افزودن تغییرات چندوظیفه ای به iPadOS 16

person نویسنده: مریم سوقندی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 672

مارک گورمن از بلومبرگ گزارش می‌دهد که اپل می‌خواهد آیپد‌های جدید را بیشتر شبیه یک لپ‌تاپ بسازد تا یک گوشی هوشمند و همچنین قصد دارد تغییراتی را در iPadOS 16 برای پیشبرد این هدف اعمال کند.

در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد iPad OS 16 موجود است، اما احتمالا بیشتر ویژگی‌های جدید iOS 16 را در کنار چندین پیشرفت ویژه خود دستگاه‌های آیپد را در iPad OS 16 شاهد باشیم.

به نقل از گورمن تغییرات احتمالی در این سیستم عامل، در زمینه‌هایی از جمله رابط کاربری چند وظیفه‌ای برای مولتی‌تسکینگ راحت‌تر و جابه‌جایی بهتر بین اپلیکیشن‌ها و همچنین نوتیفیکیشن‌های پیشرفته‌تر نسبت به نسخه قبلی، احتمالا قابل دسترس خواهد بود.

iPadOS 16 دارای یک رابط چندوظیفه ای بازطراحی شده است که جابجایی بین کارها و دیدن برنامه های باز را آسان تر می کند، به علاوه به کاربران اجازه می دهد اندازه پنجره ها را تغییر دهند. اپل در نظر دارد راه‌های جدیدی را برای کاربران پیاده‌سازی کند تا بتوانند با چندین برنامه به‌طور هم زمان برخورد کنند، تجربه‌ای که به نظر می‌رسد یک تجربه چندوظیفه‌ای بسیار شبیه به مک است.

مدل‌های آی‌پد پرو اپل به همان اندازه که مک‌هایش قدرتمند هستند پرقدرت اند؛ زیرا هر دو از تراشه M1 استفاده می‌کنند که یکی از قوی ترین تراشه‌ها است، اما از نظر نرم افزاری هنوز به اندازه کافی قدرتمند نیست که بتوان از آن به عنوان یک لپ تاب یا رایانه رومیزی استفاده کرد.

به گفته گورمن، تجربه بازسازی شده iPad یکی از بزرگترین ارتقاهایی است که در WWDC اعلام شده است. تجربه جدید iPadOS 16 در روز دوشنبه، 6 ژوئن،مصادف با ۱۶ خرداد ماه، با پیش‌نمایش نرم‌افزار اپل برای توسعه‌دهندگان، نمایش داده می‌شود. توسعه دهندگان در همان روز به نسخه آزمایشی دسترسی خواهند داشت و اپل نرم افزار iPadOS 16 را در طی چند ماه قبل از عرضه در پاییز در کنار iOS 16 اصلاح خواهد کرد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید