نظر توسعه دهندگان در مورد Xcode Cloud در مورد آینده اکوسیستم اپل

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 434

اپل سال هاست که در کنفرانس WWDC برای اطلاع رسانی جدیدترین دستاوردهای خود استفاده می کند.

این کنفرانس دو ساعته در رابطه با سیستم عامل های جدید و تمامی محصولات اپل و سرویس های مربوط به آن می باشد. اما امسال از قابلیتی خیره کننده که نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرده است رونمایی کرد. این قابلیت جذاب ایکس کد کلاد ( Xcode Cloud ) می باشد. اگر اپل به تمام وعده ها و اطلاعاتی که در این مورد منتشر کرده عمل کند، نرم افزار ها با کیفیت، سرعت و دقت بسیار بیشتری می توانند تولید و منتشر شوند.

با مشاهده Twittersphere می توان متوجه شد که توسعه دهندگان بسیار زیادی هستند که مشتاقانه  در انتظار اطلاعات تکمیلی ایکس کد کلاد می باشند. به تازگی دیجیتال ترندز با تعدادی از توسعه دهندگان و دو مهندس اپل در این مورد مصاحبه کرد.

در ابتدا لازم است در مورد چگونگی ساخت برنامه برای سیستم عامل های اپل اطلاعاتی داشته باشید.

توسعه دهندگان برای ساخت برنامه های اپل از یک محیط توسعه یکپارچه به نام Xcode استفاده می کنند و این محیط فقط برای برنامه های اپل قابل استفاده می باشد. ایکس کد در سال 2003 ساخته و در خدمت توسعه دهندگان قرار گرفت. در واقع ایکس کد نزدیک به دو دهه در اکوسیستم اپل در حال استفاده می باشد اما طی این سال ها ایکس کد کلاد بزرگترین بروزرسانی آن می باشد که امکانات و قابلیت های بسیار زیادی را در دسترس توسعه دهندگان قرار می دهد.

طبق اطلاعاتی که منتشر شده، به واسطه این بروزرسانی اپل می تواند بسیاری از توسعه دهنگان که محیط یکپارچه اپل را به خاطر یکسری مشکلات ترک کرده بودند، دوباره مایل به بازگشت می کند.

مدیر ابزار و فناوری های اپل، ویلی هاجز در رابطه با فضای ابری ایکس کد  گفته است:

توسعه دهندگان در ایکس کد کلاوس می توانند به راحتی چندین آزمایش خودکار را به طور هم زمان انجام دهند و از قابلیت یکپارچه سازی پیوسته  ( CI ) برای تکرار و بروزرسانی سریعتر کد برنامه ها استفاده نمایند. زیرا توسعه دهندگان در بخش مدیریت و ساخت  تمایل دارند تا به طور دائم کیفیت نرم افزار را بررسی کنند و وجود یکپارچه سازی پیوسته در بررسی کیفیت بسیار مهم می باشد. علاوه بر این توسعه دهندگان می توانند از بازخورد برنامه های خود خبردار شوند.

فضای ابری در این قابلیت به طور خودکار شروع و متوقف می شوند و دیگر نیازی به استفاده از کامپیوترهای مک نیست و برنامه ها در فضای ابری ایجاد می شوند که باعث کاهش بار اضافی و ایجاد گردش کار پیشرفته می شود.

دنیس تله زکین ( مهندس نرم افزار برنامه  Clear VPN ) اعلام کرده: " در این بروزرسانی امکانات تخصصی زیادی برای ساخت برنامه ها اضافه شده است، دیگر نیازی به اضافه کردن مراحل جدید در روند کار نیست. در ادامه گفت در نسخه قبلی CI ها مشکلات زیادی داشتند مثلا پیکربندی مایکروسافت آژور سخت و اقدامات گیت هاب هزینه بالایی داشت. "

هاجز در مورد هدف از بروزرسانی و ایکس کد کلاد اپل گفت:

" با بررسی سرور ایکس کد به این نتیجه رسیدیم که CI را مبتنی بر فضای ابری ارائه دهیم این بهترین روش برای پذیرش CI ها می باشد و همین باعث می شود تا توسعه دهندگان کوچک تر مجاب به استفاده از این سرور شوند. "

در آخر جالب است بدانید هیچ کدام از توسعه دهندگان در رابطه با این که ایکس کد کلاد چیزی برای ارایه ندارد سخنی نگفت در نتیجه می توان گفت این بروزرسانی بسیار کارآمد می باشد و برای اکوسیستم اپل و توسعه دهندگان آن خیلی مناسب می باشد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید