اپل پنسل 2 یا اپل پنسل USB C کدام بهتر است

person نویسنده: امیر حسینی list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 616

Apple Pencil 2 vs Apple Pencil USB-C

اگر شما نیاز به خرید قلم نوری اپل یا همان اپل پنسل را دارید و میان دونسخه معمولی و تایپ سی نمی‌دانید کدام را انتحاب کنید لطفا این موضوع را مطالعه نمایید تا درک بیشتر در هنگام سفارش داشته باشید 

در زمینه مقایسه بین Apple Pencil 2 و Apple Pencil (تایپ C)، ممکن است تفاوت‌هایی در نحوه عملکرد و ویژگی‌ها وجود داشته باشد. تصمیم به خرید بین این دو وسیله بستگی به نیازها و ترجیحات شما دارد. در ادامه، تعدادی از ویژگی‌های هرکدام را ذکر می‌کنم:

نگاه کلی به ویژگی‌‎ها

Apple Pencil 2:

  1. شارژ بی‌سیم: Pencil 2 از شارژ بی‌سیم با استفاده از مغناطیسی بر روی طراحی آیپد Pro پشتیبانی می‌کند.
  2. دریافت اطلاعات تاشویی: میزان فشار و زاویه قلم به‌صورت دقیق‌تر به‌وسیله Pencil 2 اندازه‌گیری می‌شود.
  3. حذف نیاز به درجه بندی: Pencil 2 بدون نیاز به درجه بندی استفاده می‌شود.

Apple Pencil (تایپ C):

  1. اتصال مستقیم به پورت تایپ C: این نسخه مستقیماً به پورت تایپ C دستگاه متصل می‌شود بدون نیاز به شارژ جداگانه.
  2. قابل استفاده با دستگاه‌های دیگر: می‌توانید از آن با دستگاه‌هایی که پورت تایپ C دارند، مانند برخی از تبلت‌ها و گوشی‌ها استفاده کنید.
  3. قابل استفاده با آیپد‌هایی که از Pencil 2 پشتیبانی نمی‌کنند: اگر دستگاه آیپد شما از Pencil 2 پشتیبانی نمی‌کند، Pencil (تایپ C) گزینه‌ای دیگر ممکن است.

قیمت، مشخصات و در دسترس بودن

Apple Pencil (نسل دوم) در نوامبر 2018 منتشر شد. با قیمت 129 دلار / 139 پوند از اپل در دسترس است.

Apple Pencil (USB-C) از اوایل نوامبر 2023 در دسترس است. قیمت آن 79/79 دلار است و همچنین فقط در رنگ سفید موجود است.

بیایید نگاهی به برخی از مشخصات کلیدی بیندازیم تا ببینیم دو مداد اپل چگونه کار می‌کنند.

اپل پنسل 2 یا usb c

طرح

در نگاه اول، Apple Pencil (نسل دوم) و Apple Pencil (USB-C) دقیقاً یکسان به نظر می‌رسند. جای تعجب نیست که شکل آن‌ها مانند یک مداد است، همانطور که در مورد اکثر قلم‌ها وجود دارد، با بدنه بلند و باریک و نوک مخروطی. اگر مدادها تماماً سفید بودند، این شکلی بودند. هر دو مداد اپل از نظر وزن نیز مشابه هستند، به طوری که مداد اپل (نسل دوم) با وزن 20.7 گرم و مداد اپل (USB-C) 20.5 گرم وزن دارند. این برای مطابقت با وزن یک مداد سنتی در نظر گرفته شده است. با این حال، چند تفاوت بین Apple Pencil (USB-C) و Apple Pencil (نسل دوم) وجود دارد. اولین مورد این است که مداد اپل جدید کمی کوتاه‌تر و چاق‌تر است. مداد اپل (نسل دوم) 140.5 میلی متر طول و 16.5 میلی متر قطر دارد. در مقایسه، مداد اپل (USB-C) 129.5 میلی متر طول و 18.3 میلی متر قطر دارد. تفاوت بزرگی نیست، اما باید دید که اندازه کوچک‌تر اپل پنسل (USB-C) چگونه بر حس و کارکرد آن تأثیر می‌گذارد.

دومین تفاوت کلیدی این است که Apple Pencil (USB-C) دارای انتهای جمع شونده است که پورت شارژ آن را نشان می‌دهد و مسئول نام آن است. با لغزیدن انتهای آن، پورت USB-C را که برای شارژ و جفت کردن Apple Pencil (USB-C) استفاده می‌کنید، آشکار می‌کند. در مقایسه، Apple Pencil (نسل دوم) بدنه‌ای محکم و بدون انتهای جمع شدنی دارد زیرا از شارژ بی‌سیم و جفت شدن استفاده می‌کند، که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

حساسیت به فشار

مداد اپل (نسل دوم) به فشار حساس است، به این معنی که آنچه می‌کشید به شدت فشار دادن شما پاسخ می‌دهد، درست مانند یک مداد واقعی. اگر بیشتر فشار دهید، خط ضخیم‌تری خواهید داشت. اگر به آرامی فشار دهید، خط نازک‌تر می‌شود. این یک ویژگی مفید است که استفاده از آن بصری است زیرا پاسخ مداد سنتی را تقلید می‌کند.

Apple Pencil (USB-C) حساسیت فشاری را ارائه نمی‌دهد، بنابراین صرف نظر از اینکه چقدر سخت یا نرم فشار می‌دهید همان خروجی را خواهید داشت. ایده این است که اگر قصد دارید از Apple Pencil برای اهداف نقاشی یا تصویری استفاده کنید، مدل نسل دوم همچنان توصیه می‌شود. با این حال، برای کارهای روزمره، مانند نوشتن یادداشت‌ها یا علامت گذاری فایل‌های PDF، Apple Pencil (USB-C) باید بتواند این نیازها را بدون عملکرد حساسیت فشاری برطرف کند.

حساسیت به شیب

اگرچه Apple Pencil (USB-C) حساسیت فشاری ندارد، اما دارای حساسیت کج شدن است. این ویژگی دیگری است که نحوه عملکرد یک مداد واقعی را تقلید می‌کند. اگر فقط با نوک مداد طراحی کنید، یک خط باریک خواهید داشت. با این حال، اگر هنگام سایه زدن، کنار نوک آن را مانند مداد و کاغذ به صفحه بمالید، یک اثر سایه‌دار خواهید داشت. حساسیت به شیب هم در Apple Pencil (نسل دوم) و هم در Apple Pencil (USB-C) وجود دارد.

اپل پنسل 2 یا usb c

شناور

همه ویژگی‌های Apple Pencil شبیه کاری که می‌توانید با یک مداد واقعی انجام دهید نیست. برخی ابزارها کارهای مفیدی را اضافه می‌کنند که با مداد سنتی امکان پذیر نیست. اگر از آیپد پرو استفاده می‌کنید، هم اپل پنسیل (نسل دوم) و هم اپل پنسیل (USB-C) به شما امکان می‌دهند از یک ویژگی بسیار مفید به نام Hover استفاده کنید. این ویژگی زمانی ثبت می‌شود که Apple Pencil شما 12 میلی متر یا کمتر بالاتر از صفحه نمایش iPad Pro باشد.

شناور را می‌توان به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد، که شهودی‌ترین آنها امکان پیش‌نمایش علامتی است که قرار است قبل از ایجاد آن ایجاد کنید. برای مثال، اگر از Notes استفاده می‌کنید، می‌توانید رنگ و ضخامت قلم را قبل از ترسیم چیزی ببینید. دیدن علامتی که قرار است ایجاد کنید بدون اینکه اپل پنسل (و دست شما) دید شما را مخفی کند، بسیار آسان‌تر می‌کند. وقتی در حال پاک کردن هستید، می‌توانید کار مشابهی را انجام دهید. با نگه داشتن ماوس روی صفحه نمایش، می‌توانید ببینید وقتی چیزی را قبل از پاک کردن واقعی پاک کنید، چه شکلی است. همچنین می‌توانید از Hover برای پیمایش در پالت‌های ابزار استفاده کنید.

دو تا ضربه‌ی آهسته بزن

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که با مدادهای واقعی کار نمی‌کند، مهم نیست که چقدر تلاش می‌کنید، امکان استفاده از حرکت دوبار ضربه زدن برای جابه‌جایی بین ابزارهای مختلف هنگام طراحی سریع است. به عنوان مثال، تنها با دو بار ضربه زدن بر Apple Pencil (نسل دوم) می‌توانید به سرعت بین یک ابزار طراحی و یک پاک‌کن جابه جا شوید. وقتی می‌خواهید به عقب برگردید، کافی است دوباره دو ضربه سریع بزنید. حرکت دوبار ضربه زدن در Apple Pencil (USB-C) در دسترس نیست.

شارژ کردن

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های اپل پنسیل (نسل دوم) و مداد اپل (USB-C) نحوه شارژ آن‌ها است. Apple Pencil (USB-C) از مداد اصلی اپل (نسل اول) پیروی می‌کند و برای شارژ فیزیکی از شما می‌خواهد که آن را به برق وصل کنید. با این حال، برخلاف Apple Pencil (نسل اول)، Apple Pencil (USB-C) از طریق یک کابل از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شود نه اینکه قسمت بالایی را جدا کرده و آداپتور لایتنینگ را به یک پورت سازگار وصل کند. انتهای قابل جمع شدن Apple Pencil (USB-C) را به عقب بکشید، یک کابل USB-C وصل کنید و سر دیگر را به برق وصل کنید و می‌توانید Apple Pencil خود را شارژ کنید.

Apple Pencil (نسل دوم) کابل ها را حذف می‌کند و در عوض به صورت بی‌سیم شارژ می شود. در چیزی که کمی شبیه جادو است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که Apple Pencil (نسل دوم) را به کناره iPad خود وصل کنید. به صورت مغناطیسی در جای خود قرار می‌گیرد و یک اعلان پاپ آپ کوتاه را روی صفحه نمایش iPad خود مشاهده می‌کنید که شارژ فعلی قلم اپل (نسل دوم) شما را نشان می‌دهد. در حالی که به iPad شما متصل می‌ماند، به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود تا زمانی که به 100 درصد برسد.

می‌توانید Apple Pencil (USB-C) را به صورت مغناطیسی به کنار iPad خود وصل کنید، اما به صورت بی‌سیم شارژ نمی‌شود. با این حال، اتصال آن به کناری iPad، آن را در حالت کم‌مصرف قرار می‌دهد تا عمر باتری حفظ شود.

اپل پنسل 2 یا usb c

عمر باتری

Apple Pencil (نسل دوم) می‌تواند تا 12 ساعت بین شارژ کار کند. شارژ نیز بسیار سریع است و به شما این امکان را می‌دهد که اپل پنسل (نسل دوم) را در حدود 20 دقیقه به طور کامل شارژ کنید.

ما هنوز Apple Pencil (USB-C) را امتحان نکرده‌ایم، بنابراین عمر دقیق باتری همچنان نامشخص است. دستگاه کمی کوچک‌تر است، بنابراین ممکن است عمر باتری کمی کم‌تر از Apple Pencil (نسل دوم) باشد. با این حال، اگر Apple Pencil (نسل دوم) دارای باتری کوچک‌تری باشد، باید سریع‌تر آن را به طور کامل شارژ کنید. 

شخصی سازی

اگر یک مداد اپل (نسل دوم) سفارش دهید، می‌توانید آن را به صورت رایگان حکاکی کنید. این کار مانع از هرگونه مشکل با سایر کاربران اپل پنسیل می‌شود که وقتی آن‌ها را روی زمین می‌اندازید بر سر اینکه اپل پنسیل متعلق به چه کسی است. چون شما نام خود را بر روی آن حک کرده‌اید یا فقط حروف اول خود را دارید.

حکاکی برای Apple Pencil (USB-C) در دسترس نیست، بنابراین باید راه‌های خلاقانه‌تری برای شخصی سازی Apple Pencil (USB-C) خود بیابید. در کوتاه‌مدت، می‌توانید یک مداد اپل را در iPad خود امتحان کنید تا متوجه شوید که مال شماست یا نه. iPad شما فقط با یک Apple Pencil که با دستگاه شما جفت شده است کار می‌کند.

اپل پنسل (نسل دوم) با چه مدل‌های آی‌پد سازگار است؟

از آن‌جایی که Apple Pencil (نسل دوم) به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود، فقط با دستگاه‌هایی سازگار است که قادر به شارژ آن هستند. این موارد به شرح زیر است:

  • آیپد پرو 12.9 اینچی (نسل سوم، چهارم، پنجم و ششم)
  • آیپد پرو 11 اینچی (نسل 1، 2، 3 و 4)
  • آیپد ایر (نسل 4 و 5)
  • آیپد مینی (نسل ششم)

Apple Pencil (نسل اول-USB-C) با چه مدل‌های آی‌پد سازگار است؟

مداد اپل (USB-C) با طیف کمی گسترده‌تر از مدل‌ها سازگار است. این شامل:

  • آیپد پرو 12.9 اینچی (نسل سوم، چهارم، پنجم و ششم)
  • آیپد پرو 11 اینچی (نسل 1، 2، 3 و 4)
  • آیپد ایر (نسل 4 و 5)
  • آی پد (نسل دهم)
  • آیپد مینی (نسل ششم)

نتیجه گیری

به طور کلی، اگر دستگاه شما از هر دو نسخه پشتیبانی کند و اهمیت زیادی برای شما نداشته باشد که قلم به پورت تایپ C مستقیماً وصل شود یا نه، Apple Pencil 2 به عنوان یک گزینه با کیفیت و قابلیت‌های بیشتر شناخته می‌شود.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید