هر آنچه از رویداد WWDC23 اپل انتظار داریم

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 500

تقویم های خود را برای یک هفته هیجان انگیز از فناوری و جامعه علامت گذاری کنید. جزو اولین کسانی باشید که جدیدترین‌ها را در مورد پلتفرم‌ها، فناوری‌ها و ابزارهای اپل می آموزند. همچنین این فرصت را خواهید داشت که با کارشناسان اپل و سایر توسعه دهندگان تعامل داشته باشید. همه آنلاین و بدون هزینه. WWDC را  در برنامه Apple Developer تجربه کنید. کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل WWDC  کنفرانسی است که به شکل سالیانه در کالیفرنیا و به وسیله شرکت اپل برگزار می‌شود. این کنفرانس در ابتدا توسط اپل به منظور نمایش نرم افزار‌ها و فناوری‌ها به توسعه دهندگان برگزار می‌شد. 

بالاخره انتظارها به‌پایان رسید. سی و چهارمین کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در هفته 5 ژوئن تا 9 ژوئن 2023 برگزار می‌شود و با یک رویداد کلیدی که قرار است ساعت 10 صبح روز دوشنبه 5 ژوئن به وقت اقیانوس آرام و «دوشنبه‌ شب ساعت 20:30 به وقت ایران» برگزار شود، آغاز می‌شود. مانند کنفرانس 2022، WWDC 2023 یک رویداد آنلاین خواهد بود. بلیط‌های WWDC در طول تاریخ 1599 دلار برای رویداد حضوری قیمت داشتند، اما WWDC از سال 2020 در قالب تمام آنلاین خود برای همه توسعه‌دهندگان رایگان بود و در سال 2023 ادامه می‌یابد و اپل حتی برای کسانی که از Apple Park بازدید می‌کنند هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. با WWDC، اپل اولین نگاهی اجمالی به به‌روزرسانی‌های جدید iOS، iPadOS، macOS، watchOS و tvOS را به توسعه‌دهندگان ارائه می‌کند، به علاوه فرصتی ایجاد شده است برای تعامل با مهندسان اپل از طریق جلسات مهندسی، قرار ملاقات‌های یک به یک و تالارهای گفتمان توسعه‌دهندگان اپل . همچنین از دانش‌آموزان دعوت می‌شود تا در چالش دانش‌آموزی Swift شرکت کنند تا جوایز و فرصتی برای بازدید از Apple Park داشته باشند. برای راه اندازی کنفرانس توسعه دهندگان در سراسر جهان هر سال، اپل یک رویداد کلیدی برای معرفی نرم افزار جدید و گاهی اوقات سخت افزار جدید برگزار می‌کند. ما منتظر iOS 17، iPadOS 17، macOS 14، tvOS 17 و watchOS 10 هستیم، به علاوه شایعات حاکی از آن است که اپل از این رویداد برای رونمایی از هدست AR/VR که مدت ها شایعه شده بود، استفاده خواهد کرد.

WWDC

نحوه تماشای رویداد اصلی WWDC 2023

اپل راه‌های مختلفی برای تماشای رویداد اصلی ارائه می‌دهد. می‌توانید آن را در وب سایت Apple Events، از طریق برنامه Apple TV یا از طریق برنامه Apple Developer مشاهده کنید. با برنامه Developer و برنامه Apple TV، گزینه هایی برای تماشا با دوستان با استفاده از ویژگی SharePlay وجود دارد. هم برنامه Apple Developer و هم برنامه Apple TV در Mac، iPhone، iPad و Apple TV در دسترس هستند و برنامه Apple TV در سایر ستاپ باکس ها و تلویزیون های هوشمند نیز قابل دسترسی است. یک پخش زنده YouTube نیز وجود خواهد داشت که شاید ساده ترین راه برای تماشای رویداد اصلی باشد.

هدست AR/VR

طبق شایعات، اپل هدست AR/VR را که مدت‌ها شایعه شده بود در WWDC به نمایش خواهد گذاشت. اولین WWDC به توسعه دهندگان زمان می‌دهد تا برنامه‌ها و تجربیات خود را برای دستگاه قبل از عرضه در اواخر سال طراحی کنند. اپل به معرفی هدست اشاره کرده است و به طلوع یک "عصر جدید" و فرصتی برای توسعه دهندگان برای "کدگذاری جهان‌های جدید" اشاره کرده است. از سری ویژگی‌های این هدست می‌توان به این‌ها اشاره کرد :

  • هر دو قابلیت واقعیت افزوده و مجازی با گزینه‌ای برای تغییر حالت با دستگیره کنترل Digital Crown مانند.
  • بسته باتری خارجی که در قسمت کمر پوشیده شده است.
  • طراحی سبک و راحت با بند اپل واچ مانند 
  • نمایشگرهای 4K میکرو OLED
  • تراشه‌های سیلیکونی قدرتمند اپل - همان تراشه‌های استفاده شده در مک
  • دوربینی که می‌تواند حالات چهره را بخواند، حرکات بدن را تشخیص دهد و از مناطق اطراف نقشه برداری کند.
  • اسکن عنبیه برای احراز هویت

headset

مک بوک ایر 15 اینچی

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل مک بوک‌های جدیدی را در WWDC معرفی خواهد کرد. گورمن می‌گوید که اپل در حال کار بر روی یک مک بوک ایر 15 اینچی بزرگتر، یک مک بوک ایر 13 اینچی به‌روز شده و یک مک بوک پرو جدید 13 اینچی است. مک بوک ایر 15 اینچی یکی از دستگاه‌هایی است که قرار است در جریان این رویداد معرفی شود.

مک استودیو

علاوه بر مک بوک ایر 15 اینچی جدید، به نظر می‌رسد اپل در حال آماده شدن برای راه اندازی نسخه به روز شده مک استودیو است. این شرکت در حال کار بر روی دو دستگاه دسکتاپ جدید است که دارای تراشه‌های M2 Max و M2 Ultra هستند و همه چیز در مورد آن‌ها با Mac Studio مطابقت دارد.

اعلانات نرم افزاری مورد انتظار

iOS 17

iOS 17 به‌روزرسانی‌ای نخواهد بود که در آن شاهد تغییرات اساسی در ویژگی‌ها مانند صفحه قفل iOS 16 باشیم، اما به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، برخی از «ویژگی‌های درخواستی» را خواهد داشت که کاربران آیفون به آن امیدوار بودند مانند:

  • برنامه اختصاصی ژورنال برای ردیابی و ثبت فعالیت‌ها و افکار روزانه
  • ویجت‌های تعاملی بیشتر
  • بهبودهای جستجو
  • برنامه سلامت برای گسترش برای iPad
  • برنامه سلامت شامل عملکرد جدید ردیابی خلق و خو می شود، از کاربران در مورد روزشان سوال می‌کند و نتایج را در طول زمان محاسبه می‌کند
  • ویژگی‌های بهداشتی برای ردیابی تغییرات بینایی
  • به‌روز رسانی‌های جزئی صفحه قفل، مانند تغییرات اندازه فونت و گزینه‌ای برای اشتراک گذاری طرح‌های صفحه قفل
  • گزینه‌های تنظیم دستی برای پوشه‌های App Library

و بسیاری از تغییرلات دیگر که شاهد آن‌ها خواهیم بود.

IOS17

watchOS 10

امسال به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی برای سخت‌افزار اپل واچ دریافت نمی‌کنیم، اما تغییراتی در watchOS 10 در حال رخ دادن است. این می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های watchOS باشد که در سال‌های اخیر داشته‌ایم، با مارک گورمن از بلومبرگ، آن را «نسبتاً گسترده توصیف کرد."

  • یک سیستم ویجت جدید دسترسی به اطلاعات کلیدی اپل واچ را بدون نیاز به باز کردن برنامه آسان‌تر می‌کند. ویجت‌ها قابل پیمایش خواهند بود و به ردیابی فعالیت، آب و هوا، قرارهای تقویم و موارد دیگر اجازه می‌دهند
  • اپل می‌تواند صفحه اصلی اپل واچ را به نحوی اصلاح کند 
  • دکمه‌هایی مانند Digital Crown می‌توانند بیشتر قابل تنظیم باشند، به طوری که کاربران می‌توانند به جای صفحه اصلی، رابط ویجت‌ها را باز کنند

watchos10release

macOS 14

مشابه iPadOS 17، شایعات زیادی در مورد آنچه که امسال به عنوان بخشی از macOS 14 عرضه می‌شود وجود ندارد. به‌روزرسانی احتمالاً شامل برخی از ویژگی‌های جدید iOS 17، مانند نوعی ادغام با برنامه جدید Journaling و دسترسی به ویژگی‌های جدید Find My خواهد بود.

به‌روز رسانی‌های دیگر

ما همچنین منتظر tvOS 17 و macOS 14 هستیم، اما هنوز جزئیاتی در مورد این به‌روزرسانی‌ها به بیرون درز نکرده است. اپل همچنین قرار است xrOS، سیستم عاملی که روی هدست اجرا می‌شود، در زمان معرفی هدست، معرفی کند.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید