طرح جدید اپل برای حفظ محیط زیست

person نویسنده: مریم سوقندی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 493

اپل طلای بازیافتی تایید شده را معرفی کرد و استفاده از تنگستن بازیافتی، عناصر خاکی کمیاب و کبالت را بیش از دو برابر کرد. تقریباً 20 درصد از کل مواد مورد استفاده در محصولات اپل در سال 2021 بازیافت شد که بالاترین میزان استفاده از محتوای بازیافتی است.

طرح جدید اپل برای حفظ هرچه بیشتر محیط زیست

اپل جزئیات جدیدی در مورد افزایش استفاده از محتوای بازیافتی در محصولات خود منتشر کرد. برای اولین بار، این شرکت طلای بازیافتی تایید شده را معرفی کرد و استفاده از تنگستن بازیافتی، عناصر خاکی کمیاب و کبالت را بیش از دو برابر کرد. تقریباً 20 درصد از کل مواد مورد استفاده در محصولات اپل در سال 2021 بازیافت شد که بالاترین میزان استفاده از محتوای بازیافتی است.

اپل جزئیات جدیدی در مورد این پیشرفت، تلاش‌های نوآورانه بازیافت و انرژی پاک در گزارش پیشرفت زیست‌محیطی 2022 خود منتشر کرد.

این شرکت همچنین روش‌های جدیدی را به اشتراک گذاشت که مشتریان می‌توانند روز زمین را جشن بگیرند، از جمله حمایت از صندوق جهانی حیات وحش با استفاده از Apple Pay. با منابع آموزشی، محتوای انتخاب شده و فعالیت‌های جذاب در سراسر پلتفرم‌ها، مشتریان اپل می‌توانند از فرصت‌هایی برای قدردانی از زیبایی طبیعت از هر کجا که هستند استفاده کنند، درباره مسائل کلیدی مانند تغییرات آب‌وهوایی بیاموزند و از دلایل و جوامعی که برای محافظت از سیاره کار می‌کنند حمایت کنند.

لیزا جکسون، معاون محیط زیست اپل گفت: «در حالی که مردم در سراسر جهان به جشن روز زمین می پیوندند، ما در کار خود برای رسیدگی به بحران آب و هوا و اینکه روزی محصولات خود را بدون برداشتن چیزی از زمین بسازیم، پیشرفت واقعی داریم. سیاست و ابتکارات اجتماعی "سرعت سریع نوآوری ما در حال حاضر به تیم‌های ما کمک می‌کند تا از محصولات امروزی برای ساختن محصولات فردا استفاده کنند، و همانطور که زنجیره تامین جهانی ما در حال گذار به انرژی پاک است، مسیری را برای سایر شرکت ها ترسیم می‌کنیم."

مواد بازیافتی بیشتر و منابع مسئولانه در محصولات اپل

اپل در زمینه بازیافت و تامین منابع برای ایجاد تغییرات در صنعت، پیشگام نوآوری‌هایی است. برای کمک به شرکای بازیافت خود در ایجاد این شتاب در سراسر جهان، اپل امروز جدیدترین نوآوری بازیافت خود را به نام Taz معرفی کرد، ماشینی که از یک رویکرد پیشگامانه برای بهبود بازیابی مواد از بازیافت الکترونیک سنتی استفاده می کند.

در سال 2021، 59 درصد از کل آلومینیومی که اپل در محصولاتش ارسال می‌کرد، از منابع بازیافتی بود، و بسیاری از محصولات دارای 100 درصد آلومینیوم بازیافتی در محفظه بودند. اپل همچنین پیشرفت چشمگیری در راستای هدف این شرکت برای حذف پلاستیک از بسته بندی‌های خود تا سال 2025 داشته است، به طوری که پلاستیک ها تنها 4 درصد از بسته بندی‌ها را در سال 2021 تشکیل می دهند. از سال 2015، اپل پلاستیک را در بسته بندی های خود 75 درصد کاهش داده است.

علاوه بر این، محصولات اپل در سال 2021 شامل:

45 درصد عناصر خاکی کمیاب بازیافتی تایید شده، افزایش قابل توجهی از زمانی که اپل عناصر خاکی کمیاب بازیافتی را در دستگاه های خود معرفی کرد.

قلع بازیافتی دارای گواهی 30 درصد، با تمام دستگاه های جدید آیفون، آی پد، ایرپاد و مک که دارای 100 درصد قلع بازیافتی در لحیم کاری بردهای منطقی اصلی خود هستند.

13 درصد کبالت بازیافتی تایید شده، مورد استفاده در باتری های آیفون که می تواند توسط ربات بازیافت اپل دیزی جدا شده و به بازار بازگردانده شود.

طلای بازیافتی تایید شده، که - برای اولین بار در هر محصول اپل - در آبکاری برد منطقی اصلی و سیم در دوربین جلو و دوربین های عقب آیفون 13 و آیفون 13 پرو نشان داده شده است. برای دستیابی به این نقطه عطف، اپل سطوح پیشرو در صنعت ردیابی را برای ایجاد زنجیره تامین طلا از محتوای بازیافتی منحصراً پیشگام کرد.

بازیابی مواد بیشتر برای استفاده در محصولات آینده به کاهش استخراج کمک می کند. بازیافت‌ کنندگان می‌توانند از تنها یک تن اجزای آیفون که توسط روبات‌های بازیافت اپل جدا شده‌اند، مقدار طلا و مسی که شرکت‌ها معمولاً از 2000 تن سنگ استخراج می‌کنند، بازیابی کنند. اپل همچنین متعهد به افزایش طول عمر محصولات خود از طریق بازسازی است. در سال 2021، اپل 12.2 میلیون دستگاه و لوازم جانبی را برای استفاده مجدد به صاحبان جدید ارسال کرد که باعث افزایش طول عمر آنها و کاهش نیاز به استخراج در آینده شد. در نهایت، اپل قصد دارد فقط از مواد تجدید پذیر یا قابل بازیافت در محصولات خود استفاده کند - هدفی که در سال 2017 اعلام شد و مسیر این شرکت را در طراحی و تامین مواد ترسیم کرد.

تاز

تاز، ماشینی که از فناوری جدید شبیه خردکن برای جدا کردن آهنرباها از ماژول های صوتی و بازیابی عناصر کمیاب خاکی استفاده می کند، جدیدترین در یک سری پیشرفت های بازیافتی است که توسط اپل پیشرو است. این شرکت همچنین قابلیت‌های ثبت اختراع ربات جداکننده آیفون دیزی را برای جدا کردن 23 مدل از آیفون گسترش داده است و پیشنهاد داده است که مجوز این پتنت‌ها را به شرکت‌ها و محققان رایگان بدهد. یک ربات دیگر به نام دیو، موتورهای Taptic را جدا می کند و به بازیابی آهنرباهای خاکی کمیاب، تنگستن و فولاد کمک می کند.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید