معرفی ویژگی های جدید Spotlight Search در iOS 16

person نویسنده: مریم سوقندی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 807

آیفون و آیپد دارای یک ویژگی جستجوی هوشمند داخلی به نام Spotlight هستند که برای جستجو در برنامه‌ها، فایل‌ها و وب طراحی شده است تا به شما کمک کند آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید. اپل Spotlight Search را با هر بار تکرار iOS بهبود می بخشد و iOS 16 نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه قصد داریم به ویژگی های بهبود یافته در Spotlight Search بروز رسانی شده در نسخه iOS 16 و iPadOS 16 بپردازیم.

جستجوی صفحه اصلی

دسترسی به ویژگی Spotlight Search معمولاً با کشیدن انگشت از صفحه اصلی به پایین برای نمایش رابط جستجو انجام می‌شود، اما اپل در iOS 16 تصمیم گرفت دکمه «جستجو» دیگری را اضافه کند.

اکنون می‌توانید گزینه «جستجو» را در پایین صفحه اصلی پیدا کنید که می‌توانید روی آن ضربه بزنید تا وارد رابط جستجوی Spotlight شوید. دکمه جستجو جایگزین نقطه‌هایی می‌شود که قبلاً آنجا بودند تا به شما اطلاع دهد چند صفحه برنامه در دسترس دارید.

دکمه درست بالای داک قرار دارد، اما گزینه ای برای غیرفعال کردن آن در بخش صفحه اصلی برنامه تنظیمات وجود دارد.

اقدامات سریع

اپل Spotlight را به‌روزرسانی کرد تا از Quick Actions پشتیبانی کند، عملکردهایی که می‌توانند مستقیماً از رابط جستجو انجام شوند.Spotlight همچنین می تواند به شما کمک کند میانبرهایی را که برای هر برنامه ای در دسترس هستند پیدا کنید.

بهبودهای پیشنهاد سیری

اپل Siri Suggestions را به‌روزرسانی کرده است تا هنگام ارائه برنامه‌هایی که ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید، زمینه را در نظر بگیرد. این باعث می‌شود برنامه‌ها و اقدامات پیشنهادی در Spotlight با کاری که ممکن است در زمان کنونی انجام می‌دهید مرتبط ‌تر شوند.

‌پیشنهادات سیری می‌تواند کارهایی را انجام دهد، مانند پیشنهاد جهت‌ها هنگام برگزاری جلسه، یا ارائه بررسی وضعیت پرواز هنگام انجام پرواز. همچنین می‌تواند به شما پیشنهاد کند که با فردی که تولدش است تماس بگیرید، برنامه‌های مورد علاقه‌تان را که در زمان‌های خاصی از روز استفاده می‌کنید نشان دهید یا جستجوهای اخیر خود را نمایش دهید تا بتوانید سریع‌تر به نتایج قبلی برگردید.

فعالیت های زنده

هنگامی که اپل Live Activities را در آینده راه اندازی می کند، Spotlight می تواند برای شروع یک Live Activity که در صفحه قفل نمایش داده می شود، استفاده شود. Live Activities اعلان‌های تعاملی هستند که به‌روز می‌مانند و به شما این امکان را می‌دهند تا از روی صفحه قفل به‌طور هم‌زمان به اتفاق‌ها نگاه کنید.به عنوان مثال، اگر یک بازی ورزشی را دنبال می کنید، می توانید امتیاز به روز شده را در صفحه قفل مشاهده کنید

هنگام راه‌اندازی iOS 16، Live Activities در دسترس نخواهد بود، اما در به‌روزرسانی آینده ارائه خواهد شد.

بهبود App Clips

App Clips نسخه‌های اصلاح‌شده‌ای از برنامه‌ها هستند که به شما امکان می‌دهند بدون نیاز به نصب کامل از عملکرد محدود برنامه استفاده کنید. Spotlight با App Clips ادغام می شود و زمانی که در یک مکان مرتبط هستید، پیشنهادات کلیپ برنامه را ارائه می دهد.

در iOS 16، اپل از پیشنهادات مکان دقیق برای بهبود پیشنهادات کلیپ برنامه در Spotlight استفاده می‌کند، اما پیشنهادات مبتنی بر مکان را می‌توان مانند همیشه در بخش حریم خصوصی برنامه تنظیمات غیرفعال کرد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید