چگونه از ChatGPT در آیفون و اپل واچ استفاده کنیم؟

person نویسنده: سجاد قربانی list دسته: آموزش و بررسی تخصصی محصولات اپل تاریخ: comment دیدگاه: 0 favorite بازدید: 1982

ChatGPT جهان را فرا گرفته است. یک ربات چت هوش مصنوعی که توسط OpenAI توسعه یافته است و می‌تواند به سؤالات مربوط به علم، ریاضی، فلسفه، برنامه نویسی یا هر چیزی که به دنبال آن هستید پاسخ دهد. جالب به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟ برای آشنایی با ChatGPT و نحوه استفاده رایگان از آن در آیفون خود، با ادامه این مطلب همراه ما باشید. همچنین به شما خواهیم گفت چگونه از ChatGPT در Apple Watch خود استفاده کنید.

ChatGPT چیست؟

ChatGPT یک ربات چت آموزش دیده با هوش مصنوعی است که برای پاسخگویی به سوالات شما به سبک مکالمه طراحی شده است. قابلیت گفتگو با آن برای پرسیدن سؤالات بعدی که مرتبط با تاریخچه گفتگو هستند کمک کننده است. علاوه بر این، می‌توانید اشتباهاتی را که هوش مصنوعی مرتکب می‌شود اصلاح کنید یا حتی حقایق نادرست را به چالش بکشید. این ربات حتی بازخورد شما را می‌پذیرد و تغییرات لازم را در پاسخ داده شده ایجاد می‌کند.

برای آشنایی بیشتر، OpenAI مسئول توسعه ChatGPT است. این همان شرکتی است که توسعه دهنده ابزار معروف هوش مصنوعی، DALL-E است که تصاویر را با استفاده از متن کاربر تولید می‌کند. تخمین زده می‌شود که OpenAI حدود 3 میلیون دلار در ماه برای اجرای ChatGPT هزینه می‌کند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که با این هزینه‌ها، آیا ChatGPT رایگان است؟

آیا می‌توانید از ChatGPT به صورت رایگان استفاده کنید؟

بله، استفاده از ChatGPT رایگان است. با این حال، به دلیل محبوبیت این ابزار، افراد زیادی در هنگام استفاده از آن اخطار «پر بودن ظرفیت» را دریافت می‌کنند. دلیل اصلی این امر این است که تعداد کاربران ChatGPT با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال رشد است و OpenAI هزینه‌های زیادی را برای حفظ عملکرد سرورها متحمل می‌شود.

این شرکت برای رفع این مشکلات، OpenAI ChatGPT Plus را معرفی کرد که نسخه پولی این ربات است و 20 دلار در ماه هزینه دارد. این نسخه ویژگی‌هایی مانند دسترسی به ابزار در ساعات اوج مصرف، زمان پاسخگویی سریع‌تر و اولویت داشتن در دسترسی به ویژگی‌های جدید را ارائه می‌دهد.

در حالی که این شرکت اشتراک پولی را ارائه کرده است، توجه داشته باشید که این اشتراک فقط از طریق سیستم دعوت برای مشتریان در ایالات متحده در دسترس است. OpenAI قصد دارد به زودی دسترسی به اشتراک پولی را در کشورها و مناطق بیشتری ممکن کند.

آموزش استفاده از ChatGPT در آیفون

ChatGPT یک ابزار هوش مصنوعی است که می‌توانید از طریق وب سایت رسمی OpenAI در هر دستگاهی به آن دسترسی داشته باشید. برای استفاده از این سرویس باید با استفاده از یک آدرس ایمیل یک حساب OpenAI ایجاد کنید. همچنین می‌توانید مستقیماً با استفاده از حساب Google یا Microsoft ثبت نام کنید.

علاوه بر این، برای ثبت نام در OpenAI به یک شماره تلفن فعال نیاز دارید. در این شماره یک OTP دریافت خواهید کرد و پس از آن می‌توانید مراحل ثبت نام را تکمیل کنید. متاسفانه این سرویس شماره تلفن‌های ایران را پشتیبانی نمی‌کند. برای ثبت نام در این سرویس، با کمی جستجو در اینترنت یک شماره مجازی خریداری کنید.

اکنون که از شرایط ثبت نام و استفاده از این سرویس مطلع شده‌اید در ادامه با مراحل استفاده از آن در آیفون آشنا می‌شوید.

  • Safari را در iPhone خود باز کنید (شما می‌توانید از هر مرورگر وب دیگری نیز استفاده کنید).
  • به وب‌سایت OpenAI بروید.
  • روی بنر Try ChatGPT ضربه بزنید.

Sign Up Open AI

  • اکنون اگر برای اولین بار از این سرویس استفاده می‌کنید، Sign up را انتخاب کنید.
  • آدرس ایمیل خود را وارد کنید، روی Continue ضربه بزنید یا با استفاده از حساب Google یا Microsoft خود وارد شوید.
  • نام خود را وارد کنید و روی Continue ضربه بزنید.
  • شماره تلفن خود و یا شماره تلفن مجازی‌ای را که تهیه کرده‌اید با کد کشور صحیح وارد کنید و گزینه Send code via WhatsApp یا Send via SMS را انتخاب کنید.
  • کد پیامک شده را وارد کنید و Continue را بزنید.
  • اکنون می‌توانید شروع به استفاده از ChatGPT کنید و در مورد هر چیزی از آن سؤال بپرسید.

ChatGPT on iPhone

محصول مرتبط:


خرید آیفون 13 پرو با ظرفیت 512 گیگابایت


این سرویس تنها از طریق وب‌سایت رسمی OpenAI در دسترس است و هیچگونه برنامه و نرم افزاری از آن در فروشگاه‌های نرم افزاری وجود ندارد. تعداد زیادی از کاربران طعمه این برنامه‌های تقلبی توسط کلاهبرداران شده‌اند.

آموزش دسترسی به ChatGPT در اپل واچ

با استفاده از برنامه Shortcuts در آیفون خود، می‌توانید یک میانبر از ChatGPT برای دسترسی به آن در تلفن یا Apple Watch خود ایجاد کنید. حتی می‌توانید آن را روی دکمه Action در Apple Watch Ultra تنظیم کنید. قبل از ایجاد این میانبر، باید کلید API خود را از وب سایت OpenAI دریافت کنید. سپس، باید کلید API را در میانبر از پیش پیکربندی شده قرار دهید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  • اگر قبلاً برای یک حساب OpenAI ثبت نام کرده‌اید، به صفحه کلیدهای API بروید و وارد حساب خود شوید.
  • روی گزینه Create new secret key که در زیر قسمت API Keys نمایش داده شده است ضربه بزنید.
  • اکنون کلید API را کپی کرده و در جایی امن قرار دهید. توجه داشته باشید که کلید با "sk-" شروع می‌شود. مطمئن شوید که کلید را فوراً کپی کرده‌اید، زیرا کلید مربوطه تنها یک بار نمایش داده خواهد شد. همچنین به دلایل امنیتی از اشتراک‌گذاری آن در هر جایی خودداری کنید.

پیکربندی میانبر ChatGPT

اکنون که کلید API را دارید، می‌توانید میانبر ChatGPT را در برنامه Shortcuts ایجاد و پیکربندی کنید. از آنجایی که ما قبلاً میانبر ChatGPT را داریم، لینک زیر را باز کنید تا به برنامه Shortcuts هدایت شوید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلید API خود را در بخش Text Shortcut قرار دهید.

API Key Open AI

  • روی این لینک ضربه بزنید، تا به برنامه Shortcuts هدایت شوید.
  • روی Add Shortcut + ضربه بزنید و به تمام مجوزهای حریم خصوصی اجازه دهید.

Add ChatGPT Shortcut

  • روی میانبر ChatGPT که به تازگی اضافه کرده‌اید ضربه بزنید و نگه دارید و ویرایش را انتخاب کنید.
  • به قسمت Text بروید و کلید API را که در مرحله قبل کپی کردید، جایگذاری کنید.
  • در گوشه بالا سمت راست روی Done ضربه بزنید.

محصول مرتبط:


خرید اپل واچ سری 8 سایز 45 میلیمتری


Configure the ChatGPT Shortcut

اکنون می‌توانید میانبر ChatGPT را به آیفون یا اپل واچ خود اضافه کنید.

دیدگاه‎ها

هیچ نظری در این زمان ثبت نشده است!

دیدگاه خود را بنویسید

یکشنبه دو شنبه سه شنبه چهار شنبه پنج شنبه جمعه شنبه فروردین اردیبهشت خرداد تیر مرداد شهریور مهر آبان آذر دی بهمن اسفند

ثبت نام جدید

در حال حاضر یک حساب کاربری دارید؟
وارد شوید یا کلمه عبور را بازنشانی کنید