اپل برنامه Freeform را راه‌اندازی کرد

person نویسنده: سجاد قربانی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 629

برنامه Freeform برای طوفان فکری خلاق و استفاده در همکاری از سوی شرکت اپل معرفی شد. این برنامه در پلتفرم‌های آیفون، آیپد و مک همکاری بصری را آسان‌تر از گذشته می‌کند. موضوعات گفتگو، محتوا و ایده‌ها را در یک بوم دیجیتال به همراه داشته باشید.

Freeform on iPhone 14, iPad Pro, and MacBook Pro

Freeform یک برنامه کاملاً جدید است که از 13 دسامبر عرضه شده است؛ و در آخرین نسخه‌های iOS، iPadOS و macOS قابل دسترسی است. Freeform به کاربران کمک می‌کند تا محتوا را سازماندهی کرده و به صورت بصری روی یک بوم منعطف بچینند، و به آنها این امکان را می‌دهد که همه را در یک مکان ببینند، به اشتراک بگذارند و بدون نگرانی در مورد طرح بندی یا اندازه صفحه با یکدیگر همکاری کنند. کاربران می‌توانند طیف گسترده‌ای از فایل‌ها را اضافه کنند و بدون خروج از برد، پیش‌نمایش آن‌ها را مشاهده کنند. Freeform که برای همکاری طراحی شده است، دعوت از دیگران را برای همکاری روی یک پروژه آسان‌تر از همیشه می‌کند. کاربران حتی می‌توانند در حین تماس با FaceTime با دیگران همکاری کنند. بردهای Freeform در iCloud ذخیره می‌شوند، بنابراین کاربران می‌توانند در همه دستگاه‌ها به اطلاعاتشان دسترسی داشته باشند.
باب بورچرز، معاون بازاریابی جهانی محصول اپل، گفت:

"Freeform فرصت‌های بی‌پایانی را برای کاربران آیفون، آی‌پد و مک برای همکاری بصری باز می‌کند. Freeform با یک بوم بی‌نهایت، پشتیبانی از آپلود طیف گسترده‌ای از فایل‌ها، ادغام iCloud و قابلیت‌های همکاری، فضایی مشترک برای طوفان فکری ایجاد می‌کند که کاربران می‌توانند در هر جایی به آن دسترسی داشته باشند."

بوم ساخته شده برای خلاقیت با ابزارهای آسان برای استفاده

Freeform تجربه کامل وایت برد برای جمع آوری الهامات و ایده‌ها در یک مکان است. این برنامه یک بوم بینهایت با قابلیت اضافه شدن محتوا به برد و کار با فایل‌ها است. کاربران می‌توانند با پشتیبانی از ژست‌های حرکتی دست، به طور یکپارچه در اطراف برد حرکت کنند.
این برنامه انواع سبک‌های قلم مو و گزینه‌های رنگی را برای طرح ایده‌ها، اضافه کردن نظرات و رسم نمودار ارائه می‌دهد. کاربران آیفون و آی‌پد می‌توانند با انگشت خود در هر نقطه از بوم نقاشی بکشند، و با پشتیبانی از قلم اپل، Freeform طرح ایده‌ها را در iPad در حین حرکت آسان‌تر از همیشه می‌کند.

Freeform featuring notes with Scribble and a number of drawing tools on iPad Pro

Freeform از طیف گسترده‌ای از فایل‌ها، از جمله عکس، ویدئو، صدا، اسناد، فایل‌های PDF، پیوند به وب سایت‌ها و لینک‌های نقشه، یادداشت‌های چسبنده، اشکال، نمودارها و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند. از دوربین‌های آیفون و آی‌پد حتی می‌توان برای قرار دادن تصویر یا سند اسکن شده مستقیماً در برد استفاده کرد. Freeform با یک کتابخانه کامل اشکال، بیش از 700 گزینه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا از بین آنها انتخاب کنند و رنگ و اندازه آن را تغییر دهند، متن اضافه کنند و حتی اشکال شخصی سازی شده ایجاد و ذخیره کنند.
کاربران می‌توانند محتوا را از برنامه‌های دیگر از جمله Files و Finder روی برد بکشند و رها کنند. با Quick Look، کاربران می‌توانند با دوبار ضربه بدون خروج از صفحه، پیش‌نمایش محتوا را مشاهده کنند. چندین فایل ویدیویی می‌توانند همزمان پخش شوند تا نمای پویا ایجاد کنند. محتوایی مانند تصاویر و فایل‌های PDF را می‌توان در جای خود روی تابلو قفل کرد و همکاران می‌توانند روی آن یا اطراف آن حاشیه‌نویسی کنند.

Freeform boards supporting a wide range of files on iPad Pro

فضای همکاری

چه کاربر در دفتر کار می‌کند یا در حال حرکت است، Freeform برای پروژه‌های مستقل یا همکاری با دیگران بسیار مفید است. Freeform با توانایی کار با حداکثر 100 همکار در یک پروژه، یک فضای مشترک برای خلاقیت در هنگام کار بر روی پروژه‌های گروهی یا حتی برنامه ریزی برای تعطیلات با دوستان ایجاد می‌کند.
با استفاده از FaceTime که مستقیماً در برنامه تعبیه شده است، کاربران می‌توانند با ضربه زدن روی دکمه همکاری در سمت راست بالای صفحه، یک تماس FaceTime را در Freeform شروع کنند. همه همکاران می‌توانند مشارکت‌های دیگران را هنگام افزودن محتوا یا ویرایش با قابلیت‌های همگام‌سازی سریع و ادغام iCloud مشاهده کنند. بردهای Freeform در iPhone، iPad و Mac همگام‌سازی می‌شوند و کاربران می‌توانند از طریق پیوند یا ایمیل دیگران را دعوت کنند و حتی یک برد را به صورت PDF خروجی بگیرند یا از صفحه عکس بگیرند.

از 13 دسامبر، Freeform در هر آیفون، آی‌پد و مک که از iOS 16.2، iPadOS 16.2 یا macOS Ventura 13.1 پشتیبانی می‌کند، به طور رایگان دردسترس است.

دانلود از اپ استور

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید