برنامه threads اینستاگرام چیست

person نویسنده: کوثر قربانی list دسته: اپلیکیشن و گجت و تازه های تکنولوژی تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 918

Threads یک رسانه اجتماعی و سرویس شبکه اجتماعی آمریکایی است که متعلق به Meta Platforms است. تردز به روشی مشابه سایر سیستم عامل‌های میکروبلاگینگ مانند توییتر عمل می‌کند. کاربران این امکان را دارند که متن، تصاویر و ویدیوها را پست کنند و به اشتراک بگذارند و همچنین از طریق پاسخ، ارسال مجدد و لایک با پست‌های دیگر کاربران تعامل داشته باشند. Threads با اینستاگرام ادغام شده است و کاربران را ملزم می‌کند که یک حساب کاربری اینستاگرام داشته باشند و از همان حساب استفاده کنند. این برنامه در دستگاه‌های iOS و Android با عملکرد کامل در دسترس است، در حالی که نسخه وب عملکرد محدودی را ارائه می‌دهد. 

 پس از اینکه ایلان ماسک توییتر را تصاحب کرد، کارمندان متا در ابتدا در مورد معرفی یادداشت‌های اینستاگرام، یک ویژگی مبتنی بر متن برای اینستاگرام صحبت کردند. با این حال، آن‌ها همچنین مفهوم توسعه یک برنامه جداگانه و مستقل متمرکز بر متن را بررسی کردند که در نهایت منجر به ایجاد Threads شد. اطلاعات در مورد Threads در ماه مارس منتشر شد، و در ژوئن، The Verge جزئیات یک جلسه داخلی در سراسر شرکت را منتشر کرد. جزئیات بیشتر در مورد Threads در ماه جولای ظاهر شد و این برنامه در 3 جولای قبل از راه اندازی در فروشگاه App Apple ظاهر شد. Threads به طور رسمی در 5 ژوئیه در صد کشور راه اندازی شد، اگرچه هنوز به تایید مقررات در اتحادیه اروپا نیاز دارد. در دو روز اول 80 میلیون کاربر به دست آورد و رکورد قبلی ChatGPT را پشت سر گذاشت و آن را به سریع‌ترین پلتفرم در حال رشد تاریخ تبدیل کرد. Threads که به عنوان پلتفرمی برای مکالمات و به اشتراک گذاری بلادرنگ طراحی شده است، قصد دارد تجربه‌ای مشابه توییتر را برای کاربران فراهم کند.

threads

ویژگی‌های تردز

بر روی پست‌ها و مکالمات عمومی، مبتنی بر متن، که معمولاً به عنوان میکروبلاگینگ شناخته می‌شود، تمرکز می‌کند و ارتباط نزدیکی با اینستاگرام دارد. کاربران می‌توانند پست‌هایی متشکل از حداکثر 500 کاراکتر متن یا 5 دقیقه محتوای ویدیویی ایجاد کنند. نکته جالب توجه در Threads, an Instagram app عدم وجود دایرکت مسیج و یا هشتگ‌ها می‌باشد ؛ از این رو شما نمی‌توانید برای دیگران به طور مستقیم پیامی را ارسال کنید و یا اینکه به هشتگ‌های پرطرفدار دسترسی داشته باشید. دیگر نکته جالب توجه در این اپ، محدود کردن متن اشتراکی شما می‌باشد ؛ شما می‌توانید نوشته خود را به گونه‌ای تنظیم کنید تا همه کاربران تردز بتوانند آن را بخوانند و یا این‌که تنها کسانی که منشن کرده‌اید و یا شما را فالوو کرده‌اند قادر به دیدن آن باشند. Threads با پنهان کردن تعداد لایک‌ها در پست‌ها، رویکرد متفاوتی به معیار‌های تعامل بین کاربران دارد. پس به طور کلی برای ویژگی‌های تردز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارتباط یکپارچه با لیست دوستان نزدیک اینستاگرام
  • رابط پیام رسانی ساده برای مکالمات صمیمی
  • به‌روزرسانی‌های وضعیت برای به اشتراک گذاشتن فعالیت‌های فعلی، مکان و حالت
  • ویژگی وضعیت خودکار وضعیت شما را به طور خودکار بر اساس زمینه به‌روز می‌کند
  • طراحی دوربین محور برای اشتراک گذاری سریع عکس و فیلم
  • ادغام با Close Friends Story برای به اشتراک گذاری محتوای شخصی
  • کنترل‌های حریم خصوصی پیشرفته برای مسدود کردن، نادیده گرفتن یا محدود کردن کاربران
  • حذف خودکار پیام برای مکالمات زودگذر

مراقب اکانت اینستاگرام خود باشید

اکانت‌های Threads از نزدیک با حساب‌های اینستاگرام ادغام شده‌اند. به‌طور پیش‌فرض، حساب‌های Threads و Instagram یک نام کاربری، تصویر نمایه و نام نمایشی یکسان دارند، اگرچه می‌توان عکس نمایه و نام نمایشی را سفارشی کرد. کاربران می‌توانند انتخاب کنند که کدام حساب‌هایی را که در اینستاگرام دنبال می‌کنند به Threads منتقل شوند، یا با حساب Threads شخص دیگر که قبلاً ایجاد شده است یا تنظیم شده است که پس از ایجاد حساب به طور خودکار آن‌ها را دنبال کند. از جولای 2023، اگر کاربر تصمیم بگیرد حساب Threads خود را خاتمه دهند، آن‌ها باید حساب اینستاگرام مرتبط خود را نیز حذف کنند. آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام، این محدودیت را پذیرفته و اظهار داشته است که در حال بررسی گزینه‌هایی برای کاربر هستند تا فقط حساب Threads خود را حذف کند.

نصب اپلیکیشن تردز در Android

فروشگاه گوگل پلی برای اندروید

  • "Instagram Threads" را تایپ کنید و دکمه جستجو را فشار دهید.
  • اپلیکیشن Instagram Threads را در نتایج جستجو پیدا کنید.
  • برای دسترسی به صفحه اصلی برنامه، نماد برنامه را انتخاب کنید.
  • برای دانلود برنامه کافیست روی دکمه “Install” ضربه بزنید.
  • در صورت درخواست، مجوزهای برنامه را مرور کنید و آنچه را که نیاز دارد به آن بدهید.
  • منتظر بمانید تا برنامه نصب شود.
  • موضوعات اینستاگرام پس از نصب در صفحه اصلی یا کشوی برنامه شما ظاهر می‌شوند.

نصب اپلیکیشن تردز در iOS

  • App Store را در اسبابک اپل خود راه اندازی کنید.
  • در سربرگ جستجو، “Instagram Threads” را تایپ کنید و روی دکمه جستجو ضربه بزنید.
  • اپلیکیشن Instagram Threads را در نتایج جستجو پیدا کنید.
  • برای دسترسی به صفحه اصلی برنامه، نماد برنامه را انتخاب کنید.
  • در صفحه برنامه، روی دکمه «دریافت» یا «نصب» ضربه بزنید.
  • اگر از شما خواسته شد با استفاده از Apple ID خود احراز هویت کنید.
  • اجازه نصب برنامه را بدهید.
  • نصب، موضوعات اینستاگرام را در صفحه اصلی یا کتابخانه برنامه شما قرار می‌دهد

آموزش نصب تردز

  1. برای نصب این اپلیکیشن شما نیاز دارید که از قبل پیج اینستاگرام خود را راه اندازی کرده باشید و اکانت خود را در اینستاگرام ساخته باشید.چون با باز کردن برنامه، تردز به طور خودکار اکانت اینستاگرام شما را شناسایی خواهد کرد. بعد از دانلود اپلیکیشن تردز و باز کردن آن بر روی گزینه‌ی Log in with Instagram کلیک کنید. اگر برنامه به طور خودکار پیج اینستاگرام شما را شناسایی نکرد می‌توانید رمز عبور و نام کاربری‌تان را وارد کنید و به برنامه وارد شوید.
  2. در مرحله بعد می‌توانید عکس پروفایل خود را تنظیم کنید. اگر گزینه‌ی Import from Instagram را فعال کنید همان اطلاعاتی که در اینستاگرام خود قبلا وارد کرده‌اید مانند پروفایل، نام کاربری و ... برای‌تان در تردز هم فعال می‌شود.
  3. در صفحه بعدی که باز می‌شود باید انتخاب کنید که صفحه شما در حالت عمومی قرار بگیرد و یا خصوصی. البته توجه داشته باشید افرادی که زیر 16 سال سن داشته باشند به طور خودکار با حساب خصوصی وارد اپلیکیشن می‌شوند.
  4. در مرحله بعدی تعدادی از صفحاتی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید را مشاهده می‌کنید که می‌توانید انتخاب کنید که آیا آن‌ها را در تردز فالوو کنید یا نه. و بعد از انتخاب این موارد به صفحه آخر ثبت نام می‌روید که با زدن بر روی گزینه Join Threads وارد حساب کاربری خود می‌شوید

threads

در نهایت باید بگوییم که تردز یک محیط اجتماعی جدید برای کسانی است که علاقه زیادی به توییتر دارند اما محدودیت‌ها و عدم وجود خلاقیت در امکانات از نصب اپ توییتر آن‌ها را باز می‌دارد.

برچسب‎ها: threads

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید