بروزرسانی iOS 16.1 منتشر شد؛ بررسی اولیه قابلیت های جدید سیستم عامل اپل

person نویسنده: مصطفی شاکرنیا list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 300

بروزرسانی iOS 16.1 منتشر شد. بررسی اولیه قابلیت های جدید سیستم عامل اپل پس از مدت ها انتظار، اپل جدیدترین نسخه از سیستم عامل آیفون یعنی iOS 16.1 را منتشر کرد. این نسخه از iOS با قابلیت های جدیدی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، از ۲ آبان در اختیار کاربران قرار گرفته است. با ما همراه باشید…

کتابخانه عکس اشتراکی iCloud

ویژگی iCloud Shared Photo Library به کاربر اجازه اشتراک گذاری تصاویر را درون برنامه Photos میدهد. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت تصاویر مورد نظر خود را با ۵ نفر دیگر در یک کتابخانه به اشتراک گذاشته و آن ها را ادیت و یا حذف کنید.

فعالیت های زنده برنامه های شخص ثالث در Lock Screen

Live Activities به برنامه های مختلف این اجازه را می‌دهد که به صورت زنده در dynamic island و یا صفحه قفل آیفون، رویداد هایی مثل مسابقات فوتبال و یا فرایند دریافت غذا را به صورت زنده نشان دهند. این قابلیت در مدل های پرو آیفون ۱۴ در بالای نمایشگر و در dynamic island نمایش داده می‌شوند در حالیکه در آیفون های ۱۴ به قبل، فعالیت های زنده در پایین صفحه قفل قرار خواهند گرفت.

شارژ‌ از طریق انرژی پاک در iOS 16.1

برای کاهش تولید کربن قابلیت Clean Energy Charging افزوده شده است. فرآیند کار این قابلیت به گونه ای است که زمان شارژ آیفون را طوری بهینه می‌کند تا فقط زمانی از شبکه برق برای شارژ آیفون استفاده شود که از انرژی‌های تجدید‌پذیر و پاک برای تولید این برق استفاده شده باشد. این ویژگی در ایالات متحده قابل استفاده می‌باشد.

اپل فیتنس پلاس بدون نیاز به اپل واچ

کاربران iOS 16.1 می‌توانند بدون نیاز به اپل واچ از فیتنس پلاس استفاده کنند، البته با این تفاوت که اطلاعاتی مثل کالری سوزانده شده و ضربان قلب لحظه ای نمایش داده نخواهد شد. این قابلیت در iPadOS 16.1 و tvOS 16.1 هم قرار گرفته است.

اپل در کنار iOS 16.1 از نسخه جدید سیستم عامل آیپد با نام iPadOS 16.1 رونمایی کرد. لازم به ذکر است که iPadOS 16.1 اولین نسخه از این سیستم عامل بوده و از قابلیتی مثل Stage Manager بهره می‌برد. همزمان با سیستم عامل های آیفون و آیپد، MacOS نسخه 13 با نام ونتورا با قابلیت های Stage Manager و Continuity Camera برای دستگاه های مک معرفی شد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید