ازwatchOS 6 با واچ فیس های جدید و فروشگاه نرم افزاری مجزا رونمایی شد

person نویسنده: محمدرضا هنردان list دسته: اخبار جدید دنیای اپل و تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 2539

اپل در رویداد توسعه دهندگان خود (WWDC 2019 ) از نسخه ششم watchOS با کاربرد های جدید ریز و درشت از جمله فیس واچ های تازه و اپ استور مستقل رونمایی کرد.

سیستم عامل watchOS 6 جدید ترین سیستم عامل ساعت های هوشمند اپل است، ولی با انقلاب دراین نسخه رو به رو نیستیم، تنها نسبت به گذشته بهبودی های زیادی را در خود گنجانده است.

اپل با معرفی سیستم عامل جدید تصمیم گرفته اپلیکیشن های بیشتری را به آن اضافه کند؛ حالا کاربران به لطف اپ استور جدید قادر به جست و جو در بین اپلیکیشن ها، دانلود و نصب و خرید مستقیم از طریق ساعت خواهند بود.

این کمپانی همچنین اعلام کرده است که بروز رسانی ها توسط خود ساعت انجام می شود و نیازی به گوشی نخواهد بود. تا به امروز کاربران برای نصب اپلیکیشن بر روی ساعت های خود نیازمند دانلود اولیه ی اپلیکیشن در گوشی های  خود بودند.

اپل همچنین چند اپلیکیشن اختصاصی جدید به ساعت های خود افزوده است که می توان به اپ های voice Memos برای ضبط مکالمات، ماشین حساب برای حل سریع مسائل ریاضی و Books برای پخش کتاب های صوتی اشاره کرد. به لطف قابلیت (voice Memose) کاربران قادر به ضبط کردن گفته های خود از طریق میکروفن ساعت هستند. اپلیکیشن جدید (Audiobooks)  نیز برای خرید مستقیم کتاب های صوتی از طریق ساعت و گوش دادن به آن ها تعبیه شده که این مجموعه را فراگیر تر و کامل تر از هر زمان دیگری کرده است.

همانطور که گفتیم از اصلی ترین و مهم ترین قابلیت watchOS 6 ارائه واچ فیس های جدید است که از طراحی گرافیکی بهتری بهره می برد؛ واچ فیس های جدید شامل یک صفحه آنالوگ به سبک ساعت های خورشیدی قدیم، اینفوگرافی با وسعت جهان به نام SUBDIAL و صفحه آنالوگی با ترکیب اعداد یونانی و فارسی به نام کالیفرنیا می باشد، ضمن این که آپشن های دیجیتالی خیلی بزرگ و گرادینت هم برای آن ها درنظر گرفته شده که یک طیف رنگی گرادیانت را روی پس زمینه قرار می دهد.

برخی فیس واچ های جدید می توانند اطلاعات بیشتری مانند قدم های برداشته شده در طول روز و یا آخرین وضعیت ضربان قلب را در صفحه اصلی ارائه کنند.

اپل همچنین قابلیت تازه ای به نام Activity Trends را به اپل واچ اضافه کرده که به شما امکان می دهد ببینید که چطور فعالیت های بدنی تان در طول زمان دستخوش تغییر می شود ودر ادامه راهنمایی ها و دستور العمل های لازم را برای موفقیت خود در دراز مدت از آن دریافت نمایید.

در خصوص قابلیت های Health اپل واچ هم باید بگوییم که اپل قابلیتی به نامCycle Tracking  را به WatchOS 6 آورده که به بانوان امکان می دهد سیکل های ماهیانه ی خود را پایش نمایند و به کمک قابلیت دیگری به نام Dose نیز مصرف داروها را به کاربران یاد آوری می شود که این ویژگی خصوصا برای افراد سالمند سودمند واقع می شود، همچنین این سیستم عامل  قادر به کنترل صدا های محیطی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به گوش کاربر است و گزینه ردیابی دوچرخه سواری کاربران هم در نسخه جدید به اپلیکیشن Health  اضافه شده است.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید