اپل مک مینی جدید را با پردازنده M2 و M2 PRO معرفی می‌کند

person نویسنده: سجاد قربانی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 630

اپل امروز از مک مینی جدید با تراشه M2 و تراشه کاملا جدید M2 Pro رونمایی کرد. با تراشه M2، مک مینی حتی قدرتمندتر، توانمندتر و مقرون به صرفه‌تر است و قیمت اولیه آن فقط 599 دلار است. تراشه جدید M2 Pro برای اولین بار عملکرد سطح حرفه ای(PRO) را به مک مینی ارائه می‌دهد و کاربران را قادر می‌سازد تا عملیات‌های کاری با کارایی بالا را اجرا کنند که قبلاً در چنین طراحی فشرده غیر قابل تصور بود. مک مینی با M2 و M2 Pro عملکرد سریع‌تر، حافظه یکپارچه‌تر و اتصال پیشرفته‌تر را ارائه می‌کند، از جمله پشتیبانی از حداکثر دو نمایشگر در مدل M2 و حداکثر سه نمایشگر در مدل M2 Pro. مک مینی همراه با نمایشگر استودیو و لوازم جانبی جادویی، همراه با قدرت و سهولت سیستم عامل macOS Ventura تجربه دسکتاپ فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند که بهره‌وری و خلاقیت کاربران را به سطح بالاتری می‌برد. مشتریان می‌توانند مدل‌های جدید مک مینی را امروز سفارش دهند و از سه شنبه، 24 ژانویه تحویل بگیرند.

مک مینی با قابلیت‌های باورنکردنی و طیف گسترده‌ای از اتصالات در طراحی جمع و جور خود، در مکان‌های بسیاری، به روش‌های مختلف استفاده می‌شود. Greg Joswiak، معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل می‌گوید امروز، ما هیجان‌زده هستیم که با تراشه M2 و M2 Pro مک مینی را حتی بیشتر از قبل ارتقا دهیم. مک مینی با تراشه M2 با عملکرد بیشتر و قیمت اولیه پایین‌تر ارزش فوق‌العاده‌ای دارد و برای کاربرانی که به عملکرد حرفه‌ای قدرتمند نیاز دارند، مک مینی با تراشه M2 Pro شبیه هیچ دسکتاپ دیگری در کلاس خود نیست.

Apple Mac mini M2 and M2 Pro

عملکرد حتی بیشتر با M2 و M2 RPO

در مقایسه با نسل قبلی مک مینی، M2 و M2 Pro، پردازنده و پردازنده گرافیکی سریع‌تر، پهنای باند حافظه بسیار بالاتر و موتور رسانه قدرتمندتر را برای مک مینی به ارمغان می‌آورند که عملکرد فوق‌العاده و بهره‌وری انرژی پیشرو در صنعت را ارائه می‌کنند. هر دو مدل دارای یک سیستم حرارتی پیشرفته برای عملکرد پایدار هستند.


مک مینی با M2

مک مینی با تراشه M2 دارای یک CPU 8 هسته‌ای با چهار هسته high-performance و چهار هسته high-efficiency، همراه با یک پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای است. برای کاربرانی که به دنبال عملکرد فوق سریع و بهره‌وری باورنکردنی با قیمت شروع حتی مقرون به صرفه‌تر از 599 دلار هستند، عالی است. کارهای روزمره به سرعت انجام می شود، از راه اندازی و چندوظیفه‌ای بین برنامه‌ها تا مرور وب همه به خوبی و با سرعت بالا اجرا می‌شوند. برای کاربرانی که وظایف سنگین‌تری دارند، در مک مینی با تراشه M2 با حداکثر 24 گیگابایت حافظه یکپارچه و 100 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند، فعالیت‌هایی مانند ویرایش تصویر در Adobe Photoshop تا 50 درصد سریعتر از نسل قبلی است. M2 همچنین شتاب ProRes را به Mac mini اضافه می‌کند، بنابراین کارهایی مانند ویرایش ویدیو در Final Cut Pro بیش از دو برابر سریعتر هستند. مدل M2 همچنین می‌تواند تا دو استریم ویدیوی 8K ProRes 422 را با سرعت 30 فریم بر ثانیه یا حداکثر 12 استریم ویدیوی 4K ProRes 422 را با سرعت 30 فریم بر ثانیه پخش کند.. با این همه عملکرد، Mac mini تا 5 برابر سریعتر از پرفروش‌ترین دسک‌تاپ ویندوز است، و ارزش باورنکردنی را برای خریداران، ارتقا دهندگان و تعویض‌کننده‌های رایانه‌ای که برای اولین بار استفاده می‌کنند، ارائه می‌کند.
در مقایسه mac mini m2 با Intel Core i7، مک مینی برتری‌های زیر را دارد:

  • تا 22 برابر ارتقاء مقیاس تصویر در یادگیری ماشین (ML) را در Pixelmator Pro سریع‌تر انجام می‌دهد.
  • رندر خط زمانی پیچیده 9.8 برابر سریعتر در Final Cut Pro.


در مقایسه با نسل قبلی یعنی mac mini m1، نسخه جدید برتری‌های زیر را دارد:

  • ProRes transcode تا 2.4 برابر سریعتر است در Final Cut Pro.
  • عملکرد فیلتر و عملکرد عملیاتی تا 50 درصد سریعتر در Adobe Photoshop.
  • تا 35 درصد گیم‌پلی سریعتر در Resident Evil Village.

Apple Mac mini Adobe Photoshop

مک مینی با M2 Pro


M2 Pro برای اولین بار عملکرد سطح حرفه‌ای را برای مک مینی به ارمغان می‌آورد. M2 Pro با داشتن یک CPU 12 هسته‌ای با هشت هسته high-performance و چهار هسته high-efficiency، همراه با یک پردازنده گرافیکی 19 هسته‌ای، دارای 200 گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه است- دو برابر M2 - و تا 32 گیگابایت حافظه را پشتیبانی می‌کند. نسل بعدی Neural Engine حالا 40 درصد سریعتر از M1 است و به کارهای ML مانند تجزیه و تحلیل ویدیو و پردازش تصویر سرعت می‌بخشد. M2 Pro که برای تسریع چشمگیر پخش و رمزگذاری ویدیو در حالی که از برق بسیار کمی استفاده می‌کند، طراحی شده است، یک موتور رسانه‌ای قدرتمند ارائه می‌دهد که از محبوب ترین کدک‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند همزمان تا پنج جریان ویدیوی 8K ProRes 422 را با سرعت 30 فریم در ثانیه یا حداکثر 23 استریم ویدیوی 4K ProRes 422 با سرعت 30 فریم در ثانیه را پخش کند. مدل مجهز به M2 Pro تا 14 برابر سریعتر از سریعترین Mac mini مبتنی بر اینتل است.
در مقایسه با iMac 27 اینچی با Intel Core i7 و Radeon Pro 5500 XT، مک مینی با M2 Pro ارائه می‌دهد:

  • عملکرد فیلتر و عملکرد عملیاتی تا 50 درصد سریعتر در Adobe Photoshop.
  • ادغام پانوراما تا 5.5 برابر سریعتر در Adobe Lightroom Classic.
  • ردیابی اشیاء تا 4.4 برابر سریعتر در Final Cut Pro.


در مقایسه با نسل قبلی یعنی مک مینی M1، نسل جدید با M2 Pro ارائه می‌دهد:

  • عملکرد گرافیکی تا 2.5 برابر سریعتر در Affinity Photo.
  • ProRes transcode تا 4.2 برابر سریعتر است در Final Cut Pro.
  • گیم‌پلی 2.8 برابر سریعتر در Resident Evil Village.


با M2 Pro، کاربران مک مینی می‌توانند جریان‌های کاری با کارایی بالا را اجرا کنند که قبلاً در چنین فرم فشرده غیرقابل تصور بود. نوازندگان می‌توانند با افزونه‌ها و افکت‌های فوق‌العاده قدرتمند موسیقی تولید کنند، در حالی که عکاسان می‌توانند تصاویر بزرگ را در یک لحظه تنظیم کنند. سازندگان می‌توانند به‌طور یکپارچه در چند دوربین با فرمت‌های دوربین چندگانه، از جمله ویدیوی ProRes، کار کنند و گیمرها می‌توانند عناوین مختلف را با کیفیت کنسول بازی کنند. عملکرد بازی تا 15 برابر سریعتر از سریعترین مک مینی مبتنی بر اینتل است.

Apple Mac mini ProRes Video

قابلیت اتصال پیشرفته


مک مینی به ارائه اتصالات گسترده با طیف گسترده‌ای از پورت‌ها ادامه می‌دهد. مدل M2 دارای دو پورت Thunderbolt 4 و پشتیبانی از حداکثر دو نمایشگر است. مدل M2 Pro شامل چهار پورت Thunderbolt 4 و پشتیبانی از حداکثر سه نمایشگر است. علاوه بر این، مدل M2 Pro می‌تواند از یک نمایشگر 8K پشتیبانی کند که اولین مورد برای مک است. هر دو مدل دارای دو پورت USB-A، یک پورت HDMI، یک پورت اترنت گیگابیتی با گزینه 10 گیگابایتی و یک جک هدفون ارتقا یافته برای پشتیبانی از هدفون‌های امپدانس بالا هستند. برای اتصال بی‌سیم، هر دو مدل جدید دارای آخرین استانداردهای Wi-Fi 6E تا 2 برابر سریعتر از قبل و همچنین بلوتوث 5.3 هستند.

Apple Mac mini M2 backمدل M2 دارای دو پورت Thunderbolt 4 و پشتیبانی از حداکثر دو نمایشگر است.

Apple Mac mini M2 Pro back

مدل M2 Pro شامل چهار پورت Thunderbolt 4 و پشتیبانی از حداکثر سه نمایشگر است.

یک تجربه دسکتاپ فوق العاده با صفحه نمایش استودیو و لوازم جانبی جادویی

همراه با نمایشگر استودیو و لوازم جانبی جادویی، مک مینی تجربه دسکتاپ فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد. نمایشگر استودیو تجربه راه‌اندازی کامل دسکتاپ مک را با نمایشگر 27 اینچی 5K رتینا، دوربین 12 مگاپیکسلی Ultra Wide با مرکز استیج، سه میکروفون با کیفیت استودیو و سیستم صوتی شش بلندگو با صدای فضایی، کامل می‌کند. مشتریان می‌توانند لوازم جانبی جادویی منطبق را اضافه کنند که مکمل طراحی زیبای Mac mini و Studio Display است.

apple introduces new mac mini/Apple-Mac-mini Studio Display accessories

macOS Ventura

Mac mini با macOS Ventura عملکرد و بهره‌وری بیشتری را ارائه می‌دهد. به‌روزرسانی‌های قدرتمند مانند Continuity Camera ویژگی‌های ویدئو کنفرانس را برای هر مکی از جمله Desk View، Center Stage، Studio Light و غیره به ارمغان می‌آورد. Handoff در FaceTime به کاربران این امکان را می‌دهد که تماس FaceTime را در iPhone یا iPad خود شروع کنند و به طور روان آن را به Mac خود منتقل کنند یا بالعکس. و ابزارهایی مانند Stage Manager به طور خودکار برنامه‌ها و پنجره‌ها را سازماندهی می‌کنند، بنابراین کاربران می‌توانند روی کار در حال انجام تمرکز کنند و همچنان همه چیز را در یک نگاه ببینند.

Apple Mac mini Stage Manager

پیام‌ها و ایمیل‌ها بهتر از همیشه هستند، در حالی که Safari - سریع‌ترین مرورگر جهان در مک - آینده‌ای بدون رمز عبور را با کلیدهای عبور به ارمغان می‌آورد. با استفاده از iCloud Shared Photo Library، کاربران اکنون می‌توانند یک کتابخانه عکس مجزا بین حداکثر شش عضو خانواده ایجاد و به اشتراک بگذارند، و برنامه Freeform جدید یک بوم منعطف را ارائه می‌دهد که به کاربران کمک می‌کند سازنده‌تر و رساتر باشند، چه در حال برنامه‌ریزی یا طوفان فکری باشند، یا با دیگران مشغول انجام کاری باشند. با قدرت و محبوبیت اپل سیلیکون و ابزارهای توسعه دهنده جدید در Metal 3، بازی در مک هرگز بهتر از این نبوده است.


مطلب مرتبط:

اپل برنامه Freeform را راه‌اندازی کرد


مک مینی و محیط زیست

مک مینی برای به حداقل رساندن تأثیر آن بر محیط‌زیست طراحی شده است، از جمله 100 درصد مواد بازیافتی زیر: آلومینیوم در محفظه، عناصر خاکی کمیاب در همه آهن‌رباها، قلع در لحیم کاری برد منطقی اصلی، و طلا در آبکاری چندگانه. برد مدار چاپی همچنین دارای 35 درصد یا بیشتر پلاستیک بازیافتی در اجزای مختلف است و استانداردهای بالای اپل برای بهره وری انرژی را برآورده می‌کند. این محصول فاقد مواد مضر متعدد است و 96 درصد بسته بندی آن بر پایه فیبر است و اپل را به هدف خود برای حذف کامل پلاستیک از بسته بندی خود تا سال 2025 نزدیک می‌کند.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید