در آیفون 14 پرو همچنان ضبط ویدیوی 4K ProRes حداقل به مدل 256 گیگابایتی نیاز دارد.

person نویسنده: مریم سوقندی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 484

همانطور که در مدل‌های آیفون 13 پرو منتشر شده در سال گذشته دیدیم، ضبط ویدیوی 4K ProRes در آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14پرو مکس ، همچنان به مدلی با حداقل 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز دارد.

همانطور که انتظار می رفت، اپل در رویداد جدید خود، از چهار گوشی جدید خود که درواقع شامل آیفون 14، 14 پلاس، 14 پرو و پرو مکس می شود؛ رونمایی کرد. یکی از نکاتی که در بررسی دوربین این مدل ها مورد توجه قرار گرفت ، این بود که درست مانند نسل قبل، ضبط ویدیوهای ProRes با وضوح 4K در آیفون 14‌ پرو و 14 پرو مکس همچنان به مدلی با حداقل 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز دارد.

قابلیت ProRes چیست؟

آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرومکس اولین گوشی‌های هوشمند جهان بودند که امکان ضبط ویدئو ProRes را در زمان عرضه به کاربر ارائه دادند. اپل امسال نیز در مدل های جدید گوشی های خود این ویژگی را اضافه کرد که در واقع این ویژگی کدک ویدیویی اختصاصی اپل است که ویژگی‌های مختلفی دارد. این کدک تا وضوح 8K را پشتیبانی می‌کند و به دلیل کارایی و پشتیبانی گسترده در نرم افزار‌های مختلفی توسط فیلمسازان، سازندگان ویدئوهایی تبلیغاتی، آژانس‌های ایده‌پردازی واستفاده می‌شود.

در واقع ProRes خانواده‌ای از کدک‌های اپل است که می‌تواند ویدیوها را به اندازه فایل‌های کوچک‌تر با "حفظ کیفیت تصویر چشمگیر" فشرده کند. اپل می گوید که ProRes به عنوان فرمت تحویل نهایی برای ویدیوهای با کیفیت بالا مانند تبلیغات، فیلم های بلند و پخش طراحی شده است.

دوربین عقب آیفون 14 پرو

ضبط ویدیوی ProRes در مدل های آیفون 14 پرو با ظرفیت ذخیره سازی 128 گیگابایت به 1080pبا سرعت 30 فریم در ثانیه محدود شده است و همانطور که پیش تر اشاره کردیم برای ضبط ویدیو با وضوح 4K و سرعت 30 فریم در ثانیه، مدلی با حافظه 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت مورد نیاز است.

عدم پشتیبانی از ضبط ویدیوی 4K ProRes در مدل های 128 گیگابایتی احتمالاً به دلیل حجم فایل های بسیار بزرگ ویدیوهای 4K است. اپل می‌گوید یک ویدیوی ProRes ده بیتی و یک دقیقه‌ای، تقریباً 1.7 گیگابایت از فضای ذخیره سازی گوشی در کیفیت  1080 و تقریباً 6 گیگابایت در کیفیت 4K را اشغال می کند.

البته نباید همیشه از ویژگی ProRes استفاده کنید! زیرا که این فرمت برای ارائه‌ی کیفیت تصویر مناسب در نرخ بیت پایین طراحی شده است و دقیقا همین سبک رمزگذاری باعث می‌شود که آیفون به دردسر بیفتد و پردازنده‌ی آن از کار بیفتد. اگر لپ تاپ قدیمی‌تری دارید شاید حتی نتواند این ویدیورا به درستی پخش کند.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید