نکات مهم جهت بالا بردن عمر باتری آیفون

person نویسنده: امیر حسینی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2272

پاسخ به دو سؤال مهم در مورد شارژ آيفون که دغدغه‌ی تمام کاربران است

1.آيا شب‌هايي که آيفون تا ساعت‌ها پس از شارژ شدن از برق خارج نمي‌شود ممکن است موجب زودتر خراب شدن و افت کارايی باتری شود؟
2.آيا وقتي باتری گوشی آيفون 90% مي‌باشد آن را به شارژر متصل کنيم و آن را به 100% برسانيم يا نه؟


به لطف تکنولوژی‌هاي جديد هيچ گوشی آيفون و يا گوشی هوشمندی را نمی‌توان بيش از حد شارژ کرد. هر دستگاه آيفون و يا آيپد و يا گوشی هوشمندی  دارای مدار شارژ هوشمند مي‌باشد و به محض رسيدن شارژ گوشی به 100% باتری را از مدار خارج ميکند. به‌عبارت ديگر هنگامی که آيفون به 100 درصد شارژ می‌رسد استفاده از برق باتری قطع‌شده و دستگاه از برقی که از شارژر به آن وارد مي‌شود استفاده مي‌کند.

شارژ کردن باتری گوشی آيفون وقتي هنوز شارژ آن به پايان نرسيده است هيچ آسيبی به باتری نخواهد رساند. چه بسا اين روش شارژ کردن باتری از شارژ کردن باتری در حالت خالی  بهتر مي‌باشد . اصطلاح " سيکل شارژ " به‌ يک بار شارژ شدن از صفر تا صد درصد گفته مي‌شود. باتری‌های ليتيوم یونی دارای تعداد مشخصی از سيکل شارژ شدن هستند که اين ميزان براي آيفون 1000 بار می‌باشد. به‌عبارت‌ديگر هر بار که آيفون خود را هنگامی که 90 درصد شارژ دارد به برق متصل می‌کنيد تا به 100 درصد برسد، در حقيقت از يک‌ دهم يا 10 درصد يک سيکل شارژ کامل استفاده کرده‌ايد. اين يعنی اگر شما تمام عمر باتری آيفون خود را از 90 درصد تا 100 درصد به برق متصل کرده باشيد به‌جای 1000 بار می‌توانيد 10000 بار آن را شارژ کنيد تا عمر باتری شما تمام شود.اما اگر از آن دسته از افرادی باشيد که منتظر به پايان رسيدن باطری باشيد و پس از اتمام شارژ آن را به 100% مي‌رسانيد؛ شما يک سيکل کامل را انجام داده‌ايد. در واقع عمر باطری با اين روش کاهش مي يابد. در انتها مي‌توان گفت که کاربرهای آيفون می‌توانند هرزمان که احساس کردند به باتری بيشتری نياز دارند آن را به شارژ متصل کنند و با خيال راحت از تکنولوژی لذت ببرند.

برای بالا بردن دانش و اطلاعات خود اپل سرویس ایران پیشنهاد می‌دهد از آموزش‌های ما دیدن فرمایید:

آموزش رفع ارور باتری پس از تعویض

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید