجا مطالب زیر گفته مورد بحث قرار می‌گیرد:

  • تفاوت ایرپاد پرو با ایرپاد معمولی ( قابلیتی که فقط و فقط در ایرپادهای پرو وجود دارد)
  • تفاوت ظاهری ایرپاد پرو و ایرپاد معمولی
  • امکانات مشترک ایرپاد پرو و ایرپاد نسل سوم
  • قابلیت‌های ایرپاد نسل سوم اپل

امکانات ایرپاد پرو اپل

این نوع از هدفون بیسیم اپل، طرفداران بسیار زیادی در تمام جهان دارد. از مهم‌ترین دلایل فروش بالا، امکانات ایرپاد پرو است. اپل با گذر زمان دانست که برای اینکه بتواند میان علاقه‌مندان به تکنولوژی محبوبیت هدفون‌های خود را حفظ کند، باید در این محصولات، قابلیت حذف نویز فعال Active Noise Cancellation را بگنجاند که این موضوع سبب شد با محصولی شگفت‌انگیز مواجه باشیم و قابلیت‌های این محصول تنها به مورد حذف نویز محدود نیست و به سایر قابلیت‌ها اکنون خواهیم پرداخت تا با خیال راحت بتوانید در موردخرید ایرپاد پرو تصمیم بگیرید. توجه کنید که موارد زیر فقط در ایرپاد پرو نسل اول یا دوم وجود دارد.

قابلیت حذف نویز فعال ایرپاد پرو

اپل برای نخستین بار از قابلیت حذف نویز فعال یا به اختصار ANC در ایرپاد پرو نسل اول رونمایی کرد. حتماً برای شما پیش آمده که در حال گوش دادن به موسیقی باشید؛ اما صداهای مزاحم محیط مانع از لذت شما از صدا شوند و برای رفع این موضوع مجبور شوید که ولوم صدا را به حداکثر برسانید که این موضوع می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی همچون سردرد شود و به گوش‌هایتان آسیب برساند.

اپل برای رفع این موضوع قابلیت Active Noise Cancellation را در ایرپاد پرو قرار داده است. حذف نویز سبب می‌شود صداهای محیط حذف شوند و صدا به خالص‌ترین و جذاب‌ترین شکل ممکن به گوش شما برسد. این کار از طریق میکروفون‌های قرار گرفته بر روی ایرپاد پرو صورت می‌گیرد و این صدابَرها، صداهای محیط را تشخیص داده و آن‌ها را از طریق ایجاد فرکانس‌ مشخص لغو می‌کنند و از این طریق شما بدون مزاحمت می‌توانید در موسیقی مورد علاقه خود غرق شوید.

از طرفی دیگر اگر در محیطی حضور دارید که نیاز دارید صداهای اطراف را بشنوید، اصلاً نیازی به نگرانی نیست؛ چون به کمک حالت مود شفاف یا Transparency بدون اینکه نیاز باشد هدفون را از روی گوش‌هایتان بردارید می‌توانید متوجه اتفاقات اطراف و سخنان دوستانتان شوید. باید این نکته را یادآوری کنیم که باید ایرپاد پرو در گوش شما به خوبی قرار گرفته باشدتا از این قابلیت ایرپاد به بهترین شکل بهره ببرید.

کنترل لمسی

برای کنترل تنظیمات مانند بالا پایین بردن ولوم آهنگ، پخش یا متوقف کردن آهنگ و فعال کردن حذف نویز یا مود شفاف، ایرپاد پرو علاوه بر سنسور نیرو، به کنترل لمسی هم مجهز شده است.

سیستم دریچه برای یکسان‌سازی فشار

این قابلیت تنها در ایرپاد پرو نسل اول و دوم وجود دارد. این ویژگی که مربوط به بخش سخت‌افزاری بهینه‌سازی صدا می‌شود، سبب می‌شود تا تمرکز کاملی روی صدای مخاطب پشت خط یا صوت مهمی داشته باشید، بدون آنکه حواستان پرت صدای محیط شود.

تفاوت ظاهری ایرپاد پرو با ایرپاد معمولی

بارزترین تفاوت، کلاسیک نبودن گوشی‌های ایرپاد پرو است؛ البته ایرپاد نسل سوم گوشی‌هایی شبیه به ایرپاد پرو دارد. همچنین هر دو نسل ایرپاد پرو بالشتک سیلیکونی دارند. گوشی‌های ایرپاد پرو و ایرپاد نسل سوم به سمت داخل متمایل هستند تا روی گوش بهتر قرار بگیرد و از طرفی شما می‌تواند حداکثر صدا از ایرپاد بشنوید. بیشتر کاربران اپل از ساختار ایرپادها شکایت داشته‌اند که اپل سعی کرد با این ترفند، این مشکل را در ایرپاد پرو حل کند. به دلیل استفاده از سیلیکون پد در این سری قرارگیری آن در گوش از ایرپاد معمولی بهتر شده؛ بزرگتر شدن قسمتی که به داخل گوش می‌رود و کوتاه شدن قسمت آنتن آن باعث شده هنگام راه رفتن احتمال در آمدن ایرپاد پایین آمده و محکم‌تر داخل گوش قرار گیرد. این دو تغییر در طراحی باعث شده تا ظاهری شکیل‌تر داشته باشد و استفاده از آن را تا حد زیادی برای شما راحت کند.

Airpods-3-vs-airpods-pro

شباهت‌های ایرپاد پرو و ایرپاد نسل سوم

صدای فضایی (Spatial Audio)

اپل قابلیت صدای فضایی در محصولاتی همچون هدفون ایرپاد 3، ایرپاد پرو و ایرپاد مکس گنجانده است. این قابلیت با هدف ایجاد صدایی 360 درجه و مشابه سینما در هدفون‌های اپل تعبیه شده است. اپل برای ایجاد حالت Spatial Audio از طریق حسگرهای مختلف موقعیت سر کاربر را ردیابی ‌می‌کند و صدا را جهت خاص و متناسب با منبع موسیقی به گوش شما می‌رساند و از این طریق به بی‌نقص‌ترین در فضای فیلم و سریال غرق خواهید شد. تمام این موارد سبب شده از این قابلیت بتوان به عنوان یکی از جذاب‌ترین امکانات ایرپاد یاد کرد.

قابلیت اکولایزر تطبیقی ایرپاد (Adaptive EQ)

اپل هدفون‌های ایرپاد پرو و ایرپاد 3  را با قابلیتی به نام اکولایزر تطبیق‌پذیر به بازار عرضه می‌کند. ایرپادهای مجهز به این ویژگی، در بخش داخلی خود، میکرفون‌هایی دارند که نحوه پخش موسیقی را مطابق با ساختار گوش کاربر بهینه می‌کنند. ساختار گوش تمام افراد از لحاظ شکل، اندازه و ساختار فیزیکی با یکدیگر متفاوت است و این موضوع می‌تواند بر روی رسیدن صدا به پرده گوش اثر بگذارد. به همین دلیل اپل هندزفری‌های بیسیم ایرپاد را به این قابلیت مجهز کرده است.

به کمک ویژگی ایرپاد، نحوه پخش صدا با ساختار گوش کاربر تنظیم می‌شود و فرکانس‌ها برای ایجاد تجربه‌ای غنی سازگار می‌شوند. اکولایزر صدا برای پخش موسیقی به شکلی بی‌نقص تنظیم می‌شود.

باتری و توان شارژدهی

battery-airpods-3-vs-airpods-pro

ایرپاد‌های معمولی به طور متوسط با یک بار شارژ کامل توان شارژدهی به مدت 4 الی 5 ساعت را دارند و کیس آن میتواند هدفون‌ها را تا سه بار به طور صدرصی شارژ کند.

ایرپاد پرو توان شارژدهی به مدت 4 ساعت را دارند که در صورت روشن بودن حذف صدای اضافه این زمان کاهش پیدا می‌کند و کیس این مدل می‌توان هدفون‌ها را تا 4 الی 5 بار شارژ کند.

از نظر زمان شارژ شدن کیس ایرپادها نیز تفاوت چندانی بین این دو مدل وجود ندارد.

امکانات ایرپاد 3

این هدفون آخرین محصول صوتی اپل در سال 2021 است و امکانات ایرپاد 3 تقریباً مشابه با نسخه پرو است و از قابلیت‌هایی همچون پشتیبانی از دستیار صوتی سیری، اکولایزر تطبیق‌پذیر و صدای فضایی پشتیبانی می‌کند و تنها فرق میان این دو محصول در بخش امکانات صوتی در پشتیبانی ایرپاد پرو از قابلیت حذف نویز فعال است.

جمع بندی

به طور کلی در اکثر زمینه‌ها ایرپاد پرو بر ایرپاد معمولی برتری دارد و اگر شما نیز جزو علاقمندان به موزیک هستید، از امکانات ایرپاد پرو غافل نشوید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید