بهترین و پر فروش‌ترین مدل های مک در سال 1400

person نویسنده: سینا پورجلال list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 738

مک‌بوک مناسب را انتخاب کن! در سال 1400، اپل مدل های جدیدی از مک‌بوک را روانه ی بازار کرد. در این مطلب دو نمونه پرفروش آن را بررسی و مقایسه می‌کنیم.

اپل در سال 2021 یک آپد‌‌یت بی­­‌‌‌‌‌‌‌‌نظیر و جدی برای مدل‌های مک‌‌‌ بوک خود رونمایی کرد. در این آپدیت cpu دستگاه‌های خود را M1 قرار داد و در صفحه­ ‌نمایش‌های جدید Liquid Retina XDR وجود دارند که کنتراست و نرخ تازه‌ سازی را بهبود می­­­­­­‌بخشند.

در این مقاله می‌خواهیم دو مدل پر فروش مک‌بوک در ایران را بررسی و مقایسه کنیم.

 کدام مک بوک بهترین است؟

حالا که اپل از پردازنده­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­‌های Intel به تراشه‌های سیلیکونی اپل تغییر جهت داده است؛ وقتش رسیده که نگاهی به مک‌­بوک بی‌اندازیم. اما تفاوت MacBook Pro و MacBook Air در چیست؟ مدل‌های مختلف مک‌بوک ایر چه ویژگی ‌هایی دارند؟ مهم‌ترین تفاوت مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو چیست؟ در ادامه به مهم­‌ترین نکات مربوط به مک‌بوک ایر و پرو می‌پردازیم.

در حال حاضر مک بوک air و هر سه مدل مک بوک پرو با پردازنده‌‌های سری M عرضه می­‌شوند.  مک‌بوک‌ها تا حالا عملکرد فوق العاده و عمر باتری خیلی خوبی را ارائه داده­‌اند. تراشه M1 در مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو 13 اینچی باعث شده است که دو مک بوک اولترا پورتبل عملکرد خیلی فوق­ ‌العاده­ای داشته باشند. البته لازم به ذکر است که هر دو از اپلیکیشن‌‌های iOS و iPadOS پشتیبانی می‌کنند و فرق مک بوک air با پرو در این است که در مک‌بوک ایر برای خنک ماندن نیازی به فَن وجود ندارد.

مک بوک پرو ‌14 اینچی جدید و مک بوک پرو 16 اینچی هم با تراشه M1 Pro و هم M1 Max عرضه می‌شوند. به علاوه اپل تأکید کرده است که عملکرد پردازنده گرافیکی و سی پی یو 70 درصد سریع ‌تر از M1 و دو برابر سریع‌­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ تر از سرعت جی پی یو است. این فقط برای M1 Pro است و درباره تراشه قدرتمندتر M1 Max صدق نمی‌کند.

 تفاوت مک بوک ایر، مک بوک پرو و انواع آن

مک‌بوک ایر وقتی در سال 2008 عرضه شد سبک‌ترین لپتاپ موجود بود. پس از سال‌ها وزن مک‌بوک پرو نیز کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر مک‌بوک ایر 2020 از لحاظ سبکی فرق ناچیزی با مک بوک پرو 13 اینچی 2020 دارد؛ مک‌بوک پرو 1.4 کیلوگرم و مک‌بوک ایر 1.29 کیلوگرم وزن دارد. مک‌بوک پرو 14 اینچی 2021 هم کمی سنگین‌تر 1.6 کیلوگرم در مقایسه با مک‌بوک پرو 16 اینچی 2021 است که 2.1 کیلوگرم وزن دارد. به این ترتیب اگر سبکی خیلی برای شما مهم باشد؛ قطعاً لپ تاپ macbook air گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

علاوه بر وزن، داشتن فضای کافی در کیف یا روی میز هم در تصمیم ‌گیری مهم است. مک‌بوک ایر با ابعاد 3.41 در 21.24 سانتی­‌متر و ضخامت 1.61 سانتی ‌متر قطر بیشتری نسبت به مک‌بوک پرو 13 اینچی دارد. با ابعاد 30.41 در 21.24 سانتی‌‌متر اما با ضخامت 1.56 سانتی‌متر است. مک بوک پرو 14 اینچی 2021 نیز طراحی کاملاً جدیدی داشته و دارای ابعاد 31.26 در 22.12 و ضخامت 1.55 سانتی‌متر است. در واقع باریک‌تر از مک‌بوک پرو 13 اینچی است، البته کمی عریض‌‌تر و بلند‌تر نیز است.

تمام این لپ تاپ‌‌های اپل دارای تاچ آیدی و فیس ID هستند. اما فقط مک پرو 13 اینچی است که Touch Bar نیز دارد. تفاوت دیگر در رنگ‌‌های این لپ تاپ‌های است. برای مثال لپ تاپ macbook air را می‌توانید در رنگ‌‌های نقره ‌ای، خاکستری و طلایی تهیه بکنید. اما لپ تاپ مک‌بوک پرو فقط دو رنگ نقره‌ ای و خاکستری دارد. تمام این لپ تاپ‌های مک بوک دارای کیبورد Magic هستند و طراحی جدیدشان جایگزین مکانیزم کیبورد مشکل دار قبلی شده است.

تفاوت پردازنده های مک بوک ایر و پرو

پردازنده‌های مک‌بوک‌ها را می‌توان وجه تمایز اصلی آنها دانست. اما دیگر تفاوت پردازنده بین اپل و اینتل نیست؛ بلکه تفاوت پردازنده‌‌های ساخت خود اپل است. اپل تمام لپ تاپ‌‌های مک را با پردازنده‌‌های ساخت شرکت خود آپدیت کرده است. به این ترتیب، در حال حاضر می‌توانید از بین چند گزینه پردازنده M1، M1 Pro و M1 Max حق انتخاب دارید. اما این پردازنده‌‌ها چه تفاوت ‌هایی با هم دارند؟

پردازنده M1 در مک بوک ایر

مک‌بوک ایر 2020 مانند مک‌بوک پرو 13 اینچی 2020 با پردازنده M1 اپل عرضه شد. پردازنده M1 هشت هسته CPU دارد، چهار هسته دارای عملکرد عالی و چهار هسته دیگر کارآمدی عالی دارند. یکی از دلایلی که پردازنده M1 خیلی خوب کار می‌ کند همین است؛ وقتی هسته ‌های پردازنده دارای کارآمدی عالی در حال بکاپ گرفتن به iCloud یا همگام سازی تصاویر هستند، هسته‌ های دارای عملکرد عالی برای اجرای عملیات سخت فعالیت می ‌کنند. در نتیجه مک به دلیل فرآیندهای پس‌ زمینه کند نمی‌شود.

وقتی اپل تراشه M1 را در نوامبر 2020 معرفی کرد، ادعا کرد که سریع‌ترین سی پی یو دنیا را با بهترین عملکرد و فناوری ‌های قدرتمند بسیار عرضه کرده است. اپل همچنین گفته است که تراشه M1 سه برابر و نیم سریع‌تر از عملکرد سی‌پی‌یو مک های قبلی عملکرد دارد.

پردازنده M1 Pro در مک‌بوک پرو

تراشه M1 پرو با مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی در نوامبر 2021 عرضه شد. پردازنده M1 Pro با 10 هسته عرضه می‌‌شود. اگرچه فقط مدل مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی 10 هسته دارد و مدل معمولی آن فقط 8 هسته دارد. مدل 10 هسته ‌ای دارای 8 هسته با عملکرد عالی و دو هسته با کارآمدی عالی دارد. به گفته اپل تراشه لپ تاپ 8 هسته‌ای M1 Pro 1.7 برابر عملکرد سی پی یو بهتری دارد و 70 درصد انرژی کمتری مصرف می‌ کند.

پردازنده M1 Max در مک بوک پرو 14 یا 16 اینچی

لپ تاپ مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی با پردازنده M1 Max هم عرضه می­‌شوند. سی پی یو تراشه M1 Max مشابه M1 Pro است. این سی پی یو هم 10 هسته دارد، هشت هسته عملکرد عالی و دو هسته کارآمدی عالی دارد. تنها تفاوت بین تراشه M1 Pro و M1 Max هسته ‌های گرافیکی است.

از طرف دیگر تمام مک‌بوک‌ های دارای تراشه M1 از جمله پرو و همچنین ایر دارای رم 8 گیگابایتی هستند و امکان ارتقاء آن‌ها تا 16 گیگابایت وجود دارد. تراشه M1 Pro با رم 16 گیگابایتی قابل ارتقاء به 32 گیگابایت عرضه می‌شود. مک‌بوک با تراشه M1 Max هم با رم 16 گیگابایتی قابل ارتقاء به 32 گیگابایت عرضه می‌شود. لپ تاپ مک‌بوک ایر و پرو 13 اینچی هر دو با حافظه 256 گیگابایتی در مدل اولیه و در مدل ثانویه با حافظه 512 گیگابایتی عرضه

می‌شوند. مک‌بوک ایر و پرو با تراشه M1 فقط تا 2 ترابایت قابل ارتقاء هستند. مک‌بوک پرو 14 اینچی و 16 اینچی هم دو حافظه استاندارد 512 گیگابایتی یا 1 ترابایتی SSD دارند. با این حال هر دو را می‌‌توان تا 8 ترابایت SSD ارتقاء داد.

جهت انتخاب بهترین مک‌بوک توجه خود را بر نیاز خود متمرکز کنید و با توجه به آن به خرید اقدام بفرمایین.

مشاهده لییست قیمت مک بو ایر و مک بوک پرو.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید