جلسه معارفه آیفون11 پرو و آیفون11 پرو مکس با دنیای فناوری

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1008

کوپترتینونشین ها رسما از پرچم داران نسل جدید آیفون به نام های آیفون11 پرو و آیفون11 پرو مکس پرده برداری کردند.

اپل با ایجاد تغیراتی در استراتژی نام گذاری آیفون، با پسوند (پرو) پای این دو مدل ازمحصولات خود را به دنیای گوشی محبوبشان باز کردند؛ بدین ترتیب آیفون11 پرو و آیفون11 پرومکس پرچم داران راستین اپل تا سپتامبر 2020 خواهند بود.

قابلیت های آیفون11 پرو و آیفون11 پرومکس، نمایشگر های 5.8 و 6.5 اینچی، چیپستA13 ، سنسورFace ID زاویه دار،  دوربین سه گانه ودوربین سلفی 12 مگا پیکسلی، شارژ بی سیم معکوس، ظرفیت باتری 3190 میلی آمپر ساعت و 3500 یلی آمپری برای مدل پرو مکس، حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگا بایت است و همچنین پشتیبانی از وای فای6 وApple Pencil و بهره برداری ا ز طراحی Frosted glass را می توان به آن افزود.

نمای جلوی آیفون11 پرو و آیفون11 پرو مکس دقیقا مانند نسل گذشته، به ترتیب نمایشگر های 5.8 و 6.5 اینچی را در برمی گیرد که از چهار ضلع با حاشیه های باریک  و از ضلع بالایی با بریدگی باریک و کشیده ای محدود شده اند. بریدگی نمایشگر های آیفون های  حرفه ای اپل ابعادی مشابه گذشته دارند؛ نمایشگر هر دو گوشی جدید از پنل OLED با کنتراست 2000000:1 بهره می برد، روشنایی آن به 1200 نیت می رسد، از استاندارد دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی می کند و 15 درصد بهره وری انرژی بهتری دارد. اپل فناوری نمایشگر را مشابه نمونه ی به کار رفته در نمایشگر حرفه ای Pro Display XDR می داند؛ بنابراین نام پنل آیفون11 پرو را Super Retina XDR انتخاب کرده است.

قلب تپنده آیفون های جدید، پردازنده ی A13 Bionic خواهد بود که با لیتوگرافی بهبود یافته ی 7 mn+ تولید می شود.

اپل تراشه جدید را دربرگیرنده سریع ترین CPU و GPU در دنیای موبایل می داند؛ چرا که عملکرد آن در پردازش های عادی و گرافیگی بسیار بهتر از A12 Bionic خواهد بود؛ پردازنده A13 Bionic بالغ بر 8.5 میلیارد ترانزیستور  و 6 هسته پردازشی، شامل دو هسته قدرتمند و 4 هسته کم مصرف را در بطن خود دارد. 2 هسته ی قدرتمند 20 درصد سریع تر و 30 درصد بهینه تر از نسل قبل هستند. واحد پردازش گرافیکی نیز با طراحی 4 هسته ای خود 20 درصد سریع تر و 40 درصد بهینه تر از نمونه به کار رفته درA12 خواهد بود. واحد پردازش عصبی A13 از 8 هسته تشکیل شده و اکنون 20 درصد سریع تر و 15 درصد بهتر از گذشته است.

نمای پشتی آیفون های جدید، اصلی ترین تفاوت ظاهری آن ها با گذشته و کلیدی ترین ویژگی جدیدشان را در خود نهفته دارد؛ دوربین سه گانه با چینش عجیب درون یک مربع در گوشه سمت چپ قرار گرفته است. این دوربین سه ماژول 12 مگا پیکسلی با لنزهای استاندارد، تله فوتو و اولتراواید با زاویه دید 120 درجه ای را شامل می شود که ماژول سوم تجربه نخست اپل در استفاده از دوربین های اولتراواید به حساب می آید.

از بین سه ماژول، دوربین اصلی و تله فوتو از لرزش گیر اپتیکال بهره می برد. دوربین تله فوتو آیفون11 پرو نسبت به دوربین استاندارد و اولتراواید، به ترتیب بزرگنمایی 2 و4 برابری را در اختیار کاربر قرار می دهد؛ یکی از اصلی ترین ویژگی های دوربین درگوشی های جدید اپل، حالت Night است که به دوربین اجازه می دهد با ترکیب نور دهی های مختلف، عکس های ثبت شده در تاریکی را روشن تر، واضح تر وکم نویزتراز گذشته کند؛ البته ویژگی یاد شده به صورت خودکار در محیط های کم نور فعال خواهند شد.

اپل در جریان رونمایی آیفون11 پرو، دمویی از ویژگی Deep Fusion را نیز به نمایش گذاشت که در آینده در قالب به روز رسانی نرم افزاری در اختیار کاربران قرار می گیرد بر اساس اعلام فیل شیلر، قائم مقام اپل، به موجب این ویژگی آیفون11 پرو 9 عکس، که شامل (4 عکس با نور دهی کوتاه، 4 عکس ثانویه و یک عکس با نوردهی طولانی) می شود و سپس به کمک یادگیری ماشین، آن ها را برای ثبت عکسی با جزئیات زیاد و نویز کم تلفیق می کند؛ به گفته ی فیل شیلر، هر سه ماژول دوربین اصلی با یکدیگر در ارتباط هستند؛ بنابراین حین جا به جایی بین آن ها، تنظیمات صحیح فوکوس نوردهی و نوع نگاشت رنگ ها از قبل مشخص خواهد بود. هرسه دوربین توانایی فیلم برداری 4 k با نرخ 60 فریم بر ثانیه را دارند؛ ضمنا نسخه ی جدید اپلیکیشن Filmic Pro به کاربر امکان فیلم برداری هم زمان با هر چهار دوربین (شامل دوربین سلفی) را می دهد؛ کوپرتینونشین ها به صورت پیش فرض هرسه دوربین را برای ثبت عکس های متعادل کالیبره می کنند.

شاید جالب باشد بدانید که آیفون11 پرو مکس، از قوی ترین باتری که اپل تاکنون به خود دیده است بهره می برد؛ طبق گفته مسئولین اپل، میزان شارژدهی باتری آیفون11 پرو مکس حدودا پنج ساعت بیشتر از آیفون XS مکس است.

آیفون11 پرو و آیفون11 معمولی نیز به ترتیب شارژدهی بیشتری نسبت به آیفونXS  و XR دارند؛ اپل همچنین روش جدیدی برای اندازه گیری میزان شارژدهی ارائه داده است؛ بدین ترتیب که محاسبات مربوطه به جای آنکه براساس مدت زمان مکالمه و مصرف اینترنت انجام شود، اکنون براساس پخش صوت وپخش تصویر صورت می گیرد؛ لازم به ذکر است، آیفون11 پرو و پرو مکس همراه با یک شارژسریع 18 واتی درون جعبه به فروش می رسند؛ بنابراین کاربران قادر خواهند بود تا در عرض نیم ساعت گوشی خود را 50 درصد شارژ کنند و نیز کابل شارژ این دو محصول جدید Lighting خواهد بود که در محل اتصال به آداپتور شارژر از اتصال USB-C استفاده می کنند؛ همانطور که پیشتر هم به کرات اشاره شده بود، قابلیت G5 در سال  2020 به گوشی های آیفون اعمال خواهد شد.

آیفون11 پرو و آیفون11 پرو مکس در رنگ های سبز، خاکستری، نقره ای و طلایی روانه بازار خواهند شد، پنل  شیشه ای پشتی پوششی از جنس PVD است که ظاهری مات به گوشی می بخشد؛ ناگفته نماند که کل دستگاه نیز همانند گذشته روی فریمی از جنس فولاد ضد زنگ سوارشده است.

قیمت مدل پایه آیفون11 پرو 999 دلار است وبرای مدل پایه آیفون11 پرو مکس باید مبلغ 1099 دلار بپردازید که مدل پایه هردو گوشی  از 64 گیگا بایت حافظه داخلی بهره می برد.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید