هدست ویژن پرو اپل Apple Vision Pro

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 376

اپل سرانجام در کنفرانس WWDC 2023 از نخستین هدست واقعیت ترکیبی خود با نام اپل ویژن پرو (Apple Vision Pro) رونمایی کرد. اپل ویژن پرو هدست واقعیت مجازی اپل است و جهان واقعی را به جهان مجازی پیوند می‌زند و تجربه‌ای منحصر به فرد را برای کاربر به وجود می‌آورد. این دستگاه  می‌تواند تغییری را در بازار ایجاد کند که آیفون در دنیای فناوری ایجاد کرده بود. Vision Pro یک بوم بی نهایت برای برنامه ها ایجاد می‌کند که فراتر از مرزهای یک نمایشگر سنتی است و یک رابط کاربری کاملاً سه بعدی را معرفی می‌کند که توسط چشم ها، دست ها و صدای کاربر کنترل می‌شود. Vision Pro با دارا بودن visionOS، اولین سیستم عامل فضایی جهان، به کاربران اجازه می‌دهد تا با محتوای دیجیتال به گونه ای تعامل داشته باشند که احساس کنند به صورت فیزیکی در فضای آن‌ها وجود دارد. طراحی نوآورانه Vision Pro دارای یک سیستم نمایشگر با وضوح فوق العاده بالا است که 23 میلیون پیکسل را در دو نمایشگر را ایجاد می‌کند و سیلیکون سفارشی اپل در طراحی منحصر به فرد دو تراشه برای اطمینان از اینکه هر تجربه‌ای در مقابل چشمان کاربر قرار می‌گیرد. 

تیم کوک، مدیر عامل اپل گفت: امروز آغاز دوره جدیدی برای محاسبات است. همانطور که مک ما را با محاسبات شخصی آشنا کرد و آیفون ما را با محاسبات موبایلی آشنا کرد، اپل ویژن پرو نیز ما را با محاسبات فضایی آشنا می کند. ویژن پرو که بر اساس دهه‌ها نوآوری اپل ساخته شده، سال‌ها جلوتر است و بر خلاف هر چیزی که قبلا ساخته شده بود - با یک سیستم ورودی جدید و هزاران نوآوری پیشگامانه. این تجربه‌های باورنکردنی را برای کاربران ما و فرصت‌های هیجان‌انگیز جدید را برای توسعه‌دهندگان ما باز می‌کند.»
مایک راکول، معاون اپل در گروه توسعه فناوری گفت: «ایجاد اولین رایانه فضایی ما تقریباً در تمام جنبه‌های سیستم نیاز به اختراع داشت. ما از طریق یکپارچه‌سازی سخت‌افزار و نرم‌افزار، یک کامپیوتر فضایی مستقل در قالب پوشیدنی فشرده‌ای طراحی کردیم که پیشرفته‌ترین دستگاه الکترونیکی شخصی است که تا کنون وجود داشته است.»

بدنه کلی این دستگاه آلومینیومی است و بخش روبرویی طبق انتظار از جنس شیشه است. قسمتی که پشت سر شما قرار می‌گیرد هم تا حد زیادی شبیه به بندهای اپل واچ است. حالت شیشه روبرویی ویژن پرو بسته به محتوای در حال پخش تغییر می‌کند و حالت Eye sight با شفاف کردن این شیشه به دیگر افراد امکان می‌دهد تا با شما ارتباط چشمی برقرار کنند. این قابلیت در واقع مانند transparency در هندزفری‌های نویز کنسلینگ است.

Apple Vision Pro

قیمت اپل ویژن پرو

اپل ویژن پرو با قیمت 3499 دلار به فروش می‌رسد. زمان عرضه این محصول در کشور آمریکا ابتدای سال 2024 است و ویژن پرو در ادامه سال 2024 و احتمالا اواسط این سال در کشورهای دیگر هم عرضه می‌شود.

تجربیات جدید فوق العاده

Apple Vision Pro با تغییر نحوه تعامل کاربران با برنامه‌های مورد علاقه‌شان، ضبط و زنده کردن خاطرات، لذت بردن از نمایش‌ها و فیلم‌های تلویزیونی خیره‌کننده و ارتباط با دیگران در FaceTime، بعد جدیدی را به محاسبات قدرتمند و شخصی می‌آورد.

Apple Vision Pro

یک بوم بی‌نهایت برای برنامه‌ها در محل کار و خانه

visionOS دارای یک رابط سه بعدی است که برنامه‌ها را از مرزهای نمایشگر آزاد می‌کند تا بتوانند در هر مقیاسی در کنار هم ظاهر شوند. Apple Vision Pro با استفاده از صفحه نمایش بی‌نهایت، دسترسی به برنامه‌های مورد علاقه‌شان و روش‌های کاملاً جدید برای چندوظیفگی، کاربران را قادر می‌سازد حتی بهره‌ورتر باشند. و با پشتیبانی از Magic Keyboard و Magic Trackpad، کاربران می‌توانند فضای کاری عالی را راه‌اندازی کنند یا قابلیت‌های قدرتمند مک خود را به‌صورت بی‌سیم به Vision Pro بیاورند و یک صفحه نمایش 4K عظیم، خصوصی و قابل حمل با متنی فوق‌العاده واضح ایجاد کنند.

تجربه‌های سرگرم‌کننده جذاب

همراه با دو نمایشگر با وضوح فوق‌العاده، Apple Vision Pro می‌تواند هر فضایی را به یک سینمای شخصی با صفحه‌ای که 100 فوت عرض دارد و سیستم صوتی فضایی پیشرفته تبدیل کند. کاربران می توانند فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را تماشا کنند یا از فیلم های سه بعدی خیره کننده لذت ببرند. Apple Immersive Video ضبط‌های 180 درجه با وضوح بالا را با صدای فضایی ارائه می‌کند و کاربران می‌توانند به مجموعه‌ای از ویدیوهای همه جانبه که آن‌ها را به مکان‌های کاملاً جدید منتقل می‌کند دسترسی داشته باشند. حتی می‌تواند با امکانات خیره کننده‌اش گیمر‌ها را درون خود غوطه‌ور کند. کاربران همچنین می توانند بیش از 100 بازی Apple Arcade را بر روی صفحه نمایشی به اندازه دلخواه خود، با صدای فراگیر باورنکردنی و پشتیبانی از کنترلرهای بازی محبوب، بازی کنند.

Apple Vision Pro

ارتباط با دیگران

یکی کاربرد‌های مهم این هدست برای زمانی است که می‌خواهید در یک جلسه به صورت مجازی و غیر حضوری شرکت کنید با کمک  فیس تایم موجود به روی این محصول می‌توانید تجربه‌ای بسیار نزدیک به واقعیت را به‌دست بیاورید. حین تماس تصویری افراد درون فضای اتاق قرار می‌گیرند و شما صدای هر شخصی را از سمتی دریافت می‌کنید که تصویر آن قرار گرفته است. تصویر شما نیز به کمک اسکن‌های سه بعدی برای افراد دیگر نمایش داده می‌شود.

Apple Vision Pro

محیط‌های فراگیر

با محیط‌ها، دنیای کاربر می‌تواند فراتر از ابعاد یک اتاق فیزیکی با مناظر پویا و زیبا رشد کند که می‌تواند به او کمک کند تا در فضاهای شلوغ تمرکز کند یا درهم‌تنیدگی را کاهش دهد. چرخش Digital Crown به کاربر اجازه می دهد تا میزان حضور یا غوطه ور شدن آنها در یک محیط را کنترل کند.

خاطرات زنده می‌شوند

با داشتن اولین دوربین سه بعدی اپل، Apple Vision Pro به کاربران این امکان را می‌دهد تا با Spatial Audio خاطرات مورد علاقه خود را ثبت کنند، دوباره زنده کنند و در آن غرق شوند. هر عکس و ویدیوی فضایی کاربران را به لحظه‌ای از زمان بازمی‌گرداند، مانند جشنی با دوستان یا یک جمع خانوادگی خاص. کاربران می توانند به کل کتابخانه عکس خود در iCloud دسترسی داشته باشند و عکس ها و فیلم های خود را در مقیاس واقعی با رنگ های درخشان و جزئیات دیدنی مشاهده کنند.

Apple Vision Pro

 تجربیات بیشتر برنامه

Apple Vision Pro یک فروشگاه برنامه کاملاً جدید دارد که در آن کاربران می‌توانند برنامه‌ها و محتوای توسعه دهندگان را کشف کنند و به صدها هزار برنامه آشنا برای iPhone و iPad دسترسی داشته باشند که عالی اجرا می‌شوند و به طور خودکار با سیستم ورودی جدید Vision Pro کار می‌کنند. جامعه توسعه‌دهندگان اپل می‌توانند حتی فراتر رفته و از قابلیت‌های قدرتمند و منحصربه‌فرد Vision Pro و visionOS برای طراحی تجربیات جدید اپلیکیشن‌ها استفاده کنند و تجربیات موجود را برای محاسبات فضایی دوباره تصور کنند.

نوآوری بی نظیر در سخت افزار

Apple Vision Pro برای ارائه عملکرد محاسباتی خارق‌العاده در قالب فشرده طراحی شده است. ویژن پرو با استفاده از یک سیستم نمایشگر با وضوح فوق العاده بالا که بر روی تراشه سیلیکونی اپل ساخته شده است، از فناوری میکرو OLED برای بسته بندی 23 میلیون پیکسل در دو نمایشگر، هر کدام به اندازه یک تمبر پستی، با رنگ گسترده و محدوده دینامیکی بالا استفاده می کند. این پیشرفت تکنولوژیکی، همراه با لنزهای کاتادیوپتری سفارشی که وضوح و وضوح باورنکردنی را ممکن می‌سازد، تجربه‌ای شگفت‌انگیز ارائه می‌دهد. کاربرانی که نیاز به تصحیح بینایی دارند از درج های نوری ZEISS برای اطمینان از ویژگی‌های  بصری و دقت ردیابی چشم استفاده خواهند کرد.

همچنین یک سیستم صوتی پیشرفته فضایی هسته اصلی تجربه Apple Vision Pro است که این احساس را ایجاد می کند که صداها از محیط اطراف کاربر می آیند و صدا را با فضا تطبیق می دهند. دو درایور تقویت‌شده جداگانه در داخل هر پاد صوتی، صدای فضایی شخصی‌شده را بر اساس هندسه سر و گوش خود کاربر ارائه می‌کنند.

سیستم ردیابی چشم با کارایی بالا در اپل ویژن پرو، علاوه بر ایجاد یک نمایشگر پیشرفت و تجارب صوتی پیشرفته، از دوربین‌های پرسرعت و حلقه‌ای از LED استفاده می‌کند که الگوهای نور نامرئی را بر روی چشمان کاربر برای ورودی پاسخگو و بصری پخش می‌کند. این نوآوری های پیشگامانه توسط سیلیکون اپل در طراحی منحصر به فرد دو تراشه طراحی شده است. M2 عملکرد مستقل بی نظیری را ارائه می‌دهد، در حالی که تراشه کاملاً جدید R1 ورودی 12 دوربین، پنج سنسور و شش میکروفون را پردازش می‌کند تا اطمینان حاصل کند که محتوا درست در مقابل چشمان کاربر در زمان واقعی ظاهر می‌شود. R1 تصاویر جدید را در عرض 12 میلی ثانیه روی نمایشگرها پخش می‌کند - 8 برابر سریعتر از یک چشم بر هم زدن. همچنین Apple Vision Pro برای استفاده تمام روز در صورت اتصال به برق و حداکثر دو ساعت استفاده با باتری خارجی و با کارایی بالا طراحی شده است.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید