آخرین اخبار و شایعات درباره iOS 16

person نویسنده: مریم سوقندی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 546

مطابق رسم هرساله اپل در کنفرانس WWDC که در حوالی خرداد ماه برگزار می‌ شود، این شرکت از آخرین نسخه ‌های iOS، iPadOS و macOS خود رونمایی می ‌کند. امسال نیز قطعاً این موضوع اتفاق خواهد افتاد و آی او اس 16 در این مراسم معرفی می‌شود. در ادامه قصد داریم به بررسی نسخه جدید آی او اس بپردازیم

مارک گورمن از بلومبرگ گفته است که iOS 16 راه‌های جدیدی برای تعامل با سیستم و برخی از «برنامه‌های جدید اپل» خواهد داشت و جزئیات بیشتری در مورد آنچه اپل برای عرضه‌ی آی‌اواس و آی‌پد او‌اس در آینده در نظر گرفته است ارائه می‌کند.

نسخه جدید iOS 16 چه تغییراتی خواهد کرد؟

گورمن در آخرین نسخه خبرنامه خود نوشت که اگرچه iOS 16 به احتمال زیاد یک تغییر چهره بزرگ را به سیستم عامل معرفی نمی کند، اما شامل روش های جدید تعامل و برخی «برنامه های جدید اپل» خواهد بود.

از زمانی که ویجت‌ها با iOS 14 به‌روزرسانی شدند، کاربران مدت‌ها امیدوار بودند که اپل ویجت‌های تعاملی را به iOS بیاورد. اما ویجت‌ها عمدتاً در iOS 15 بدون تغییر و غیرتعاملی باقی ماندند، بنابراین امید وجود دارد که تغییرات قابل توجهی در ویجت برای iOS 16 ایجاد شود.

در حالی که انتظار نداریم اپل یک طراحی مجدد کامل از نرم افزار را ارائه دهد، اما پیش بینی می‌شود تغییرات عمده ای در سیستم، روش های جدید تعامل و برخی از برنامه های جدید اپل ایجاد شود و همچنین احتمال می ‌دهیم تنها بهبود های جزئی در گرافیک و منو‌های آن را شاهد باشیم.

به روز رسانی های اعلان‌ها

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، iOS 16 بهبودهای قابل توجهی را در اعلان ها به ارمغان خواهد آورد، اگرچه در حال حاضر جزئیاتی در مورد معنای آن وجود ندارد.

تشخیص تصادف خودرو

شایعات حاکی از آن است که مدل‌های آیفون 14 از ویژگی جدیدی برای تشخیص تصادف برخوردار خواهند شد که به آیفون‌ها امکان می‌دهد زمان وقوع تصادف را تشخیص دهند و خدمات اضطراری را به‌طور خودکار شماره‌گیری کنند.

در صورتی که اپل تصمیم بگیرد این ویژگی را به پیش ببرد، احتمالاً دارای پشتیبانی از سمت نرم افزار است که احتمالاً در iOS 16 اضافه خواهد شد.

ارتقا اپلیکیشنHealth

گورمن قبلاً گزارش داده بود که یک سیستم اطلاع رسانی اصلاح شده و ویژگی های جدید ردیابی سلامت و تناسب اندام برای iOS 16 در دست ساخت است. به نقل از وبسایت خبری Mac rumors اپل قصد دارد نسخه به روز شده برنامه Health را معرفی کند که عملکرد ردیابی خواب و مدیریت دارو را گسترش می دهد.

اپل در حال توسعه یک ابزار مدیریت دارویی است که به کاربران امکان می دهد بطری های قرص خود را در برنامه اسکن کنند، اما بعید است که نسخه اولیه این ویژگی شامل تمام عملکردهای برنامه ریزی شده باشد. برنامه Health همچنین قرار است ویژگی های جدیدی برای سلامت زنان به دست آورد.

ویژگی های اضطراری ماهواره

شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل قصد دارد یک ویژگی اضطراری مبتنی بر ماهواره را به مدل‌های آیفون 14 اضافه کند که در iOS 16 پشتیبانی می‌شود.

اگر این ویژگی منتشر شود، آیفون‌ها می‌توانند در مواقع اضطراری و زمانی که تلفن همراه شما آنتن ندارد، پیامک ارسال کنند و همچنین آن را گزارش بدهند.

توقف پشتیبانی اپل از محصولات ناسازگار

احتمال دارد با ارائه iOS 16 و iPadOS 16، اپل پشتیبانی از آیفون 6s، آیفون 6s پلاس، و نسل اول آیفون SE را متوقف کند زیرا همه این دستگاه ها دارای رم کمتر از 3 گیگابایت هستند در حالی که نسخه بروز رسانی شده، به حداقل 3 گیگابایت رم نیاز دارد و با این دستگاه‌ها سازگاری ندارد. اما این موضوع در حال حاضر حدس و گمان استو به طور قطغی اعلام نشده است.

ارائه هدست AR/VR

اگرچه در حال حاضر اطلاعات کمی در مورد iOS 16 داریم، شایعاتی وجود دارد که نشان می دهد اپل در حال کار بر روی یک هدست AR/VR برای عرضه در سال 2022 است. شاید اپل در حال برنامه ریزی برای معرفی هدست AR/VR در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان در ماه ژوئن باشد تا به توسعه دهندگان زمان بدهد تا برنامه ها و تجربیات خود را برای این دستگاه ایجاد کنند، اما هنوز مشخص نیست که این اتفاق بیفتد یا خیر.

ویژگی ‌های جدید Apple Pay

ویژگی جدید اکنون خرید کنید، بعدا پرداخت کنید، در Apple Pay به مشتریان این امکان را می‌دهد که خریدهای Apple Pay را به صورت اقساطی در طول زمان پرداخت کنند. اکنون بخرید، انتظار می رود این ویژگی در سال 2022 راه اندازی شود.

زمان عرضه iOS 16

انتظار می‌رود اپل پیش‌نمایش iOS 16 را در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان 2022، که قرار است در تاریخ 6 ژوئن، مصادف با ۱۶ خرداد آغاز شود، مشاهده کند. پس از پیش نمایش در WWDC، iOS 16 و iPadOS 16 برای اهداف آزمایشی در همان روز در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهند گرفت. اواخر تابستان، اپل آن را در اختیار آزمایش‌کنندگان بتا عمومی قرار می‌دهد و وقتی آزمایش بتا در پاییز به پایان رسید، iOS 16 در کنار آیفون‌های جدید عرضه عمومی خواهد شد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید