اپل ویژن پرو

person نویسنده: زهرا انجیدنی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 52

اپل با ساخت عینک واقعیت مجازی اپل ویژن پرو، هنرنمایی مهندسین خود را به رخ رقبا کشید. این محصول بی نظیر با ترکیب محتوای دیجیتالی در دنیای واقعی، این امکان را به کاربران خود می‌دهد که تجربه شگفت انگیزی را تجربه کنند.

عینک واقعیت مجازی اپل ویژن پرو

اپل ویژن پرو در سه حافظه داخلی 256،512،1024 موجود می باشد. رابط های اتصال این محصول بلوتوث نسخه 5.3 و وای فای نسخه 6 می باشد و دارای یک درگاه USB-C بر روی باتری جهت شارژ می‌باشد.
سنسورهای موجود در این دستگاه متشکل از 4 دوربین برای پایش و تشخیص چشم،سنسور LiDAR، دو دوربین اصلی با رزولوشن بالا، شش دوربین برای تشخیص فضای بیرون، دوربین TrueDepth، چهار سنسور تشخیص ابعاد درونی، سنسور تشخیص سوسو زدن، سنسور تشخیص نور محیط می باشد.
دارای صفحه نمایش micro-OLED سفارشی با رزولوشن تصویر 4K برای هر لنز بهمراه پیشرفته‌ترین سیستم صوتی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

تماشای فیلم های سه بعدی:

یکی از دلایل محبوبیت اپل ویژن پرو تماشای فیلم‌های سه بعدی و ثبت و ضبط تصاویر با زاویه دید 180 درجه می‌باشد. اپل ویژن پرو نخستین دوربین سه بعدی اپل است که می‌توانید عکس ها و ویدئوها را به صورت سه بعدی ثبت کنید و تجربه سینمایی خارق العاده ای را بوجود بیاورید، همچنین می‌توانید اندازه نمایشگر را به دلخواه خود بزرگ کنید.

عینک واقعیت مجازی اپل ویژن پرو

عینک وقعت مجازی اپل سالن منزلتان را به گالری عکس تبدیل می‌کند و عکس‌ها را در ابعاد واقعی یا هر ابعاد دیگر به نمایش می‌گذارد، همچنین با اپل ویژن پرو بدون در نظر گرفتن مکانی که هستید می‌توانید یک فضای کاری عالی ایجاد کنید. این محصول پرقدرت پخش فیلم‌های ضبط شده توسط آیفون 15 پرو و پرومکس را پشتیبانی می‌کند.

عینک واقعیت مجازی اپل ویژن پرو

هدست واقعیت مجازی اپل تجربه جدیدی را برای کاربران ایجاد کرده است و امکان انجام بازی توسط اپل ویژن پرو حداقل انتظاری هست که کاربران می‌توانند داشته باشند، همچنین با اتصال به آی‌مک و آیپد خود می‌توانید به بازی‌های آن دسترسی داشته باشید. برای این دستگاه حدود 600 اپلیکیشن طراحی شده و امکان اجرای بیش از یک میلیون اپلیکیشن آیفون و آیپد را دارد اما با این وجود از اپلیکیشن‌هایی نظیر یوتیوب و نتفلیکس پشتیبانی نمی‌کند.

عینک واقعیت مجازی اپل ویژن پرو

سیستم عامل VISION OS:

سیستم عاملی که در این هدست بکار رفته VISION OS نام دارد که می‌توانید مکانی که در آن حضور دارید را به عنوان پس زمینه در نظر بگیرید و در عین حال برنامه های اپل ویژن پرو را هم مشاهده کنید. می‌توانید به راحتی در محیط رفت و آمد کنید، با گوشی خود کار کنید و به محصولات اپل متصل شوید.

قابلیت EYE SIGHT در  اپل ویژن پرو باعث می‌شود که کاربران حین استفاده از این هدست بتوانند ارتباط خود را با دنیای واقعی حفظ کنند، یکی از نقاط قوت استفاده ازعینک واقعیت مجازی این است که فرد را از دیگر افراد جدا نمیکند، بطوریکه اگر فرد دیگری در اتاق حضور داشته باشد می‌توانید آنها را ببینید و افراد دیگر هم می‌توانند یک نسخه دیجیتالی  از چشمان شما را روی هدست مشاهده کنند.

عینک واقعیت مجازی اپ ویژن پرو

پردازنده های اپل ویژن پرو:

در ساختارهدست اپل ویژن پرو دو پردازنده M2،R1 بکاررفته است.
پردازنده M2 که مربوط به عملکرد دستگاه می‌باشد و قدرت پردازش بی نظیری در اجرای چندین اپلیکیشن به صورت همزمان دارد.
پردازنده R1 ارزیابی لحظه به لحظه حرکات دست و چشمان کاربر را بعهده دارد، بطوریکه از حرکات چشم می تواند برای انتخاب آیتم ها،زوم کردن،اسکرول کردن اپلیکیشن مورد نظراستفاده کرد و همچنین از حرکات دست برای تایپ کردن،تغییر اندازه بهره برد.
کار کردن با اپل ویژن بسیار راحت می باشد و اینترنت را در ابعاد هیجان انگیزی به زندگی شما می‌آورد. در اپل ویژن پرو می توانید فضای خود را تغییر دهید و از مرزهای اتاق خود فراتر بروید، در واقع با حرکت دست و چشم شما متوجه می‌شود که شما در حال انتخاب کردن کدام برنامه هستید، با کمک حرکات چشم آیتم‌ مورد نظر هایلایت می‌شود و با بهم زدن شصت و انگشت اشاره آیتم مورد نظرانتخاب می‌شود.

عینک واقعیت مجازی اپل ویژن پرو

باتری اپل ویژن پرو:

باتری اپل ویژن با شارژر 30 وات اپل به همراه کابل USB Type-C با طول 1.5 متر همراه می‌باشد که بدلیل وزن نسبتا زیاد دستگاه، باتری به صورت جداگانه از محصول قرار گرفته و با کابل به دستگاه متصل می‌شود. هنگام کار پرتحرک ممکن است باتری از دستگاه جدا شود که باعث نقطه ضعف این محصول شده است. باتری این محصول در صورت استفاده معمولی 2 ساعت و در صورت پخش ویدئو 2/5 ساعت شارژ دارد. یک درگاه USB-C بر روی باتری برای شارژ دارد که حین شارژ کردن باتری هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

اپل ویژن پرو دارای وزن تقریبی 600 تا650 گرم است که اصلا سبک نمی باشد و نباید انتظار داشته باشید ساعتها بدون اینکه گردنتان درد بگیرد از آن استفاده کرد. در نیم ساعت اول بر روی سر و صورت و گردن فشار احساس خواهد شد که جزو معایب این محصول بشمار می‌رود.

عینک واقعیت مجازی اپل ویژن پرو

نمایشگر باکیفیت این محصول،سازگاری با محصولات اپل و اتصال به مک بوک،ردیابی دقیق چشم و دست حتی در شب،تجربه خاص تماشای فیلم های سه بعدی جزو مزیت های استفاده از هدست واقیت مجازی بشمار میرود.
قیمت بالای محصول،داخلی نبودن باتری،وزنه سنگین هدست،پرسونای ضعیف و عدم پشتیبانی از یوتیوب و نتفلیکس از جمله معایبی هست که میتوان اشاره کرد.طبق گزارش بلومبورگ ها تقاضا برالی خرید این محصول کاهش یافته است و اپل فروش زیادی را تجربه نمیکند.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید