بررسی تخصصی دوربین آیفون 6 پلاس

person نویسنده: مصطفی شاکرنیا list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 5281

مطمئنا کیفیت دوربین در گوشی‌های هوشمند بسیار مهم است. این موضوع برای شرکت اپل نیز بسیار مهم و حیاتی است. ما قصد داریم در ابتدا، دوربین آیفون 6 پلاس را بررسی و سپس آن را با آیفون 6 مقایسه کنیم.

با اپل سرویس همراه باشید.

بررسی دوربین iPhone 6 Plus:

سنسور فیزیکی این مدل 1.3 اینچ با پیکسل های بزرگ 1.5  میکرومتری است که مانند آیفون 5s است، در حالی که انتظار می رود وضوح بیشتری ارائه شود، ولی این ویژگی ها تغییر نکرده‌اند، با این وجود سنسور جدید پیشرفت‌هایی دارد. این پیشرفت شامل بهبود فوکوس در پیکسل ها می باشد و برای تشخیص فوکوس خودکار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آیفون 6 پلاس همچنین تنها مدلی است که از تثبیت کننده نوری (OIS)  بهره می­برد که به کاهش تاری در لرزش دوربین کمک می‌کند. در نور کم، آیفون از سنسورهای خود استفاده می‌کند تا حرکت را تشخیص دهد و سپس لنز برای خنثی سازی این لرزش تنظیم می‌شود. این امر به دوربین اجازه می دهد که بتواند سرعت کمتری برای شاتر انتخاب کند و عکس‌های خود را بدون تاری ثبت کند.

OIS فقط برای عکس‌برداری استفاده می‌شود و امکان استفاده از این قابلیت در حالت فیلمبرداری وجود ندارد. در فلاش آیفون 6 پلاس از دو عدد LED استفاده شده که یکی از آن ها سفید و دیگری رنگی است. تفاوت رنگ LED ها باعث ایجاد تعادل رنگ فلاش با نور محیط می‌شود. کاربران این گوشی اعلام کرده اند که عکس ها حتی در هنگام استفاده از فلاش معمولی به نظر می­رسند.

علاوه بر این ها، در آیفون 6 پلاس یک پردازنده تصویر جدید وجود دارد. در این پردازنده حالت عکاسی متوالی که در آیفون 5s نیز وجود داشت را حفظ کرده و می توانید عکس‌های باورنکردنی با این گوشی ثبت کنید. تنها کافی‌ست دکمه شاتر را نگه دارید، با این کار دوربین تا هنگامی که فضای کافی برای ذخیره عکس وجود داشته باشد به عکس گرفتن ادامه خواهد داد. سپس آیفون به طور خودکار عکس‌هایی که کیفیت بهتری دارند را انتخاب می‌کند، بنابراین می‌توانید آنها را ذخیره کنید. اگرچه می‌توانید انتخاب آیفون را نادیده بگیرید و عکس‌های مورد نظر خود را نگه دارید و انتخاب کنید. استفاده از این حالت، عکاسی از سوژه‌های متحرک را آسان‌تر کرده است. عکس پایین با استفاده از حالت عکاسی متوالی ثبت شده است.

 نمونه عکس با دوربین آیفون 6 پلاس اپل

 
با استفاده از حالت تایمر در آیفون 6 پلاس (3 یا 10 ثانیه) دوربین سریعا 10 عکس متوالی می‌گیرد و به طور خودکار بهترین مورد برای شما انتخاب خواهد شد. این یک روش عالی برای گرفتن عکس‌های گروهی و اطمینان از ایده‌آل بودن عکس‌ها است.

در ادامه باید گفت که کیفیت تصویر دوربین این مدل آیفون عالی است؛ به طوری‌که عکس‌های گرفته شده در فضای باز جزئیات بیشتری دارند و نویز آن ها بسیار کم است. تصویری که در پایین مشاهده می‌کنید توسط آیفون 6 پلاس در فضای باز ثبت شده است.

عکس با دوربین آیفون 6 پلاس اپل

 
در نور کم نیز کیفیت تصویر مناسب می باشد و به لطف OIS می‌توان عکس‌هایی با نویز کم ثبت کرد. در مقایسه با آیفون 5s (تصویر پایین) عکس‌های آیفون 6 پلاس (تصویر بالا) با جزئیات بیشتر، رنگ‌های بهتر و نویز کمتری ارائه شده است.

 

 

خوب است در نهایت بدانید که iOS 8 کنترل نوردهی مناسبی را ارئه می‌دهد. فقط کافی است رو قسمتی که می خواهید فوکوس کنید ضربه بزنید سپس انگشت خود را به سمت بالا یا پایین بکشید تا نوردهی را تنظیم کنید. شاید این قابلیت کوچکی باشد اما باید دانست این قابلیت به ما کمک می کند که عکسی مطلوب با مشخصه‌های خود ثبت کنیم.

OIS جدید همچنین یک حالت ویدئویی جدید Slo-Mo با سرعت 240 فریم در ثانیه، با سرعت 720p به نمایش می گذارد. این دوبرابر نرخ فریم در حالت Slo-Mo آیفون 5s است و واقعا تفاوت ایجاد می‌کند.

شما می توانید فیلم 1080p را با سرعت 30 یا 60 فریم در ثانیه ضبط کنید. کیفیت فیلم مناسب است و در مناطق با نور کافی خیره کننده‌تر می شود. متاسفانه OIS در حالت فیلم‌برداری کار نمی‌کند و اپل به جای آن از تثبیت دیجیتال استفاده می‌کند.

مقایسه دوربین آیفون 6 پلاس با آیفون 6

 

براساس مشخصات آنها ، دوربین های آیفون 6 و 6 پلاس یکسان به نظر می رسند. دوربین پشتی در هر دو دستگاه از تصاویر 8 مگاپیکسلی و فیلمبرداری با کیفیت HD 1080 برخوردار است. هر دو ویژگی Slo-Mo یکسانی را ارائه می دهند. دوربین سلفی در هر دو مدل با کیفیت 720p HD فیلمبرداری می کند و عکس هایی با کیفیت 1.2 مگاپیکسلی ارائه می دهد.

با این حال، یک عنصر مهم در دوربین های این دو مدل وجود دارد که تفاوت چشمگیری در کیفیت عکس های آنها ایجاد می کند: تثبیت کننده تصویر

تثبیت کننده تصویر باعث کاهش حرکت در دوربین می شود. این قابلیت فوکوس را بهبود می بخشد و تصاویر با کیفیت بالاتر را ارائه می دهد.

دو روش برای تثبیت تصویر وجود دارد: روش سخت افزاری و روش نرم افزاری. در تثبیت کننده تصویر به روش نرم افزاری، یک برنامه به طور خودکار عکس ها را برای بهبود ظاهر بهینه می کند. هر دو تلفن این را دارند.

در روش سخت افزاری، از ژیروسکوپ تلفن و پردازنده حرکت M8  برای لغو حرکت استفاده می­شود. آیفون 6 پلاس تثبیت سخت افزاری دارد، اما آیفون 6 معمولی چنین قابلیتی ندارد. بنابراین، اگر گرفتن عکسهایی با بهترین کیفیت ممکن برای شما مهم است ، 6 پلاس را انتخاب کنید.

 

 

سپاس از همراهی شما...

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید