مک‌بوک پرو با تراشه M2 PRO و M2 MAX رونمایی شد

person نویسنده: سجاد قربانی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1347

اپل از مک بوک پرو با تراشه M2 Pro و M2 Max با عملکرد بهتر در بازی و طولانی‌ترین عمر باتری که تا به حال در مک دیده شده است رونمایی کرد.
MacBook Pro جدید تا 6 برابر عملکرد سریع‌تری نسبت به سریع‌ترین MacBook Pro مبتنی بر اینتل دارد و از حداکثر 96 گیگابایت حافظه یکپارچه برای پردازش‌های کاری حرفه‌ای پشتیبانی می‌کند.

Today Apple introduced the new MacBook Pro with M2 Pro and M2 Max.

اپل امروز مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی جدید را معرفی کرد که دارای M2 Pro و M2 Max، نسل بعدی تراشه‌های حرفه‌ای اپل است که عملکرد کم مصرف‌تر و عمر باتری بیشتر را برای کاربران حرفه‌ای به ارمغان می‌آورد. با M2 Pro و M2 Max - قدرتمندترین و کارآمدترین تراشه جهان برای لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای - MacBook Pro کارهای سختی مانند رندر افکت‌ها را انجام می‌دهد که تا 6 برابر سریع‌تر از سریع‌ترین MacBook Pro مبتنی بر اینتل است و کار درجه بندی رنگ‌ها را تا 2 برابر سریع‌تر انجام می‌دهد.

با استفاده از راندمان انرژی بی‌سابقه سیلیکون اپل، عمر باتری مک بوک پرو اکنون تا 22 ساعت است، طولانی‌ترین عمر باتری تا به حال در مک. برای اتصال پیشرفته، مک بوک پرو جدید از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند، که تا دو برابر سریع‌تر از نسل قبلی است و همچنین HDMI پیشرفته که برای اولین بار از نمایشگرهای 8K پشتیبانی می‌کند.

با حداکثر 96 گیگابایت حافظه یکپارچه در مدل M2 Max، سازندگان می‌توانند روی صحنه‌هایی به‌قدری بزرگ کار کنند که لپ‌تاپ‌های PC حتی نمی‌توانند آن‌ها را اجرا کنند. ویژگی‌های بی‌نظیر MacBook Pro عبارتند از: صفحه نمایش مشهور Liquid Retina XDR، مجموعه گسترده‌ای از اتصالات، دوربین 1080p FaceTime HD، سیستم صوتی با شش بلندگو و میکروفون‌های با کیفیت استودیو. این ویژگی‌ها وقتی با macOS Ventura ترکیب می‌شود، تجربه کاربری بی رقیبی را به جای می‌گذارد.

14 and 16 inch macbook pro m2 and m2 max

عملکرد کم مصرف بی نظیر با M2 Pro و M2 Max

مک‌بوک پرو با تراشه M2 Pro و M2 Max، می‌تواند پردازش‌های حرفه‌ای را در طیف گسترده‌ای از رشته‌ها، از هنر گرفته تا علم و توسعه اپلیکیشن، تغییر دهد. کاربرانی که به دنبال ارتقاء از مدل‌های مک مبتنی بر اینتل هستند، پیشرفت‌های چشمگیرتری را در عملکرد، عمر باتری، اتصال و بهره‌وری کلی تجربه خواهند کرد. مک بوک پرو نیز چه به برق متصل باشد و چه از باتری استفاده کند، عملکرد خود را حفظ می‌کند و پایدار خواهد ماند.

MacBook Pro با M2 Pro دارای یک پردازنده، 10 یا 12 هسته‌ای با حداکثر هشت هسته high-performance و چهار هسته high-efficiency برای 20 درصد عملکرد بیشتر نسبت به M1 Pro است. با 200 گیگابایت در ثانیه پهنای باند حافظه یکپارچه که دو برابر این مقدار در M2 است و حداکثر 32 گیگابایت حافظه یکپارچه، کاربران می‌توانند پروژه‌های بزرگ را انجام دهند و چندین برنامه حرفه‌ای را با سرعتی بی‌نظیر اجرا کنند.

یک GPU نسل بعدی با حداکثر 19 هسته تا 30 درصد عملکرد گرافیکی بیشتری ارائه می‌کند و موتور عصبی 40 درصد سریع‌تر است و به وظایف یادگیری ماشین  مانند تجزیه و تحلیل ویدیو و پردازش تصویر سرعت می‌بخشد. موتور رسانه قدرتمند در M2 Pro، محبوب‌ترین کدک‌های ویدیویی را پشتیبانی‌ می‌کند و پخش و کدگذاری ویدیو را در حالی که از انرژی بسیار کمی استفاده می‌کند به طرز چشمگیری سرعت می‌بخشد.

با M2 Pro در مک بوک پرو:

  • رندر کردن عناوین و انیمیشن‌ها در Motion تا 80 درصد سریع‌تر از سریع‌ترین مک‌بوک پرو مبتنی بر اینتل و تا 20 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است.
  • کامپایل در Xcode تا 2.5 برابر سریع‌تر از سریع‌ترین مک بوک پرو مبتنی بر اینتل و تقریباً 25 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است.
  • پردازش تصویر در Adobe Photoshop تا 80 درصد سریع‌تر از سریع‌ترین MacBook Pro مبتنی بر اینتل و تا 40 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است.

xcode on macbook pro m2 pro

MacBook Pro با M2 Max با پردازنده گرافیکی بسیار بزرگ‌تر با حداکثر 38 هسته و ارائه 30 درصد عملکرد گرافیکی بهتر نسبت به M1 Max، جریان کار را به حداکثر می‌رساند و همچنین شامل 400 گیگابایت در ثانیه پهنای باند حافظه یکپارچه است که این مقدار دو برابر M2 Pro است. با حداکثر 96 گیگابایت حافظه یکپارچه، مک‌بوک پرو بار دیگر محدودیت‌های حافظه گرافیکی در لپ‌تاپ را برای فعال کردن بارهای گرافیکی فشرده، مانند ایجاد صحنه‌هایی با هندسه و بافت‌های سه بعدی فوق العاده، یا ادغام پانورامای عظیم عکاسی، از میان برمی‌دارد.

M2 Max دارای یک پردازنده 12 هسته‌ای نسل بعدی با حداکثر هشت هسته high-performance و چهار هسته high-efficiency است که تا 20 درصد عملکرد بهتری نسبت به M1 Max ارائه می‌دهد و یک موتور رسانه‌ای قدرتمندتر از M2 Pro با دو برابر ProRes دارد.

با M2 Max در مک بوک پرو:

  • رندر افکت‌ها در Cinema 4D تا 6 برابر سریع‌تر از سریع‌ترین مک‌بوک پرو مبتنی بر اینتل و تا 30 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است.
  • درجه بندی رنگ در DaVinci Resolve تا 2 برابر سریع‌تر از سریع‎ترین مک بوک پرو مبتنی بر اینتل و تا 30 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است.

cinema 4d in macbook pro with m2 max

قابلیت اتصال پیشرفته

MacBook Pro اکنون دارای Wi-Fi 6E برای اتصال بی‌سیم سریع‌تر و همچنین HDMI پیشرفته‌تر برای پشتیبانی از نمایشگرهای 8K تا 60 هرتز و نمایشگرهای 4K تا 240 هرتز است. این قابلیت‌های جدید مبتنی بر گزینه‌های اتصال همه‌کاره موجود در مک‌بوک پرو است، از جمله سه پورت Thunderbolt 4 برای اتصال پرسرعت به تجهیزات جانبی، یک اسلات کارت SDXC و شارژ MagSafe 3.

Apple MacBook Pro M2 Pro and M2 Max ports right

مک بوک پرو شامل یک اسلات کارت SDXC برای دسترسی سریع به رسانه و یک پورت HDMI برای اتصال راحت به تلویزیون‌ها و نمایشگرها، از جمله نمایشگرهای 8K برای اولین بار است.

Apple MacBook Pro M2 Pro and M2 Max ports left

مک بوک پرو دارای سه پورت Thunderbolt 4 برای اتصال لوازم جانبی پرسرعت، شارژ MagSafe 3 و جک هدفون است که از هدفون‌های امپدانس بالا پشتیبانی می‌کند.

macOS Ventura

MacBook Pro با macOS Ventura عملکرد و بهره‌وری بیشتری را ارائه می‌دهد. به‌روزرسانی‌های قدرتمند مانند Continuity Camera ویژگی‌های ویدئو کنفرانس را برای هر دستگاه مکی از جمله Desk View، Center Stage، Studio Light و غیره به ارمغان می‌آورد. Handoff در FaceTime به کاربران این امکان را می‌دهد که تماس FaceTime را در iPhone یا iPad خود شروع کنند و به طور روان آن را به Mac خود منتقل کنند یا بالعکس. و ابزارهایی مانند Stage Manager به طور خودکار برنامه‌ها و پنجره‌ها را سازماندهی می‌کنند، بنابراین کاربران می‌توانند روی کار در حال انجام تمرکز کنند و همچنان همه چیز را در یک نگاه ببینند.
پیام‌ها و ایمیل‌ها بهتر از همیشه هستند، در حالی که Safari - سریع‌ترین مرورگر جهان در مک - آینده‌ای بدون رمز عبور را با کلیدهای عبور به ارمغان می‌آورد. با استفاده از iCloud Shared Photo Library، کاربران اکنون می‌توانند یک کتابخانه عکس مجزا بین حداکثر شش عضو خانواده ایجاد و به اشتراک بگذارند، و برنامه Freeform جدید یک بوم منعطف را ارائه می‌دهد که به کاربران کمک می‌کند سازنده‌تر و رساتر باشند. با قدرت و محبوبیت سیلیکون اپل و ابزارهای توسعه دهنده جدید در Metal 3، بهترین تجربه بازی را تا به حال در مک خواهید داشت.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید