نقد و بررسی اپل تی وی 4k

person نویسنده: سجاد قربانی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 533

جدیدترین جعبه پخش تلویزیون اپل سریع‌تر، کوچک‌تر، کارآمدتر و ارزان‌تر از مدل‌های قبلی خود است و آن را به یکی از بهترین و مطمئن‌ترین تجربه‌های تلویزیون هوشمند تبدیل می‌کند. همان طراحی جعبه سیاه گرد ساده و محتاطانه اکنون 20 درصد کوچکتر و تقریباً نصف وزن نسخه‌های قبلی است. این مدل در دو نسخه ارائه می‌شود. با، یا بدون اترنت و شبکه Thread، که سیستمی برای اتصال دستگاه‌های خانه هوشمند است.

نسل سوم Apple TV 4K از 149 پوند (129 دلار / 219 دلار استرالیا) قیمت دارد. اگرچه 20 پوند ارزان‌تر از مدل سال گذشته است، اما همچنان نسبت به رقبای گوگل، آمازون و سایرین که بین 50 تا 140 پوند قیمت دارند، گران‌تر است.

در داخل دستگاه دو تغییر کلیدی وجود دارد. تراشه جدیدتر A15، همانند آیفون 14، 50 درصد سریعتر از تراشه A12 است که جایگزین آن شده است. اپل تی وی بسیار سریع‌تر از همه رقبای خود است و در مجموع بیشتر از یک جعبه استریم است، مگر اینکه از آن به عنوان یک کنسول بازی با سرویس آرکید اپل یا بازی‌های اپ استور استفاده کنید. در غیر این صورت، تراشه جدید بازده انرژی بیشتری دارد و تضمین می‌کند که جعبه برای مدت طولانی سریع باقی می‌ماند.

مورد دیگر پشتیبانی از فرمت ویدیویی HDR10+ است که توسط تلویزیون‌های سامسونگ استفاده می‌شود و یک ویژگی کلیدی برای دارندگان این تلویزیون است. همچنین از Dolby Vision، HLG و standard HDR10 برای سایر کاربران نیز پشتیبانی می‌کند.

tvOS 16

tvos 16

جدای از سرعت، ویژگی برنده اپل تی وی پشتیبانی جامع از برنامه آن است که هم از نظر در دسترس بودن و هم کیفیت، از رقبا سرتر است. همه سرویس‌های پخش عمده در آن در دسترس هستند؛ از جمله آمازون، دیزنی پلاس، نتفلیکس و یوتیوب (با Google Play Movies). تمام سرویس‌های بریتانیا مانند BBC iPlayer، ITVX، Channel 4، My5، STV Player، UKTV Play، Now، BT Sport، BritBox، Sky Go و غیره را دارد. در کشورهای دیگر نیز چنین داستانی وجود دارد.

البته برنامه‌ها و خدمات مختلف اپل از جمله TV+، Fitness+، Music، iCloud Photos و Arcade یکپارچه هستند. شما مجبور نیستید از هیچ یک از آنها استفاده کنید، اما برای استفاده از اپل تی وی ،اپل آیدی رایگان لازم است.

مزیت دیگر آن سادگی و عدم وجود تبلیغات در صفحه اصلی است که در مورد اکثر پلتفرم‌های تلویزیون هوشمند دیگر نمی‌توان اینگونه گفت. رابط کاربری شبیه یک صفحه نمایش گوشی هوشمند با نمادهای برنامه است که با کنترل از راه دور روی آن کلیک می‌کنید تا شروع به کار کنید. می‌توانید برنامه‌ها را جابه‌جا کنید تا برنامه‌های مورد علاقه‌تان در جایی که می‌خواهید باشند، در حالی که یک نوار داک درست در بالا قرار دارد.

به‌طور پیش‌فرض، برنامه‌های اپل در این ردیف بالا قرار دارند، اما می‌توانید هر چیزی را که دوست دارید در آن قرار دهید. ماوس را روی برنامه Apple TV نگه دارید تا محتوایی با صفحات پر زرق و برق بزرگ در پس زمینه به شما توصیه کند. چندین نمایه کاربر در tvOS اجازه می‌دهد تا برخی از این توصیه‌ها برای هر یک از اعضای خانواده شما سفارشی شود، اما برنامه‌های جداگانه همچنان از شما می‌خواهند که انتخاب کنید چه کسی سعی می‌کند محتوا را هنگام راه‌اندازی تماشا کند.

سیری به عنوان یک جستجوی جهانی عمل می‌کند که از طریق یک دکمه و میکروفن روی کنترل از راه دور، قابل دسترسی است. دکمه را فشار دهید و نگه دارید تا یک نمایش یا فیلم را از طریق صدا درخواست کنید تا براساس برنامه‌هایی که نصب کرده‌اید و مکان‌هایی که در دسترس است پیدا کنید. اگر به محتوا دسترسی نداشته باشید، قیمت آن را برای اجاره یا خرید از اپل به شما نشان می‌دهد.

دستیار صوتی همچنین می‌تواند برنامه‌ها را باز کند، پخش را کنترل کند، به سؤالات مرتبط با محتوا پاسخ دهد و دستگاه‌های خانه هوشمند را کنترل کند.
اپل تی وی را می توان بدون هیچ دستگاه دیگر اپل استفاده کرد، اما اگر کاربر فقط اندروید هستید، گزینه‌های بهتری از گوگل یا آمازون در دسترس است.

apple tv 4k with remote

اگر آیفون یا آیپد دارید، برخی از ویژگی‌های بسیار مفید در اختیار شماست. می‌توانید بلافاصله اپل تی‌وی را فقط با استفاده از آیفون راه‌اندازی کنید، از آن به‌عنوان یک کنترل کامل از راه دور استفاده کنید، از صفحه‌کلید روی تلفن یا تبلت خود برای وارد کردن متن و گذرواژه‌ها استفاده کنید، یا خریدها را با صورت یا انگشت شست خود تأیید کنید. همچنین می‌توانید ویدیو و صدا را از دستگاه‌های اپل از طریق AirPlay 2 به تلویزیون ارسال کنید، اما از Cast Google پشتیبانی نمی‌کند.

در حالی که می‌توانید هر هدفون بلوتوثی را برای گوش دادن به این دستگاه وصل کنید، بیش از یک مجموعه سازگار از هدفون‌های AirPods یا Beats اپل را می‌توان به طور همزمان استفاده کرد، که برای تماشای فیلم با شخص دیگر بسیار مفید است.

پایداری

Apple TV 4K حاوی آلومینیوم بازیافتی، طلا، قلع و پلاستیک است. اپل در گزارش خود اثرات زیست محیطی این دستگاه را تجزیه و تحلیل می‌کند. اپل تی وی در هر ساعت پخش ویدئوی 4K HDR حدود 0.002 کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند. این جعبه به طور کلی قابل تعمیر است و هزینه تعمیر آن از 125 پوند خارج از گارانتی است.

قیمت

Apple TV 4K 2022 در دو نسخه عرضه شده است که از 149 پوند (129 دلار / 219 دلار استرالیا) با 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی یا 169 پوند (149 دلار / 249 دلار استرالیا) با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و یک پورت اترنت اضافی و پشتیبانی از شبکه Thread شروع می‌شود.

در مجموع اپل تی وی بخریم یا خیر؟

apple tv 4k

در بازار جعبه‌های استریم ارزان‌تری در دسترس هستند و هر تلویزیونی با یک تلویزیون هوشمند داخلی عرضه می‌شود. اما اگر یک استریمر ساده، قابل اعتماد و با کیفیت می‌خواهید، نسل سوم Apple TV 4K بی‌رقیب است.

بسیار سریع است. گسترده‌ترین کاتالوگ برنامه‌های استریم موجود را دارد، که معمولاً بهتر از هر پلتفرم دیگری هستند. از تمام فرمت‌های ویدیویی کلیدی و Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند. و هیچ تبلیغی وجود ندارد که صفحه اصلی شما را به هم ریخته کند.

اگر پیش از این از کاربران اپل هستید، بسیار خوب است. در حالی که می‌توانید بدون آیفون یا آی‌پد از آن استفاده کنید، گزینه‌های آسان‌تری برای کاربران اندروید همچون محصولات آمازون و گوگل وجود دارد.

اگر در حال حاضر یک Apple TV کاملاً خوب دارید، این را نخرید. این محصول نرم افزار یکسان را با اکثر ویژگی‌های مشابه اجرا می‌کند. اما اگر از یک رابط تلویزیون هوشمند ضعیف خسته شده‌اید و می‌خواهید یک تجربه عالی برای مشاهده محتوای با کیفیتی که قبلاً آن را تهیه کرده اید، داشته باشید، این محصول مناسب شما است.

مزایا:

گسترده‌ترین پشتیبانی از برنامه‌های استریم، کنترل از راه دور خوب، Dolby Vision/Atmos، HDR10/10+، AirPlay 2، یکپارچه‌سازی کامل سرویس‌های iPhone/Apple، کنترل صوتی Siri، اتصال همزمان دو جفت AirPods برای گوش دادن خصوصی، بدون تبلیغات در صفحه اصلی، پشتیبانی طولانی نرم افزار.

معایب:

گران قیمت، بدون Google Cast، استفاده از آن در اندروید آسان نیست، به اندازه برخی رقبا کوچک و محتاطانه نیست.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید